Salamander

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Re: Salamander

Bericht door annekeHU »

Is er eigenlijk ergens een soort van lijst, wie wie is?
Ik bedoel dus een soort van schema met een foto van het personage, en daaronder/daarnaast zijn personage naam en eventuele functie? en best ook nog de naam van de acteur die het personage speelt?
Op de pagina bij Wikipedia in ieder geval niet, daar staan geen foto's bij. De rest staat er daar wel.
Ik begin vaak te kijken, en dan weet ik niet wie er aan het spelen is, en tijdens het nadenken wie het personage is, geraak ik de draad kwijt van de rest van het verhaal.
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Salamander ... erie)#Cast

Op wikipedia staat wel een lijst van de acteurs met ernaast de personages. Foto's zal je zelf moeten zoeken.

!!!
Voor degenen die geen spoilers willen lezen, raad ik aan niet voorbij het kader naar beneden te scrollen, er staat niets essentieels maar ik weet dat er mensen zijn die liefst niets op voorhand weten, vandaar de waarschuwing. Er staat gewoon per aflevering de korte introtekstjes die ze bij de programmering in de boekjes en kranten zetten.
0 x
Afbeelding
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Wat mij vooral interesseert is de identiteit van die andere mannen op die oude foto die daar bij vader Jonckheere staan. Vader De Wulf-Wolfs is waarschijnlijk ten onrechte van verraad beschuldigd, de beste kandidaat is uiteraard vader Jonckheere maar de anderen? Verder is er die kleine split tussen Klaus en Wolfs wat mij weer doet denken dat die Klaus toch een eigen agenda heeft en niet zomaar de huurgangster-moordenaar is. Iets te maken met die oude foto?
Wat de moordpoging op Gerardi betreft ben ik ook niet zeker dat het van Jonckheere uitgaat. Hij wist wel dat Gerardi in het archief zat door de archiefbaas (ook al niet zuiver op de graat) maar ik denk niet dat de volgers daarna mannen van Jonckheere waren. Geheime dienst? De bewaker van het weeshuis is ook interessant alhoewel we niet weten of die een zoontje heeft. Hijzelf moet wel ongeveer 80 zijn nu. Er ontbreken toch nog heel wat stukjes van de puzzel.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Klaus is mij ook nog een raadsel. Op dat moment in de auto met Wolfs leek het of de rollen toch even omgekeerd waren, zoals jij ook al gemerkt had. Klaus heeft inderdaad een eigen agenda en ik ben zeer benieuwd wat we nog te weten gaan komen over hem.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

exsencon schreef:Wat de moordpoging op Gerardi betreft ben ik ook niet zeker dat het van Jonckheere uitgaat. Hij wist wel dat Gerardi in het archief zat door de archiefbaas (ook al niet zuiver op de graat) maar ik denk niet dat de volgers daarna mannen van Jonckheere waren. Geheime dienst? De bewaker van het weeshuis is ook interessant alhoewel we niet weten of die een zoontje heeft. Hijzelf moet wel ongeveer 80 zijn nu. Er ontbreken toch nog heel wat stukjes van de puzzel.
Van waar zou die killer in de lift anders vandaan komen ?
Het klopt wel dat er 2 auto's achter Gerardi aanzaten als hij uit de bib vertrok, maar voorlopig zie ik toch niet wie het anders kon zijn (zeker niemand van Wolf z'n kant).
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

lord F. schreef:
exsencon schreef:Wat de moordpoging op Gerardi betreft ben ik ook niet zeker dat het van Jonckheere uitgaat. Hij wist wel dat Gerardi in het archief zat door de archiefbaas (ook al niet zuiver op de graat) maar ik denk niet dat de volgers daarna mannen van Jonckheere waren. Geheime dienst? De bewaker van het weeshuis is ook interessant alhoewel we niet weten of die een zoontje heeft. Hijzelf moet wel ongeveer 80 zijn nu. Er ontbreken toch nog heel wat stukjes van de puzzel.
Het klopt wel dat er 2 auto's achter Gerardi aanzaten als hij uit de bib vertrok, maar voorlopig zie ik toch niet wie het anders kon zijn (zeker niemand van Wolf z'n kant).
Misschien handlangers van die Joachim Klaus, omdat hij hem gezien heeft?
0 x
Afbeelding
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Poolaapje schreef:
lord F. schreef:
Misschien handlangers van die Joachim Klaus, omdat hij hem gezien heeft?
momenteel ziet het er toch naar uit dat hij (behalve bij de bankroof) alleen werkt. en waarom zou hij Gerardi willen vermoorden? voorlopig weten ze bij de clan-Wolfs niks af van het bestaan van Gerardi, terwijl anderen alle redenen hebben om Gerardi te vermoorden.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Juist, ik denk ook niet dat KLaus achter Gerardi aanzit. Jonckeere, de staatsveiligheid en een of andere bedreigde Salamander (minister, hooggeplaatste?) dat kan. Die mannen op die oude foto met vader Jonckheere interesseren me echt.
Wolfs kent wel het bestaan van Gerardi denk ik want hij heeft contact met zijn dochter en Klaus kent de dochter van Wolfs ook toch? Maar Klaus is niet geinteresseerd in Gerardi zolang hij maar niet te dicht komt. Klaus heeft denk ik iets anders op het oog,maar wat?
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

Bedoelen je de oude foto's die ook in een kluis lagen en op de grond gegooid werden en (opzettelijk ?) achtergelaten door Klaus en Co bij die kluizenroof ? OK, het was de 1° aflevering en dat is al een tijdje geleden (en er is ondertussen al veel gebeurd). Ik vraag me af in wiens kluis die foto's dan zaten ?

Wat die (pedofiele :silent: ) studiemeester betreft (meester Marcel ? ) heb ik me ook afgevraagd of die in het huidige leven van Wolfs nog gaat meespelen. Nog 3 zondagen te gaan :mrgreen:
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Nee, ik bedoel de oude foto die ze aan het bekijken waren in het hide-out klooster waar die ex-agent zit en die jonge pater op zijne pc zit te tokkelen. Hij toont daar een oude foto met 4 personages waaronder vader Jonckheere, maar de 3 andere?
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Dat zijn de foto's die Martha bedoelt. Weet vader Jonckheere en vader Wolfs, dacht dat Rasenberg ook die foto had, maar ben niet zeker. Personage dat gespeeld wordt door Jenne Decleir staat er ook op (weet nog altijd niet wie dat juist is) en de vierde heb ik precies nog niet gezien, ofwel moet dat de derde geweest zijn die geholpen heeft met de Operatie Salamander.
0 x
Afbeelding
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Dan zou die derde of vierde weleens de Klaus-connectie kunnen zijn maar dat is pure speculatie.
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Wie weet laten ze nog zien hoe Wolfs bij Klaus terechtgekomen is als handlanger of huurmoordenaar.

Maar ik denk niet dat Klaus iets te maken heeft met 1944. Dat hebben ze toch (nog) niet laten uitschijnen.
0 x
Afbeelding
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat is ook nog een vraag, Hoe kwam Wolfs aan Klaus? Maar ik vermoed dat Klaus inderdaad buiten dat hele gebeuren van Salamander en de tweede wereldoorlog staat. Kent Wolfs Gerardi eigelijk? Ik bedoel heeft hij Gerardi wel eens gezien? En hoe staat hij tegenover Gerardi? Want hij heeft, denk ik wel over hem gehoord.
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Klaus-Wolfs. Dochter wolfs-Klaus. Dochter Wolfs-Gerardi. Daar maakt ge natuurlijk niet direct Klaus-Gerardi uit maar dat gaat komen.
0 x
Plaats reactie