Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Wallanderjunior
x 435

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door Wallanderjunior »

jessie V. schreef:Marianne is er nog steeds van overtuigd dat ze An zelf beter kan maken. "Ga mee gezellig koffie drinken".
Marianne gelooft nog in mirakels :mrgreen: en in zichzelf natuurlijk als "probleemoplosser" :mrgreen:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1069
x 595

Bericht door martha »

De reaktie van Marianne dat verwondert me niet. Mijn eigen moeder is/was ook zo. Voor haar konden wij, haar kinderen dan, een "dip" hebben want we hadden een baan, een auto, een eigen huis, dus geen reden om ongelukkig te zijn. Maar soit, dit is off-topic. Wat ik bedoel : voor de meeste is een psychiater of psycholoog raadplegen nog altijd gelijk : toegeven dat men "zot" is. Zolang psychiatrie nog altijd gelinkt wordt aan "geestesziektes" zal voor de meesten die stap te ver zijn. Indien Marianne Ann doorverwijst naar een professionele hulpverlener zal het voor haar voelen dat zij (nogmaals) gefaald heeft als moeder.

En dat Mayra juist een tegengestelde mening heeft zal ook wel niet helpen natuurlijk.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Kwast schreef:Volgens mij ligt dat meer aan het feit wie wat mag behandelen
Beiden kunnen en mogen een depressie behandelen. Alleen mag een psycholoog geen medicatie voorschrijven aangezien die geen arts is. Een psycholoog zal het dus met een geestelijke behandeling proberen. Ik denk dat een goeie eerste stap zou zijn voor Ann. Als dat niet zou lukken kan die haar nog altijd naar een psychiater doorverwijzen.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

En hoe Marianne de politie er weer niet wou bij betrekken...
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Ewel dat ze nu Waldek om discretie vroeg naar Rosa en Peggy toe, daar had ik begrip voor ( dat is hoogst uitzonderlijk bij Marianne) . Stel u voor dat die 2 dames het kind weghalen ...ze kunnen het nog niet opbrengen om haar een nachtje te sussen als het kind huilt ! En welke opvoeding zou dat kindje daar krijgen : pannekoeken, pannekoeken en voor de rest gestresseerde en puberale moeder en venijnige oma !
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Lazylady schreef:En hoe Marianne de politie er weer niet wou bij betrekken...
Ik zou daar toch ook de politie niet bij betrekken. Het kind is toch terecht?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

nounake schreef:Ewel dat ze nu Waldek om discretie vroeg naar Rosa en Peggy toe, daar had ik begrip voor ( dat is hoogst uitzonderlijk bij Marianne) . Stel u voor dat die 2 dames het kind weghalen ...ze kunnen het nog niet opbrengen om haar een nachtje te sussen als het kind huilt ! En welke opvoeding zou dat kindje daar krijgen : pannekoeken, pannekoeken en voor de rest gestresseerde en puberale moeder en venijnige oma !
:clap: :clap: :clap:
0 x
Tomboy
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Tomboy »

nounake schreef:Ewel dat ze nu Waldek om discretie vroeg naar Rosa en Peggy toe, daar had ik begrip voor ( dat is hoogst uitzonderlijk bij Marianne) . Stel u voor dat die 2 dames het kind weghalen ...ze kunnen het nog niet opbrengen om haar een nachtje te sussen als het kind huilt ! En welke opvoeding zou dat kindje daar krijgen : pannekoeken, pannekoeken en voor de rest gestresseerde en puberale moeder en venijnige oma !
Die venijnige oma heeft ze toch al?
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Ze heeft er eigelijk zo'n twee hé!
0 x
Wallanderjunior
x 435

Bericht door Wallanderjunior »

exsencon schreef:Ze heeft er eigelijk zo'n twee hé!
die twee wil ik (liever niet) bezig zien op een "grootouderdag" op school, Sandrientje kan er alleen mee "in affronten vallen" :mrgreen:
Marianne gedraagt zich niet minder kinderachtig dan Rosa en allebei zijn ze kinderachtiger dan dat kleutertje :mrgreen:
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Waarom praat Marianne erover dat Judith weggaat?
0 x
Lacrimosa
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Lacrimosa »

Alleen omdat Marianne dat zelf wil.
0 x
Ik ben fan van Blokje! http://blog.tvblokje.be/
Valda
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Valda »

Schitterend, Marianne vandaag met dat halve glaasje champagne :-)
Zong ze daarna geen Marlene Dietrich?
0 x
tomorrow is another day...
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Ze trekt er wel een beetje op he.
0 x
Lacrimosa
Poster rang 2
Poster rang 2