Salamander

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Plaats reactie
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Salamander

Bericht door Crackers »

Waarom belde bankier Jonckheere naar bijna premier Senegal (Gene Bervoets) om te zeggen: je bestaat niet meer! Dat terwijl Jonckheere eerst nog gezorgd had dat die Senegal eerste minister zou worden?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Crackers schreef:Waarom belde bankier Jonckheere naar bijna premier Senegal (Gene Bervoets) om te zeggen: je bestaat niet meer! Dat terwijl Jonckheere eerst nog gezorgd had dat die Senegal eerste minister zou worden?
Ik denk dat je namen door elkaar aan het flansen bent. Rasenberg (Bervoets) was al te laat om naar de koning te gaan, daarom dat Jonkheere waarschijnlijk belde om te controleren waar hij zat. Toen Rasenberg zei (op bevel van Gerardi) dat hij niet naar de koning ging om de eed van minister af te leggen. Daarop reageerde Jonkheere met "Je bestaat niet meer!" Wat zoveel wil zeggen als je kan niet meer op Salamander rekenen om je vuile werk op te knappen en dat hij er vanaf nu alleen voor staat.

Rasenberg werd trouwens geen eerste minister maar minister van buitenlandse zaken. Ik weet niet wat de naam is van de eerste minister, maar die wordt gespeeld door Dirk Van Dijck.

Persigal is de Procureur Generaal, en wordt gespeeld door Jo De Meyer.

Waar haal je de naam Senegal eigenlijk vandaan?
0 x
Afbeelding
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Je kan niet zeggen dat Ward Hulselmans geen originele namen kan bedenken voor z'n series. ;)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
KennethC
Nog geen rang

Bericht door KennethC »

Ja, hij heeft het op een 'realistische manier' aangapakt, moet ik zeggen.
0 x
Sanneke
Poster rang 1
Poster rang 1
x 7
x 6

Bericht door Sanneke »

Poolaapje schreef:Rasenberg werd trouwens geen eerste minister maar minister van buitenlandse zaken.
Was het niet minister van binnenlandse zaken?
0 x
Sanne
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

Sanneke schreef:
Poolaapje schreef:Rasenberg werd trouwens geen eerste minister maar minister van buitenlandse zaken.
Was het niet minister van binnenlandse zaken?
Juist :thumbup:
0 x
Afbeelding
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Ja ik bedoelde natuurlijk Persigal en niet Senegal :doh:

Ik haalde enkele namen en personages door elkaar.

Mijn vraag moest eigenlijk luiden:

Waarom belde bankier Jonckheere naar bijna Minister van Binnenlandse Zaken Rasenberg (Gene Bervoets) om te zeggen: je bestaat niet meer! Dat terwijl Jonckheere er eerst nog voor gezorgd had dat Rasenberg Minister van Binnenlandse Zaken kon worden?

Ondertussen ken ik het antwoord, bedankt Poolaapje.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

ja, bij een minister van Binnenlandse Zaken is het altijd handig om er wat invloed op te hebben. :)
allez, in de gedachtegang van Jonckheere toch die liefst iemand naar voren schuift die hij kan manipuleren. daarom dat het een afknapper is als die Razenberg dan afhaakt op het laatste moment.
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Ja,ik ken er niet veel die niet zouden afhaken met een pistool op hun hoofd!
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Kan er iemand wat meer duiding geven , ik kan eigenlijk niet meer goed volgen..Ik heb gisteren niet aandachtig genoeg kunnen kijken!

Wat is er nu juist in de 2de Wereldoorlog misgelopen, dat de actie van Wolfs tov Salamander rechtvaardigt? Ik dacht te hebben begrepen dat Wolfs senior er met het geld van de Engelsen vandoor was, maar dat kan niet kloppen, want dan heeft Wolfs junior (dat kleine mannetje in de flash-backs) toch geen reden om nu de kluizen van talrijke invloedrijke personen bij de bank Jonckheere te(laten) beroven,
Hoe kon die "Klaus" weten dat Gerardi naar hem op zoek was.. waarom vluchtte hij weg en veranderde zijn uiterlijk, zijn nummerplaten, zijn telefoons?
Of zijn dat allemaal zaken die nog aan het licht moeten komen?

Wie is eigenlijk die corpulente heer met wie Persigal regelmatig praat, en ze zijn het zelden eens... Is dat de minister van Justitie?
0 x
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje »

annekeHU schreef:Kan er iemand wat meer duiding geven , ik kan eigenlijk niet meer goed volgen..Ik heb gisteren niet aandachtig genoeg kunnen kijken!

Wat is er nu juist in de 2de Wereldoorlog misgelopen, dat de actie van Wolfs tov Salamander rechtvaardigt? Ik dacht te hebben begrepen dat Wolfs senior er met het geld van de Engelsen vandoor was, maar dat kan niet kloppen, want dan heeft Wolfs junior (dat kleine mannetje in de flash-backs) toch geen reden om nu de kluizen van talrijke invloedrijke personen bij de bank Jonckheere te(laten) beroven,
Hoe kon die "Klaus" weten dat Gerardi naar hem op zoek was.. waarom vluchtte hij weg en veranderde zijn uiterlijk, zijn nummerplaten, zijn telefoons?
Of zijn dat allemaal zaken die nog aan het licht moeten komen?

Wie is eigenlijk die corpulente heer met wie Persigal regelmatig praat, en ze zijn het zelden eens... Is dat de minister van Justitie?
- Ik denk dat we nog niet alles gezien hebben van de flashbacks, dus daar kan ik niet op antwoorden.

- Klaus en Wolfs wisten (vorige week) dat er nog iemand anders (behalve Salamander) van de inbraak in de bank wist omdat Rasenberg geen minister wou worden en verdwenen is. (Zij gingen hem pas aanpakken nadat hij minister was) Vandaar dat alles ook in een stroomversnelling is geraakt en er nu meer belangrijke personen een enveloppe heeft gekregen. Klaus specifiek wist ook dat hij sporen moest wissen omdat de vrouw die hij vermoord heeft, gevonden was en hij had Gerardi buiten zijn appartement zien rondlopen.

- Jep, Wim Opbrouck speelt de minister van Justitie.

Ik vind het zelf wel leuk dat Gerardi zonder het te weten met de familie Wolfs in aanraking komt. Ben benieuwd wanneer hij het door zal hebben dat de patriarch achter de bankoverval zit.
0 x
Afbeelding
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Ja, een stroomversnelling zit eraan te komen. Dat Gerardi met de dochter van Wolfs contact heeft is een beetje hoe zal ik zeggen "ver gezocht" maar het zet natuurlijk wel de deur open voor een confrontatie met de moordenaar. En van die ben ik er nog altijd niet uit, alleen maar voor het geld of nog iets anders? Maar dat er een zeer oude wraakhistorie aan de basis ligt,dat is nu wel duidelijk.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

exsencon schreef:Dat Gerardi met de dochter van Wolfs contact heeft is een beetje hoe zal ik zeggen "ver gezocht"
Had ze niet de opdracht gekregen van haar vader om contact ermee te zoeken?
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Wat ik nog niet helemaal door heb is hoe Gerardi en co achter de identiteit en verblijplaats van Klaus zijn gekomen. Ineens liep Gerardi rond te neuzen bij Klaus.
Dat Gerardi die dochter van Wolfs tegen komt op dat internaat vind ik ook een beetje te toevallig.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

Dat de "sleutel" bij de tweede wereldoorlog ligt dat is zeker. Zou het niet kunnen dat de vader van Wolfs toen niet in de handen van de duitsers gevallen is, al dan niet verklikt door "vader" Jonckheere ? Dat het geen engelse parachute was maar een valstrik ? En dat Wolfs pas nu wraak neemt heeft misschien te maken met de dood van zijn schoonzoon een jaar geleden :denk: Ik speculeer maar hoor lieve forummensen. Nog 4 zondagen wachten en we kennen de oplossing.
0 x
Plaats reactie