Bruno

lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Bruno

Bericht door lord F. »

Rieka schreef:
Cataclysm Child schreef:
Rieka schreef:
Cataclysm Child schreef:Inderdaad, zat nog weinig potentieel in eigenlijk. Zo'n einde was op den duur natuurlijk wel voorspelbaar, maar ook geheel logisch.
Ze hadden hem ook kunnen wijsmaken dat ie niet meer meemocht naar de werf...
Dan moest ie niet sterven.
Nee, maar hoe zouden ze hem dan uit de soap schrijven? Hem in t Berkenhof laten zitten en stilletjes vergeten lijkt me ook geen optie.
Dat zou toch wel heel realistisch geweest zijn?
Hoeveel gehandicapten kunnen of mogen er mee met hun broer of zus naar 't werk?
Meestal zitten die in een instelling als ze niet bij de ouders gehuisvest zijn of gaan ze zelf werken in een beschutte werkplaats.
Voor een soap is zo'n spectaculaire dood natuurlijk interessanter. :)
het heeft nl directe gevolgen op heel wat personages die anders niet zouden gebeuren door hem gewoon in Berkenbos te laten.
bijvoorbeeld de relatie tss Bram en Herman zal er ook niet op verbeteren door dat voorval.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

lord F. schreef:
Rieka schreef:
Cataclysm Child schreef:
Rieka schreef:
Cataclysm Child schreef:Inderdaad, zat nog weinig potentieel in eigenlijk. Zo'n einde was op den duur natuurlijk wel voorspelbaar, maar ook geheel logisch.
Ze hadden hem ook kunnen wijsmaken dat ie niet meer meemocht naar de werf...
Dan moest ie niet sterven.
Nee, maar hoe zouden ze hem dan uit de soap schrijven? Hem in t Berkenhof laten zitten en stilletjes vergeten lijkt me ook geen optie.
Dat zou toch wel heel realistisch geweest zijn?
Hoeveel gehandicapten kunnen of mogen er mee met hun broer of zus naar 't werk?
Meestal zitten die in een instelling als ze niet bij de ouders gehuisvest zijn of gaan ze zelf werken in een beschutte werkplaats.
Voor een soap is zo'n spectaculaire dood natuurlijk interessanter. :)
het heeft nl directe gevolgen op heel wat personages die anders niet zouden gebeuren door hem gewoon in Berkenbos te laten.
bijvoorbeeld de relatie tss Bram en Herman zal er ook niet op verbeteren door dat voorval.[/quote]
Voor 't grootste deel heb je gelijk, maar dat laatste, daar zal onrechtstreeks door het ongeval wél verandering en verbetering in komen!
Bram zal een luisterend oor nodig hebben en een schouder om op te huilen, wedden???
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Is Bram al 18 ? Indien nee : dan is zijn vader idd verantwoordelijk voor hem.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

johan1969 schreef:Is Bram al 18 ? Indien nee : dan is zijn vader idd verantwoordelijk voor hem.
Dat is nog helemaal niet aan de orde.
Wat met Bruno gebeurde heeft niets met de leeftijd van Bram te maken, hij was aan 't werk, en Mo liet hem en Bruno alleen.
Als er al één persoon verantwoordelijk moet gesteld worden, dan is 't Mo.
En als er een firma verantwoordelijk gesteld moet worden is't Sanitechniek, niet Bram de werknemer, mijn gedacht!
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Rieka schreef:
johan1969 schreef:Is Bram al 18 ? Indien nee : dan is zijn vader idd verantwoordelijk voor hem.
Dat is nog helemaal niet aan de orde.
Wat met Bruno gebeurde heeft niets met de leeftijd van Bram te maken, hij was aan 't werk, en Mo liet hem en Bruno alleen.
Als er al één persoon verantwoordelijk moet gesteld worden, dan is 't Mo.
En als er een firma verantwoordelijk gesteld moet worden is't Sanitechniek, niet Bram de werknemer, mijn gedacht!
Inderdaad, Bram sowieso niet. En zelfs Sanitechniek kan eigenlijk niet verantwoordelijk gesteld worden, aangezien Bruno geen werknemer was. In dat geval zou Mo dus persoonlijk aansprakelijk zijn volgens mij. Het hangt waarschijnlijk van Kris af of daar wat mee gedaan wordt dan. :?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Het is natuurlijk achteraf praten, maar ik vraag me toch af hoe Mo het in zijn hoofd krijgt om Bruno weer mee te nemen naar die werf, na dat debacel van de vorige keer waar hij Frankie voor op wou laten draaien. Ongelofelijk!
0 x
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Ja het lijkt wel of ze bang zijn van Bruno ofzo. Ze durven hem niks weigeren en pakken hem dus maar mee terwijl ze weten dat het onveilig is...
Ze hadden hem beter in de camionette gesleurd en terug naar Berkenhof gevoerd :roll:
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
Jana_tje
Nog geen rang
x 18
x 1

Bericht door Jana_tje »

Mieke schreef:Ja het lijkt wel of ze bang zijn van Bruno ofzo. Ze durven hem niks weigeren en pakken hem dus maar mee terwijl ze weten dat het onveilig is...
Ze hadden hem beter in de camionette gesleurd en terug naar Berkenhof gevoerd :roll:
Ik vermoed dat ze eerder bang zijn dat hij een woedebui zal krijgen (wat bij deze mensen niet abnormaal is) omdat zijn patroon verstoord wordt. Zoals die keer dat hij die opvoedster van Berkenhof aanviel...
0 x
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Jana_tje schreef:
Mieke schreef:Ja het lijkt wel of ze bang zijn van Bruno ofzo. Ze durven hem niks weigeren en pakken hem dus maar mee terwijl ze weten dat het onveilig is...
Ik vermoed dat ze eerder bang zijn dat hij een woedebui zal krijgen (wat bij deze mensen niet abnormaal is) omdat zijn patroon verstoord wordt. Zoals die keer dat hij die opvoedster van Berkenhof aanviel...
Ja seg dat is hun eigen fout want zij hebben hem die gewoonte aangeleerd van mee te gaan werken :?
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Mieke schreef:
Jana_tje schreef:
Ja seg dat is hun eigen fout want zij hebben hem die gewoonte aangeleerd van mee te gaan werken :?
Dat is ook hun eigen fout. Luc zei het en hij had gelijk; ze hebben Bruno "verpest" door hem in eerste instantie steeds mee te nemen. En dan is achteraf van mening veranderen en hem ineens niet meer meenemen geen optie meer, met dit als gevolg... Zowel Mo als (vooral!) Kris hadden eigenlijk beter moeten weten, en hoeven verder niemand de schuld te geven...
0 x
Jana_tje
Nog geen rang
x 18
x 1

Bericht door Jana_tje »

Christel schreef:
Mieke schreef:
Jana_tje schreef:
Dat is ook hun eigen fout. Luc zei het en hij had gelijk; ze hebben Bruno "verpest" door hem in eerste instantie steeds mee te nemen. En dan is achteraf van mening veranderen en hem ineens niet meer meenemen geen optie meer, met dit als gevolg... Zowel Mo als (vooral!) Kris hadden eigenlijk beter moeten weten, en hoeven verder niemand de schuld te geven...
Helemaal akkoord! Als ze hem dat patroon niet aanleren, kunnen ze er achteraf geen myserie mee hebben. Da's gewoon 100% onverantwoord om zo'n jongen mee te nemen op een werf!
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Kris is mede-verantwoordelijk, zij was akkoord dat Bruno meeging met Mo, toch?
Maar de begrafeniskosten zullen toch voor Kris zijn... meer kan er toch niet van komen, denk ik?
Tenzij Kris er de politie bijhaalt om Mo te laten boeten???
Allez, we zullen hier nog een tijdje zoet mee gehouden worden....

Om weer naar 't onderwerp te gaan: hoe we 't ook draaien of keren; Bruno is het "kind" van de rekening. Gelukkig voor hem voelt ie daar niets meer van.
Dat hij ruste in vrede!!!
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Rieka schreef:
lord F. schreef: bijvoorbeeld de relatie tss Bram en Herman zal er ook niet op verbeteren door dat voorval.
Voor 't grootste deel heb je gelijk, maar dat laatste, daar zal onrechtstreeks door het ongeval wél verandering en verbetering in komen!
Bram zal een luisterend oor nodig hebben en een schouder om op te huilen, wedden???
maar moesten Herman en Simonne hem niet opgebeld hebben zou Bram Bruno niet alleen gelaten hebben en zou die daar niet naar beneden gestuikt zijn.
allez ja, in het geval van Herman en Simonne zou ik me toch ook schuldig gaan voelen. :)
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

lord F. schreef:
Rieka schreef:
lord F. schreef: bijvoorbeeld de relatie tss Bram en Herman zal er ook niet op verbeteren door dat voorval.
maar moesten Herman en Simonne hem niet opgebeld hebben zou Bram Bruno niet alleen gelaten hebben en zou die daar niet naar beneden gestuikt zijn.
allez ja, in het geval van Herman en Simonne zou ik me toch ook schuldig gaan voelen. :)
Dat vind ik wel heel ver gaan eigenlijk... Zij konden toch niet weten dat Bram op Bruno moest letten? Daar ga je normaal ook niet vanuit denk ik, dat er iemand op een werf rondloopt die constant begeleiding nodig heeft. Laat staan dat Bram die begeleiding moest bieden. En als een simpel telefoontje al niet meer kan... :?
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Christel schreef: Dat vind ik wel heel ver gaan eigenlijk... Zij konden toch niet weten dat Bram op Bruno moest letten? Daar ga je normaal ook niet vanuit denk ik, dat er iemand op een werf rondloopt die constant begeleiding nodig heeft. Laat staan dat Bram die begeleiding moest bieden. En als een simpel telefoontje al niet meer kan... :?
Nee, maar Bram *had* het Herman wel kunnen verwijten.
Enfin, t is anders gelopen dus.
0 x
Gesloten