Film

Gesloten
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Re: Film

Bericht door alma »

oeh... en de eerste beelden van de nieuwe Indiana Jones (and the kingdom of the crystal skull dus) zijn opgedoken

Afbeelding

Cate Blanchett *kwijl*

8)
0 x
I think this line is mostly filler
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Zondag is het weer ns Oscar-uitreiking en misschien eens tijd voor een pronostiekje. :)

Beste Film :
Atonement
Juno
Michael Clayton
No Country for Old Men
There Will Be Blood

Hoewel Atonement de Golden Globe won hoop ik toch dat het één van de laatste 3 wordt en daarvan heeft No Country for Old Men wellicht de meeste kans.

Beste Acteur :
George Clooney (Michael Clayton)
Daniel Day-Lewis (There Will Be Blood)
Johnny Depp (Sweeney Todd)
Tommy Lee Jones (No Country For Old Men)
Viggo Mortensen (Eastern Promises)

Hier zou het al heel vreemd moeten lopen moest Daniel Day-Lewis niet zijn 2de Oscar winnen. :)
Al zouden de andere 4 hem ook wel verdienen

Beste Actrice :

Cate Blanchett (Elizabeth: The Golden Age)
Julie Christie (Away from Her)
Marion Cotillard (La Môme)
Laura Linney (The Savages)
Ellen Page (Juno)

Moeilijker keuze omdat ik geen van de films gezien heb, maar Julie Christie en Marion Cotillard won wel de Golden Globe dus het zal wel één van de twee zijn.

Beste Acteur in een bijrol :

Casey Affleck (The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford)
Javier Bardem (No Country for Old Men)
Philip Seymour Hoffman (Charlie Wilson's War)
Hal Holbrook (Into the Wild)
Tom Wilkinson (Michael Clayton)

Velen die het zouden verdienen maar wellicht wordt het hier ook Javier Bardem.

Beste Actrice in een bijrol :
Cate Blanchett (I'm Not There)
Ruby Dee (American Gangster)
Saoirse Ronan (Atonement)
Amy Ryan (Gone Baby Gone)
Tilda Swinton (Michael Clayton)

Beste Regie :
Paul Thomas Anderson (There Will Be Blood)
Ethan Coen, Joel Coen (No Country for Old Men)
Tony Gilroy (Michael Clayton)
Jason Reitman (Juno)
Julian Schnabel (Le Scaphandre et le papillon)

Beste Tekenfilm :
Persepolis
Ratatouille
Surf's Up

Beste Buitenlandse Film :
Die Fälscher
Beaufort
Mongol
Katyn
12

Heel raar lijstje, maar ik ga er maar vanuit gaan dan dat de eerste zal winnen.
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
thuisfan
Nog geen rang
Contacteer:

Bericht door thuisfan »

Belgische bios draait film achterstevoren
Gepost door Ronald (Djeez) - Bron: De Morgen
Gepubliceerd: Thursday 21 February 2008 @ 20:42
Je blijft lachen met onze zuiderburen. Zo draait er sinds twee weken de film 'In The Valley Of Elah' in een bioscoop in Hasselt. Nu draait deze film met onder anderen Tommy Lee Jones wel in meer bioscopen, maar in de Kinepolis in Hasselt bleek de film verkeerd te zijn gemonteerd. Bioscoopbezoekers kregen door deze fout de film van eind tot begin te zien, in plaats van andersom.

Gewoonlijk wordt de kilometerslange film op meerdere rollen bij de bioscoop aangeleverd. Hier worden de afzonderlijke delen aan elkaar geplakt opdat er een complete film ontstaat. Hier bleken de medewerkers een fout te hebben gemaakt: De beide delen werden verkeerd gemonteerd waarop de kijkers een alternatieve film te zien kregen.

De fout bleef enkele dagen onopgemerkt. Zo'n zevenhonderd mensen hadden de film al gezien, toen er een oplettende kijker kwam melden dat hij de film wel erg vreemd vond. Kinepolis Hasselt heeft inmiddels laten weten dat iedereen die de bewuste film heeft gezien en nog in het bezit is van het originele entreekaartje, deze mag omwisselen voor een nieuw kaartje.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/88096
0 x
Who taught the sun where to stand in the morning?
Who told the ocean you can only come this far?
Who showed the moon where to hide 'til evening?
Whose words alone can catch a falling star?
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

gisteren gezien: Aanrijding in Moscou

Afbeelding

heerlijk stukje Gentse folklore :P
'k heb zitten genieten van begin tot eind en grappig was hij ook, hoewel ik moet toegeven dat het succes van de film grotendeels te danken was aan het mij o zo bekende Gent (leuk als ze in een film op plekjes rondlopen waar je soms zelf ook vertoeft 8) ) en het sappige taaltje dat me ook niet onbekend in de oren klinkt :)

mensen die niet zo bekend zijn met Gent(s) zullen het misschien niet zo'n geslaagde film vinden en hebben waarschijnlijk ook af en toe ondertitels nodig :lol:

wat wel opvallend was: de leeftijd van het publiek lag beduidend hoger dan normaal (veel vijftigers en zestigers :shock: )
0 x
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

op dvd: Hot fuzz

Afbeelding

echt een aanrader deze film: grappig van begin tot eind, beetje cliché af en toe maar daardoor net héél sympathiek gebracht :D

voor wie houdt van een komedie met net dat tikkeltje meer ;)
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Ah, voor de lesbiennes van t forum >> bij De Morgen kan je vandaag voor €7,90 My Summer of Love kopen. :)

Afbeelding

"Tijdens een lange hete zomer ontmoeten twee zestienjarige meisjes uit hetzelfde dorp in Yorkshire elkaar. Ze zijn totaal verschillend, maar toch voelen ze een verbondenheid.
Mona heeft een moeilijke jeugd achter de rug en verlangt naar een ander leven dan de dagelijkse sleur. Tamsin is rijk, verwend en voor Mona een open deur naar een leven van exotische fascinaties. De nieuwe vriendschap doet de twee meisjes steeds meer naar elkaar groeien en ze maken plannen om samen te vluchten.
Wanneer de zomer ten einde loopt, wordt het echter duidelijk dat hun passie een ander en donkerder pad inslaat."

... en t gaat ook over verveling als ik me het nog goed herinner. :) Enfin, vond het destijds wel een aanrader.
0 x
Be there at ten.
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

Paris, de nieuwste film van Cédric Klapisch (zie ook L'auberge espagnole en Les poupées russes)

Afbeelding

weerom met Romain Duris ( :love: ), deze keer als een man die een fatale hartziekte heeft en door zijn zus (Juliette Binoche) verzorgd wordt... maar ook met een heel gala aan andere personages die elkaars leven soms heel eventjes raken, een ensemblefilm dus, en een best genietbare dan nog :)
0 x
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

ook nog een paar dvd'tjes gezien:

Radio Days van Woody Allen

Afbeelding

waarin hij (autobiografische) herinneringen aan een jeugd in de hoogtijdagen van de Amerikaanse radio ophaalt...
een waar pareltje van een film :)

300

Afbeelding

de verfilming van de gelijknamige graphic-novel van Frank Miller (niet gelezen)
de film heeft bakken kritiek over zich gekregen, het meeste terecht, maar hij was best te bekijken vond ik (misschien wel wat minder op groot scherm :lol: )
0 x
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

deze week nog een paar filmpjes gezien:

Afbeelding

sleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeecht, gewoon sleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeecht :shock:

man, man, heb ik mij verveeld bij deze film (een vriendin wou absoluut gaan en wat doet een mens dan? meegaan dus :P ), totaal geen verhaal, ongeloofwaardig van begin tot eind, slecht geacteerd (stuur Hayden Christiansen eens naar de maan aub) en een compleet niet op haar plaats zijnde Diane Lane (die kan en verdient zoveel beter :( )

en natuurlijk laten ze op het einde de ruimte voor een vervolg of 2, 3 :roll:

jammer van het geld...
0 x
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

Afbeelding

"Belgisch" product (regie van Marion Hänsel), dat ik indertijd niet wou gaan bekijken in de cinema wegens totaal geen interesse voor het onderwerp (watertekorttoestanden in Afrika en allerlei miserie die daarmee gepaard gaat)

maar, het werd dus gratis vertoond door het lokale 11.11.11.-comité en vaderlief wou er absoluut naartoe, maar niet alleen, dus moest ik maar mee...

het was alles wat ik ervan verwacht had: saai en slecht geacteerd, anderhalf uur draaien op mijn stoel omdat ik weg wou en achteraf nog een receptie met rommelwijn en -fruitsap van de wereldwinkel :roll:

een perfect avondje uit, zou ik zeggen :mrgreen:
0 x
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

op dvd was het beter:

Afbeelding

Belgisch-Nederlandse film over Ruben, een blinde jongen, die een voorlezer krijgt, dat blijkt dan Marie, een albino-vrouw, te zijn die ook nog eens vol met littekens staat, maar in zijn gedachten is ze de mooiste vrouw ter wereld
de twee worden verliefd op elkaar, maar dan komt het nieuws dat Ruben kan geopereerd worden en terug zal kunnen zien...

een geslaagd filmpje en Joren Seldeslaghs (beter bekend als Blinker uit de 2 gelijknamige films) is best aangenaam groot geworden :P

Afbeelding

dit moet zowat de mooiste tekenfilm zijn die ik ooit gezien heb :o

een krachtig verhaal, over 2 oorlogswezen in het Japan van WOII, die proberen te overleven, tranen gegarandeerd...

maar mooi :D
Laatst gewijzigd door alma op di 11 mar 2008, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

gisteren gezien: Sweeney Todd, the demon barber of Fleet Street

Afbeelding

de sfeer zat juist ('t is een Burton voor iets :P ) en het zingen was behoorlijk van kwaliteit, hoewel de beste zanger van de hoop het kleine jongetje bleek te zijn :lol:

maar ik kan niet echt zeggen dat het een goeie film was, daarvoor mankeerde er toch iets...
0 x
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

ook een paar goeie dvd's gezien:

Taxidermia

Afbeelding

Hongaars freak-fest (seks met varkens, communistische vreetwedstrijden, monsterkatten en zelfopzetting...), dat me positief verrast heeft :D

Nosferatu: eine Symphonie des Grauens

Afbeelding

de originele Draculafilm (wel niet onder die naam door auteursrechten etc.), waar nog behoorlijk wat kan afgegriezeld worden, leuk :D
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

The Darjeeling Limited >> kort omschreven : de slechtste film die ik in lange tijd gezien heb. t was in ieder geval lang geleden dat ik meer op m'n uurwerk zat te kijken in de cinema dan naar de film zelf. Voorspelbaar tot en met, veel te lang uitgerekt (en had dan nog de kortste film uitgekozen), flauwe humor, cliché verhaal, ...

slecht idee om een compromis te maken voor de keuze van de film. :|

Afbeelding
0 x
Be there at ten.
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

gezien op dvd (enkel de goeie zijn het waard vernoemd te worden, de rest was eigenlijk puur tijdverlies):

Waitress

Afbeelding

luchtig filmpje over de serveerster Jenna die ferm onder de sloef ligt van haar controlerende man Earl (Jeremy Sisto, die hier voor de verandering wél eens te pruimen valt :P ) en haar geluk vindt in het verzinnen van nieuwe taartencombinaties...

prachtig filmpje :)

The painted veil

Afbeelding

mooi gemaakt en heel degelijk geacteerd, maar wel een beetje voorspelbaar

toch nog een aanrader (hoewel Naomi Watts er véél beter uitziet met blond haar :P )

Pieces of April

Afbeelding

film daterend uit het pre-Tom Cruise-tijdperk van Katie Holmes en hoewel ik haar meestal niet om aan te zien vind, doet ze hier enorm haar best om me dat te laten vergeten

zwart schaap van de familie April nodigt de rest van de disfunctionele bende (zijn er andere families in de VS? :lol: ) uit om Thanksgiving bij haar te komen vieren
natuurlijk verloopt de voorbereiding van de festiviteiten niet van een leien dakje en schort er aan de rest van de families ook het één en ander...

leuk filmpje van al een paar jaartjes oud
0 x
Gesloten