Het Grote Seks topic

Gesloten

Duwt uzelve in een hoksken !

Man - Hetero
11
18%
Vrouw - Hetero
25
40%
Man - Homo
5
8%
Vrouw - lesbienne
14
23%
Man - Bi
1
2%
Vrouw - Bi
1
2%
Transseksueel
1
2%
Ik twijfel nog ...
4
6%

Totaal aantal stemmen: 62

Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Mindy schreef: euhm.. omdat de natuur het zo gewild heeft?
No offence, maar tegenpolen vullen elkaar net aan.
Mijn gedacht!!!
't Is soms lastig, maar gelijke polen stoten mekaar af... misschien niet op 't eerste "zicht", maar op de duur wel, zeker weten!!!

Wie mij wil tegenspreken ,die mag dat, hoor! Ik luister...
Laatst gewijzigd door Gast op di 14 aug 2007, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Mindy
Nog geen rang

Bericht door Mindy »

Pearl schreef:
Mindy schreef: Wil je hiermee dan zeggen dat alle vrouwen/mannen op dezelfde manier in elkaar zitten/hetzelfde zijn?
Want ik ken meisjes genoeg waarmee ik geen dag zou kunnen samenleven.
Nee, absoluut niet. Er zijn heel veel variaties binnen je eigen sekse ook natuurlijk, maar er zijn een aantal zaken waarin mannen (gemiddeld!) en vrouwen fundamenteel lijken te verschillen, terwijl dat binnen je eigen sekse eerder draait rond karakter, interesse, e.d. meer.

(Wel even zeggen dat ik hier niet meen te verkondigen dat ik de absolute waarheid in pacht heb he! Ik schrijf gewoon neer wat er momenteel in mijn hoofd aan het ronddraaien is.)
Tja,
Ik denk dat het feit dat hetero de norm is gewoon historisch bepaald is.
En ik denk toch dat de oerinstincten nog steeds de bovenhand hebben, wat relaties betreft. Een hetero kan mss puur rationeel wel denken: met een vent kan ik niet samenleven, geef mij maar een vrouw, maar het moet op lichameljik vlak ook nog werken he. En het feit dat de puzzelstukjes moeten passen speelt daar toch een zeer grote rol in dunkt me :wink:

Ik kan het niet anders verklaren :D
0 x
I'm not much into health food, I am into champagne

Ik ben MEGA-MINDY!
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken »

Mette Marit schreef:[
tjah,
Adam en Eva
romeo en julliette
het is al van in de oudheid zo

och Pearl trek het u niet aan, hetero's weten gewoon niet beter :wink: :lol:
Ik meen mij toch te herinneren dat er bij de Grieken vele filosofen etc wat "jongens ter beschikking hadden".
Ander voorbeeldje : Alexander de Grote !
Tis niet omdat in een door de mens geschreven boek staat dat Adam en Eva samenhoorden dat er daarom niets anders was.

En wat dat hele gedoe betreft over mekaars tegenpool of gelijke. Eerlijk gezegd ben ik nog nergens een kloon van mezelf tegen gekomen en maar goed ook. Een beetje een evenwicht vinden tussen de 2 lijkt me best. En die ballon gaat op voor hetero , homo , bi of whatever dan ook.
0 x
Never put a sock in a toaster
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

zotteken schreef: Tis niet omdat in een door de mens geschreven boek staat dat Adam en Eva samenhoorden dat er daarom niets anders was.
En homofilie is al eeuwen iets omstreden, of heb ik het mis?
Maar daarmee weet Pearl nog niet hoe een man de liefde ervaart, en dat was de start van deze leuke discussie, remember?
Wie zal het zeggen... Walter???
0 x
Jussi
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door Jussi »

oma schreef: En homofilie is al eeuwen iets omstreden, of heb ik het mis?
Maar daarmee weet Pearl nog niet hoe een man de liefde ervaart, en dat was de start van deze leuke discussie, remember?
Zal Jussi het zeggen?
0 x
"Slagen in de liefde is nu wel het moeilijkste dat er is." (Jenny Verbeeck)
"Weet je wat 't is? De wereld zit verkeerd ineen, dat is 't!" (Frank Bomans)
"Dieje van Sanitechniek heeft een fuite" (Angèle Backx)
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Jussi schreef:
oma schreef: En homofilie is al eeuwen iets omstreden, of heb ik het mis?
Zal Jussi het zeggen?

Ja, ja!!! :dance: :dance: :dance:
0 x
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Pearl schreef:Nooit gesnapt waarom ze beide geslachten per se willen combineren op liefdesvlak (behalve dan voor de voorplanting). Als we dan toch zo verschillend zijn, waardoor we elkaar eerder 'tegenspreken' dan aanvullen... waarom is hetero dan de norm?
Omdat 2plusjes of 2minnekes elkaar afstoten; en een plusje en een minneke elkaar juist aantrekken
We zijn allemaal gelijk batterijen 8) :lol:
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
Mette Marit
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mette Marit »

Mieke schreef:
Pearl schreef:Nooit gesnapt waarom ze beide geslachten per se willen combineren op liefdesvlak (behalve dan voor de voorplanting). Als we dan toch zo verschillend zijn, waardoor we elkaar eerder 'tegenspreken' dan aanvullen... waarom is hetero dan de norm?
Omdat 2plusjes of 2minnekes elkaar afstoten; en een plusje en een minneke elkaar juist aantrekken
We zijn allemaal gelijk batterijen 8) :lol:
haha

Duracellekes :-)
gelijk die konijnen :-)

Waarom 'hetero' de norm is weet ik niet zal misschien te maken hebben met de voortplanting...Volgens mij hebben de oermenskes ondervonden dat er alleen uit een ùan-vrouw relatie babykes voortkomen en ja, ze moeten toch zorgen voor het voortbestaan van de mensheid...denk niet dat in vitro toen al bestond! :lol:

Enfin, iedereen doet wat hij graag doet en waar hij zich goed bij voelt...
leven en laten leven, bij leven en welzijn... :wink:
0 x
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Omdat de mens vroeger aanzien werd gelijk de dieren zeker, waar seks alleen maar dient om zich voort te planten.
Maar naarmate de mens er meer van ging genieten, begonnen ze ook meer te experimenteren? :)
0 x
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken »

Mieke schreef:Omdat de mens vroeger aanzien werd gelijk de dieren zeker, waar seks alleen maar dient om zich voort te planten.
Maar naarmate de mens er meer van ging genieten, begonnen ze ook meer te experimenteren? :)
Dat is wel niet volledig correct meen ik.
Publicatie: De Morgen Publicatiedatum: 24 oktober 2006 Auteur: Tina De Gendt schreef:Veel dieren hebben immers seks voor hun plezier en gebruiken seks als sociaal glijmiddel."
0 x
Never put a sock in a toaster
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

zotteken schreef:
Publicatie: De Morgen Publicatiedatum: 24 oktober 2006 Auteur: Tina De Gendt schreef:Veel dieren hebben immers seks voor hun plezier en gebruiken seks als sociaal glijmiddel."
Ah dat is nieuw dan.

Hoe kunnen ze dat eigenlijk te weten komen? :shock: :lol:
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Mieke schreef:
zotteken schreef:
Ah dat is nieuw dan.

Hoe kunnen ze dat eigenlijk te weten komen? :shock: :lol:
Door een vragenlijst te laten invullen? 8) :roll2:
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Waarom vrouwen kussen zo belangrijk vinden
Eerste zoen is allesbepalend

Vrouwen hechten veel meer belang aan kussen dan mannen. Vrouwen zouden kussen vooral als bindingsmechanisme gebruiken, terwijl het voor mannen in eerste instantie niet zoveel uitmaakt wie ze kussen, of zelfs met wie ze seks hebben. Dat blijkt uit een onderzoek dat gepubliceerd werd in Evolutionary Psychology.
Wetenschappers in New York ondervroegen meer dan 1.000 studenten naar hun visie op kussen. Uit de resultaten blijkt dat vrouwen uit de eerste zoen al afleiden of ze verder willen met iemand. Ze zouden het kussen als evolutiewerktuig gebruiken om een vader te zoeken voor toekomstige kinderen.

Tongcontact en de uitwisseling van speeksel helpt beide seksen onbewust vast te stellen of ze bij elkaar passen. Een slechte adem is daarbij een belangrijke afknapper, omdat het kan beschouwd worden als een symptoom voor ernstige gezondheidsproblemen.

Andere vaststellingen zijn dat vrouwen het kussen in een langdurige relatie steeds belangrijker gaan vinden, terwijl mannen het minder en minder als een maatstaf zien naarmate de relatie vordert. Ze gebruiken de zoen vooral om de kans op seks te vergroten. Mannen houden bovendien van natte tongzoenen, terwijl de meeste vrouwen korte kusjes prettiger vinden.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 092007_082

WJD????
0 x
Mette Marit
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mette Marit »

kussen is inderdaad DE MAX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:
0 x
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1