'k heb er dit weekend ook een paar filmpjes doorgedraaid:
Innocence
pretentieus Frans-Belgisch filmpje over een meisjeskostschool waar de dingen toch iets anders verlopen dan "normaal": nieuwelingen komen naakt in een doodskist aan en worden door de andere meisjes in het onberispelijke witte uniformpje gestoken, de dagen gaan voorbij, grotendeels in pure verveling en het terrein verlaten is absoluut verboden...
ik was de hele tijd aan het wachten op iets ergs dat ging gebeuren, maar het kwam niet... de film stelt veel meer vragen dan hij er oplost... geen aanrader
The Family Stone
blij dat ik naast die route de l'ennui nog een ouderwetse familiekomedie had meegenomen

Sarah Jessica Parker (het blijft toch een lelijk mens hoor

) is de nieuwe vriendin van de oudste zoon des huizes en ze komt mee met de kerstdagen om de familie te ontmoeten... dat zijn natuurlijk allemaal om te excentriekere mensen die haar al van de eerste seconde niet kunnen uitstaan

best wel vermakelijke film, hoewel een kerstfilm niet direct van het moment is
Aeon Flux
om aan mijn "obsessie" voor vrouwen in 't zwart tegemoet te komen
visueel heel aantrekkelijk, maar saaaaaaaaaaaaaaaaai, niet te geloven
en tenslotte gisterenavond - eindelijk - naar
Volver geraakt
schitterende film! met een briljante vrouwelijke cast (en het doet toch zo'n ongelooflijke deugd als er in heel de film ver geen man te bespeuren valt

) ik kwam bijna op wolkjes naar buiten, zo'n deugd heeft hij gedaan

oh ja, en voor de mensen die de aftiteling niet volledig hebben uitgekeken: 't was helemaal Penélope niet die dat liedje zong, dat was een opname uit de jaren 60 van één of andere Spaanse zangeres...