hoe eindigt lopend seizoen op 11 juni ?

Hier kan je speculeren over wat er mogelijk nog kan gebeuren in Thuis. Spoilers zijn hier NIET welkom!
Forumregels
In dit subforum kan je speculeren over wat er mogelijk nog staat te gebeuren in Thuis. Opgelet: spoilers horen thuis in het spoilerforum
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 65
x 127

Bericht door martha » za 22 mei 2021, 14:25

Met nog 3 weken te gaan laten we eens gezellig speculeren over de finale aflevering van 11 juni 2021 :yup:

Opgelet : geen spoilers aub :yup:

Ik speculeer :

* jacques speelt een gevaarlijk kat en muis spel met de speurders Tim & Didier. Al dan niet in de hoge kempen :lol: Wordt toch in de val gelokt en maakt één of meerdere slachtoffers : Tim ? Didi ? Paulien ?
* Kobe is op dat moment ook aanwezig en wordt gered door zijn nog te adopteren zwerfhond (alhoewel die er in mijn ogen goed verzorgd uit ziet :mrgreen: )
* Eddy zijn reukvermogen is volledig terug : hallelujah :dance: Allee, voor zijn Gèleke aka limousineke en zijn wij kijkers eindelijk verlost van dat gezaag :mrgreen:
* Christine blijft zich opwinden over Tom & Karin & het huurcontract en krijgt weeën die te vroeg zijn want zij moet eigenlijk bevallen in augustus en verliest één van de 2 kindjes
* Nina moet naar de gevangenis en terwijl Nancy dat aan Femke wil vertellen ziet zij in de wijnbarrel dat het flink koekenbak is tussen Kobe en Femke :romance-kisscheek:

Noot : ik heb me in eerste instantie vergist, dacht dat het nog 14 dagen was en zie dat het nog 3 weken is. Te voorbarig misschien om te speculeren ? :oops: :oops: :oops:
Laatst gewijzigd door martha op wo 26 mei 2021, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 261
x 473
Contacteer:

hoe eindigt lopend seizoen op 10 juni ?

Bericht door daffy duck » za 22 mei 2021, 16:03

goeie gok Martha. Denk ook in die richting(en) . Maar Tilly zal ook nog wel in de picture komen vermoed ik.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 239

Bericht door Tiboko » zo 23 mei 2021, 11:17

Als Jacques nu al in dat huis rondhangt én Paulien intussen het licht heeft gezien (jongste aflevering, gesprek met Tim), dan zou het verbijsterend zijn als hij nog vrij zou kunnen rondlopen tot de finale, over drie weken.

Dus ik vermoed dat "die zaak" tegen dan afgehandeld is, anders is het raar dat hij net nu alweer opduikt.

Ook nu weer, een verhaallijn die langs alle kanten rammelt.

Bijvoorbeeld dat Paulien de flikken al een hele tijd niet gelooft, maar nu blijkt dat Zakske Reinhilde "ook" zou vermoord hebben, gelooft ze hen plots wel. Hoezo, ook nu zijn er nog geen bewijzen, want "het onderzoek in Spanje loopt nog".

Wat maakt dat ze van gedacht is veranderd?
0 x

Icarus123
Nog geen rang
x 1
x 17

Bericht door Icarus123 » zo 23 mei 2021, 15:51

Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op een kus tussen Femke en Kobe in de seizoensfinale.

Ik vrees dat ze door Jacques een maand te laten verdwijnen de aandachtsboog een beetje zijn verloren. De weken voor zijn vlucht waren namelijk wél erg spannend vond ik. Nu kan het me eigenlijk (voorlopig) niet zo veel meer schelen wat er nog gebeurt.
Mogelijke nieuwe slachtoffers op 10 juni: Paulien, Lexi, Kobe, Waldek... Ik denk vooral dat een nieuwe verkrachting (Paulien) tot de mogelijkheden behoort.

En vooral: eindelijk eens een seizoensfinale met een goede én verrassende cliffhanger. Mijn persoonlijke mening: het is al van de dood van Geert geleden dat er nog een echt interessante en onvoorspelbare cliffhanger was. Sindsdien is de seizoensfinale in mijn ervaring elk jaar slechter geworden met als absoluut dieptepunt die van 2019.

Idealiter begint de opbouw naar de seizoensfinale niet drie weken ervoor in sneltempo (zoals nu met de terugkeer van Jacques), maar al maanden op voorhand. Daarvoor dient een soap toch: om maandenlang rustig maar zeker op te bouwen naar de seizoensfinale. De laatste jaren leek het dat de schrijvers rap-rap maar iets bij elkaar hadden geschreven en dat resulteerde in belachelijke cliffhangers: kus Kobe-Peter, Sandrine die 'ontvoerd' werd door Marianne terwijl ze eigenlijk een ijsje gingen eten, een rood tentje dat niets te betekenen had, de gigantisch toevallige botsing van Waldek en Mayra met Zoé op de achterbank...
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 261
x 473
Contacteer:

Bericht door daffy duck » zo 23 mei 2021, 16:29

Icarus123 schreef:
zo 23 mei 2021, 15:51
De laatste jaren leek het dat de schrijvers rap-rap maar iets bij elkaar hadden geschreven en dat resulteerde in belachelijke cliffhangers:
Denk dat dat vorig jaar toch te maken had met Covid en de totale omgooi van de verhaallijnen door de beperking van contacten tussen de acteurs. Maar dit jaar zouden ze toch beter moeten voorbereid zijn en alles meer onder controle hebben om er een stevig en spannend einde van te maken. Alhoewel we dan weer gehoord hebben dat ze in volle voorbereiding waren van de seizoensfinale, toen Marianne in volle opname is uitgevallen. Dus makkelijk wordt het weer niet voor hen!
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 573
x 222

Bericht door ikke » ma 24 mei 2021, 08:22

"Dus makkelijk wordt het weer niet voor hen!"
'k Wil dat wel geloven, maar ik koester toch weinig hoop dat ik deze keer wel opgetogen zal zijn over het seizoenseinde. 't Zou de eerste keer (kunnen) zijn...
0 x

Icarus123
Nog geen rang
x 1
x 17

Bericht door Icarus123 » ma 24 mei 2021, 09:42

daffy duck schreef:
zo 23 mei 2021, 16:29
Denk dat dat vorig jaar toch te maken had met Covid en de totale omgooi van de verhaallijnen door de beperking van contacten tussen de acteurs. Maar dit jaar zouden ze toch beter moeten voorbereid zijn en alles meer onder controle hebben om er een stevig en spannend einde van te maken.
Ja dat is wel waar natuurlijk. Al bij al vond ik dat ze het met de vervroegde stop nog goed hebben geïmproviseerd vorig jaar, hoewel het een beetje raar was.

Een saaie seizoensfinale is op zich niet zo erg, maar dan moeten ze niet op voorhand zeggen dat het razend spannend gaat worden. Gelukkig heb ik dat nog niemand horen zeggen dit jaar.
0 x

Icarus123
Nog geen rang
x 1
x 17

Bericht door Icarus123 » ma 24 mei 2021, 09:42

daffy duck schreef:
zo 23 mei 2021, 16:29
Denk dat dat vorig jaar toch te maken had met Covid en de totale omgooi van de verhaallijnen door de beperking van contacten tussen de acteurs. Maar dit jaar zouden ze toch beter moeten voorbereid zijn en alles meer onder controle hebben om er een stevig en spannend einde van te maken.
Ja dat is wel waar natuurlijk. Al bij al vond ik dat ze het met de vervroegde stop nog goed hebben geïmproviseerd vorig jaar, hoewel het een beetje raar was.

Een saaie seizoensfinale is op zich niet zo erg, maar dan moeten ze niet op voorhand zeggen dat het razend spannend gaat worden. Gelukkig heb ik dat nog niemand horen zeggen dit jaar.
0 x

GroteThuisfan!!!
Poster rang 1
Poster rang 1
x 2
x 1

Bericht door GroteThuisfan!!! » ma 24 mei 2021, 15:19

Vrijdag 11 juni!
0 x
NERGENS BETER DAN THUIS!!!
Je wordt niet geboren als man of vrouw, maar als mens met een ♥

Mario Bonkers
Nog geen rang
x 1

Bericht door Mario Bonkers » zo 30 mei 2021, 12:58

Er is zeer veel mogelijk in een seizoensfinale. En alweer jammer, tijd vloog voorbij... Viv bedriegt Lowie met Harry Peeters maar Joren heeft een nieuwe date : Lowie. Tamara vind Bob in kritieke toestand op bed en wordt met hoge spoed afgevoerd naar het ziekenhuis afgevoerd. Thilly en Dries hebben een zeer intiem moment en worden door Judith betrapt. Tom ontdekt dat Karin financiële fraude pleegde op kantoor. Britney vecht met Zimahe in de tribune ; Robin komt tussenbeide , Britney valt over de reling. Nina verdwijnt opnieuw spoorloos met deze keer opnieuw kapitaal dat van de Withoeve maar ook dat van Leo en Marianne... Kobe en Femke krijgen meer dan gevoelens voor elkaar en overnachten in een barrel. Jacques leeft. Hij Hij hangt rond op de wijngaard ... hij slaat toe en steekt 's nachts de barrel van Kobe in brand. Waldek en Rosa werken nog laat op Stevenson , er kwam een grote bestelling geschenkmanden binnen, ze rennen naar de brand toe : Waldek probeert het vuur te lijf te gaan en zend Rosa om hulp, ze stormt bebloed binnen in de Withoeve; Jacques ligt doorspiest met een riek in de rug aan de wijnshop.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 261
x 473
Contacteer:

Bericht door daffy duck » zo 30 mei 2021, 17:12

Mario Bonkers schreef:
zo 30 mei 2021, 12:58
Er is zeer veel mogelijk in een seizoensfinale.
Oesje! Als dat allemaal waar is dan hebben ze volgend jaar niet zoveel meer over om een nieuw seizoen te starten! Misschien kunnen ze nu al beginnen met audities?? :smile:
1 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 573
x 222

Bericht door ikke » ma 31 mei 2021, 07:10

Mario Bonkers schreef:
zo 30 mei 2021, 12:58
#10 Ongelezen bericht door Mario Bonkers » 30 mei 2021 12:58

Er is zeer veel mogelijk in een seizoensfinale. En alweer jammer, tijd vloog voorbij... Viv bedriegt Lowie met Harry Peeters maar Joren heeft een nieuwe date : Lowie. Tamara vind Bob in kritieke toestand op bed en wordt met hoge spoed afgevoerd naar het ziekenhuis afgevoerd. Thilly en Dries hebben een zeer intiem moment en worden door Judith betrapt. Tom ontdekt dat Karin financiële fraude pleegde op kantoor. Britney vecht met Zimahe in de tribune ; Robin komt tussenbeide , Britney valt over de reling. Nina verdwijnt opnieuw spoorloos met deze keer opnieuw kapitaal dat van de Withoeve maar ook dat van Leo en Marianne... Kobe en Femke krijgen meer dan gevoelens voor elkaar en overnachten in een barrel. Jacques leeft. Hij Hij hangt rond op de wijngaard ... hij slaat toe en steekt 's nachts de barrel van Kobe in brand. Waldek en Rosa werken nog laat op Stevenson , er kwam een grote bestelling geschenkmanden binnen, ze rennen naar de brand toe : Waldek probeert het vuur te lijf te gaan en zend Rosa om hulp, ze stormt bebloed binnen in de Withoeve; Jacques ligt doorspiest met een riek in de rug aan de wijnshop.
Ik hoop maar dat jij niets te brokken hebt in het scenario. Trop is teveel!
0 x

Mario Bonkers
Nog geen rang
x 1

Bericht door Mario Bonkers » ma 31 mei 2021, 11:06

ikke schreef:
ma 31 mei 2021, 07:10
Ik hoop maar dat jij niets te brokken hebt in het scenario. Trop is teveel!
daffy duck schreef:
zo 30 mei 2021, 17:12
Oesje! Als dat allemaal waar is dan hebben ze volgend jaar niet zoveel meer over om een nieuw seizoen te starten! Misschien kunnen ze nu al beginnen met audities??
Er was veel gezeur de voorbije seizoen finales dat er te weinig spanning inzat, dus dit was mijn scenario. En waar staat dat er veel doden vallen ? Enkel Jacques is in mijn scenario mogelijk overleden.
Het is niet omdat iemand kritiek wordt afgevoerd dat die al overleden is of zal overlijden.
Het is niet omdat iemand in een brandende barrel zit dat die in die brand blijft...
Het is niet omdat iemand een brand helpt te bestrijden dat die overlijdt...
Het is niet omdat iemand over een reling valt dat die dood is...

Ik had meer fantasie verwacht.

In elk geval zo zo'n scenario iedereen laten smachten naar de nieuwe afleveringen.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 573
x 222

Bericht door ikke » ma 31 mei 2021, 11:34

Mario Bonkers schreef:
ma 31 mei 2021, 11:06
In elk geval zo zo'n scenario iedereen laten smachten naar de nieuwe afleveringen.
Ikke hoort in ieder geval niet bij die "iedereen". Enne, ikke schreef niet dat er veel doden vallen...
Laatst gewijzigd door ikke op ma 31 mei 2021, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Mario Bonkers
Nog geen rang
x 1

Bericht door Mario Bonkers » ma 31 mei 2021, 11:51

ikke schreef:
ma 31 mei 2021, 11:34
Ikke hoort in ieder geval niet bij die "iedereen". Enne, ikke schreef niet dat er veel doden vallen...
Ikke vind het raar dat een nieuw forumlid al meteen in de aanval gaat. Een heel "leuke" basis om een forumsoap te beginnen.
Ik ben dan ook niet nieuw, ik ben weggeweest door kanker.

Ik val nergens niemand aan.

Ik geef een vrije open democratische en beleefde mening.

Ik heb als lid evenveel recht om dit te doen.

Het is niet omdat je al jaren lid bent dat je mag gaan bepalen wie wat mag denken.

Prettige dag nog.
0 x

Plaats reactie