Het grote Thuis-Fantasie topic.
Forumregels
In dit subforum kan je speculeren over wat er mogelijk nog staat te gebeuren in Thuis. Opgelet: spoilers horen thuis in het spoilerforum
In dit subforum kan je speculeren over wat er mogelijk nog staat te gebeuren in Thuis. Opgelet: spoilers horen thuis in het spoilerforum
-
- Poster rang 2
- x 189
- x 333
Ik denk dat iedereen kan zeggen dat Stan momenteel zich eigenaardig en tegenover Jacques zich zelfs vijandig gedraagt. Hij geeft Joren sterke drank, kust hem in het openbaar,begint nu stillaan dingen te verzwijgen, aangezien zijn moeder het ook niet de moeite vindt hem op de hoogte te brengen van wat er zich in haar allemaal afspeelt.... Kortom, zoals het lijkt, ziet het er naar uit dat Stan niks meent met wat hij met Joren doet, en is hij aan een of ander plan bezig om hem af te troeven.
Maar is dat wel zo? Want de scenaristen hebben ons wel vaker aan het verkeerde lijntje gehouden, dus ik zou er nog niet helemaal zo zeker van zijn, ook al was ik zelf gisteren nog overtuigd ben dat hij niks goeds in petto had/heeft.
Waarom ik van gedachten veranderd ben? Ik heb eens op gezocht naar dat mini serie (Secrets), dat vorige voorjaar uitgezonden was.Ik zie veel gelijkenissen met wat er nu aan het gebeuren is. Maarten is/was daar ook homoseksueel en zijn vader, dezelfde Jacques die Joren zwemtraining geeft, is inderdaad homofoob, dat is nu wel echt duidelijk. En er is ook nog eens alcohol, ook sterke drank, bij betrokken. Het kan nu in ieder geval niet anders dat Stan daarom zo een afkeer heeft tegen Jacques. Kijk en oordeel https://www.youtube.com/watch?v=aiuStU40zHU
Nog een laatste opmerking over Stan : we hebben hem eigenlijk helemaal niet zien worstelen met zijn geaardheid, in tegenstelling tot Joren. Het ging ineens zo snel, misschien zelfs te snel?
Maar is dat wel zo? Want de scenaristen hebben ons wel vaker aan het verkeerde lijntje gehouden, dus ik zou er nog niet helemaal zo zeker van zijn, ook al was ik zelf gisteren nog overtuigd ben dat hij niks goeds in petto had/heeft.
Waarom ik van gedachten veranderd ben? Ik heb eens op gezocht naar dat mini serie (Secrets), dat vorige voorjaar uitgezonden was.Ik zie veel gelijkenissen met wat er nu aan het gebeuren is. Maarten is/was daar ook homoseksueel en zijn vader, dezelfde Jacques die Joren zwemtraining geeft, is inderdaad homofoob, dat is nu wel echt duidelijk. En er is ook nog eens alcohol, ook sterke drank, bij betrokken. Het kan nu in ieder geval niet anders dat Stan daarom zo een afkeer heeft tegen Jacques. Kijk en oordeel https://www.youtube.com/watch?v=aiuStU40zHU
Nog een laatste opmerking over Stan : we hebben hem eigenlijk helemaal niet zien worstelen met zijn geaardheid, in tegenstelling tot Joren. Het ging ineens zo snel, misschien zelfs te snel?
0 x
- pnele
- Poster rang 1
- x 8
- x 7
Toen Stan Joren had uitgenodigd voor Valentijn, had ik ook al een heel raar gevoel bij die hele avond. Ik was echt aan het kijken in het decor of ik nergens verborgen cameraatjes zag zitten. Het kwam mij, van Stan zijn kant dan, totaal niet naturel over. Het was precies alsof hij wel wist dat Joren hem zou kussen en er ook alles aan wou doen om dat te doen gebeuren.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 6
- x 28
Die eerste kus op weg naar de kleedkamer & de kwade blik richting Jaques waren in dezelfde aflevering te zien, en ik werd al meteen terug gekatapulteerd naar de vorige seizoensfinale. Daar was iets gaande dat toen al niet pluis zat. Ik vind ook dat er weinig tot zelfs geen aandacht aan werd gegeven in de voorbije maanden. Dus er klopte iets niet. En je hoefde daarom die minireeks niet gezien te hebben.
Het was ook maar wat speculeren op alle feiten die al aan bod kwamen. Maar hoe verder het verhaal evolueert hoe meer het erop lijkt dat het die richting uitgaat. Maar misschien is dat ook omdat je daarop gefixeerd bent, dat bepaalde signalen dat gevoel alleen maar versterken.
Dus die zoon had ook een drankprobleem ofwa?
Het was ook maar wat speculeren op alle feiten die al aan bod kwamen. Maar hoe verder het verhaal evolueert hoe meer het erop lijkt dat het die richting uitgaat. Maar misschien is dat ook omdat je daarop gefixeerd bent, dat bepaalde signalen dat gevoel alleen maar versterken.
Dus die zoon had ook een drankprobleem ofwa?
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
-
- Poster rang 2
- x 189
- x 333
Dit is ook speculeren. Want voor hetzelfde geld sla ik de bal mis, en is Stan toch een gevoelloze psycho die anderen misbruikt om zijn goesting te krijgen, en gaat daarin heel ver, zo ver zelfs dat hij Joren doet geloven dat hij hem zo graag ziet.
Toch heb ik de indruk dat het wel de richting ingaat van Stan's geworstel met zijn geaardheid en de homofobie (en misschien ook gay bashing) van Jacques. Het feit dat hij vandaag zo afkerig direct weg ging toen Jacques binnen ging spreekt boekdelen.
Wat Maarten betreft, ik heb hem geloof toch ui een fles sterke drank een aantal flinke slokken zien nemen. Dus ik gok eigenlijk zoals bij Stan nu, nog niet te problematisch, maar hij dronk al wel wat.
Ik zie nu echt veel gelijkenissen met Secrets, het lijkt me heel sterk dat het allemaal puur toevallig zo staat.
Wat nu met het geforceerde van Stan zijn kussen betreft : Zou dat gewoon niet eerder aan de acteur liggen, dan dat het personage het allemaal zit te faken?
Toch heb ik de indruk dat het wel de richting ingaat van Stan's geworstel met zijn geaardheid en de homofobie (en misschien ook gay bashing) van Jacques. Het feit dat hij vandaag zo afkerig direct weg ging toen Jacques binnen ging spreekt boekdelen.
Wat Maarten betreft, ik heb hem geloof toch ui een fles sterke drank een aantal flinke slokken zien nemen. Dus ik gok eigenlijk zoals bij Stan nu, nog niet te problematisch, maar hij dronk al wel wat.
Ik zie nu echt veel gelijkenissen met Secrets, het lijkt me heel sterk dat het allemaal puur toevallig zo staat.
Wat nu met het geforceerde van Stan zijn kussen betreft : Zou dat gewoon niet eerder aan de acteur liggen, dan dat het personage het allemaal zit te faken?
0 x
-
- Nog geen rang
Ik denk dat er het volgende zit aan te komen:
Partnergeweld: judith en Jacques ... Ben net de aflevering van gisteren aan het bekijken en ben er meer en meer van overtuigd... partnergeweld...
Liefdesrelatie (echt deze keer, niet gewoon om de sex): Karin en Tom
Geweld tegen homo´s: aanval op Joren of Stan
Partnergeweld: judith en Jacques ... Ben net de aflevering van gisteren aan het bekijken en ben er meer en meer van overtuigd... partnergeweld...

Liefdesrelatie (echt deze keer, niet gewoon om de sex): Karin en Tom
Geweld tegen homo´s: aanval op Joren of Stan
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 6
- x 28
Tsjah, toen Maarten net gestorven was had Emma aan Judith verteld dat ze sporen van drugs hadden gevonden. Het zou me dus eigenlijk niet mogen verbazen dat de zoon van Jacques ook dronk.
Ondertussen heeft het er ook alle schijn naar dat Jacques inderdaad gewelddadig uit de hoek kan komen. Die blauwe plekken bij Judith moeten toch van ergens komen?
Waarom zijn Judith en Emma ook zo overtuigd dat Jacques de ideale man is? Ze waren toch zelf getuige toen hij superkwaad naar die school ging en die jongen bij de kraag nam?
Toen Jacques net terugkwam van zijn bezinningsreis, zei Judith tegen Stan dat hij hem toch nog een kans moest geven. En dat hij écht veranderd is, maar Stan moest daar toen al niets van weten.
Het lijkt er anders héél sterk op dat Stanneman al die tijd gelijk had.
Toen Emma aan Judith vertelde dat ze een lief heeft, zei ze er toch bij dat het iemand was van de skireis? Dus Floris moet die zoon van Jacques ook gekend hebben. Het is dan ook wel héél 'toevallig' dat net hij diegene is die Stan en Joren zo goed in de gaten had tijdens hun spelletjesavond.

Ondertussen heeft het er ook alle schijn naar dat Jacques inderdaad gewelddadig uit de hoek kan komen. Die blauwe plekken bij Judith moeten toch van ergens komen?
Waarom zijn Judith en Emma ook zo overtuigd dat Jacques de ideale man is? Ze waren toch zelf getuige toen hij superkwaad naar die school ging en die jongen bij de kraag nam?
Toen Jacques net terugkwam van zijn bezinningsreis, zei Judith tegen Stan dat hij hem toch nog een kans moest geven. En dat hij écht veranderd is, maar Stan moest daar toen al niets van weten.
Het lijkt er anders héél sterk op dat Stanneman al die tijd gelijk had.

Toen Emma aan Judith vertelde dat ze een lief heeft, zei ze er toch bij dat het iemand was van de skireis? Dus Floris moet die zoon van Jacques ook gekend hebben. Het is dan ook wel héél 'toevallig' dat net hij diegene is die Stan en Joren zo goed in de gaten had tijdens hun spelletjesavond.
0 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 123
Nu we zien dat Steven langzamerhand aan achteruit gaat qua gezondheid voorspel ik dat hij op het einde van het seizoen zal sterven ofwel in de eerste weken van het nieuwe seizoen.
Het zou me zelfs niet verwonderen dat Steven euthanasie zal willen want dat is zo een beetje zijn stijl: waardig sterven.
Het zou me zelfs niet verwonderen dat Steven euthanasie zal willen want dat is zo een beetje zijn stijl: waardig sterven.
0 x
-
- x 359
Het zou mij wel verwonderen omdat er nog helemaal niets over gezegd noch getoond werd. Euthanasie moet je op voorhand aanvragen, getuigen moeten er ook hun handtekening onder zetten.. enz...En daarnaast vind ik het niet passen bij Steven, daar is ie mijns inziens "te laf" voor.
0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 445
- x 382
Ik begin meer en meer te vrezen dat die droom die Joren een tijdje geleden had werkelijkheid gaat worden en dat het Jacques zal zijn die Stan onder water trekt en probeert te verdrinken.
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 6
- x 28
En weeeeeeeeg zijn mijn speculaties.
Gaat die homoseksualiteit en drankmisbruik van Stan nog gevolgen hebben en evt gelinkt worden met Jacques zijn zoon?
Of wordt dat ook genegeerd, net zoals de brutaliteit van Jacques tegenover die vriend?
Ik wil zóóó graag rechtvaardigheid hebben.
(Liefst niet zoals die Peter die steeds met alles wegkomt, of Stan die een tweede peggy wordt)
Dat verhaal van die Karin & Tania krijgt wellicht ook nog een vervolg als ik zo de spoilers lees.

Gaat die homoseksualiteit en drankmisbruik van Stan nog gevolgen hebben en evt gelinkt worden met Jacques zijn zoon?
Of wordt dat ook genegeerd, net zoals de brutaliteit van Jacques tegenover die vriend?
Ik wil zóóó graag rechtvaardigheid hebben.

(Liefst niet zoals die Peter die steeds met alles wegkomt, of Stan die een tweede peggy wordt)
Dat verhaal van die Karin & Tania krijgt wellicht ook nog een vervolg als ik zo de spoilers lees.
0 x
-
- Poster rang 2
- x 189
- x 333
Dat drankmisbruik kan allicht gelinkt worden aan voorbije verhaallijn, he. Want toen die eerste avond ,toen hij thuiskwam van bij Tom, had hij vermoedelijk ook al zwaar gedronken toen hij tegen zijn moeder te keer ging.
Dat verhaallijn met Joren en Jacques zie (hoop) ik wel nog dat het gaat gebeuren. Niemand weet immers wat er zich tussen hem en Stan afspeelt. Ik kan me totaal niet voorstellen dat ze dat verhaal nu op een zijspoor gaan zetten, daar hebben ze zoveel al over gehint. En persoonlijk hoop ik gewoon dat Jacques door de mand gaat vallen , want ik vind hem iets totaal niet sympathiek hebben en nu gaat hij overkomen als een brave sukkelaar.
In ieder geval hoop ik dat als Stan in Thuis blijft, dat ze niet weer de situatie laten ontsporen , erger dan dit kan haast niet meer.
Wat Karin en Tania betreft: Tania zal allicht weer proberen om Karin te versieren en zal daar allicht heel ver in gaan, als het niet lukt? (Aanranding?)
Dat verhaallijn met Joren en Jacques zie (hoop) ik wel nog dat het gaat gebeuren. Niemand weet immers wat er zich tussen hem en Stan afspeelt. Ik kan me totaal niet voorstellen dat ze dat verhaal nu op een zijspoor gaan zetten, daar hebben ze zoveel al over gehint. En persoonlijk hoop ik gewoon dat Jacques door de mand gaat vallen , want ik vind hem iets totaal niet sympathiek hebben en nu gaat hij overkomen als een brave sukkelaar.

In ieder geval hoop ik dat als Stan in Thuis blijft, dat ze niet weer de situatie laten ontsporen , erger dan dit kan haast niet meer.
Wat Karin en Tania betreft: Tania zal allicht weer proberen om Karin te versieren en zal daar allicht heel ver in gaan, als het niet lukt? (Aanranding?)
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 6
- x 28
Maar jij hebt al zo vaak geswitcht van gedachtengang dat ik eigenlijk al niet meer kan volgen.... (sorry Thom)
Ik ben precies ook één van de weinige die een link legt naar dat verhaal van Maarten dat ik de hoop al een beetje heb laten varen.
Zelfs Emma niet, behalve dat ze deze week er toch al iets over zei tijdens haar verklaring aan Tim.
Maar 't is idd moeilijk om te zien dat Jacques er hier hoogstwaarschijnlijk mee lijkt weg te komen.
Ik vond het destijds ook enorm lastig om Peggy naar Portugal te zien vertrekken, terwijl Peter het hier veel te goed lijkt te hebben.
Mayra is iets anders, die is vertrokken toen ze terecht werd uitgespuwd.
Wat mij betreft, mag stan gered worden. Als Jannes ooit de soap verlaat, wil ik dat op rechtvaardige manier

Ik ben precies ook één van de weinige die een link legt naar dat verhaal van Maarten dat ik de hoop al een beetje heb laten varen.
Zelfs Emma niet, behalve dat ze deze week er toch al iets over zei tijdens haar verklaring aan Tim.
Maar 't is idd moeilijk om te zien dat Jacques er hier hoogstwaarschijnlijk mee lijkt weg te komen.
Ik vond het destijds ook enorm lastig om Peggy naar Portugal te zien vertrekken, terwijl Peter het hier veel te goed lijkt te hebben.
Mayra is iets anders, die is vertrokken toen ze terecht werd uitgespuwd.
Wat mij betreft, mag stan gered worden. Als Jannes ooit de soap verlaat, wil ik dat op rechtvaardige manier

0 x
-
- Poster rang 2
- x 189
- x 333
Ik weet het ook allemaal niet meer.
Eerst hintte ze dat er iets op gang zou komen tussen Joren/Stan en Jacques, nu blijkt het iets helemaal anders te zijn. Misschien is dat een verhaallijn voor op langere termijn? In ieder geval weet nog niemand echt wat er zich afspeelt tussen hun, buiten Floris , en ik kan me niet voorstellen dat ze hier niks meer ga doen.
Wat Stan zelf betreft, hij hoeft er niet per se uit te gaan , ook niet als hij naar een strenge instelling of naar de psychiatrie moet? Ik volg ook Familie, en twee jaar geleden waren er ook bijna een heel seizoen lang opnames in een instelling geweest , ook een vertroebelde moeder-zoon verhaal. Gaat het nu hier de richting uit?

Wat Stan zelf betreft, hij hoeft er niet per se uit te gaan , ook niet als hij naar een strenge instelling of naar de psychiatrie moet? Ik volg ook Familie, en twee jaar geleden waren er ook bijna een heel seizoen lang opnames in een instelling geweest , ook een vertroebelde moeder-zoon verhaal. Gaat het nu hier de richting uit?
0 x
- niemand
- Nog geen rang
Misschien komt dat gewoon omdat het hele gebeuren in Thuis zelf nogal vaag was? Ik kan het me eigenlijk niet meer herinneren hoeveel info ze gegeven hebben.hannanaske schreef: ↑za 23 mar 2019, 14:11Ik ben precies ook één van de weinige die een link legt naar dat verhaal van Maarten dat ik de hoop al een beetje heb laten varen.
Ik legde die link ook vanaf de moment dat Joren en Stan samen waren maar misschien komt dat enkel omdat ik ook Secrets gezien heb.
In ieder geval, daar kan nog steeds iets mee gebeuren op de lange duur. Wie weet gelooft dan iedereen Jacques meteen als hij eigenlijk wel iets mispeuterd heeft. De ironie!
0 x
-
- Poster rang 2
- x 189
- x 333
Dat verhaallijn over Judith en Stan is er blijkbaar onrechtstreeks op vraag van Katrien, die Judith speelt, gekomen, die een verhaal over partnermishandeling aan bod wou laten komen, dat in overleg dus oudermishandeling is geworden. Zouden ze dat verhaallijn over Stan en Joren nu daarom op een zijspoor hebben gezet?Ja, ze waren er al mee bezig, maar ik vermoed dat ze pas volgend seizoen hier verder/terug op zouden ingaan.
0 x