Wensen/verwachtingen voor seizoen 26

Hier kan je speculeren over wat er mogelijk nog kan gebeuren in Thuis. Spoilers zijn hier NIET welkom!
Forumregels
In dit subforum kan je speculeren over wat er mogelijk nog staat te gebeuren in Thuis. Opgelet: spoilers horen thuis in het spoilerforum
Plaats reactie
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 3
x 14

Bericht door ThuisStan123 » za 25 jul 2020, 10:35

Dag allemaal

Aangezien de seizoensfinale voor seizoen 25 is opgenomen en het nu wachten is op updates van seizoen 26, wilde ik al eens horen wat op jullie verlanglijstje staat. Laat je wildste ideeën maar los. Wat kan of moet anders of welke verhaallijn zouden jullie graag zien passeren/beëindigd zien?

Hier is alvast mijn lijstje:

1) Ik denk dat de meesten het wel met me eens zijn als ik zeg dat Marianne weer een glansrol zou moeten krijgen. Natuurlijk ken ik haar nog niet zo lang (amper een jaar of vier, vijf) maar ik weet nog haar verhaallijn met William en man, dat was nog eens spannend. :eek:

2) Minder De Kampioenen. Alle respect voor mijn persoonlijke topserie (en moge Johnny Voners in vrede rusten) maar ik houd ervan als er enige ontwikkeling zit in een dramaserie. Ik heb de afgelopen jaren personages zien evolueren en opeens stopte het. Hopelijk komt het weer wat op gang.

3) Stanneman. Ik heb niet bijgehouden hoelang het al aan de gang is, maar ik hoop dat Stan terug de goede jongen wordt die ik leerde kennen in het begin. :angel: Bovendien zijn er een aantal personen met wie hij nog iets goed te maken heeft. Met name Jacques, Joren en Jesse (toeval dat het drie J's zijn? :crazy: ). Thuis kennende zal hij hen zeker nog eens tegenkomen. Benieuwd wie dan een pak slaag krijgt.

4) Christine buiten. Hier moet ik niet echt meer een tekening bij maken. Ik kan me uiteraard vergissen maar ik vertrouw dat mens voor geen rotte euro. :nope: Oftewel heeft ze een paar grote gedragswijzingen ondergaan, maar ik ben niet bepaald optimistisch.

Zo, dat was het wel voor nu. Ik ben benieuwd om jullie lijstjes te horen. :yup:

Nog een goede zomer toegewenst!
0 x

Icarus123
Nog geen rang
x 1
x 9

Bericht door Icarus123 » zo 26 jul 2020, 22:04

Leuk idee :yup: , ik heb nu toch tijd om even na te denken en ik heb wel wat wensen voor het nieuwe seizoen :dance:

Mijn lijstje:
1) Exit Withoeve :bye: . Ik ben er nooit echt fan van geweest. Peter & Femke hebben al een goede vijf jaar (en dat is echt lang in Thuis-normen) zowat de hele economische macht in Thuis, sinds Peter Luc heeft 'ontmaskerd' eind seizoen 20. De meeste Thuis-personages hebben ooit wel eens voor hen gewerkt. De boel mag hier eens stevig door mekaar geschud worden en Peter mag echt wel eens van zijn troon gestoten worden. Zo was ik blij toen Els plots kwam, maar na haar vertrek bleef alles helaas exact hetzelfde. Ze draaien er in cirkeltjes en er is sinds de verhuis van Peter & Femke naar de Zus&Zo/Withoeve in seizoen 21 eigenlijk niets noemenswaardig veranderd. Voor mijn part mag de Withoeve failliet gaan (bv. nadat Karin aan het licht brengt dat Peter betrokken is bij een frauduleus schandaal); of in vlammen opgaan (brandstichting door Karin). En Stevenson mag ook al meteen de schop op.

2) En inderdaad, terug een glansrol voor Marianne. Ik hoop van harte dat Marianne terug in haar eigen huis komt wonen, dat zal haar personage zeker ten goede komen. Nu heeft Marianne geen enkele inhoud meer en heeft ze als figurant niet eens een eigen decor. Het mag ook eens gedaan zijn dat er door iedereen op haar wordt neergekeken. Er moet toch nog genoeg voor haar te verzinnen zijn? Enkele wilde suggesties: Ze heeft veel geld en zou in andere Thuis-bedrijven kunnen investeren. Heeft ze ook niet nog ergens een zus wonen die terug zou kunnen komen? Scenes met Marianne en Frank samen waren een briljante zet van de makers, nu zou er eens een echt plot moeten komen met Frank-Marianne-Robin. Ik dacht dat de vete Marianne-Rosa terug was opgelaaid op het huwelijk van Rosa en Steven, en sindsdien is Marianne wel wat giftiger geweest tegen Rosa, maar dat is dit seizoen helaas allemaal weer gaan liggen, jammer.

3) Werk verhaallijnen voldoende uit, zonder losse eindjes, en handel ze niet rap-rap af op enkele weken.
En graag nog eens een groot, goed en lang Thuis-verhaal. Een uitgebreid verhaal dat zich uitstrekt over verschillende seizoenen, zoals Julia-Simonne-Waldek en William-Hélène-Marianne (dit had wel enkele losse eindjes). En het mag best een verhaal zijn waar heel veel personages bij betrokken zijn, een recent goed voorbeeld is de grote “Peggy”-verhaallijn in seizoen 18-19-20, waar het grootste deel van de Thuis-personages ooit wel eens een belangrijke rol in speelde: Peggy-Peter-Femke-Lucas-Tim-Rosa-Jenny-Leo-Nancy-Eddy-Frank-Simonne-Waldek-Sandrine-Renzo. Zo krijg je seizoenen waar je jaren later nog aan terugdenkt als “het Peggy-seizoen” of “het Julia-seizoen”. Momenteel is allen-tegen-Karin de enige noemenswaardige verhaallijn en die heeft wel wat potentieel denk ik (zeker als je kijkt naar de escalatie de laatste 2 weken van dit seizoen), maar is toch niet op hetzelfde niveau als de sterke verhaallijnen van weleer. Ik kan me echt niet inbeelden dat Thuis met het huidige zwakke verhaalniveau nog extra kijkers kan lokken.

Ziezo, mijn wenslijstje. Ik heb nog wel wat puntjes, maar die bespaar ik jullie voorlopig :angel: .
1 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13

Bericht door johan1969 » wo 02 sep 2020, 09:48

1) Rosa, Marianne en Leo mogen gerust verdwijnen, hun rol beperkt zich tot roddelen of luisteren naar iemand.

2) Jasper wordt vermoord, maar door wie ?

3) Ik denk dat we nog veel van Xander (zoon van Tania ?) en Bas gaan horen, de 2 nieuwe slechteriken ?

4) van het ongeval op de overweg met alle gevolgen (rechtszaak ???) hoor je ook niks meer, dat mag ook wel terug in beeld komen (voorbeeldfunctie ivm spoorlopen)
0 x

Plaats reactie