Eurovisiesongfestival 2013

Plaats reactie
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Eurovisiesongfestival 2013

Bericht door Crackers » zo 19 mei 2013, 23:08

Zijn we niet geëindigd op een gedeelde 12de plek?
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!

lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. » ma 20 mei 2013, 00:07

Poolaapje schreef:Afbeelding
wat een aansteller. :)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!

Lazylady
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Lazylady » ma 20 mei 2013, 15:00

lord F. schreef:wat een aansteller. :)
Aansteller!? Misschien dat hij gewoon blij was dat z'n optreden geslaagd was?

Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje » ma 20 mei 2013, 15:02

Crackers schreef:Zijn we niet geëindigd op een gedeelde 12de plek?
Neen hoor, gedeeld elfde, samen met de vampier van Romenië. Die kreeg enkel een hogere ranking omdat die van meer landen punten gekregen heeft. Het is eigenlijk beter op van twee landen één punt te krijgen dan van één land twee punten.
Afbeelding

lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. » ma 20 mei 2013, 15:46

Lazylady schreef:
lord F. schreef:wat een aansteller. :)
Aansteller!? Misschien dat hij gewoon blij was dat z'n optreden geslaagd was?
Het zou me niet eens verwonderen dat het een ingestudeerd nummer is op aanraden van z'n manager. :mrgreen:
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!

Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje » ma 20 mei 2013, 16:37

Neen, want tijdens de halve finale had hij op het einde een dork-smile en maakte hij een buiging. ;-)

Je moet maar eens het filmpje van de halve finale vergelijken met dat van de finale. In de halve finale is het meestal de bange-konijn-blik, in de finale zie je al meer vertrouwen, is hij iets meer ontspannen en kan hij zelfs lachen. Met dat schattig huppeltje zal hij wel wat stemmen extra gewonnen hebben.
Afbeelding

Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast » vr 24 mei 2013, 00:05

Ik vind het zo iets geriatrisch, dat Eurovisie Songfestival. Sorry voor alle fans. Ik heb er al jaren niet meer naar gekeken. De laatste keer was toen Lordi, uit Finland als winnaar uit de bus kwam met Hardrock Haleluja. Wat ik overigens wel een geweldige act vond en een geweldig nummer. Verder is het 9 van de 10x toch een Oost Europees doorgestoken kaart festijn dus wat dat betreft. In elk geval heb ik al wel begrepen dat dit deze ronde niet het geval was...
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt

Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Poolaapje » vr 24 mei 2013, 00:32

Ik kijk ook pas terug sinds 2010 hoor. Het heeft geholpen dat Tom Dice de finale haalde en dat het blok was en dat ik in de pauzes iets compleet breinloos wou kunnen doen. Forums lezen is dan de ideale bezigheid. Het is ook een voordeel geweest dat ik er de tijd voor gehad heb de laatste jaren om het te volgen, repetities en al.

(Edit) Besef net dat ik het terug beginnen volgen ben nadat ik het in 2009 compleet gemist had, maar wel het liedje van de winnaar als ik-zit-in-een-dipje-en-ik-heb-nood-aan-iets-vrolijks-liedje onder de blok heb gebruikt. (Lees: dat stond af en toe een uur op repeat)

Het is niet de beste zanger, maar van dat deuntje moet ik spontaan glimlachen. En voor er hier aan mijn muzieksmaak getwijfeld, ik gebruikte aan het begin mijn studiedag meestal I Just Can't Get Enough van Depeche Mode, om vol goede moed te kunnen beginnen. Ook eentje waar ik geweldig vrolijk van word.

Tegen het burenstemmen (of het Oost Europees doorgestoken kaart festijn zoals jij het noemt) hebben ze de laatste jaren een jurysysteem ingevoerd. En dat helpt toch goed, want enkel Azerbijdzjan (die er dan wel van verdacht worden om stemmen te ronselen in andere landen, lees simkaarten verkopen om te stemmen) is de laatste vijf jaar gewonnen uit die regio (Noorwegen - Duitsland - Azerbeidzjan - Zweden - Denemarken). Dus er zit een fout in je beeld van het Eurovisiesongfestival. Het burenstemmen is natuurlijk niet compleet weg (kijk maar naar NL en BE die 12jes uitwisselen) maar ze werken eraan om het tegen te gaan.
Afbeelding

Plaats reactie