De helaasheid der dingen

Gesloten
koetje36
Poster rang 1
Poster rang 1

De helaasheid der dingen

Bericht door koetje36 » za 13 sep 2008, 20:30

Toch even geschrokken begin augustus. In onze straat stonden bordjes met verboden te parkereren van 11 tot 27 augustus. Heel de straat dacht: wegenwerken en zag dat niet meteen zitten. Groot was dan ook onze verbazing toen we een wel heel onverwachte brief in onze brievenbus vonden en er plots uit het niets een volledige filmploeg neerstreek in onze buurt. Een huisje dat al een tijdje te koop stond werd omgetoverd tot filmset en plots verschenen er bekende koppen zoals Johan Heldenbergh, Wouter Hendrickx, Gilda De Bal, Koen de Graeve en nog vele andere in Wanzele. Twee weken en een half zijn ze hier gebleven. Ik en men zus zijn regelmatig gaan kijken. Dat was wel heel leuk. Soms moesten we er zelfs ons huis helemaal niet voor uit. Je kon buitenkijken en de opname gewoon volgen.
Heel ons dorpje was in de ban van de film. Onze plaatselijke basisschool fungeerde als restaurant, kleedkamer, make-upruimte, opslagplaats,...
Op het dorp en in de kerk werd er ook gefilmd. Ook waren er een paar buitenopnames gepland. We mochten toen kijken maar we moesten wel zien dat we uit beeld stonden. De film speelt zich af in het jaar 1988. Altans de opnames die ze hier gemaakt hebben. Alles moest dus kloppen. Onze auto's moesten elders geparkeerd worden om vervangen te worden door 20 jaar oudere modellen.
Het was heel tof om zo opnames is van heel dicht bij mee te maken. Wel jammer dat de film pas volgend najaar uitkomt. Dat is nog een hele tijd. Maar ik ga zeker kijken!

Rieka

Re: De helaasheid der dingen

Bericht door Rieka » zo 14 sep 2008, 20:04

koetje36 schreef:Toch even geschrokken begin augustus. In onze straat stonden bordjes met verboden te parkereren van 11 tot 27 augustus. Heel de straat dacht: wegenwerken en zag dat niet meteen zitten. Groot was dan ook onze verbazing toen we een wel heel onverwachte brief in onze brievenbus vonden en er plots uit het niets een volledige filmploeg neerstreek in onze buurt. Een huisje dat al een tijdje te koop stond werd omgetoverd tot filmset en plots verschenen er bekende koppen zoals Johan Heldenbergh, Wouter Hendrickx, Gilda De Bal, Koen de Graeve en nog vele andere in Wanzele. Twee weken en een half zijn ze hier gebleven. Ik en men zus zijn regelmatig gaan kijken. Dat was wel heel leuk. Soms moesten we er zelfs ons huis helemaal niet voor uit. Je kon buitenkijken en de opname gewoon volgen.
Heel ons dorpje was in de ban van de film. Onze plaatselijke basisschool fungeerde als restaurant, kleedkamer, make-upruimte, opslagplaats,...
Op het dorp en in de kerk werd er ook gefilmd. Ook waren er een paar buitenopnames gepland. We mochten toen kijken maar we moesten wel zien dat we uit beeld stonden. De film speelt zich af in het jaar 1988. Altans de opnames die ze hier gemaakt hebben. Alles moest dus kloppen. Onze auto's moesten elders geparkeerd worden om vervangen te worden door 20 jaar oudere modellen.
Het was heel tof om zo opnames is van heel dicht bij mee te maken. Wel jammer dat de film pas volgend najaar uitkomt. Dat is nog een hele tijd. Maar ik ga zeker kijken!

Leuk!!!

koetje36
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door koetje36 » di 16 sep 2008, 11:08

Rieka schreef:
koetje36 schreef:Toch even geschrokken begin augustus. In onze straat stonden bordjes met verboden te parkereren van 11 tot 27 augustus. Heel de straat dacht: wegenwerken en zag dat niet meteen zitten. Groot was dan ook onze verbazing toen we een wel heel onverwachte brief in onze brievenbus vonden en er plots uit het niets een volledige filmploeg neerstreek in onze buurt. Een huisje dat al een tijdje te koop stond werd omgetoverd tot filmset en plots verschenen er bekende koppen zoals Johan Heldenbergh, Wouter Hendrickx, Gilda De Bal, Koen de Graeve en nog vele andere in Wanzele. Twee weken en een half zijn ze hier gebleven. Ik en men zus zijn regelmatig gaan kijken. Dat was wel heel leuk. Soms moesten we er zelfs ons huis helemaal niet voor uit. Je kon buitenkijken en de opname gewoon volgen.
Leuk!!!
Inderdaad! Het was heel leuk. Na die twee weken en een half was alles hier zo rustig. Je bent dat op den duur zo gewoon. De eerste week hebben we die drukte hier wel wat gemist.
Het was heel tof om da hier eens mee te maken. Er gebeurde hier eindelijk ook eens wat!

lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. » zo 28 sep 2008, 15:24

koetje36 schreef: Het was heel tof om zo opnames is van heel dicht bij mee te maken. Wel jammer dat de film pas volgend najaar uitkomt. Dat is nog een hele tijd. Maar ik ga zeker kijken!
Tijd genoeg dus om het boek eerst eens te lezen. :)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!

Mlies
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Mlies » ma 04 jan 2010, 14:38

Wat vonden jullie van de film?
Ik vond hem nogal overroepen eigenlijk... Was niet slecht, maar ook niet super.
Runaway Dreamer

Rieka

Bericht door Rieka » ma 04 jan 2010, 19:52

Mlies schreef:Wat vonden jullie van de film?
Ik "moet" hem nog zien, maar misschien lees ik eerst het boek, als ik dat kan te pakken krijgen in de bib...

Mlies
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Mlies » ma 04 jan 2010, 22:08

Rieka schreef:
Ik "moet" hem nog zien, maar misschien lees ik eerst het boek, als ik dat kan te pakken krijgen in de bib...
Hmm denk dat ik hem dan zeker niet meer zou bekijken. Want zoals het cliché zegt: 't boek is altijd beter dan de film... En ik heb nog maar weinig films gezien waar dat niet voor geldt! Ik heb het boek liggen, ben er ooit in begonnen, maar ga dat toch nog eens uitlezen, ooit :P
Runaway Dreamer

Rieka

Bericht door Rieka » ma 04 jan 2010, 22:32

Mlies schreef:
Rieka schreef:
Hmm denk dat ik hem dan zeker niet meer zou bekijken. Want zoals het cliché zegt: 't boek is altijd beter dan de film... En ik heb nog maar weinig films gezien waar dat niet voor geldt! Ik heb het boek liggen, ben er ooit in begonnen, maar ga dat toch nog eens uitlezen, ooit :P
Ik vergelijk wel graag het boek met de film.
Niet dat ik dat vaak doe, maar in dit geval ben ik het wel van plan.
En de Lord of the Rings heb ik al meerdere keren gelezen, ook de films al meerder keren gezien, en ik vind zowel films als boeken steengoed.
En euh, in the name of the Rose heb ik ook gelezen en gezien en goedgekeurd.

Mlies
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Mlies » ma 04 jan 2010, 22:50

Rieka schreef:
Mlies schreef:
Rieka schreef:
En de Lord of the Rings heb ik al meerdere keren gelezen, ook de films al meerder keren gezien, en ik vind zowel films als boeken steengoed.
Hihi. Ik lees nu de Twilight Series, de hype van 't moment... En de boeken zijn véél beter dan de films. Zelfde met Harry Potter. Heb nog niet alle boeken gelezen, maar tot nu toe...

Lord of the Rings, niet gelezen, maar enkel eerste film vond ik goed.
The Name of The Rose, heb ik gisteren nog maar net gedownload voor mijn zus en ben van plan deze nog eens te bekijken na de examens. Boek heb ik niet gelezen...
Runaway Dreamer

kittykattenfan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door kittykattenfan » do 07 jan 2010, 23:17

Mlies schreef:
Rieka schreef:
Mlies schreef:
Rieka schreef:
Hihi. Ik lees nu de Twilight Series, de hype van 't moment... En de boeken zijn véél beter dan de films. Zelfde met Harry Potter. Heb nog niet alle boeken gelezen, maar tot nu toe...

Lord of the Rings, niet gelezen, maar enkel eerste film vond ik goed.
The Name of The Rose, heb ik gisteren nog maar net gedownload voor mijn zus en ben van plan deze nog eens te bekijken na de examens. Boek heb ik niet gelezen...
alle lord of the rings lezers chapeau. Ik ben geraakt toen Frodo en zijn kompanen de Gouw uitwaren.
Afbeelding

Kabilla
Nog geen rang

Bericht door Kabilla » do 07 jan 2010, 23:36

Lord of the rings trilogie is geweldig. Het begin is lastig maar eens daardoor geworsteld. Liefst in het Engels lezen uiteraard. Vertalingen doen enkel oneer aan
If we don't believe in freedom of expression for people we despise, we don't believe in it at all - Noam Chomsky

Rieka

Bericht door Rieka » vr 08 jan 2010, 08:15

Kabilla schreef:Lord of the rings trilogie is geweldig. Het begin is lastig maar eens daardoor geworsteld. Liefst in het Engels lezen uiteraard. Vertalingen doen enkel oneer aan
Ik ben heel tevreden dat ik die in het Nederlands kon lezen.
Die trilogie in het Engels doorworstelen is voor mij en voor vele mensen onbegonnen werk.

Gesloten