Lost

Gesloten
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Lost

Bericht door lord F. » za 20 nov 2010, 13:12

Mieke schreef:Ja ik heb me wel nog meer vragen gesteld daarover. Jack die ineens een kind heeft, Jin en Sun die niet getrouwd zijn,

Het einde heeft dus blijkbaar niet alle vragen opgelost.
Maar leefde de pa van Jack nog? Ik dacht dat hij die zag als 'geest' ofzo, of heb ik niet goed opgelet :oops: :o
Op het eiland was hij eigenlijk de smoke-monster/Man in Black (je weet wel, de broer van Jacob) die de gedaante aannam van Jack's vader. Daarom moest het lichaam van Locke ook mee op die vlucht van Ajira 316 zodat hij de gedaante van John Locke zou kunnen aannemen.
Geeft meteen ook een ander beeld van die hut van Jacob-scenes in seizoen 3 en 4 met Ben en Locke.
In seizoen 3 ging Ben Locke tot bij Jacob brengen, wat eigenlijk niet kon gezien alleen Richard contact had met Jacob. Daarom bracht Ben Locke naar een leegstaande hut op het eiland, waar tot hun (in eerste instantie Locke's, maar eigenlijk ook Ben's) eigen verbazing bleek daar wel een geest te zitten dat eigenlijk niet die van Jacob was maar die van de smoke-monster/Man in Black. Naar het einde toe van seizoen 4 gaan ze (samen met Hurley) nogmaals naar die hut waar Locke dus Jack's vader en Claire tegenkwam. De suggestie om het eiland te verplaatsen enzo kwam dus ook van de Man in Black.

De "flash-sideways" (of de alternatieve realiteit) zijn eigenlijk nog complexer dan ik eerst dacht. :) Daarin is niet alleen het vliegtuig niet neer neergestort, maar heeft de waterstofbom ervoor gezorgd dat er sinds 1977 nog heel veel meer zaken veranderd zijn. Het eiland is blijkbaar langzaam beginnen zinken waardoor alles wat op het eiland gebeurde sedertdien niet plaats gevonden heeft gezien het eiland er niet meer was. Ben heeft zo ook de Dharma-initiative niet kunnen helpen uitmoorden enzovoort enzovoort. En zo was het dus ook mogelijk dat Desmond plots naast Jack zat op het vliegtuig, terwijl het oorspronkelijk eigenlijk zijn schuld was dat dat vliegtuig neergestort was (je weet wel, de "button" in seizoen 2). :)

MAAR (en nu wordt het wel erg complex) er was wel een connectie tss de twee tijdslijnen in die zin dat vb Jack in de sideways plots verwondingen opliep die hij op het eiland opliep (bloed in z'n nek). Dus er zijn 2 mogelijkheden >> ofwel had z'n vader in de sideways zich niet te pletter gedronken, ofwel kon enkel Jack hem zien omdat hij in de andere tijdslijn net zelf gestorven was.

Mss moet ik die laatste aflevering nog eens op DVD bekijken met audiocommentaar, misschien dat me dan nog wat duidelijk zal worden. ;)

Over Jin en Sun die niet getrouwd waren >> Jacob was oorspronkelijk op hun trouw aanwezig om hen als "candidates" aan te raken, wat in de sideways niet meer kon.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!

lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Lost

Bericht door lord F. » zo 19 dec 2010, 15:59

Voor diegene die nog geduldig hebben zitten wachten tot het laatste seizoen van Lost op VT4 uitgezonden werd >> vanavond beginnen ze ermee. :)

Best dus de laatste postings hierboven niet te aandachtig lezen, want die zitten vol spoilers. ;)
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!

Gesloten