Tania Tibergyn (Katrien De Becker)

Gesloten
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 434
x 563
Contacteer:

Bericht door daffy duck » zo 13 sep 2020, 17:36

martha schreef:
zo 13 sep 2020, 14:26
Ik denk dat Tania, in tegenstelling tot Karin, wel haar kind heeft grootgebracht. I
zou kunnen! Hebben we nooit iets van gehoord, maar ze moeten toch veel contact gehad hebben, vermits Xander spreekt over sprookjes wijsmaken.
Misschien hebben Tania en Tom inderdaad aan de spacecake gezeten! :D
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 440

Bericht door Tiboko » ma 14 sep 2020, 10:13

Rond deze zaak blijven toch veel dingen onopgehelderd.

-Waarom heeft Tania nooit aan Ann verteld - niet enkel haar lover, maar ook een dokter - dat ze als tiener werd verkracht ?
-Waarom vertelde ze dit wel aan Tom, het was een jeugdvriend - maar die band tussen hen was met de jaren verwaterd (toen ze in Thuis opdook als verkoper van een keuken bij Judith bleek toch dat ze al die jaren geen contact meer hadden onderhouden).
-Wie heeft Xander opgevoed? Als klopt dat ze 14 was moest ze nog jaren school lopen. Dan was er toch minstens een derde in het spel (moeder of zelfs ouders). Waarom zijn die nu totaal out of the picture. Net zoals bij Sam (Simonne), Robin (Mo) en Kobe (Karins moeder) moet iemand toch voor Xander gezorgd hebben.
-Als Tania al die jaren min of meer nauw contact is blijven houden met Xander, waarom is dat op zijn 30ste ineens dé prioriteit om te weten wie zijn vader is? En waarom heeft Tania hem hier al die jaren nooit over gesproken?
-Waarom lachte Tania met Nancy ivm de vermeende aanranding door Tom, maar raakte ze in shock door de illusie van de aanranding door Dries van Reinhilde. Als je met zo'n trauma zit, dan had de vermeende aanranding van Nancy ook dezelfde reactie moeten uitlokken.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 81

Bericht door tvx1 » ma 14 sep 2020, 13:40

Tiboko schreef:
ma 14 sep 2020, 10:13
-Waarom heeft Tania nooit aan Ann verteld - niet enkel haar lover, maar ook een dokter - dat ze als tiener werd verkracht ?
-Waarom vertelde ze dit wel aan Tom, het was een jeugdvriend - maar die band tussen hen was met de jaren verwaterd (toen ze in Thuis opdook als verkoper van een keuken bij Judith bleek toch dat ze al die jaren geen contact meer hadden onderhouden).
Ze heeft dat toch aan Ann verteld? Nog voor ze het aan Tom vertelde zelfs.
Tiboko schreef:
ma 14 sep 2020, 10:13
-Waarom lachte Tania met Nancy ivm de vermeende aanranding door Tom, maar raakte ze in shock door de illusie van de aanranding door Dries van Reinhilde. Als je met zo'n trauma zit, dan had de vermeende aanranding van Nancy ook dezelfde reactie moeten uitlokken.
Ja, dat was mij dus ook al opgevallen. Ik vond die plotse hysterische reactie op dat incident met Reinhilde ook zo onlogisch. Maar dat krijg je dus als je ineens een geschiedenis toevoegt aan een personage terwijl daar een paar seizoenen eerder totaal geen sprake van was.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 440

Bericht door Tiboko » ma 14 sep 2020, 14:46

Toch niet.

Niemand wist waarom Tania zo emotioneel reageerde op de fake aanranding van Reinhilde.

Tom bleef constant met haar bellen, want hij maakte zich grote zorgen. Ann dacht toen nog dat Tania gewoon overwerkt was.

Op een bepaald moment heeft Tania dan bij Tom thuis haar hart uitgestort. Pas achteraf kreeg Ann te horen wat er gebeurd was.

Het was ook Tom die Ann (toen Tanja al een paar dagen verdwenen was) voorstelde om te gaan kijken in de buurt van de surfclub, waar ze Tania vonden.

Het is ook daar dat Xander Tom in het vizier kreeg en hem begon te volgen. Wellicht dacht hij "dit is mijn vader" en die heeft mij in de steek gelaten (Tania had gezegd dat zijn vader dood was).

Het is Karin die toen met het idee kwam dat Tom zijn moeder verkracht moest hebben. Of dat ook zo is zal wellicht later blijken, als we ooit een dna test hebben.
0 x

Icarus123
Nog geen rang
x 2
x 27

Bericht door Icarus123 » ma 14 sep 2020, 15:47

tvx1 schreef:
ma 14 sep 2020, 13:40
Ja, dat was mij dus ook al opgevallen. Ik vond die plotse hysterische reactie op dat incident met Reinhilde ook zo onlogisch. Maar dat krijg je dus als je ineens een geschiedenis toevoegt aan een personage terwijl daar een paar seizoenen eerder totaal geen sprake van was.
Inderdaad! Dat Tania de aanranding van Nancy zomaar weglachte, vind ik het grootste probleem met deze verhaallijn. En ik vind het nog ergerlijker dat Karin dat voorval vorige week nog aanhaalde om Tania te overtuigen. Alsof de makers nog eens extra in de verf willen zetten dat hun verhaal met haken en ogen aan mekaar hangt.

Het is verbijsterend dat de scenaristen niet eens 10 maanden vooruitdenken voor de langetermijnplanning van hun verhaallijnen. Het lijkt alsof ze gewoon raprap er nog iets bij hebben verzonnen. Dat gevoel heb ik de laatste twee seizoenen dikwijls gehad. Maar het toevoegen van een geschiedenis aan een personage hoeft niet altijd onzorgvuldig te zijn, denk maar aan Simonne/Sam en het klooster waar Sam opgroeide. Dat was tenminste zorgvuldig uitgewerkt met schriftelijk bewijsmateriaal, Angèle die plots verscheen, gesprekken met oude zusters, foto's... Nu geraakt men niet verder dan "Tom was ook lid van de surfclub en stond met Tania op de foto". Ja hallo! Dat wist iedereen al :-?
1 x

eviva
Nog geen rang
x 19
x 6

Bericht door eviva » ma 14 sep 2020, 19:27

Tiboko schreef:
ma 14 sep 2020, 14:46
Toch niet.

Niemand wist waarom Tania zo emotioneel reageerde op de fake aanranding van Reinhilde.

Tom bleef constant met haar bellen, want hij maakte zich grote zorgen. Ann dacht toen nog dat Tania gewoon overwerkt was.

Op een bepaald moment heeft Tania dan bij Tom thuis haar hart uitgestort. Pas achteraf kreeg Ann te horen wat er gebeurd was.

Het was ook Tom die Ann (toen Tanja al een paar dagen verdwenen was) voorstelde om te gaan kijken in de buurt van de surfclub, waar ze Tania vonden.
Nee hoor, het is wel degelijk zoals tvx het zegt.

In aflevering 4810 (maandag 23/3) ziet ze Reinilde zitten met gescheurde kleding. Op het einde van die aflevering komt ze overstuur thuis.
De volgende aflevering vertelt ze Ann over de verkrachting.
In 4816 ontkent Ann nog alles tegen Tom.
En pas dan weet hij waarom Tania zo reageert en vertelt hij haar dat het allemaal niet waar is.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 81

Bericht door tvx1 » di 15 sep 2020, 17:26

Tiboko schreef:
ma 14 sep 2020, 14:46
Toch niet.

Nee toch wel.

Zoals Icarus al aangaf, Tania vertelde het aan Ann tijdens aflevering 4811 kort na het incident met Reinhilde en aan Tom op het einde van aflevering 4816. Het ging ook tijdens aflevering 4817 ook nog over haar gesprek met Tom, die blijkbaar erg geschokt was door haar verhaal.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 434
x 563
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 19 sep 2020, 17:30

Snotterende Tania mag nu toch stilaan weer wat initiatief nemen nu ze pas companion geworden is bij Bowie. Is erover hoe iedereen er eieren onder legt!
0 x

ikke
x 359

Bericht door ikke » za 19 sep 2020, 17:56

daffy duck schreef:
za 19 sep 2020, 17:30
Is erover hoe iedereen er eieren onder legt!
Ha, je weet het!
0 x

Kiki_Dee
Poster rang 3
Poster rang 3
x 20
x 135

Bericht door Kiki_Dee » ma 28 sep 2020, 20:27

Ik vind het wat raar dat Tania bezig is over haar zoon en het feit dat ze het niet door had dat hij een gevaar was/is voor andere mensen. Ze heeft hem jaren doodgezwegen en had volgens mij heel weinig contact met hem. Hoe kan je je zoon dan door en door kennen en dan klagen omdat je hem niet door had...
0 x
#TeamKarin

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 440

Bericht door Tiboko » di 29 sep 2020, 01:01

Niet vergeten dat ze Xander tot voor kort (op zijn dertigste) voorgelogen heeft dat zijn vader dood is...

Begrijpelijk dat hij het nu moeilijk heeft met haar "ik heb het beste met u voor".

Bovendien draait ze mee met de wind. Van "Ik ga geen klacht indienen tegen Tom" naar "Ik ga klacht indienen tegen Tom, als ik daardoor Robin kan redden". Alsof dat ongeleid projectiel van een zoon van haar NU nog voor rede vatbaar is en daardoor Robin zal vrijlaten... :twisted:

Wat ik me afvraag. Tania denkt (onder impuls van de valse Ann) dat Tom haar verkrachter is. Bij om het even welke andere "verkrachter" was ze naar de politie gestapt, maar dat het Tom was ("denkt ze") lijkt voor haar minder erg, want hem wilde ze absoluut niet aangeven.

Zéér apart. Kan iemand uitleggen waarom het in haar ogen minder erg zou zijn als Tom indertijd de verkrachter was ? Wordt het daardoor makkelijker verteerbaar ? Het trauma minder erg. Huh ??
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 434
x 563
Contacteer:

Bericht door daffy duck » di 29 sep 2020, 08:12

Tiboko schreef:
di 29 sep 2020, 01:01
Kan iemand uitleggen waarom het in haar ogen minder erg zou zijn als Tom indertijd de verkrachter was
Misschien wegens de jaren lange vriendschap, maar of het daardoor minder erg is. :nope: ..Ik denk meer dat het is omdat ze meer dan genoeg heeft van heel die klerenboel! :problem:
2 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 494
x 714

Bericht door satine » di 29 sep 2020, 08:21

Ik denk ook dat ze gewoon niet meer verder herinnerd wou worden aan wat er 30 jaar geleden gebeurd is.
Eender wie de dader bleek te zijn.
Want een klacht betekent ook dat er (waarschijnlijk) een proces komt en dan wordt alles dagen lang weer onder haar neus gewreven.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1445
x 543

Bericht door Christel » di 29 sep 2020, 10:16

Inderdaad...
Ik vermoed zelfs dat de wetenschap dat Tom de dader is (volgens Ann dan, hè? :mrgreen: ), haar juist extra motiveert om er niet weer helemaal in te willen duiken, omdat hun jarenlange vriendschap het nog een stuk emotioneler maakt. Ze is in haar ogen nu niet alleen verkracht door een vreemde die zich niet in heeft kunnen houden, maar haar vertrouwen is ook nog eens tot op het bot beschaamd door iemand die ze als een hele goede vriend beschouwde. Ze kan nu niet alleen een gezicht, maar ook een hele persoonlijkheid op haar verkrachter plakken, wat behoorlijk confronterend moet zijn.
Een dubbel trauma dus, en eentje waar ze - bovenop alle andere consternatie - op dit moment niet mee om kan gaan...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 2
x 30

Bericht door vdbemdsa » di 29 sep 2020, 10:51

Tiboko schreef:
di 29 sep 2020, 01:01
Niet vergeten dat ze Xander tot voor kort (op zijn dertigste) voorgelogen heeft dat zijn vader dood is...
Snap ik dan ook niet, als ze dat altijd gezegd heeft, waarom dan erna het gaan zeggen van niet
0 x

Gesloten