Kobe Baert (Reynout Dekimpe)

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 636
x 925

Kobe Baert (Sid Van Oerle)

Bericht door satine » vr 12 nov 2021, 09:43

Tiboko schreef:
do 11 nov 2021, 23:00
In ieder geval heb ik de laatste afleveringen toch weer signalen opgemerkt over dat die agressie nog niet helemaal uit zijn systeem is,
Hij is kortaf en slecht gezind, maar dat maakt hem nog niet agressief.
Hij heeft de laatste tijd ook niet met dingen gesmeten, zoals Peter - ook al voelen ze zich allebei aan de kant gezet door Femke.
Kobe is nooit echt een vrolijke man geweest, net zo min als Peter.
Maar hij heeft - wat mij betreft - toch heel wat minder op zijn kerfstok dan zijn vroegere 'bestie'.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 25
x 495

Bericht door Tiboko » vr 12 nov 2021, 09:57

Als je iemand in een woede uitbarsting bijna halfdood slaat en dan gewoon langs de kant van de weg achter laat, zonder daarna de hulpdiensten te bellen "bagatelliseert" tja.

Onder invloed van drank/drugs (die keer toe hij high van de klimmuur viel) dingen hebben gedaan mag nooit een excuus zijn om ze goed te praten natuurlijk.

Wat dat betreft heeft hij qua geweld meer op zijn kerfstok dan Peter natuurlijk, ook al is die mee verantwoordelijk voor Lucas dood.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 636
x 925

Bericht door satine » vr 12 nov 2021, 10:05

Ah, je hebt het over het verleden, ik dacht dat je recente dingen bedoelde omdat je het had over 'de laatste afleveringen'.
Laten we dan ook niet vergeten hoe Peter indertijd Peggy aanpakte toen die probeerde Lukas weg te houden van een brandende vuurkorf.
Als ze hem toen niet van haar afgetrokken hadden, was ze er ook veel slechter uitgekomen.
Tel daar de bestelwagen nog bij, dan staan die twee zowat quitte, toch?
Voor mij helt het zelfs nog wat over naar Peters kant, want die heeft nooit een straf gekregen, Kobe wel.
2 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1644
x 662

Bericht door Christel » vr 12 nov 2021, 10:29

satine schreef:
vr 12 nov 2021, 10:05
Voor mij helt het zelfs nog wat over naar Peters kant, want die heeft nooit een straf gekregen, Kobe wel.
Inderdaad, en buiten zijn straf had Kobe ook spijt. Hij heeft het bijvoorbeeld goed gemaakt met Kaat.
Peter is zich daarentegen hatelijk op blijven stellen en heeft ook altijd bewust geprobeerd om onder welke straf of schuld dan ook uit te komen, wat in mijn ogen het tegenovergestelde van spijt is. In de grond vind ik het dus allebei agressieve gasten, maar de een heeft nog behoorlijk wat minder geweten dan de ander.
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 636
x 925

Bericht door satine » vr 12 nov 2021, 10:38

Wat ik over het telefoontJe van Karin nog wou zeggen:

Ik vraag mij af of Peter indertijd niet een aanbevelingsbrief heeft geschreven ivm de adoptie die Kobe en Paulien planden.
En is dit hetgene waar Karin op botste toen ze die papieren aan het lezen was?
Want het lijkt me sterk dat dit het voorstel was van Peter, dat voor haar lag.

Iemand die dit nog weet?
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 25
x 495

Bericht door Tiboko » vr 12 nov 2021, 10:40

satine schreef:
vr 12 nov 2021, 10:05
Dit is natuurlijk niet het topic van Peter, maar van Kobe.

https://www.een.be/thuis/ik-heb-haar-vermoord

Maar te meten naar de ernst van de feiten is Kobe natuurlijk ook niet gestraft, IRL was hij natuurlijk in de gevangenis beland, net zoals Eddy - die de pech had dat het slachtoffer wél stierf, terwijl Kobe's slachtoffer het overleefde. Als ik mij goed herinner kwam hij er dankzij de bemoeienissen van zijn lepe advocate (Karin) en het niet neerleggen van een klacht door Kaat - van af met wat gemeenschapsdienst.

Verder vind ik die eis rond Vic inderdaad OOK overdreven en fout, daar ging het niet om. Maar om zoals Kobe het gisteren tegen Karin omschreef. "Het is niet eerlijk dat een fout uit het verleden je zo blijft achtervolgen". Dat is normaal, de "fout" die Eddy maakte achtervolgt hem ook voor de rest van zijn leven. En dat was geen geweldpleging, maar geknoei met remmen.

Voor zij die toen nog niet naar Thuis keken...

Kaat informeert Peter over het wietgebruik van Kobe, nadat ze hem meerdere keren waarschuwde en hem aanspoorde om hulp te zoeken. Peter stelt Kobe voor de keuze: hulp zoeken of ontslag. Kobe valt Kaat fysiek aan, maar Kaat bijt van zich af. Nu stelt Kaat Peter voor de keuze: Kobe weg of zij weg. Peter en Femke kunnen niet zonder Kaat, dus Kobe wordt ontslagen. Hij stort in en verliest zich in alcohol en coke. Op zijn weg naar huis komt hij Kaat opnieuw tegen. Hij slaat haar neer met een glazen fles en sleurt haar lichaam vervolgens naar een bos.

Kobe denkt dat hij Kaat vermoord heeft, maar hij weet niet meer wat hij met haar gedaan heeft, nadat hij haar neersloeg. Kaat wordt net op tijd teruggevonden. Ze heeft een schedelbreuk en is er erg aan toe.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 636
x 925

Bericht door satine » vr 12 nov 2021, 11:00

Geknoei met remmen is echter voorbedachte rade, niet dat ik het andere goedkeur.

Maar het gaat hier inderdaad over Kobe. En over nu.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1644
x 662

Bericht door Christel » vr 12 nov 2021, 13:38

satine schreef:
vr 12 nov 2021, 10:38
Wat ik over het telefoontJe van Karin nog wou zeggen:

Ik vraag mij af of Peter indertijd niet een aanbevelingsbrief heeft geschreven ivm de adoptie die Kobe en Paulien planden.
En is dit hetgene waar Karin op botste toen ze die papieren aan het lezen was?
Want het lijkt me sterk dat dit het voorstel was van Peter, dat voor haar lag.

Iemand die dit nog weet?
Helemaal 100% zeker ben ik ook niet meer, maar ik geloof wel dat Peter indertijd ook zo'n aanbevelingsbrief voor Kobe heeft geschreven inderdaad :yup:
Zou dus best eens kunnen dat ze die nog eens tevoorschijn halen om Peter's argumenten nog wat verder onderuit te halen.
1 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 323
x 302

Bericht door jessie V. » vr 12 nov 2021, 22:34

Ik hoop dat ze dat laatste dan ook maar eens doen. Waarschijnlijk heeft Karin daar al een begin mee gemaakt.
Peter wil Kobe pakken en dat wangedrag is het enige waar hij mee aan kan komen.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1644
x 662

Bericht door Christel » za 13 nov 2021, 00:01

jessie V. schreef:
vr 12 nov 2021, 22:34
Peter wil Kobe pakken en dat wangedrag is het enige waar hij mee aan kan komen.
Inderdaad.
Ik snap feitelijk niet eens waar Kobe en Karin zo moeilijk over doen, want Peter is na de mishandeling van Kaat zelf nog jarenlang dagelijks met Kobe op blijven trekken. En dan zou dat verleden nu ineens een probleem zijn? :-? :crazy:
Heel dat gebeuren slaat als een tang op een varken in mijn ogen...
2 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 636
x 925

Bericht door satine » za 13 nov 2021, 10:13

Doordat Peter een aanvraag voor het volledige hoederecht wou gaan, is Femke in paniek geraakt.
En dat is ook wel begrijpelijk, ik denk dat de meeste ouders wel schrik zouden hebben, in eerste instantie.
Ik begrijp dan ook niet dat Meester Thyssen, de advocaat van Femke, hierin mee ging en de voorwaarden van Peter heel redelijk vond.
Dat had die toch zo kunnen onderuit halen, eerherstel voor Kobe of niet?
Gewoon het feit dat Peter en Kobe al jaren op een vriendschappelijke manier met elkaar omgingen, was al voldoende om aan te tonen dat die eis van Peter nergens op sloeg.

Maar dit is het topic van Kobe, die hiertussen zit zonder dit alles zelf te willen.
Ik hoop maar dat hij niet aan het lijntje gehouden wordt door Femke, omdat hij 'de enige is waar ze mee kan praten' en 'omdat ze hem mist'.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 25
x 495

Bericht door Tiboko » do 20 jan 2022, 11:22

Heb Kobe nu al een paar afleveringen horen babbelen over zijn grootse plannen. Tegelijk blijkt Femke de boot af te houden. Zo van "ik ben blij voor jou, maar de Withoeve gaat daar voorlopig toch niet in mee".

Dan vraag ik me af, als zij niet mee doet, waar gaat hij die culinaire toestanden dan organiseren? In de barrels? En wie gaat dit financieren? Indertijd gebeurde dat in de keuken van de Withoeve en kreeg Kobe hulp van hun personeel Nancy (toen nog geen taxi Nancy), Kaat en Tamara. Maar Kaat is nu weg en die andere twee hebben nu ander werk.
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 383
x 456

Bericht door heidiw » di 22 mar 2022, 21:05

"De geschiedenis herhaalt zich (of niet)" zei Gilles De Coster over De Mol. Wel, de geschiedenis herhaalt zich hier ook. Kobe, bos, Kaat wordt nu dus Kobe, bos, Peter...
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 73

Bericht door johan1969 » wo 23 mar 2022, 09:31

Volgens mij zijn Kobe en Peter gewoon ene gaan drinken om het goed te maken. :lol:
0 x

Kiki_Dee
Poster rang 3
Poster rang 3
x 20
x 142

Bericht door Kiki_Dee » wo 23 mar 2022, 12:21

johan1969 schreef:
wo 23 mar 2022, 09:31
Volgens mij zijn Kobe en Peter gewoon ene gaan drinken om het goed te maken.
Kobe z'n handen doen toch iets anders vermoeden
0 x
#TeamKarin

Gesloten