Ann De Decker (Monika Van Lierde)

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 65
x 127

Bericht door martha » do 01 okt 2020, 18:36

Vroeger kon ze nog dreigen met Sandrien :roll:
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 57

Bericht door tvx1 » do 01 okt 2020, 23:20

Het is natuurlijk makkelijk om Ann haar houding af te keuren. Maar je moet het toch ook wel allemaal eens in zijn context plaatsen. Ze heeft natuurlijk op korte tijd heel veel op haar boterham gekregen. Eerst dat trauma van Tania dat ze plots te weten komt, dan blijkt die een zoon te hebben, dan die gedachte dat haar eigen broer daar voor iets tussen kon zitten en alsof dat niet erg genoeg is moeten horen dat haar vader, naar wie ze altijd enorm heeft opgekeken (dat was gewoon haar held), zo iets verschrikkelijks heeft gedaan. Niet verwonderlijk dat redelijkheid dan niet het eerste is dat in haar opkomt. En tussenin moet ze dan ook nog eens vernemen dat haar neefje ontvoerd is. Ik keur daarmee niet goed hoe ze reageert, maar ik snap ergens wel wat de oorzaak is. Ze hebben daar uiteindelijk allemaal wel zware fouten gemaakt in dit verhaal. Ann, Marianne, Walter, Karin, Xander. Ironisch is de enige die beschuldigd werd, Tom, diegene die net bijna niets te verwijten valt...
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 261
x 473
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 02 okt 2020, 09:50

tvx1 schreef:
do 01 okt 2020, 23:20
Het is natuurlijk makkelijk om Ann haar houding af te keuren.
Ik denk dat zij er meer door zit dan Tania. Ook nog het verlies van Sandrine niet vergeten. Maar toch...als dokter, zo je moeder behandelen, die, wat zij ook weet, een hartinfarct heeft gehad, heel weinig tactvol en het getuigt niet van inzicht
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 294
x 488

Bericht door satine » vr 02 okt 2020, 09:55

Ze heeft inderdaad veel op haar bord gekregen, maar haar reacties waren buiten proportie.
Er was geen enkele reden om zo hysterisch te gaan doen en tegen iedereen te gaan lopen schreeuwen dat Tom een vieze vuile vetzak was, een gore smeerlap.
En dat terwijl er nog geen enkel bewijs was dat Tom ook inderdaad Tania verkracht had.
Maar nee, haar broer moest en zou de schuldige zijn.
Want Ann was inderdaad papa's kindje, maar ze wou ook graag mama's kindje zijn, maar die plek had Tom al ingenomen.
Tom, de sympathieke, vlotte, sociale broer, die heel populair was EN ook nog eens het lievelingetje van Marianne.
Dat heeft Ann nooit kunnen verkroppen. Toen niet en nu nog niet.

Dat ze helemaal ondersteboven en gekwetst en ontgoocheld is nu het beeld dat ze van haar vader had, een (gedeeltelijke) leugen blijkt te zijn, is heel begrijpelijk.
Op dat gebied heb ik heel erg met haar te doen. Echt wel.

Maar al de haat en nijd die ze daarvòòr tentoon spreidde naar haar broer en moeder toe, daar kan ik maar heel weinig begrip voor opbrengen.
Vooral dat ze (als dokter dan nog) conclusies trok uit 'bewijzen' die er niet waren, vond ik er helemaal over.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze totaal geen besef heeft van het feit dat ze haar moeder het ziekenhuis in geschreeuwd heeft en dat zelfs niet wil inzien.
Zelfs daar moet ze schamper over doen - 'dat komt haar goed uit'...

Dat Ann het met heel deze situatie moeilijk heeft (gehad), alle begrip daarvoor.
Het is niet niks, en het zou ons waarschijnlijk ook van onze sokken blazen.
Maar voor haar reacties? :nope: :nope: :nope:
2 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 261
x 473
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 02 okt 2020, 12:00

satine schreef:
vr 02 okt 2020, 09:55
Dit begrijp ik inderdaad niet in haar redenering! Ze weet toch als dokter dat haar moeder in het ziekenhuis daarvoor gelegen heeft , dus waarom dan: het komt haar goed uit...opmerking die totaal ongepast en niet te begrijpen valt!
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 573
x 222

Bericht door ikke » vr 02 okt 2020, 12:21

satine schreef:
Vooral dat ze (als dokter dan nog) conclusies trok uit 'bewijzen' die er niet waren, vond ik er helemaal over.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze totaal geen besef heeft van het feit dat ze haar moeder het ziekenhuis in geschreeuwd heeft en dat zelfs niet wil inzien.Zelfs daar moet ze schamper over doen - 'dat komt haar goed uit'...
Vooral dat maakt dat ik helemaal niet meeleef met dokter Ann. Ik ken persoonlijk ook een huisdokter die al heel wat op zijn boterham heeft gekregen, ik heb hem nog nooit zo onredelijk weten doen.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 57

Bericht door tvx1 » vr 02 okt 2020, 17:52

daffy duck schreef:
vr 02 okt 2020, 09:50
tvx1 schreef:
do 01 okt 2020, 23:20
Het is natuurlijk makkelijk om Ann haar houding af te keuren.
Ik denk dat zij er meer door zit dan Tania. Ook nog het verlies van Sandrine niet vergeten. Maar toch...als dokter, zo je moeder behandelen, die, wat zij ook weet, een hartinfarct heeft gehad, heel weinig tactvol en het getuigt niet van inzicht
Het toont vooral dat zij ook niet meer weet wat doen in deze situatie.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 857
x 341

Bericht door Christel » vr 02 okt 2020, 22:23

tvx1 schreef:
vr 02 okt 2020, 17:52
Het toont vooral dat zij ook niet meer weet wat doen in deze situatie.
Dat ze nu inmiddels niet meer weet wat ze met de situatie aanmoet, kan ik me levendig voorstellen. Maar daar staat wel tegenover dat ze zich hiervoor, in mijn ogen toch, zo verschrikkelijk heeft misdragen tegenover bepaalde mensen, dat ik maar weinig medeleven voor haar op kan brengen momenteel. Haar hele "preek" tegenover Karin gisteren, kwam op mij vooral krom en hypocriet over, want hoe graag Ann ook alle schuld in Karin's schoenen wil schuiven voor de ellende die er nu aan de hand is met Xander en Robin, ze is er zelf net zo goed verantwoordelijk voor. Ze was de eerste om (veel te enthousiast) met Karin in zee te gaan en stond gewoon te trappelen om Tom met de grond gelijk te maken, nog voordat ze ook maar een kruimeltje bewijs had.
satine schreef:
Maar al de haat en nijd die ze daarvòòr tentoon spreidde naar haar broer en moeder toe, daar kan ik maar heel weinig begrip voor opbrengen.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze totaal geen besef heeft van het feit dat ze haar moeder het ziekenhuis in geschreeuwd heeft en dat zelfs niet wil inzien.

Dat Ann het met heel deze situatie moeilijk heeft (gehad), alle begrip daarvoor.
Het is niet niks, en het zou ons waarschijnlijk ook van onze sokken blazen.
Maar voor haar reacties? :nope: :nope: :nope:
Hier kan ik me alleen maar voor de volle 100% bij aansluiten.

Ik hoop maar dat Ann zelf in gaat zien dat haar gedrag er ver over is geweest, en dat dit eigenlijk gewoon niet door de beugel kan. Ze is geestelijk niet in orde als het om haar familie gaat en zou beter professionele hulp zoeken, zoveel is wel duidelijk geworden, en daar staan de wanpraktijken van haar vader wat mij betreft zo goed als volledig buiten. Die laatste klap zal het er waarschijnlijk niet beter op maken, maar veel slechter kon sowieso al niet...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 239

Bericht door Tiboko » za 03 okt 2020, 08:35

Ik denk dat Ann (naast natuurlijk de mentale klap - dat mijn vader to zoiets in staat was) ook en vooral bang is dat heel deze situatie gaat wegen op haar relatie.

Maar dat deed het daarvoor al. Sinds Tania haar vertelde dat ze "een geheim had" en de hele emotionele rollercoaster daarrond, gaat het stroef tussen hen.

Ann heeft heel de zaak fout aangepakt en is doodsbang dat ze Tania gaat verliezen. De hysterische uitvallen tegen Tom ("jij bent een verkrachter", zonder bewijs) en haar moeder zijn daar uitlopers van.

Sowieso vrees ik voor haar dat Tania (minstens tijdelijk) bij haar zal weggaan en of ze dan helemaal gaat flippen ??
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 573
x 222

Bericht door ikke » za 03 okt 2020, 09:01

Tiboko schreef:
za 03 okt 2020, 08:35
Sowieso vrees ik voor haar dat Tania (minstens tijdelijk) bij haar zal weggaan en of ze dan helemaal gaat flippen ??
Volgens thuisnormen duurde deze relatie al heel lang, te lang???
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 261
x 473
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 03 okt 2020, 09:34

Tiboko schreef:
za 03 okt 2020, 08:35
Sowieso vrees ik voor haar dat Tania (minstens tijdelijk) bij haar zal weggaan e
Misschien is het nu de beurt aan Tania om haar te steunen. Als dat mogelijk is natuurlijk want ze moet toch ook eens overdenken dat Ann wel een flater begaan heeft door haar DNA te leveren. Was misschien met de beste bedoelingen maar is toch iets met heel verstrekkende gevolgen.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 294
x 488

Bericht door satine » za 03 okt 2020, 10:06

Mja, dat van dat DNA was ooit toch uitgekomen.
Als Ann dat van haar niet had afgestaan, was Karin dan niet naar de rechtbank gestapt?
Dan had Tom alsnog zijn DNA moeten afstaan en was alles toch uitgekomen.
Het feit dat zij die test heeft laten doen, heeft het proces alleen maar versneld.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 239

Bericht door Tiboko » za 03 okt 2020, 12:14

Moet toegeven dat nu het tegenwoordig quasi altijd over ontvoeringen, verkrachtingen én moord gaat, ik niet altijd 100 procent gefocused kijk, dus kan zijn dat ik dit gemist heb...

Maar ik vroeg me af, toen Ann die DNA-uitslag kreeg, werd er haar gewoon gezegd dat er verwantschap is. Kwaad(willig) als ze was heeft ze nooit verder geïnformeerd in welke graad. Dus nam ze automatisch (redelijk dom, want ze is dokter) aan dat haar broer wel de vader van Xander moést zijn...

Toen Tom telefoon kreeg ivm dat DNA-onderzoek, kreeg hij wél meteen de volledige uitleg, dat hij en Xander dezelfde vader hebben.

Waarom heeft "de beller" dat toen ook niet meteen tegen Ann gezegd? Dus: "jullie hebben dezelfde vader"... :think:
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 261
x 473
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 03 okt 2020, 12:27

satine schreef:
za 03 okt 2020, 10:06
Het feit dat zij die test heeft laten doen, heeft het proces alleen maar versneld.
Ja, maar dan had Ann misschien niet met Karin en het losgeslagen beest aan tafel gezeten en de info daar zomaar eruit gegooid. Het is pas dan dat Xander door het lint gegaan is en de ontvoering gestart is. Dus ik denk dat, moest Tom de uitslag op een andere manier meegedeeld hebben, de gevolgen niet zo erg zouden zijn geweest. ;)
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 294
x 488

Bericht door satine » za 03 okt 2020, 14:47

Tiboko schreef:
za 03 okt 2020, 12:14
Maar ik vroeg me af, toen Ann die DNA-uitslag kreeg, werd er haar gewoon gezegd dat er verwantschap is. Kwaad(willig) als ze was heeft ze nooit verder geïnformeerd in welke graad. Dus nam ze automatisch (redelijk dom, want ze is dokter) aan dat haar broer wel de vader van Xander moést zijn...

Toen Tom telefoon kreeg ivm dat DNA-onderzoek, kreeg hij wél meteen de volledige uitleg, dat hij en Xander dezelfde vader hebben.
Niet dat ik er veel van ken, maar zou het kunnen dat het percentage van overeenkomsten in DNA voor halfzus en tante ongeveer hetzelfde zijn?
En dat het DNA van Tom ook verwantschap aantoont, maar niet genoeg om de vader van Xander te kunnen zijn?
0 x

Gesloten