Ann De Decker (Monika Van Lierde)

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 57

Bericht door tvx1 » za 03 okt 2020, 17:26

Tiboko schreef:
za 03 okt 2020, 12:14
Moet toegeven dat nu het tegenwoordig quasi altijd over ontvoeringen, verkrachtingen én moord gaat, ik niet altijd 100 procent gefocused kijk, dus kan zijn dat ik dit gemist heb...

Maar ik vroeg me af, toen Ann die DNA-uitslag kreeg, werd er haar gewoon gezegd dat er verwantschap is. Kwaad(willig) als ze was heeft ze nooit verder geïnformeerd in welke graad. Dus nam ze automatisch (redelijk dom, want ze is dokter) aan dat haar broer wel de vader van Xander moést zijn...

Toen Tom telefoon kreeg ivm dat DNA-onderzoek, kreeg hij wél meteen de volledige uitleg, dat hij en Xander dezelfde vader hebben.

Waarom heeft "de beller" dat toen ook niet meteen tegen Ann gezegd? Dus: "jullie hebben dezelfde vader"...
Omdat ze dat bij dat eerste DNA-onderzoek niet konden weten. Daar is normaal gezien een enkel verwantschap van 25% uitgekomen. Maar dat percentage heb je zowel bij een verwantschap tante-neefje als halfbroer-halfzus (een beide gevallen zou Ann immers 50% verwantschap gehad hebben met de vader van Xander). En met enkel het DNA van Ann en Xander konden ze de juiste verwantschap niet vaststellen. Bij het tweede onderzoek (waar de uitvoerder op een of andere manier de stalen van Ann, Tom en Xander ter beschikking had) konden ze wel meer uitgebreid vergelijken. Bovendien moet daar ook uitgekomen zijn dat er slechts 25% verwantschap tussen Tom en Xander was, wat betekende dat hij niet de vader kan zijn. Dan waren er natuurlijk niet veel mogelijkheden over. Een dubbele neef-nicht band geeft bijvoorbeeld ook 25% verwantschap. Maar dat was hier blijkbaar niet het geval.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 57

Bericht door tvx1 » za 03 okt 2020, 17:28

satine schreef:
za 03 okt 2020, 14:47
Niet dat ik er veel van ken, maar zou het kunnen dat het percentage van overeenkomsten in DNA voor halfzus en tante ongeveer hetzelfde zijn?
En dat het DNA van Tom ook verwantschap aantoont, maar niet genoeg om de vader van Xander te kunnen zijn?
Inderdaad. Halfbroer-halfzus en tante-neefje hebben allebei 25% verwantschap.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 241
x 433
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 03 okt 2020, 17:58

Ben benieuwd of het ooit nog goed komt tussen haar en Marianne. Dat ze toch wat meer inzicht opbrengt voor haar toestand.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

vdbemdsa
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 20

Bericht door vdbemdsa » ma 05 okt 2020, 11:05

En verontschuldigingen naar Tom toe, neen, dat kan er niet van af, ze kan niet begrijpen dat haar pa zo iets zou gedaan hebben, maar haar broer direct beschuldigen, dat gaat wel.
0 x

ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 5
x 19

Bericht door ThuisStan123 » ma 05 okt 2020, 11:33

Ann is altijd al erg trots geweest op haar "uitmuntende" beoordelingsvermogen, dat haar "nooit" bedriegt, dus daarom geeft ze het ook niet toe wanneer ze er eens naast zit. (Lees: altijd naast zit).
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 241
x 433
Contacteer:

Bericht door daffy duck » ma 05 okt 2020, 12:19

vdbemdsa schreef:
ma 05 okt 2020, 11:05
En verontschuldigingen naar Tom toe, neen, dat kan er niet van af,
Vind ik ook heel raar! Het is niet niks wat ze hem verweten heeft, laat staan dat ze toch wat meer medeleven zou mogen tonen bij de ontvoering van Robin.
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 39

Bericht door apestaart » ma 05 okt 2020, 22:22

vdbemdsa schreef:
ma 05 okt 2020, 11:05
En verontschuldigingen naar Tom toe, neen, dat kan er niet van af,
Waarom zou ze? Zij vind dat maar normaal dat zij iedereen maar mag beschuldigen maar daarover niet excuseren. :mad:
Als zij zou excuseren zou zij dus erkennen dat zij verkeerd zat maar dan zij zou dan aan gezichtsverlies lijden en dat mag absoluut niet gebeuren want daarvoor staat haar trots in de weg.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 241
x 433
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 09 okt 2020, 22:31

Ann gedraagt zich toch wel heel vreemd: toen ze Tania zag zitten, net na de wurgpoging...die verstarde blik en hier zat er ook geen woordje van troost in.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 8
x 215

Bericht door Tiboko » za 10 okt 2020, 00:39

Dacht ik ook, Daffy, het leek wel of het haar allemaal niks kon schelen.

Het zou me niet verbazen dat Tania vroeg of laat bij haar redder gaat wonen, met wie het nu steeds meer klikt, waarna Ann (hoe vaak zijn haar relaties al niet spaak gelopen op jaloezie) eens te meer alleen achter blijft. Het gaat in ieder geval duidelijk die kant op.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 241
x 433
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 10 okt 2020, 09:41

Tiboko schreef:
za 10 okt 2020, 00:39
Het gaat in ieder geval duidelijk die kant op.
Er is daar nog weinig sprake van liefde. Enkel frustratie en een koude relatie. :silent: zij lijken elkaar niet te kunnen vinden of troosten in moeilijke tijden! :denk:
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 538
x 190

Bericht door ikke » za 10 okt 2020, 10:04

daffy duck schreef:
vr 09 okt 2020, 22:31
Ann gedraagt zich toch wel heel vreemd: toen ze Tania zag zitten, net na de wurgpoging...die verstarde blik en hier zat er ook geen woordje van troost in.
Volgens mij is Ann ook ook in shock... en overdonderd door de politie bij haar thuis aan te treffen. Ik had wel medelijden met haar, gisterenavond...
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 60
x 117

Bericht door martha » za 10 okt 2020, 12:55

ik niet en Martha ook niet : was die juist gestopt met blaffen op de politiesirenes dan schoot die weer in gang bij die vreselijke "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah", gelukkig dat ik Thuis met ondertitels bekijk :lol:

Maar wat ik me afvraag : waarom staat er nergens een foto van Walter ? Zelfs toen ze nog in de loft woonde, was er nergens een spoor daarvan in tegenstelling tot huize Bomans waar nog altijd een foto van Florke en Yvette op de kast staat en eveneens bij Rosa en Waldek (foto van Kasper).
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 241
x 433
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 10 okt 2020, 17:35

martha schreef:
za 10 okt 2020, 12:55
Maar wat ik me afvraag : waarom staat er nergens een foto van Walter ?
zou wel mogen in de dokterspraktijk. hij heeft die tenslotte nog opgericht en zij die overgenomen. Maar misschien is het omdat het een gedeelde praktijk is met Judith. Of misschien boven op het appartement. Hebben we die eigenlijk al gezien??
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 60
x 117

Bericht door martha » zo 11 okt 2020, 12:26

ja dat appartement hebben we al enkele keren gezien in het vorige seizoen :yup: Vond toen dat het uitzicht door de ramen helemaal niet klopte met de ligging van het "doktershuis". In de tijd dat Smeekens nog praktiseerde als huisarts stond er een foto van diens vader (en in het echt zijn vader de betreurde Senne Roufaer) maar van dokter Walter nergens een spoor.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 241
x 433
Contacteer:

Bericht door daffy duck » zo 11 okt 2020, 15:18

martha schreef:
zo 11 okt 2020, 12:26
ja dat appartement hebben we al enkele keren gezien in het vorige seizoen
Klopt inderdaad, ja, en die opmerking van die ramen herinner ik me ook nog! :thumbup: was inderdaad zo dat de ramen niet thuishoren in een herenhuis! Was een beetje een koude bedoening! Misschien daarom dat het weinig gebruikt wordt. Straalt niet dezelfde huiselijkheid uit als de dokterspraktijk en keuken beneden! ;)
1 x

Gesloten