Nina Oostvoghels (Daisy Van Praet)

Gesloten
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 774
x 362

Bericht door ikke » ma 06 sep 2021, 14:19

tvx1 schreef:
ma 06 sep 2021, 14:12
Sommigen, maar lang niet allemaal.
De meesten! Dat is ook niet allemaal, maar van de meesten ga je gewoon een ferm antwoord krijgen! :yup: :yup: :yup:
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 20
x 78

Bericht door tvx1 » ma 06 sep 2021, 14:33

ikke schreef:
ma 06 sep 2021, 14:19
De meesten! Dat is ook niet allemaal, maar van de meesten ga je gewoon een ferm antwoord krijgen!
Neen, zelfs niet de meesten. Dat is gewoon een onnodige veralgemening. Maar dat heeft hier zelfs geen belang eigenlijk.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 445
x 698

Bericht door satine » ma 06 sep 2021, 14:54

tvx1 schreef:
ma 06 sep 2021, 11:54
Een volwassen vrouw van amper 21 jaar.
Als elders op dit forum de puntjes blijkbaar op de i moeten staan, dan hier ook.
Nina is geboren in augustus 1988, dus toen ze in april 2011 met het geld van Peter verdween was ze 22.
En ook al op een paar maanden na, 5 jaar meerderjarig en verantwoordelijk voor haar eigen daden.

En dat is nog altijd een groot verschil met een 16-jarige.
3 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1230
x 529

Bericht door Christel » ma 06 sep 2021, 22:27

^Inderdaad...

En dan is er - in mijn ogen toch - ook nog een verschil tussen wat kleine jeugdzonden waar geen tot weinig persoonlijk leed mee gemoeid was, of doelgerichte oplichtingspraktijken waarmee ze onder andere een lieve, onschuldige oude dame financieel een poot uit draaide. Dan zit je fundamenteel echt niet helemaal lekker in elkaar, als je dat zonder blikken of blozen over je hart krijgt. Zeker niet als je daar op zo'n jonge leeftijd al mee bezig bent.
Want zo kun je ook naar die leeftijd kijken; het is (gelukkig!) niet veel 22 jarigen gegeven om dan al zo'n smerige streken uit te halen. :nope:
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 20
x 78

Bericht door tvx1 » di 07 sep 2021, 23:06

satine schreef:
ma 06 sep 2021, 14:54
Als elders op dit forum de puntjes blijkbaar op de i moeten staan, dan hier ook.
Nina is geboren in augustus 1988, dus toen ze in april 2011 met het geld van Peter verdween was ze 22.
En ook al op een paar maanden na, 5 jaar meerderjarig en verantwoordelijk voor haar eigen daden.

En dat is nog altijd een groot verschil met een 16-jarige.
Ja, wettelijk was ze meerderjarig en verantwoordelijkheid voor haar daden. Maar dat wil niet zeggen dat ze dan ook mentaal volledig volwassen was. Zo simpel is dat niet. Op dat gebied staan er sommigen op 16 jaar verder dan anderen op 22. Iemand kan op die leeftijd van Nina ook zeker en vast nog heel beïnvloedbaar zijn. Een blinde verliefdheid die eindigt in een immense vernedering en een manipulatieve moeder om u tegen te zeggen zijn niet bepaald de perfecte ingrediënten om een verstandige, rationele beslissing te nemen.

Ondertussen is ze dan 32 en dat is nog een veel groter verschil met een zestienjarige. Ik zie nu een Nina die wel wat veranderd is. Ik zie een liefhebbende mama die met de handen in het haar zit door een nachtmerrie die haar boven het hoofd hangt en tussenin nog eens onverwacht moest afscheid nemen van haar opa.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1230
x 529

Bericht door Christel » wo 08 sep 2021, 00:41

tvx1 schreef:
di 07 sep 2021, 23:06
Iemand kan op die leeftijd van Nina ook zeker en vast nog heel beïnvloedbaar zijn.
Een blinde verliefdheid die eindigt in een immense vernedering en een manipulatieve moeder om u tegen te zeggen zijn niet bepaald de perfecte ingrediënten om een verstandige, rationele beslissing te nemen.
Toen Nina, Madeleine oplichtte, was Peter daar niet van op de hoogte (en hij was bovendien allesbehalve blij toen hij daar achter kwam. Hij heeft Nina zelfs tijdelijk buiten gegooid, meen ik me te herinneren), en haar manipulatieve moeder zat daar toen ook nog voor niks tussen, want die was nog niet in beeld. Dus het is niet dat Nina persé onder invloed van iets of iemand anders handelde met haar “bedenkelijke acties”…
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 445
x 698

Bericht door satine » wo 08 sep 2021, 09:41

tvx1 schreef:
di 07 sep 2021, 23:06
Ondertussen is ze dan 32 en dat is nog een veel groter verschil met een zestienjarige. Ik zie nu een Nina die wel wat veranderd is. Ik zie een liefhebbende mama die met de handen in het haar zit door een nachtmerrie die haar boven het hoofd hangt en tussenin nog eens onverwacht moest afscheid nemen van haar opa.
Ondertussen is ze 33.
En ik zie inderdaad ook wel een jonge vrouw die haar dochter heel graag ziet. Dat moet ik haar zeker nageven!
Of ze in de hele historie echt zo onschuldig is als ze beweert, daar ben ik nog steeds niet van overtuigd.
Misschien was ze wel op de hoogte van wat er allemaal gebeurde, en vond ze al die extra centen maar al te prettig. Maar ik wil ook die discussie niet blijven voeren.
De kans is immers groot dat we als kijker nooit gaan te weten komen hoe de andere kant van het verhaal klinkt.
En dat ze verdriet heeft om haar opa die zo plots overleden is, dat zie ik ook wel.
Maar verder ga ik akkoord met Christel; Nina was indertijd geen doetje dat als een willoos slachtoffertje alleen maar deed wat anderen haar opdroegen.
Om die oude dame in de zak te zetten had ze niemand nodig, dat was helemaal haar eigen initiatief.
2 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 52

Bericht door apestaart » do 09 sep 2021, 02:50

Nina heeft pech dat zij een zekere Wittevrongel als rechter heeft want die rechter heeft de reputatie van de procureur te volgen en aangezien die procureur 10 jaar gevangenis heeft gevorderd is de kans groot dat zij daadwerkelijk voor 10 jaar achter de tralies verdwijnt.
In dat geval moet Tom dan maar in beroep gaan tegen de uitspraak.
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 247
x 357

Bericht door heidiw » di 14 sep 2021, 08:14

En niemand die eraan gedacht heeft om 's avonds nog eens bij Nina langs te gaan? Heeft Peter gecontroleerd of de kleerkast leeg was? Hij heeft alleen gezien dat haar gsm en autosleutels op tafel lagen dus kon ze evengoed te voet boodschappen gaan doen zijn.
1 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1
x 33

Bericht door johan1969 » vr 17 sep 2021, 17:28

Ik dacht ff dat Nina en Tom naar mekaar toegroeiden (waar zit Karen ?), maar nu ze weg is, zal dat niet gebeuren.
0 x

Icarus123
Nog geen rang
x 2
x 27

Bericht door Icarus123 » vr 17 sep 2021, 21:28

Zou Nina nu echt verdwenen zijn nu Peter haar niet meer gaat zoeken? Ik vermoed dat ze ooit wel terugkomt, de vraag is wanneer. Misschien komt ze over een paar maanden al terug.

Of misschien laten de makers het nu een aantal jaren liggen en rakelen ze de verhaallijn weer op als het hen goed uitkomt in 2027? Zo is het ook gegaan met Lowie, Robin en met Nina begin dit jaar. Dat zou ik de interessantste en meest realistische optie vinden. Of Yasmine keert op haar eentje terug als ze 16 (of 18) wordt. Of ze wachten tot de feiten verjaard zijn.

Wel jammer dat wij kijkers ook niet te weten zijn gekomen waar ze zitten. In België? Europa? In een hotel of huisje? Bij vrienden? Zou een leuke toevoeging geweest zijn als we iets meer info hadden gekregen dan Peter. Dat was mooi geweest om de verhaallijn (tijdelijk) te begraven.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 445
x 698

Bericht door satine » za 18 sep 2021, 10:01

Icarus123 schreef:
vr 17 sep 2021, 21:28
Of Yasmine keert op haar eentje terug als ze 16 (of 18) wordt.
Vermits het om Thuis gaat: binnen de twee jaar dus. :D
Nee even serieus, ik vind het ook wel jammer dat ze terug weg zijn, want ik vond het wel een interessante verhaallijn, al was het maar om Peter zich krampachtig in allerlei bochten te zien wringen. :twisted:
Voor mij maakt het weinig verschil uit of ik weet waar ze zitten of niet.
Maar ik hoop wel dat ze in de toekomst nog terug komen.
Want vooral met Yasmine kan Thuis nog alle kanten op.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 391

Bericht door Tiboko » za 18 sep 2021, 12:11

satine schreef:
za 18 sep 2021, 10:01
Nee even serieus, ik vind het ook wel jammer dat ze terug weg zijn
Ik ook, een gemiste kans eigenlijk. Hadden we nu eindelijk een interessante verhaallijn (zowel naar Nina als naar Yasmine toe) en dan maken ze zich er snel snel vanaf. Dat proces had gerust op de lange baan gekund - we weten allemaal van de gerechtelijke achterstand in België, niet realistisch dus dat het allemaal zo rap moest gaan - en dan had die plot verder uitgediept kunnen worden. Leek me in ieder geval veel interessanter (ook met de breuk tussen Femke en Peter, zo had Peter weer iets kunnen beginnen met Nina, ik zeg maar iets) dan de plot rond het opstandige neefje van Dieter.

Been there, done that zeggen ze mooi in het Engels. Denk maar aan de bengelstreken van Stan & Joren, het gedoe rond Adil's vervelende broer, de pesterijen van kleine Vic enz.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 20
x 78

Bericht door tvx1 » za 18 sep 2021, 14:02

Icarus123 schreef:
vr 17 sep 2021, 21:28
Zou Nina nu echt verdwenen zijn nu Peter haar niet meer gaat zoeken?
Ziet er naar uit van wel ja. Heel jammer. Ze had nu eindelijk wel eens een waardige eigen verhaallijn verdiend in plaats van enkel een voorwerp te zijn om Peter en Femke weer eens even uit elkaar te halen.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 20
x 78

Bericht door tvx1 » za 18 sep 2021, 14:06

Tiboko schreef:
za 18 sep 2021, 12:11
satine schreef:
za 18 sep 2021, 10:01
Nee even serieus, ik vind het ook wel jammer dat ze terug weg zijn
Ik ook, een gemiste kans eigenlijk. Hadden we nu eindelijk een interessante verhaallijn (zowel naar Nina als naar Yasmine toe) en dan maken ze zich er snel snel vanaf. Dat proces had gerust op de lange baan gekund - we weten allemaal van de gerechtelijke achterstand in België, niet realistisch dus dat het allemaal zo rap moest gaan - en dan had die plot verder uitgediept kunnen worden. Leek me in ieder geval veel interessanter (ook met de breuk tussen Femke en Peter, zo had Peter weer iets kunnen beginnen met Nina, ik zeg maar iets) dan de plot rond het opstandige neefje van Dieter.
Vind ik ook. Hier was zo veel meer mee te doen. Ze hadden ook perfect in het verhaal kunnen schrijven dat Nina toch een niet al te zware straf kreeg en deze, net zoals Eddy destijds, mocht uitzitten met een enkelbewaarder. Dan hadden ze perfect ook een eigenlijk onafhankelijk verhaal voor Nina kunnen schrijven. En Yasmine en Vic hadden het dan goed met elkaar kunnen vinden als zus en broer.
Laatst gewijzigd door tvx1 op za 18 sep 2021, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gesloten