Nina Oostvoghels (Daisy Van Praet)

Gesloten
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1230
x 529

Bericht door Christel » di 31 aug 2021, 11:30

Nina heeft wel een probleem nu, inderdaad.
Of ze er verder veel hartzeer van heeft, betwijfel ik ten zeerste. Ze heeft het jarenlang tenslotte prima zonder haar grootvader gesteld en wist al die tijd ook niet zeker of hij nog in leven was, toen ze zelf geen contact met hem wilde en ondergedoken zat.
Dus die liefde zat in elk geval duidelijk niet diep.

De liefde van Yasmine voor haar overgrootvader daarentegen...
Met haar heb ik wél heel erg te doen... :cry:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 20
x 78

Bericht door tvx1 » di 31 aug 2021, 13:27

Christel schreef:
di 31 aug 2021, 11:30
Of ze er verder veel hartzeer van heeft, betwijfel ik ten zeerste. Ze heeft het jarenlang tenslotte prima zonder haar grootvader gesteld en wist al die tijd ook niet zeker of hij nog in leven was, toen ze zelf geen contact met hem wilde en ondergedoken zat.
Ja ze heeft door omstandigheden jarenlang geen contact gehad met hem, maar om daarom te stellen dat ze nauwelijks van hem hield en hier niet gaat van afzien vind ik er toch over. Ze reageerde toch even geschokt als de anderen op het nieuws. En intussen weten we dat het ginder in Belize verre van “prima” ging.
Christel schreef:
di 31 aug 2021, 11:30
De liefde van Yasmine voor haar overgrootvader daarentegen...
Met haar heb ik wél heel erg te doen...
Niettegenstaande zij amper een paar weken van haar leven met hem doorbracht, nog veel minder dan Nina…
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1230
x 529

Bericht door Christel » di 31 aug 2021, 16:04

tvx1 schreef:
di 31 aug 2021, 13:27
Ja ze heeft door omstandigheden jarenlang geen contact gehad met hem, maar om daarom te stellen dat ze nauwelijks van hem hield en hier niet gaat van afzien vind ik er toch over. Ze reageerde toch even geschokt als de anderen op het nieuws. En intussen weten we dat het ginder in Belize verre van “prima” ging.
Iedereen zou geschokt zijn na zo'n abrupte gebeurtenis natuurlijk, daar hoef je niet eens familie voor te zijn...
En Nina heeft al die jaren een bewuste keuze gemaakt om geen contact op te nemen met haar opa, want Leo had haar echt niet verraden mocht ze hem wel iets hebben laten weten. Al had ze hem alleen maar laten weten dat het goed met haar ging of dat ze nog leefde, want zelfs dat wist hij niet.
Als je echt van iemand houdt, dan kun je zoiets echt niet over je hart verkrijgen in mijn ogen :nope:
En ze is inderdaad teruggekomen omdat het in Belize verre van prima ging, zoveel is inmiddels duidelijk. Niet omdat ze Leo zo ontzettend miste.
Dus Nina zal er vast wel van afzien, dat denk ik ook wel, maar ik vrees dat het in de eerste plaats vanwege haar eigen problemen gaat zijn. En vanwege Yasmine, want dat vind ik persoonlijk de enige fatsoenlijke eigenschap van Nina: daar lijkt ze wel echt van te houden.
tvx1 schreef:
di 31 aug 2021, 13:27
Niettegenstaande zij amper een paar weken van haar leven met hem doorbracht, nog veel minder dan Nina…
Dat klopt, maar Yasmine is nog een onschuldig kind met een eerlijke en open kijk op de wereld en de mensen om haar heen (dat is net het mooie aan kinderen). De affectie die ze voelde voor Leo was dan ook oprecht, en niet enkel en alleen omdat ze zijn hulp nodig had.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 20
x 78

Bericht door tvx1 » di 31 aug 2021, 16:35

Christel schreef:
di 31 aug 2021, 16:04
En Nina heeft al die jaren een bewuste keuze gemaakt om geen contact op te nemen met haar opa, want Leo had haar echt niet verraden mocht ze hem wel iets hebben laten weten. Al had ze hem alleen maar laten weten dat het goed met haar ging of dat ze nog leefde, want zelfs dat wist hij niet.
Als je echt van iemand houdt, dan kun je zoiets echt niet over je hart verkrijgen in mijn ogen
Het zijn natuurlijk nog altijd soappersonages. Een personages dat uit beeld verdwijnt om in een ver land te wonen maakt eenmaal amper meer deel uit van het verhaal. Het gebeurt zelden dat in een ver land wonende personages nog expliciet in beeld contact houden met hun nog in de reeks verschijnende personages. Dat is niet omwille van geen emotie te hebben. Neem nu bijvoorbeeld Marianne. Die huwt met iemand, maar er wordt met geen woord gerept over haar broer en zus. Die zijn gewoon vergeten zoals vele personages. Nina al gaan verwijten dat ze weinig of geen verdriet heeft nog voor ze met dat hele verwerkingsproces nog moet beginnen vind ik toch een beetje overdreven. Ze heeft toch in die hele periode van haar terugkeer echt emotioneel getoend. Zowel positieve emoties als liefhebbende moeder als angst, verdriet en radeloosheid bij het besef van alles wat haar boven het hoofd angst. Zo een doorslecht mens is zij echt niet.
Christel schreef:
di 31 aug 2021, 16:04
De affectie die ze voelde voor Leo was dan ook oprecht, en niet enkel en alleen omdat ze zijn hulp nodig had.
Ik had evenmin de indruk dat Nina het enkel om zijn hulp te doen was. Ik heb echt momenten van echte affectie gezien. Niet in het minst bij zijn huwelijk.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1230
x 529

Bericht door Christel » di 31 aug 2021, 23:45

tvx1 schreef:
di 31 aug 2021, 16:35
Het zijn natuurlijk nog altijd soappersonages. Een personages dat uit beeld verdwijnt om in een ver land te wonen maakt eenmaal amper meer deel uit van het verhaal. Het gebeurt zelden dat in een ver land wonende personages nog expliciet in beeld contact houden met hun nog in de reeks verschijnende personages. Dat is niet omwille van geen emotie te hebben. Neem nu bijvoorbeeld Marianne. Die huwt met iemand, maar er wordt met geen woord gerept over haar broer en zus. Die zijn gewoon vergeten zoals vele personages. Nina al gaan verwijten dat ze weinig of geen verdriet heeft nog voor ze met dat hele verwerkingsproces nog moet beginnen vind ik toch een beetje overdreven. Ze heeft toch in die hele periode van haar terugkeer echt emotioneel getoend. Zowel positieve emoties als liefhebbende moeder als angst, verdriet en radeloosheid bij het besef van alles wat haar boven het hoofd angst. Zo een doorslecht mens is zij echt niet.
Vind jij... ;) Meningen verschillen nu eenmaal, en ik zie persoonlijk bij Nina gewoon niet veel oprechte emoties naar anderen toe. Alleen naar haarzelf en naar haar dochter, en voor dat laatste kan ik haar alleen maar krediet geven. Maar dat is - voor mij - dan ook wel het enige krediet wat ik haar kan geven. Nina is in elk geval zeker niet de eerste waar ik aan denk en waar ik mee te doen heb na de dood van Leo :nope:

En dat het soappersonages zijn, dat begrijp ik ook wel. Maar als je op die manier gaat redeneren dan kun je hier nergens meer wat op zeggen, eigenlijk. Dat is hier al zo vaak voorbij gekomen inmiddels...

Maar om dan toch maar voort te borduren op het feit dat personages die (tijdelijk) uit beeld verdwijnen nog maar weinig ter sprake komen: dat klopt, maar daar wordt achteraf dan - bij hun terugkeer bijvoorbeeld - wel van duidelijk gemaakt dat ze in de tussentijd, buiten beeld, toch contact hebben gehouden met elkaar.
Van Nina is echter expliciet gezegd dat Leo al die jaren geen woord meer van haar gehoord heeft, en dat is door de jaren heen ook verschillende keren in Thuis ter sprake gebracht door Leo zelf, die elke keer aangaf dat hij dat heel erg vond. Dus daar baseer ik m'n mening dan ook op...
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 20
x 78

Bericht door tvx1 » wo 01 sep 2021, 20:47

Christel schreef:
di 31 aug 2021, 23:45
En dat het soappersonages zijn, dat begrijp ik ook wel. Maar als je op die manier gaat redeneren dan kun je hier nergens meer wat op zeggen, eigenlijk. Dat is hier al zo vaak voorbij gekomen inmiddels...
Het enige dat ik daar mee wilde zeggen dat is dat we gewoon weinig opmaken uit wat afwezige personages wel of niet doen. Nina is lang niet de enige die niets meer van zich liet horen. Tom heeft bijna 10 jaar niets laten horen tot hij plots voor de deur stond om een nier af te staan aan zijn moeder. Renzo was ook gewoon jarenlang compleet vergeten tot hij plots terug voor de deur stond bij Nancy. En wat hoort Paulien nog vaan haar zus. Voor geen van hen liet hun familie hen echter volledig koud. En dat Nina dus weinig gaf om Leo klopt m.i. ook gewoon niet. Ik zie nu een Nina die oprecht verdriet heeft.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1230
x 529

Bericht door Christel » wo 01 sep 2021, 22:58

tvx1 schreef:
wo 01 sep 2021, 20:47
Tom heeft bijna 10 jaar niets laten horen tot hij plots voor de deur stond om een nier af te staan aan zijn moeder.
En er werd toen meteen duidelijk gemaakt dat ze in de tussentijd wel degelijk gewoon contact gehouden hebben, maar dan buiten beeld. Dus ja; hij gaf en geeft wel om zijn moeder en dat werd ons ook gewoon uitgelegd en getoond.

Van Katrien weten we dat nog niet, want die is nog niet teruggekeerd. En voor Renzo geldt eigenlijk hetzelfde als voor Nina: daar liep de liefde ook niet diep. Die liet kennelijk ook nooit wat van zich horen, wat er gewoon bij verteld werd toen hij terugkeerde en wat met zijn drugsverleden ook wel te plaatsen was. En met Nina is dat ook te plaatsen, als je ziet op wat voor manier ze met Leo omging voordat ze vertrok.

Ik snap die opmerking dus alsnog niet zo goed over dat we weinig opmaken uit wat afwezige personages wel of niet doen: het wordt er elke keer expliciet bij verteld als ze (ineens) weer voor de deur staan. :-?

Maar goed; mooie scène vandaag tussen Marianne en Nina, toen Marianne haar vertelde dat zij en Yasmine familie zijn en dat ze Nina dan ook bij wil staan. Ik hoop dat Nina ten volle beseft hoe bijzonder dat is, na alles wat er gebeurd is, en dat ze daar naar handelt.
3 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 445
x 698

Bericht door satine » vr 03 sep 2021, 11:31

Christel schreef:
di 31 aug 2021, 23:45
Van Nina is echter expliciet gezegd dat Leo al die jaren geen woord meer van haar gehoord heeft, en dat is door de jaren heen ook verschillende keren in Thuis ter sprake gebracht door Leo zelf, die elke keer aangaf dat hij dat heel erg vond
Inderdaad, het was elke keer ook heel duidelijk dat hem dat allesbehalve koud liet.
Daar kwam nog bij dat hij al die jaren ook een achterkleindochter bleek te hebben, waar Leo niks van wist.
Heeft ze dat verzwegen 'om hem te sparen'? Dat denk ik niet. Ze wou gewoon alle contact vermijden, zolang het goed met haar ging.
Pas toen ze Leo nodig had, mocht hij dat weten en was hij opeens weer 'goed genoeg'.

Ik geloof nog steeds niet dat ze niet alleen uit opportunisme gewoon terug bij haar opa op de stoep stond.
Wat niet weg neemt dat ik niet in haar schoenen zou willen staan - maar wat haar nu overkomt heeft ze toch ook wel voor een groot deel aan zichzelf te danken.
Ze had al veel vroeger tegen haar moeder in kunnen gaan, ze wist na het plunderen van Peters rekening heel goed waar Dominique toe in staat was.
En ze was toen geen 16 meer, maar een volwassen vrouw.
3 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 336
x 643
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 03 sep 2021, 13:10

satine schreef:
vr 03 sep 2021, 11:31
Idem dito! Vertrouw dat mens nog altijd voor geen haar en Marianne was zo vriendelijk en lief, maar zo nieuwsgierig als ze dat vertrouwen niet zal misbruiken...weet het niet! Maar ben er toch niet gerust in!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 20
x 78

Bericht door tvx1 » vr 03 sep 2021, 13:28

satine schreef:
vr 03 sep 2021, 11:31
Ze wou gewoon alle contact vermijden, zolang het goed met haar ging.
Ze wou vooral alle contact vermijden om dat ze nog altijd gevlucht was met een som geld van andere mensen en ze schrik had dat zij en haar dochter uit elkaar zouden gehaald worden indien ze werd gevonden. Ze is ook niet zomaar voor het plezier vertrokken of omdat ze in jobaanbieding in het buitenland kreeg of zo. Nu ze teruggekeerd is hebben al we duidelijk kunnen met voor ze een angst ze leeft door wat er intussen ginder gebeurde?
Laatst gewijzigd door tvx1 op ma 06 sep 2021, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 445
x 698

Bericht door satine » vr 03 sep 2021, 14:08

tvx1 schreef:
vr 03 sep 2021, 13:28
Ze wou vooral alle contact vermijden om dat ze nog altijd gevlucht was met een som geld van andere mensen
Klopt, maar dat alleen al zegt voor mij genoeg.
Ze had er ook voor kunnen kiezen om niet aan de eisen van Dominique toe te geven, maar ze had er blijkbaar geen problemen mee.
Zoals ik al zei: ze was toen al een volwassen vrouw. Die ook eerder al probeerde om een oude dame in de zak te zetten.
Allemaal zonder scrupules.
2 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1230
x 529

Bericht door Christel » vr 03 sep 2021, 17:00

satine schreef:
vr 03 sep 2021, 14:08
Die ook eerder al probeerde om een oude dame in de zak te zetten.
Allemaal zonder scrupules.
Inderdaad... En daarbij ook nog Leo financieel uitkleedde met peperdure hotelrekeningen. Want ze liet hem haar hele verblijf betalen en stond constant met haar hand op, terwijl ze op een gegeven moment zelf gewoon werk had bij Peter.
Dat was haar toenmalige dank voor alle hulp die Leo haar belangeloos en liefdevol gegeven had.
Ik hoop dat ze het deze keer toch een beetje menselijker aanpakt... :whistle:
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 20
x 78

Bericht door tvx1 » ma 06 sep 2021, 11:54

satine schreef:
vr 03 sep 2021, 14:08
Zoals ik al zei: ze was toen al een volwassen vrouw.
Een volwassen vrouw van amper 21 jaar. Op zo’n leeftijd kent lang niet iedereen alles van het leven hoor. En dan kan je nog altijd heel beïnvloedbaar zijn. Maar dat blijven oude koeien van 10+ jaar geleden. Op 10 jaar verandert zo een jonge mens enorm. Ze heeft bovendien zowat het meest ingrijpende meegemaakt dat een vrouw kan meemaken: mama worden. En dat heeft toch echt duidelijk wel een effect gehad op haar. Intussen heeft ze weer maar meer eens haar menselijkheid getoond door spontaan de helft van de begrafenis van hare bompa te betalen. Ze heeft dus echt wel gevoelens.
Laatst gewijzigd door tvx1 op ma 06 sep 2021, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 774
x 362

Bericht door ikke » ma 06 sep 2021, 14:09

tvx1 schreef:
ma 06 sep 2021, 11:54
Een volwassen vrouw van amper 21 jaar. Op zo’n leeftijd kent lang niet iedereen alles van het leven hoor.
Dat moet je hedentendage eens persoonlijk proberen te zeggen tegen een volwassene van 21 jaar. Zelfs van ene van 18 jaar ga je meteen je zaligheid krijgen! En dan spreek ik nog niet over pubers die ervan overtuigd dat zij en zij alleen gelijk hebben.
En Nina was in die tijd heel erg zeker (op het arrogante af) van zichzelf.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 20
x 78

Bericht door tvx1 » ma 06 sep 2021, 14:12

ikke schreef:
ma 06 sep 2021, 14:09
Dat moet je hedentendage eens persoonlijk proberen te zeggen tegen een volwassene van 21 jaar. Zelfs van ene van 18 jaar ga je meteen je zaligheid krijgen! En dan spreek ik nog niet over pubers die ervan overtuigd dat zij en zij alleen gelijk hebben.
En Nina was in die tijd heel erg zeker (op het arrogante af) van zichzelf.
Sommigen, maar lang niet allemaal.
0 x

Gesloten