Aïsha Fawzi (Maya Albert)

Gesloten
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 52
x 31

Bericht door ikke » ma 11 nov 2019, 18:02

Christel schreef:
ma 11 nov 2019, 13:45
Ook ik hoop dat we nog een beetje uitleg krijgen, want ik heb nu gewoon echt perplex voor de TV gezeten vrijdag toen ze tussen neus en lippen door even zei dat ze wel voor Jenny wilde zorgen omdat dat haar halfzusje is, maar Robin niet in haar gezin past en dus maar mee naar België moet.
Vréselijk gewoon...
Letterlijk hoe ik het ook ervaar
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 5
x 6

Bericht door tvx1 » ma 11 nov 2019, 20:14

Christel schreef:
ma 11 nov 2019, 13:45
Ook ik hoop dat we nog een beetje uitleg krijgen, want ik heb nu gewoon echt perplex voor de TV gezeten vrijdag toen ze tussen neus en lippen door even zei dat ze wel voor Jenny wilde zorgen omdat dat haar halfzusje is, maar Robin niet in haar gezin past en dus maar mee naar België moet.
Vréselijk gewoon...
Ze gaan er daar gewoon veel te snel over. Robin is enkel een "probleem" waar ze zo snel mogelijk moet van verlost worden. Ik verwacht toch dat Frank en de De Deckers ginder zeker gaan blijven tot en met de begrafenis(sen) van Mo en Bianca. Dan kan je beter nu gewoon eerst rustig de tijd nemen om alle emoties te verwerken en er zo veel mogelijk te zijn op Robin daarin te helpen en dan achteraf wanneer de zwaarste emoties voorbij zijn eens rustig samenzitten om alles te bespreken en een goede oplossing te vinden.
0 x

heidiw
Poster rang 4
Poster rang 4
x 16
x 41

Bericht door heidiw » ma 11 nov 2019, 21:07

Waarom vindt iedereen het normaal dat Robin weg moet en Jenny mag blijven??? Frank had best wat meer op zijn strepen mogen staan bij Aïsha, een grootvader is een volledige bloedverwant terwijl zij dat maar half is.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 75
x 29

Bericht door Christel » di 12 nov 2019, 11:53

^ Inderdaad! Ik hoop dat Frank gauw weer een beetje tot zijn positieven komt (want ik kan me voorstellen dat hij ontzettend overdonderd is door alles) en toch wat eisen gaat stellen, want waar Aisha mee afkomt is (in mijn ogen toch) niet echt reden tot geruststellende gedachtes als ze daar de kinderen bij achter zouden laten, ook alleen kleine Jenny niet... :nope:
tvx1 schreef:
ma 11 nov 2019, 20:14
Ze gaan er daar gewoon veel te snel over. Robin is enkel een "probleem" waar ze zo snel mogelijk moet van verlost worden.
Dat klopt, en dat vind ik ook vooral het wrange aan het hele verhaal. Ze kunnen het wel rustiger aan doen en de tijd nemen om daarna te beslissen wat er met Robin moet gebeuren - wat je inderdaad normaal gesproken zou verwachten na zo'n groot en ingrijpend verlies - maar ik vrees dat dat afwachten maar weinig zin heeft als Aisha blijkbaar zo weinig gevoel voor Robin heeft dat ze als eerste reactie al meteen loopt te gooien met dingen als een pleeggezin e.d.
Blijkbaar hebben al die jaren dat ze daar allemaal samen gewoond en geleefd hebben, totaal niet voor een band gezorgd. Verbijsterend vind ik dat... :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 15

Bericht door Tiboko » di 12 nov 2019, 12:38

Christel schreef:
di 12 nov 2019, 11:53
Blijkbaar hebben al die jaren dat ze daar allemaal samen gewoond en geleefd hebben, totaal niet voor een band gezorgd. Verbijsterend vind ik dat...
En volledig in strijd met de cultuur waarin ze wonen, waar familie altijd en overal op de eerste plaats komt. Zelfs als het gaat om een neefje of een halfbroer of whatever.

Veel zal Frank en zijn aanhang daar niet meer kunnen verrichten, vermits Ann al tickets ging boeken voor België. Het was héél duidelijk dat het wat de ice queen betreft een kwestie van dagen (en zeker niet weken) is voor Tom met zijn biologische zoon naar België vertrekt. Want anders dumpt ze hem sowieso in een pleeggezin. Rare kwestie.
0 x

ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 2
x 9

Bericht door ThuisStan123 » di 12 nov 2019, 16:47

De enige verklaring die ik ervoor kan geven is dat er, althans in Aïsha's ogen, iets 'mis' is met Robin en dat ze daarom van hem af wilt. Wat dat dan zou kunnen zijn, is me een raadsel.

Ik ben niet erg op de hoogte van de Marokkaanse cultuur maar ik kan me moeilijk voorstellen dat er daar zo weinig waarde wordt gehecht aan familie. Ook als is het niet in de bloede, dan alsnog. Ik ken mensen, niet uit Marokko, maar wel van dezelfde cultuur, en bij hen twijfel ik er niet over hoe ze tegen hun familie opkijken. Totaal niet zoals Aïsha.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 31
x 52

Bericht door satine » di 12 nov 2019, 22:21

Eigenlijk komt het op mij over alsof ze heeft mogen kiezen en het halfzusje is haar prijs.
En de rest moet ze niet hebben, daar mag een ander zijn plan mee trekken.
Want dat is het beste 'voor iedereen'.
Wel raar dat die 'iedereen' blijkbaar gewoon Aïsha is.
0 x

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 31
x 45
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 13 nov 2019, 08:23

wat is daar eigenlijk de concrete situatie?? Tot hiertoe moeilijk in te vullen. Ligt blijkbaar heel gevoelig bij Aisha! :shock:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 75
x 29

Bericht door Christel » wo 13 nov 2019, 10:14

Van wat ik begrepen heb (zowel toen ze naar Marokko vertrokken als ook wat we naderhand nog sporadisch gehoord hebben via Jenny en Marianne), zijn Aisha en Youssef daar bij Mo en Bianca in de buurt gaan wonen. Ik meen zelfs dat Bianca en Youssef samenwerkten in een dokterspraktijk, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer. Hun kinderen zijn in elk geval dus wel allemaal met elkaar opgegroeid, en het feit dat Aisha nou op deze manier voor Robin beslissingen neemt, doet ook wel vermoeden dat ze elkaar heel goed kennen.

Dan komt het er nu dus op neer dat Aisha - terwijl ze dat manneke van baby af aan op heeft zien groeien - alsnog totaal geen band heeft met Robin? :-? Ongeacht de cultuur, is dat toch gewoon heel erg raar?

Het lijkt wel alsof ze hiermee willen zeggen dat alleen een bloedband telt, en dat die boven elke andere band gaat. Wat gewoon niet zo is, en al zeker niet op Robin's leeftijd. Op zijn leeftijd telt normaal gesproken enkel en alleen een vertrouwde omgeving met vertrouwde mensen die jarenlang voor hem gezorgd hebben en van hem gehouden hebben. Ik vind het dan ook echt een heel raar en vooral wrang beeld wat ze hiermee schetsen :(
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 15

Bericht door Tiboko » wo 13 nov 2019, 12:15

Christel schreef:
wo 13 nov 2019, 10:14
Ik vind het dan ook echt een heel raar en vooral wrang beeld wat ze hiermee schetsen
Ook vreemd vind ik dat zij de enige is van de Marokkaanse tak van de familie die in beeld komt.

Natuurlijk, we weten wel dat ze niet écht in Marokko zitten, anders was Robin iets bruiner, maar toch.

Een beetje geloofwaardiger zou het toch allemaal mogen zijn, wat mij betreft.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 31
x 52

Bericht door satine » wo 13 nov 2019, 12:33

Tiboko schreef:
wo 13 nov 2019, 12:15
Natuurlijk, we weten wel dat ze niet écht in Marokko zitten, anders was Robin iets bruiner, maar toch.
Het is niet omdat hij in Marokko woont, dat hij zoveel bruiner moet zijn.
Dochter van buurvrouw heeft jarenlang in Burundi gewoond, als die op vakantie kwam, was die niet bruiner dan haar zussen of broer.
En om de hoek woont een Marokkaanse familie, de vader en alle kinderen hebben grijze ogen, rood haar en een lichte teint - en sproeten.
Het is maar net wat in je genen zit.

Maar terug naar Aïsha:
Ik kan me over haar kinderen niet veel herinneren.
Heeft ze wel kinderen?
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 6

Bericht door jessie V. » wo 13 nov 2019, 14:51

Dat laatste vroeg ik me ook af. Robin paste niet in haar gezin, zei ze. Als ze geen kinderen heeft maar wel zou willen eigent ze zich de kleine meid toe, maar Robin is te oud kennelijk.
Maar misschien is dat een lelijke gedachte. Maar dat komt ook door haar strenge afwerende gezicht.
0 x

Gesloten