De seizoensfinale (geen spoilers of speculaties!)

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 45
x 4

Re: De seizoensfinale (geen spoilers of speculaties!)

Bericht door nounake » za 27 jun 2015, 07:23

IK vond het een goed einde voor dit seizoen met toch weer dat "afwachten" tot september : hoe gaan de 2 ( Marianne en Luc) er tussen uit komen ? Voor de rest was het in beeld : :violin: :violin: :romance-kisscheek: :lol: :clap: :boo: en :eek: :eek: :eek: :eek:
0 x

thuisistop
Nog geen rang

Bericht door thuisistop » za 27 jun 2015, 08:00

ik vond het een goeie finale alleen was het filmpje van luc en beetje lang want je zag aankomen wat hij zou doen. Dat hij dit in de zus en zo zou doen vind ik dan weer een poging o gevonden te worden en daarna het feest ook voor een stuk te verpesten. Het verhaal geert die dood gaat vind ik toch wel een onverwachte wending op de website van één staat er trouwens een afscheidsfilmpje de moeite om te bekijken. Dat 'Henri' 'Wiliam' zou zijn vond ik toch wel goed bedacht en ook weer de rede waarom 'Henri' aflegden aan de telefoon met Marianne. al bij al vond ik het een goede finale zelfs een beetje beter dan vorig jaar want dan gebeurden er alleen de laatste 10-20 minuten iets.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 85
x 36

Bericht door ikke » za 27 jun 2015, 08:22

Ik ben heel blij dat ik de laatste weken de spoilers en de speculaties niet meer gelezen heb.
Dankzij( :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: ) het rondstrooien van spoilers en speculaties in ieder mogelijk topic wist ik al meer dan ik wou weten over de finale.
Gelukkig werd ik (dankzij mijn beslissing) toch nog voldoende verrast om te kunnen genieten van de laatste aflevering van dit seizoen.
0 x

Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Jules » za 27 jun 2015, 17:51

Weet je wat ik een heel mooi moment vond in de finale? Vlak voordat Luc de video "hijackte" begon het met een beeld van Ann Petersen. En Frank zei "Och daar zie... ons Moe, waar is den tijd?"
Van mij had dat beeld nog ietsje langer mogen duren, want nu was het weg voor de kijker het goed en wel besefte. Maar toch wel mooi dat ze haar nog eventjes in beeld brachten.

En wat ik ook wel knap vond was dat er tijdens de confrontatie tussen Helene en Marianne muziek speelde uit de opera "Carmen"; ook Carmen wordt op het einde neergestoken als climax van een liefdesconflict.
0 x

flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke » zo 28 jun 2015, 12:20

ik vond het toch wel sterk hoor, die ophangingsscène van Luc. Ik vind wel dat ze kijkers hadden mogen waarschuwen op voorhand, als je zelf zoiets meegemaakt hebt met vrienden of familie, komt het wel sterk aan.
0 x

lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. » zo 28 jun 2015, 12:56

flodderke schreef:ik vond het toch wel sterk hoor, die ophangingsscène van Luc. Ik vind wel dat ze kijkers hadden mogen waarschuwen op voorhand, als je zelf zoiets meegemaakt hebt met vrienden of familie, komt het wel sterk aan.
Daarom dat bericht van de zelfmoordlijn hé na de uitzending.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!

Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo » zo 28 jun 2015, 14:03

flodderke schreef:ik vond het toch wel sterk hoor, die ophangingsscène van Luc. Ik vind wel dat ze kijkers hadden mogen waarschuwen op voorhand, als je zelf zoiets meegemaakt hebt met vrienden of familie, komt het wel sterk aan.
Het beeld, vooral de onheilspellende de belichting, het scenario, allemaal erg goed gedaan. Als Luc dat filmpje zelf ineen geknutseld had, (misschien de laatste) pluim voor hem!
0 x

flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke » zo 28 jun 2015, 15:06

lord F. schreef:
Daarom dat bericht van de zelfmoordlijn hé na de uitzending.
zoals je zegt, na de uitzending.
0 x

spirit-es
Nog geen rang

Bericht door spirit-es » zo 28 jun 2015, 16:29

Het huwelijksaanzoek vond ik ook het meest pakkend, super gedaan, zo eenvoudig en zo raak.
Luc... tja, Toon heeft hem zien binnen gaan in het appartement, geen idee of hij door hem gered wordt.
En Geert, de link Helene en William (Henri) lijkt mij ook een optie. Op zich al heel bizar dat ze beiden zo snel getrouwd zijn en het zou me ook verbazen als Geert niet op safe gespeeld heeft met een testament. Hij leek door de schenking aan de kinderen toch duidelijk dat hij niet van plan is om Helene zijn nalatenschap door te geven.
0 x

Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula » zo 28 jun 2015, 17:53

spirit-es schreef:Het huwelijksaanzoek vond ik ook het meest pakkend, super gedaan, zo eenvoudig en zo raak.
Ik ook, Was het beste van de finale.
Nu, of Geert zijn testamentair EN zijn huwelijkscontract helemaal in orde heeft gebracht,weten we natuurlijk niet. Mss een verrassinkje voor Helène en Henri-Cheri, wie weet.
0 x
Potentia Principatum

flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke » zo 28 jun 2015, 19:59

Ik vind er niets aan aan zo'n huwelijksaanzoek; maar ja ik ben dan ook niet romantisch.
0 x

jamesbond
Nog geen rang

Bericht door jamesbond » zo 28 jun 2015, 21:59

Finale? Zwak tot heel zwak.
1) Het verschijnen van van oude acteurs is pure bladvulling. Franky die komt zeggen dat hij dat hij van geslacht verandert, naar het UZ gaat en terug naar de VS vertrekt. Je moet het maar kunnen hé, een afspraak versieren ... Een pyschologisch onderzoek of hij het zal aankunnen .... terwijl hij al gestart is .
2) Bianca die er is voor het jubileum ... Pure bladvulling. Heb nergens een meerwaarde gezien ...
3) de hele santeboetiek van Luc. het zat er aan te komen ... en deja vue...
4) Een roepende Helene die haar gsm terug eist en niemand hoort dat ?
Ik weet het niet, maar ik heb echt niets gezien of gehoord wat me boeide. Ik heb al beter gezien. Het uur TV kon evengoed in een dikke 30 minuten zoals we gewoon zijn.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 85
x 36

Bericht door ikke » zo 28 jun 2015, 22:02

jamesbond schreef:Finale? Zwak tot heel zwak.
1) Het verschijnen van van oude acteurs is pure bladvulling. Franky die komt zeggen dat hij dat hij van geslacht verandert, naar het UZ gaat en terug naar de VS vertrekt. Je moet het maar kunnen hé, een afspraak versieren ... Een pyschologisch onderzoek of hij het zal aankunnen .... terwijl hij al gestart is .
2) Bianca die er is voor het jubileum ... Pure bladvulling. Heb nergens een meerwaarde gezien ...
3) de hele santeboetiek van Luc. het zat er aan te komen ... en deja vue...
4) Een roepende Helene die haar gsm terug eist en niemand hoort dat ?
Ik weet het niet, maar ik heb echt niets gezien of gehoord wat me boeide. Ik heb al beter gezien. Het uur TV kon evengoed in een dikke 30 minuten zoals we gewoon zijn.
Wat je hier schrijft klopt als een bus.
Begin volgend seizoen maar niet opnieuw te kijken, beter zal 't niet meer worden. ;)
0 x

Briseis
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Briseis » zo 28 jun 2015, 22:50

We mogen niet vergeten dat er al een heel deel deze week gebeurd is, wat normaal allemaal zou worden opgespaard tot de seizoensfinale: outing van Franky, "vergiffenis" tussen Simonne en Yvette, de passie die opbloeit tussen Toon en Judith, ... Ik heb de indruk dat ze het dit seizoen wat gespreid hebben over de laatste weken (zie ook het bedrog van Luc dat uitkomt), om zo meer 'rust' te hebben in de seizoensfinale. Ik vond het de moeite en niet zo overdreven als de meeste seizoensfinales.
0 x

Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula » ma 29 jun 2015, 12:45

Een beetje een mix vond ik.
Romantiek: Peter-Femke en Frank-Simonne.
Drama: Geert-Helène-Marianne en Luc.
NIet de beste, maar kon er mee door.
Meer drama verleden jaar mss en vooral omdat we dan met Emma en Lucas te doen hadden.
0 x
Potentia Principatum

Gesloten