Bar Madam - grote fout!

Gesloten
Theo
Nog geen rang
x 1

Bar Madam - grote fout!

Bericht door Theo » vr 26 mar 2021, 07:45

Ik begrijp niet dat er nog geen reacties gemeld zijn op dit forum over Bar Madam omdat Britney, Ziane en Robin in de deze bar mogen komen! Ze zijn toch geen 18 jaar Dit is wel een heel grote fout van de makers van thuis
1 x

Yvetje
Poster rang 3
Poster rang 3
x 94
x 138

Bar Madam - grote fout!

Bericht door Yvetje » vr 26 mar 2021, 08:53

Hier is een tijdje geleden al op gereageerd door forummers.
Kijk misschien eens even in het topic 'Wat er niet klopt in Thuis'.
Daar vindt u ook een link naar de wettekst die zegt dat het niet verboden is.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 261
x 473
Contacteer:

Bar Madam - grote fout!

Bericht door daffy duck » vr 26 mar 2021, 10:26

Inderdaad, het is zo beschreven in de wet, maar dat neemt niet weg dat ik het een grote fout vind om dit voor minderjarigen toe te laten. Misschien vandaar hier de vele reacties. ;)
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 239

Bar Madam - grote fout!

Bericht door Tiboko » vr 26 mar 2021, 15:10

Wettelijk gezien mag het wellicht, maar welke ouder laat zijn jonge tieners heler middagen in cafés rondhangen ??

En dan maar waarschuwen voor de sociale media (want je weet nooit), terwijl ze op café ook wel ongure types (met slechte bedoelingen) kunnen tegen komen. Trouwens, waarom moeten B & Z ook altijd daar afspreken, op de sportclub is er meestal ook een cafetaria waar ze hun limonade kunnen drinken.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 57

Bar Madam - grote fout!

Bericht door tvx1 » vr 26 mar 2021, 16:48

Tiboko schreef:
vr 26 mar 2021, 15:10
Trouwens, waarom moeten B & Z ook altijd daar afspreken, op de sportclub is er meestal ook een cafetaria waar ze hun limonade kunnen drinken.
Aan een atletiekpiste? Da's toch niet overal zo. Op die beelden die we te zien kregen van die piste waarop ze hun trainingen hadden zag ik toch niet veel meer dan een tribune. En dat ze in de Bar Madam gaan vind ik nu eigenlijk nog niet zo slecht. Het is een zaak die eigenlijk vooral op een vrij jong clienteel gericht is. Bovendien staat daar achter de bar ofwel Britney's stiefmoeder (wat al meteen telt als een volwassen begeleider voor haar), ofwel de vrouw van de collega van haar stiefvader, ofwel de zus van haar huisarts. Ze zit daar dus altijd bij mensen die haar persoonlijk kennen. En wat die "ouders die dat toelaten" betreft, tja dat zijn dus wel Eddy en Nancy hé. Wat verwacht je daar nu van? Ik denk dat Renzo en Femke op die leeftijd zelfs nog meer uitstaken dan een limonadeke gaan drinken. En wat Zihame betreft, haar vader is eigenaar van nachtclubs en discotheken. Daar tegenover is de Bar Madam echt wel klein bier. Ik denk dat hij nog erg blij zal zijn dat zijn dochter het bij limonades houdt, wetende wat er in zijn zaken allemaal gebeurt...
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 239

Bar Madam - grote fout!

Bericht door Tiboko » vr 26 mar 2021, 17:45

tvx1 schreef:
vr 26 mar 2021, 16:48
Aan een atletiekpiste? Da's toch niet overal zo. Op die beelden die we te zien kregen van die piste waarop ze hun trainingen hadden zag ik toch niet veel meer dan een tribune.
Zoals steeds, het is niet omdat ze iets niet tonen, dat het er niet is hé.

Bij mijn weten zijn ze allebei lid van een atletiekclub (dat werd zo voorgesteld, daar leerde Britney ook Zihame kennen) en atletiekclubs hebben naast een tribune ook altijd kleedkamers en (bijna altijd) een cafetaria, waar de leden na het douchen/sporten ook nog een drankje kunnen gebruiken. Dat is om geld te verdienen, want veel subsidies krijgen atletiekclubs niet.

Het nu voorstellen alsof er dus enkel een tribune zou staan :think:
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 57

Bar Madam - grote fout!

Bericht door tvx1 » vr 26 mar 2021, 23:58

Tiboko schreef:
vr 26 mar 2021, 17:45
Het nu voorstellen alsof er dus enkel een tribune zou staan
Ik geef alleen maar aan wat we te zien kregen hé. We hebben daar zowel Zihame en Britney op de training rondjes van de hele piste zien lopen en daar was geen cafetaria te zien. Het feit dat ze steevast ergens anders iets gaan drinken wijst er nog meer op dat die mogelijkheid daar gewoon niet is.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 239

Bar Madam - grote fout!

Bericht door Tiboko » za 27 mar 2021, 01:08

Of omdat het gewoon spannender is als ze in Bar Madame rondhangen.

Ik bedoel alleen maar, je bouwt geen tribune (= een grote kost) voor een oefenterreintje, je bouwt het als er ook wedstrijden worden gehouden. En in dat geval zijn er altijd kleedkamers / douches en bijna altijd ook een cafetaria. Misschien was het net een camerahoek die tijdens die ene aflevering niet in beeld kwam. Maar ik zal er mijn slaap niet voor laten hoor :smile:

En de titel "grote fout" is natuurlijk een beetje ongepast, zo erg is het imo allemaal niet.
0 x

eviva
Nog geen rang
x 14
x 6

Bar Madam - grote fout!

Bericht door eviva » za 27 mar 2021, 12:17

Er is wel degelijk een cafetaria aan de piste waar de opnames gedraaid zijn. Maar ze kwam inderdaad niet in beeld. Ze is wel alleen maar open tijdens trainingen en wedstrijden, dus dat zal niet altijd in het verhaal passen. En het zou weer een nieuw decor betekenen ook natuurlijk.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1
x 29

Bar Madam - grote fout!

Bericht door johan1969 » zo 16 mei 2021, 08:27

Misschien mag het wel wettelijk gezien maar ik vind toch dat Thuis een voorbeeldfunctie heeft en tieners die in n cafe moeten wachten tot hun ouders hun komen ophalen, vind ik toch maar raar.
0 x

Johnny
Nog geen rang
x 3
x 18

Bar Madam - grote fout!

Bericht door Johnny » zo 16 mei 2021, 09:37

Thuis een voorbeeldfunctie? :denk:
Er wordt gezopen, gesnoven, verkracht, gemoord, bedrogen, gelogen,... (vul maar aan)

Dan vind ik twee tieners die in een café op hun ouders wachten nog van het minste.
2 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 130
x 214

Bar Madam - grote fout!

Bericht door heidiw » zo 16 mei 2021, 13:59

johan1969 schreef:
zo 16 mei 2021, 08:27
tieners die in n cafe moeten wachten tot hun ouders hun komen ophalen,
Die moest niet wachten tot haar vader haar kwam afhalen, die was in zijn eigen café aan het werk. Zihame moest enkel wat wachten tot hij klaar was.
En zoals Johnny zegt, Thuis een voorbeeldfunctie :lol: :lol: :lol:
0 x

Gesloten