Wat komt in Thuis niet overeen met de werkelijkheid?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 95
x 173
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 27 mar 2020, 17:47

2 zaken die mij gisterenavond bijgebleven zijn:

Toen kleine Leo huilde was dit het gehuil van een wel heel kleine baby!
De reactie van Reinhilde op de mesact van Tamara. Wie gaat nu sympathiek over tot een gezellige babbel met Femke zonder maar één kik te geven over het gebeurde drama. :eek:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 213
x 94

Bericht door ikke » za 28 mar 2020, 16:14

daffy duck schreef:
vr 27 mar 2020, 17:47
Wie gaat nu sympathiek over tot een gezellige babbel met Femke zonder maar één kik te geven over het gebeurde drama.
Reinhilde! :mrgreen:
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 19

Bericht door tvx1 » wo 01 apr 2020, 19:41

Tiboko schreef:
do 26 mar 2020, 11:32
-Stan heeft een hekel aan autoriteit (mensen die hem zeggen wat hij moet doen) - remember zijn ervaringen bij StevenSon.
Dat beoordeel je nu wel aan de hand van een Stan van maanden geleden. Toen hij bij Stevenson ging werken ging hij eigenlijk onder enige verplichting naar die sollicitatie en had hij gewoon geen zin in werken. Hij nam de job met tegenzin om, omdat hij eigenlijk geen keus had, en wilde niet lever dan zo snel mogelijk ontslagen te worden. Op dat gebied is hij wel serieus veranderd. Hij wel nu zelf echt graag aan het werk. Hij heeft volledig op eigen initiatief werk gezocht en heeft er ook volledig zelf voor gekozen om in het te leger te proberen gaan. Die autoriteit lijkt dus iets te zijn dat hij nu juist wilt...
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 2
x 74

Bericht door Tiboko » do 02 apr 2020, 00:50

tvx1 schreef:
wo 01 apr 2020, 19:41
Op dat gebied is hij wel serieus veranderd. Hij wel nu zelf echt graag aan het werk. Hij heeft volledig op eigen initiatief werk gezocht en heeft er ook volledig zelf voor gekozen om in het te leger te proberen gaan. Die autoriteit lijkt dus iets te zijn dat hij nu juist wilt...

Dit klopt... als Stan een gewone jongen was.

Alleen wéten wij dat Stan af en toe ontspoort omdat hij dan kortsluiting krijgt in zijn hoofd (in stress periodes, of wanneer hij zich in het nauw gedreven voelt - zoals recent in het incident met Jesse).

Lijkt me weinig verstandig dat niemand uit zijn liefhebbende omgeving (Tom, Judith, Thilly...) "het leger" op de hoogte heeft gebracht van zijn voorgeschiedenis.

Al snap ik ook dat het Belgisch leger best een gratis reclamespot kon gebruiken (of betalen ze hiervoor) en dat het allemaal zal loslopen...
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 213
x 94

Bericht door ikke » do 02 apr 2020, 09:03

Tiboko schreef:
do 02 apr 2020, 00:50
Al snap ik ook dat het Belgisch leger best een gratis reclamespot kon gebruiken (of betalen ze hiervoor) en dat het allemaal zal loslopen...
De nagel op de kop, niets meer en niets minder. :yup:
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 2
x 74

Bericht door Tiboko » vr 10 apr 2020, 21:49

Wanneer Tania denkt getuige te zijn van de zogezegde aanranding van Reinhilde door Dries, loopt ze in shock weg. Niemand snapt wat er aan de hand is, tot Tom haar bombarbeert met vragen en ze aan hem bekent dat ze indertijd als 18-jarige in de surfclub werd verkracht.

Dat doet ze niet aan haar geliefde Ann, of aan Anns collega Judith - zelfs niet aan een psycholoog, maar uitgerekend dus aan Tom - die een half seizoen eerder zelf door Nancy werd beschuldigd van aanranding.

Wanneer Tom dan een weekje later (hij moest er blijkbaar lang over nadenken) aan Tania laat weten dat het allemaal door Karin "verzonnen" is, crasht ze compleet en verdwijnt (voorgoed?) naar zee.

Alleen een klein jaartje geleden vond ze "aanranding" helemaal niet zo erg, althans toen het iemand anders (Nancy) overkwam.

Afbeelding

https://www.een.be/thuis/nancy-duwt-tom-van-zich-af

Aanranding in Thuis wordt weggelachen door personages

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190605_04446311

https://www.een.be/thuis/tania-en-ann-lachen-met-tom
1 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 2
x 74

Bericht door Tiboko » vr 24 apr 2020, 00:19

Tania, deel II

Vorige week totaal gecrasht, vanavond ineens wéér de vrolijke Tania van weleer, die lekker gezellig met de collega's kletst en taart eet en tijdens de meeting zelfs kordaat stelling neemt tegen het vrolijke duo dat haar nog maar net partner maakte.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 213
x 94

Bericht door ikke » vr 24 apr 2020, 10:17

Tiboko schreef:
vr 24 apr 2020, 00:19
Tania, deel II

Vorige week totaal gecrasht, vanavond ineens wéér de vrolijke Tania van weleer, die lekker gezellig met de collega's kletst en taart eet en tijdens de meeting zelfs kordaat stelling neemt tegen het vrolijke duo dat haar nog maar net partner maakte.
Zo gaat het er in Thuis gewoonlijk aan toe met mensen die het even helemaal niet meer zien zitten. Dat "even" moet je dus letterlijk nemen. Inderdaad met stip het schoolvoorbeeld van wat helemaal niet overeenkomt met de realiteit. Ergerlijk!
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 44
x 58

Bericht door martha » vr 24 apr 2020, 13:42

Alhoewel .... Tania is afkomstig van de kust, die bij mijn weten nog altijd westvlaanderen is en we weten allemaal, en ja ik ben westvlaams, dat westvlamingen meesters zijn in het verbergen van onze gevoelens. "Niet trunten" hoeveel ik dat al heb moeten horen in mijn leven :whistle:

En om op Tania terug te keren : ze is de vrolijke zelve bij Boowie maar iedere keer dan Ann haar vastpakt is haar gezicht toch verwrongen van pijn en verdriet.
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 2
x 74

Bericht door Tiboko » vr 24 apr 2020, 14:09

martha schreef:
vr 24 apr 2020, 13:42
...maar iedere keer dan Ann haar vastpakt is haar gezicht toch verwrongen van pijn en verdriet.
Dus mag je de vraag stellen hoe groot de liefde binnen dat koppel is.

Het was ook Tom die haar "de bekentenis" over de verkrachting ontlokte en het was ook Tom die ervoor zorgde dat ze weer "naar huis" kwam. Bovendien lijkt Ann nooit naar Tania te luisteren. Het eerste dat Tania zei was "ik wil niet terug naar Boowie", waarna Ann achter haar rug met Bob en Lowie ging praten, zodat ze haar konden "omkopen" met de partner-deal.

Niet echt een teken van grote liefe, die actie van Ann. Eerder eentje van "eingenliefde" (ze dacht als ze daar partner wordt, blijft ze wellicht voorgoed hier, want dan is het ook "haar" bedrijfje).
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 44

Bericht door jessie V. » vr 24 apr 2020, 15:35

Als die grote liefde er niet was, waarom zou ze haar dan gaan zoeken zonder enige richtlijn? Ik zou dan denken: opgeruimd staat netjes.
1 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 2
x 74

Bericht door Tiboko » vr 24 apr 2020, 16:39

Waarom ?

Omdat ze niet alleen wil achterblijven natuurlijk.

En zonder Tom had ze Tania nooit gevonden. Het was hij die nog een paar adresjes wist, toch ??
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 19

Bericht door tvx1 » vr 24 apr 2020, 18:27

Tiboko schreef:
vr 24 apr 2020, 14:09
Het was ook Tom die haar "de bekentenis" over de verkrachting ontlokte.
Nee. Tania had haar verhaal toen al verteld aan Ann. In de inkom van het doktershuis.
Tiboko schreef:
Bovendien lijkt Ann nooit naar Tania te luisteren.
Net toen Tania haar hart uitstorte in de inkom van het doktershuis was Ann net dat luisterende oor en die ondersteunende persoon die iemand als Tania in zo'n geval zou verwachten van haar partner.
Tiboko schreef:
Het eerste dat Tania zei was "ik wil niet terug naar Boowie", waarna Ann achter haar rug met Bob en Lowie ging praten, zodat ze haar konden "omkopen" met de partner-deal.

Niet echt een teken van grote liefe, die actie van Ann. Eerder eentje van "eingenliefde" (ze dacht als ze daar partner wordt, blijft ze wellicht voorgoed hier, want dan is het ook "haar" bedrijfje).
Ik had eigenlijk niet het gevoel dat Tania niet echt terug wilde naar Bowie maar dat ze eerder angst had voor de reacties van haar bazen en het het klantenbestand van Bowie. Ze had echter wel duidelijk gemaakt dat ze zeker in Thuisdorp ging blijven en daar ander werk ging zoeken. Ann leek echter wel te beseffen dat Tania eigenlijk toch echt wel graag naar Bowie terugwilde en besloot dus maar het lot een duwtje in de rug te geven. Ik had dus toch de indruk dat Ann dit wel voor Tania deed en niet uit eigenliefde.
1 x

Plaats reactie