Vragen en opmerkingen over de afleveringen / serie
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
-
- Poster rang 5
- x 408
- x 380
Wat is er nou gebeurd tussen Viv en Lowie? . Heb ik net even gemist, maar het leek me wel ernstig.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 908
- x 1347
Ze zei dat ze het verschrikkelijk vindt dat ze Lowie geen kinderen kan geven, dat ze wel weet hoe graag hij een gezin wil en dat ze wil dat hij gelukkig is.
Dat ze hem doodgraag ziet en dat ze hem daarom moet loslaten.
Een beetje een vreemd moment om dat te zeggen vond ik - en ook dat Lowie gewoon bleef staan en haar niet eens achterna ging was op zijn minst apart te noemen.
Dat ze hem doodgraag ziet en dat ze hem daarom moet loslaten.
Een beetje een vreemd moment om dat te zeggen vond ik - en ook dat Lowie gewoon bleef staan en haar niet eens achterna ging was op zijn minst apart te noemen.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 31
- x 599
Tweede keer dat ze dit op een totaal ongeschikt moment zegt. Op een trouw nota bene.
Logisch dat hij haar niet achterna liep. Kopie van vorige keer, toen hij wel achter haar aan ging.
Been there, done that. Veel valt er niet meer te zeggen, ze heeft het geprobeerd, maar telkens ziet Viv dat hun "afspraak" voor hem niet werkt.
Logisch dat hij haar niet achterna liep. Kopie van vorige keer, toen hij wel achter haar aan ging.
Been there, done that. Veel valt er niet meer te zeggen, ze heeft het geprobeerd, maar telkens ziet Viv dat hun "afspraak" voor hem niet werkt.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 908
- x 1347
Sam vraagt aan Tim of er nog geen spoor is van Chris.
Of van de man van de crèmekar.
Wie was dan de man die gearresteerd werd toen Hannah werd terug gevonden?
Of van de man van de crèmekar.
Wie was dan de man die gearresteerd werd toen Hannah werd terug gevonden?

1 x
-
- Poster rang 2
- x 2
- x 56
Sam is toen telefonisch verwittigd dat Hannah terecht was, en dan hebben ze haar terug gebracht, misschien hebben ze haar niets gezegd over die man van de crèmekar.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 616
- x 868
- Contacteer:
Ik denk dat we de komende afleveringen zullen geconfronteerd worden met volgende topics: het vaderschap van Lowie, de verwerking van het dramatisch gebeuren van Tim, de begrafenis van Kobe, het proces van Judith, het herstelproces van Waldek en dan de 2 vrouwen die zullen vechten om 1 Pools been,....misschien ben ik nog iets vergeten. Maar even aanhalen dat dat allemaal toch niet een positief beeld geeft van onze toekomstige afleveringen.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- martha
- Poster rang 5
- x 337
- x 335
Weet er iemand waarom Katrien destijds uit Thuis vertrokken is ? Heb in het archief hier liggen snuffelen maar vindt het niet terug. Was dat na het "incident" met Madeleine in het rusthuis ? Ann gaf dat vrouwtje 2 keer een spuit insuline en Katrien kreeg de schuld. Was het daarom ?
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 2174
- x 997
Volgens mij was dat wel de reden inderdaadmartha schreef: ↑wo 26 okt 2022, 17:07Weet er iemand waarom Katrien destijds uit Thuis vertrokken is ? Heb in het archief hier liggen snuffelen maar vindt het niet terug. Was dat na het "incident" met Madeleine in het rusthuis ? Ann gaf dat vrouwtje 2 keer een spuit insuline en Katrien kreeg de schuld. Was het daarom ?

Volgens mij was Katrien haar werk kwijt en werd ze nog altijd op dat voorval aangekeken, ook al bleek ze achteraf onschuldig te zijn.

Zowel zij als Ann hebben daar destijds iig flink van afgezien.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- satine
- Poster rang 5
- x 908
- x 1347
Ik las in een artikel dat ze indertijd zelf heeft gevraagd om uit de reeks geschreven te worden.
Ze is dan voor Artsen Zonder Grenzen gaan werken.
En dat was inderdaad na het incident in Winterlicht.
Ze is dan voor Artsen Zonder Grenzen gaan werken.
En dat was inderdaad na het incident in Winterlicht.
Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221021_95974722Thuiskomen, heet dat dan. Als jonge twintiger vertolkte Lotte Vannieuwenborg de rol van Katrien Snackaert in Thuis. Ze is de zus van Paulien, en had onder meer een relatie met agent Tim. “Ik was verrast toen ik werd gebeld om terug te keren, al wist ik dat zoiets kon gebeuren”, vertelt Vannieuwenborg nu. Katrien vertrok destijds naar het buitenland om verpleegster bij Artsen Zonder Grenzen te worden. Een terugkeer kon dus altijd. “Maar na tien jaar denk je niet meer dat het nog zal gebeuren.”
Vannieuwenborg besloot destijds zelf op te stappen. “Ik was net 20 toen ik mijn debuut maakte. Ik was nog student op de toneelschool, en Thuis was mijn eerste job. Meteen eentje waar veel mensen naar keken. Het was een leerschool. Op de toneelschool werd alles uitgebreid en traag aangeleerd, in een dagelijkse serie ligt het tempo veel hoger. De eerste scène werd om 8 uur ingeblikt, de laatste om 18 uur. Pittig, maar ik heb er veel uit geleerd. Zonder Thuis had het wellicht langer geduurd, of zelfs niet, dat ik zoveel camera-ervaring zou opdoen. Na vijf jaar begon het te dagen dat ik ook nog andere dingen wou doen. In samenspraak met de schrijvers is er in alle vriendschap een einde aan het verhaal gemaakt.”
De voorbije tien jaar koos Vannieuwenborg voor een leven buiten de schijnwerpers. “Ik gaf vooral les, toneel en drama. Dat doe ik al jaren voltijds in het kunstonderwijs, aan jongeren en volwassenen. En doorheen de jaren waren er ook enkele gastrollen.”
Maar nu vervoegt ze dus opnieuw de Thuis-cast. In feite is dit haar tweede terugkeer. “Ik stond een week op de set toen Katriens mama Julia (Myriam Bronzwaar) met Luc (Mark Willems) trouwde, maar die opnames vonden snel na mijn exit plaats.”
1 x
-
- Poster rang 1
- x 36
- x 65
Destijds werden de meeste vertrekkende personages/acteurs inderdaad uit de reeks geschreven als gevolg van een eigen carrière wending. ook Katrien werd eruit geschreven omdat ze wat anders wou doen. Dat ze toen met AZG naar Hong Kong vertrok vond ik wel raar, niet bepaald een azg bestemming…
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 908
- x 1347
Ze is indertijd vertrokken naar Burundi, waar ze haar man/vriend heeft leren kennen en dan zijn die samen naar Hongkong gegaan.
3 x
- martha
- Poster rang 5
- x 337
- x 335
iedereen bedankt voor het antwoord
Heb ondertussen het topic "katrien" gevonden, zat niet in het archief maar gewoon bij de personages. 

0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 337
- x 335
Hoe oud zou Febe eigenlijk zijn ?
Net zoals Jasmine gaat zij nog naar het lager onderwijs (dus ze is nog geen 12). En die Vince heeft een gevangenisstraf van 10 jaar uitgezeten. Volgens Ilias voor "moord".

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 908
- x 1347
Ik denk dat ze even oud is als Yasmine, vermits ze blijkbaar in dezelfde klas zitten bij Juf Christine?
Aan een geboorte gaat natuurlijk een zwangerschap vooraf - misschien had de vader van Febe haar nog nooit eerder gezien.
Aan een geboorte gaat natuurlijk een zwangerschap vooraf - misschien had de vader van Febe haar nog nooit eerder gezien.

0 x
-
- Poster rang 5
- x 556
- x 687
Nu had ik plots het idee dat indertijd de adoptie door Kobe en Paulien werd afgewezen omdat Paulien nog teveel worstelde met haar miskraam en het feit dat ze zelf onmogelijk nog kinderen kon krijgen. Als dit verkeerd is, verbeter mij aub.
Maar! Nu gaat ze met Lowie een kind krijgen via een draagmoeder die juridisch gezien de wettelijke moeder is, die dan het kind afstaat en waarvan ze het moeten adopteren (Lumi.be). Dit werd nog nooit besproken in deze onnozele verhaallijn dus vraag ik mij nu af wat er nu gaat gebeuren met het adoptieproces. In het beste geval zal Lowie alleen moeten adopteren en in het slechtste geval zittenTamara en Bob met een kind waar ze geen enkele band mee hebben maar dat wettelijk gezien wel het hunne is. Denk ik
Als iemand hiervan beter op de hoogte is hoor ik het graag!
Maar! Nu gaat ze met Lowie een kind krijgen via een draagmoeder die juridisch gezien de wettelijke moeder is, die dan het kind afstaat en waarvan ze het moeten adopteren (Lumi.be). Dit werd nog nooit besproken in deze onnozele verhaallijn dus vraag ik mij nu af wat er nu gaat gebeuren met het adoptieproces. In het beste geval zal Lowie alleen moeten adopteren en in het slechtste geval zittenTamara en Bob met een kind waar ze geen enkele band mee hebben maar dat wettelijk gezien wel het hunne is. Denk ik

Als iemand hiervan beter op de hoogte is hoor ik het graag!
0 x