Vragen en opmerkingen over de afleveringen / serie
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 41
- x 989
Thérèse is inderdaad al behoorlijk lang uit beeld, Sunny zagen we onlangs nog eens in de wijnbar. Wellicht zijn haar en zijn verhaal aflopend en komt daarvoor een ander probleemgezin in de plaats?
Ik vind het overigens jammer dat er alweer veel cliché denken aan te pas komt. In dit geval - Artemis - alwéér een (lijkt het) gestoorde vader, na Lieven zou men toch eens iets origineler hebben kunnen verzinnen...
Ik vind het overigens jammer dat er alweer veel cliché denken aan te pas komt. In dit geval - Artemis - alwéér een (lijkt het) gestoorde vader, na Lieven zou men toch eens iets origineler hebben kunnen verzinnen...
1 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1628
- x 2474
Nog een vraagje:
Sam en Tim zijn (voor zover we weten) niet getrouwd.
Of Simonne officieel de moeder is van Sam, is ook niet echt duidelijk. Ik dacht dat er indertijd gezegd was om te dingen te laten zoals ze waren, uit respect voor de adoptieouders van Sam, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
Wie mag hier dan de belangrijke beslissingen nemen?
Sam en Tim zijn (voor zover we weten) niet getrouwd.
Of Simonne officieel de moeder is van Sam, is ook niet echt duidelijk. Ik dacht dat er indertijd gezegd was om te dingen te laten zoals ze waren, uit respect voor de adoptieouders van Sam, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
Wie mag hier dan de belangrijke beslissingen nemen?
0 x
-
- Poster rang 5
- x 904
- x 1442
In deze volgorde.
1/afhankelijk van een wilsverklaring
2/indien geen wilsverklaring, de partner. Feitelijk of wettelijk samenwonen maakt geen verschil.
3/meerderjarige kinderen
4/ouders (maar Sam heeft geen wettelijke ouders meer)
5/broers of zussen
In het geval van Sam zal Tim dus de verantwoordelijkheid moeten nemen.
In het slechtste geval (bij onenigheid) kan ook de vrederechter beslissen dacht ik.
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1289
- x 1652
- Contacteer:
zou het met een reden zijn dat ongeval van Emma?? Toen ik die voetbaltrainingen zag dacht ik: iets positiefs. Zoveel jongeren die elkaar vinden in de sport. Maar neen, daar ligt Anna, wordt naar het ziekenhuis gebracht. Artemis: probleem, kapotte schoenen en negatieve aanvaring. Emma, doet de trainingen: lap, accident, buiten strijd. Robin: huisarrest en voetbaltrainingen over. Komt daar dan nog die bullebak van een vader van Artemis in beeld en de negatieve spiraal is weer in werking. Waarom toch? Ik weet het wel, het is een soap, maar mensen beleven toch ook eens iets positiefs??
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Poster rang 5
- x 904
- x 1442
Rosa heeft het huis dat zij van Steven erfde verkocht aan Karin om Feniks/Stevenson uit de problemen te helpen.
Zij heeft ook geërfd van Jaques maar wou deze erfenis niet gezien de gebeurtenissen.
Kan iemand mijn geheugen opfrissen wat ze dan juist gedaan heeft? Heeft zij die erfenis bij een notaris officieel verworpen of heeft zij alles wat ze erfde verkocht?
Zij heeft ook geërfd van Jaques maar wou deze erfenis niet gezien de gebeurtenissen.
Kan iemand mijn geheugen opfrissen wat ze dan juist gedaan heeft? Heeft zij die erfenis bij een notaris officieel verworpen of heeft zij alles wat ze erfde verkocht?
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1628
- x 2474
Ik kan me niet herinneren dat daar indertijd veel over gezegd is, maar ik dacht dat Rosa die erfenis gewoon heeft verworpen.
Ze zei toen wel duidelijk dat ze van Jacques niks wou.
Ze zei toen wel duidelijk dat ze van Jacques niks wou.
0 x
-
- Poster rang 1
- x 51
- x 80
Werd er eigenlijk ergens expliciet gezegd dat Sam hersendood is? 
Heb misschien niet goed opgelet.

Heb misschien niet goed opgelet.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1628
- x 2474
Ik denk niet dat het woord 'hersendood' gebruikt is, maar wel dat er na alle gedane testen geen sprake is van kans op herstel en dat de schade onomkeerbaar is.
'Mevrouw gaat niet meer wakker worden' (aflevering van 3 januari)
Ik dacht dat er ook gezegd is dat Sam op geen enkele prikkel nog reageerde, maar dat vind ik niet meteen terug.
'Mevrouw gaat niet meer wakker worden' (aflevering van 3 januari)
Ik dacht dat er ook gezegd is dat Sam op geen enkele prikkel nog reageerde, maar dat vind ik niet meteen terug.
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1289
- x 1652
- Contacteer:
Toch even een terugblik na enkele afleveringen. Sinds de eerste aflevering van Thuis heb ik in de loop der jaren geen enkele gemist. Nu wordt het toch allemaal wat teveel ellende. Akkoord een nieuwe locatie opbouwen/ afhuren? kost misschien veel geld en er moet gebruik van gemaakt worden, maar is dit er niet wat over?? Van het ziekenhuisinterieur is er al duchtig gebruik gemaakt: Rosa met haar hersenbloeding, Eddy met een infarct, Anna met haar inwendige problemen, Judith haar abortus, Sam met een fatale afloop , Marianne, Emma, Vic, Thérèse, Brit,... en dan ben ik er nog enkele vergeten waarschijnlijk. Op een moment dacht ik dat Thuis in een ziekenhuisserie veranderd was.
Maar er was licht aan het einde van de tunnel:
Thérèse aan de beterhand en kwam in aanmerking voor nieuwe, warme avonturen. Zo is er Robin die aan de start staat van heel wat mogelijkheden. Sam die, zo dachten we toch, carrière ging maken in het onderwijs. Britney, waar we heel positieve richting mee uit kunnen, de trainingen en de nieuwe carrière mogelijkheden van Emma,...en toch steeds weer wordt dat allemaal afgeblokt en belanden we weer om één of andere reden weer in dat ziekenhuis of op de negatieve toer. Oké, het is een soap en er moet eens wat spannends gebeuren (daarom is een ongekende slechterik helemaal niet slecht), maar dit is niet spannend meer, het is enkel verdriet en teleurstelling! 
Maar er was licht aan het einde van de tunnel:

1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Poster rang 5
- x 904
- x 1442
Dat klopt. Dat was in het begin van haar coma en dan is dat niet abnormaal. Nu is het na aantal weken hoewel we het niet te zien kregen was er wel sprake verdere tests, waarschijnlijk ook een EEG, waarbij geen hersenactiviteit meer gemeten werd. Maar er werd idd gezegd dat ze niet meer wakker zal worden. Had die arts hersendood gebruikt dan was er geen ruimte meer voor de kwakzalver van Simonne

Klopt. En dit al het hele jubileumseizoendaffy duck schreef: ↑di 14 jan 2025, 17:37maar dit is niet spannend meer, het is enkel verdriet en teleurstelling!

0 x
-
- Nog geen rang
- x 25
Ben bevreesd dat dit het einde wordt voor Hannah en Tim.
0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 918
- x 561
Zou het niet kunnen dat de actrice die Thérèse vertolkt nog studeert en daarom voorlopig uit beeld is

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1628
- x 2474
Wat ik niet goed begrijp: is het door dat ene kraantje dat alle vaten zijn leeggelopen? Of zit er 6000 liter in zo 1 vat?
En maakt 1 vat dan zoveel verschil, er stonden er toch een groot aantal, of worden er per jaar maar een aantal gebruikt en dus niet allemaal?
Ik weet dat het Thuis is, maar dit vraag ik me toch af.
En maakt 1 vat dan zoveel verschil, er stonden er toch een groot aantal, of worden er per jaar maar een aantal gebruikt en dus niet allemaal?
Ik weet dat het Thuis is, maar dit vraag ik me toch af.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Mij lijkt het ook straf dat er zoveel verloren kan gaan uit 1 kraantje, tenzij het dagen open stond.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1628
- x 2474
We weten ondertussen dat al naargelang de verhaallijn er een weekend is in Thuis - en andere keren dan weer niet.
Misschien was er tussen vrijdag en maandag niemand in de wijnmakerij.
Misschien was er tussen vrijdag en maandag niemand in de wijnmakerij.
0 x