Vragen en opmerkingen over de afleveringen / serie

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
jorah69
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 3

Vragen en opmerkingen over de afleveringen / serie

Bericht door jorah69 » za 12 apr 2014, 14:30

In dit onderwerp kan je aan anderen dingen vragen die je wil weten over de serie of afleveringen, of opmerkingen plaatsen over de serie. :thumbup:

Ik had zelf een vraag:

Is het huis waar Frank, Simonne, Yvette, Lowie en Jana nu in wonen van Frank en Simonne? Of alleen van Simonne? Of alleen van Frank?
0 x

Lazylady
x 434

Re: Vragen over de afleveringen / serie

Bericht door Lazylady » za 12 apr 2014, 19:00

Van Frank, want hij woonde er eerst met Jenny, z'n eerste vrouw.
0 x

jorah69
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 3

Bericht door jorah69 » za 12 apr 2014, 20:14

Maar daarna is het huis toch nog geveild? En heeft Luc het gekocht...
0 x

tvx1
x 434

Bericht door tvx1 » zo 13 apr 2014, 15:30

Ik dacht dat Frank en Simonne het hadden teruggekocht van Luc toen die het heeft verkocht om dat hij in de financiële problemen zat met Marie Design en om wraak te nemen op Frank en Simonne omdat ze Leontien en Lowie hadden geholpen bij haar vlucht.
0 x

jorah69
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 3

Bericht door jorah69 » zo 13 apr 2014, 15:49

Aah, oké. Thanx! :thumbup:
0 x

Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula » zo 13 apr 2014, 18:14

Ja,idd. Frank en Simonne hebben het huis indertijd kunnen terugkopen met het geld dat Leontien hen gegeven had met de verkoop van haar appartement (meen ik). Ik geloof zelfs dat ze er een of andere stroman hadden bijgehaald om tegen de Mo op te bieden die het huis ook wou uit wraak tegen Simonneke die terug voor de herrezen Frank had gekozen (na zijn dubbelganger affaire).
0 x
Potentia Principatum

interrupted
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door interrupted » ma 14 apr 2014, 17:53

Caligula schreef:Ja,idd. Frank en Simonne hebben het huis indertijd kunnen terugkopen met het geld dat Leontien hen gegeven had met de verkoop van haar appartement (meen ik). Ik geloof zelfs dat ze er een of andere stroman hadden bijgehaald om tegen de Mo op te bieden die het huis ook wou uit wraak tegen Simonneke die terug voor de herrezen Frank had gekozen (na zijn dubbelganger affaire).
Wacht nee had Mo niet de bedoeling om het huis te kopen na de financiële problemen van Marie Design? En op de verkoop heeft Luc dan het hoogste bod gedaan? Ik kan me precies toch zoiets herinneren dat Luc dan tegen Simonne zei van 'ik kon het huis van ons Moe toch niet zomaar laten kopen door iemand anders'. Simonne en Frank hebben inderdaad dan geld gekregen van Leontine maar wanneer ze het huis dan terug hebben kunnen kopen ontglipt me :D
0 x
Jealously in technicolor
Fear by name, love by numbers
Streetlamp amber, wanderlust
Hide her in a blunderbuss

(Arctic Monkeys)

tvx1
x 434

Bericht door tvx1 » ma 14 apr 2014, 18:58

interrupted schreef:
Caligula schreef:Ja,idd. Frank en Simonne hebben het huis indertijd kunnen terugkopen met het geld dat Leontien hen gegeven had met de verkoop van haar appartement (meen ik). Ik geloof zelfs dat ze er een of andere stroman hadden bijgehaald om tegen de Mo op te bieden die het huis ook wou uit wraak tegen Simonneke die terug voor de herrezen Frank had gekozen (na zijn dubbelganger affaire).
Wacht nee had Mo niet de bedoeling om het huis te kopen na de financiële problemen van Marie Design? En op de verkoop heeft Luc dan het hoogste bod gedaan? Ik kan me precies toch zoiets herinneren dat Luc dan tegen Simonne zei van 'ik kon het huis van ons Moe toch niet zomaar laten kopen door iemand anders'. Simonne en Frank hebben inderdaad dan geld gekregen van Leontine maar wanneer ze het huis dan terug hebben kunnen kopen ontglipt me :D
Ik denk dat je het hier hebt verwisseld met de openbare verkoop van het huis na het fiasco van het El Dorado project en het daaruit voortvloeiende faillissement van Sanitechniek. Toen heeft Luc het huis gekocht. Bij de tweede verkoop als gevolg van de financiële problemen van Marie Design kan Luc het huis niet gekocht hebben want het was reeds van hem en hij was diegene die het toen verkocht.
0 x

Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula » ma 14 apr 2014, 22:02

Juist, bij Marie design hebben zowel Marie (Marie Design) als Luc (het huis) moeten verkopen om het geld aan die (albanese?) gangster te geven. Einde van Marie Design en van Marie en de Luc voorlopig in de patatten.
0 x
Potentia Principatum

Effaaa
Nog geen rang

Bericht door Effaaa » di 15 apr 2014, 10:39

Aangezien ik nu al een tijdje op kot zit (zonder televisie), kan ik Thuis enkel volgen via de korte filmpjes die verschijnen op de site van één en op de Facebookpagina. Ondertussen heb ik gemerkt dat Kurt gestorven is, maar wat is er precies gebeurd? Ik weet dat Mayra regelmatig afsprak met een aantal mannen (waaronder Kurt) omdat ze probeerde om zwanger te worden, maar meer weet ik er niet van. Is er iemand die me kan uitleggen hoe het precies zit? Ik ben wel wat nieuwsgierig :)
0 x

Sanneke
Poster rang 1
Poster rang 1
x 4
x 3

Bericht door Sanneke » di 15 apr 2014, 11:29

Mayra had eigenlijk afgesproken met iemand anders. Ze was nog naar de Frens gegaan en daar was Kurt ook binnengekomen. Kurt had al gedronken, viel eerst Paulien lastig en daarna ontdekte hij Mayra.
Mayra is vertrokken. Kurt is door Jens buitengezet en Mayra achterna gegaan.
Mayra ging dan naar de plaats waar ze had afgesproken en die andere man kwam ook. Kurt zag dat, sloeg die man neer en heeft Mayra daarna verkracht. Mayra heeft een kans gekregen om Waldek een sms te sturen. Waldek wist waar ze had afgesproken, dus hij reed naar die plek. Hij heeft Kurt van Mayra afgetrokken. Hoe het toen juist is gegaan, weet ik niet meer, maar Waldek heeft Kurt geduwd. Kurt viel over de reling en is blijkbaar in het water terechtgekomen.
0 x
Sanne

lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. » di 15 apr 2014, 13:04

Over dat huis van Frank & Simonne >> Na het failliet van het El Dorado-project waren Frank en Simonne (maar vooral die laatste want Frank was toen "gestorven") hun huis kwijt omdat ze een hypotheek op hun huis genomen hadden om te participeren in dat project. Luc heeft dat huis toen zelf gekocht en kado gedaan aan Simonne (en Frank die later toch niet dood bleek te zijn).
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!

interrupted
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door interrupted » wo 16 apr 2014, 13:52

tvx1 schreef:
interrupted schreef:
Ik denk dat je het hier hebt verwisseld met de openbare verkoop van het huis na het fiasco van het El Dorado project en het daaruit voortvloeiende faillissement van Sanitechniek. Toen heeft Luc het huis gekocht. Bij de tweede verkoop als gevolg van de financiële problemen van Marie Design kan Luc het huis niet gekocht hebben want het was reeds van hem en hij was diegene die het toen verkocht.
Juist :) thanks!
0 x
Jealously in technicolor
Fear by name, love by numbers
Streetlamp amber, wanderlust
Hide her in a blunderbuss

(Arctic Monkeys)

spirit-es
Nog geen rang

Bericht door spirit-es » vr 31 okt 2014, 17:30

Ik heb enkele praktische vragen.
- Kan 'Thuis' niet een dag erna in 'herhaling' uitgezonden worden zoals met meerdere één programma's?
- Graag nog eens de hele reeks opnieuw heruitzenden, maar dan in de laatavond? Ik ben ook trouwe kijker van de middagreeks.
- Zijn er plannen om de reeks verder op DVD uit te brengen?
0 x

Thuisforum
Administrator
Administrator
x 7
x 56

Bericht door Thuisforum » vr 31 okt 2014, 17:38

Dit is een forum voor en door fans - niet van Een dus...

Misschien kan je beter een berichtje sturen aan de VRT, via deze link:

http://www.vrt.be/contact

Succes! :thumbup:
0 x

Plaats reactie