Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 315
x 135

Bericht door ikke » wo 25 nov 2020, 09:58

daffy duck schreef:
wo 25 nov 2020, 08:25
begint toch hoe langer hoe meer 'Kampioenengehalte' te hebben
BEGINT?
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 114

Bericht door Tiboko » wo 25 nov 2020, 10:31

Dat de klussen bij ACE - sinds ze met (onervaren) interims en schoolverlaters werken - nu NOG sneller gedaan zijn dan vroeger.

"Zijn jullie nu al klaar?" vroeg Adil.

Ja zo'n warmtepompke installeren, da's een jobke van niks hé, zei Thilly. Echt?
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 162
x 286

Bericht door satine » wo 25 nov 2020, 13:38

daffy duck schreef:
wo 25 nov 2020, 08:25
begint toch hoe langer hoe meer 'Kampioenengehalte' te hebben
Inderdaad, zelfs de 'legendarische' spaghettisaus hebben ze gepikt van Marcske :eh:

Wat mij wel erg verwonderde was het feit dat Thilly aan Joren moest uitleggen hoe het in elkaar zat met de pedalen van de camionette.
Hij had precies nog nooit eerder in een wagen gezeten.
Heeft pas zijn theorie behaald en weet dat niet?
Dat wist ik voor ik 10 was en mijn ouders hadden niet eens een auto.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 479
x 189

Bericht door Christel » wo 25 nov 2020, 17:26

satine schreef:
wo 25 nov 2020, 13:38
Wat mij wel erg verwonderde was het feit dat Thilly aan Joren moest uitleggen hoe het in elkaar zat met de pedalen van de camionette.
Hij had precies nog nooit eerder in een wagen gezeten.
Heeft pas zijn theorie behaald en weet dat niet?
Dat wist ik voor ik 10 was en mijn ouders hadden niet eens een auto.
Dat vond ik ook best wel apart. Maar ik heb dat bij wel meer dingen de laatste tijd: die worden in woord en beeld uitgelegd alsof ze schrik hebben dat de mensen thuis het anders niet zouden begrijpen. Als je een kinderserie maakt kan ik dat wel begrijpen, maar niet in een soap voor (jong-)volwassenen :nope:

En ook wat het Kampioenen-gehalte betreft: Marcske is voor mij altijd een groot mankement aan FC de Kampioenen geweest. Die vond ik op een gegeven moment zo verschrikkelijk dom overkomen, dat ik niet meer kon geloven dat iemand als Bieke met hem getrouwd was, bijvoorbeeld. Ieder mens heeft een ander gevoel voor humor natuurlijk (slapstick is bijvoorbeeld ook niet aan mij besteed), en voor mij waren die grapjes niet meer subtiel genoeg, gewoon omdat het er in mijn ogen veel te dik op lag. Maar bij een comedyserie maakt me dat niks uit, want humor is persoonlijk, dus als ik dat niet grappig vind dan kijk ik gewoon wat anders.

In een serie als Thuis vind ik dat "er dik bovenop leggen" echter storend, want ik kan me dan persoonlijk op geen enkele manier meer verplaatsen in die (normaal gesproken wel geliefde) personages en wat ze meemaken, en dat maakt het kijken een heel stuk minder interessant.
Angèle en Nancy vind ik tegenwoordig het beste voorbeeld van 2 karikaturen die ik met geen mogelijkheid meer serieus kan nemen. En vooral van Angèle vind ik dat heel erg jammer...
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 30

Bericht door apestaart » do 26 nov 2020, 00:17

Tiboko schreef:
wo 25 nov 2020, 10:31
Ja zo'n warmtepompke installeren, da's een jobke van niks hé, zei Thilly. Echt?
Ze hebben zeker hulp gehad van Jerom van Suske en Wiske? :mrgreen:
Weet je wel wat zo'n warmtepomp weegt, dat kan men onmogelijk met zijn tweeën opheffen want dan zou men een breuk heffen, Joren en Thilly zouden onmiddellijk met ziekteverlof mogen gaan met serieuze rugblessures en mogen ze met de ziekenwagen afgevoerd worden dus niet bepaald een werkje van niemendal als je het mij vraagt. :naughty:
0 x

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 184
x 23

Bericht door nounake » do 26 nov 2020, 12:41

Christel schreef:
wo 25 nov 2020, 17:26
Angèle en Nancy vind ik tegenwoordig het beste voorbeeld van 2 karikaturen die ik met geen mogelijkheid meer serieus kan nemen. En vooral van Angèle vind ik dat heel erg jammer...
helemaal akkord! Zo oliedom als die 2 dat bestaat echt niet : kotsbeu ....ik begin te zappen als ze in beeld komen .
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 153
x 284
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 26 nov 2020, 18:01

nounake schreef:
do 26 nov 2020, 12:41
Zo oliedom als die 2 dat bestaat echt niet :
Kleutertuin niveau!! :think:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » do 26 nov 2020, 18:10

Christel schreef:
wo 25 nov 2020, 17:26
En ook wat het Kampioenen-gehalte betreft: Marcske is voor mij altijd een groot mankement aan FC de Kampioenen geweest. Die vond ik op een gegeven moment zo verschrikkelijk dom overkomen, dat ik niet meer kon geloven dat iemand als Bieke met hem getrouwd was, bijvoorbeeld. Ieder mens heeft een ander gevoel voor humor natuurlijk (slapstick is bijvoorbeeld ook niet aan mij besteed), en voor mij waren die grapjes niet meer subtiel genoeg, gewoon omdat het er in mijn ogen veel te dik op lag. Maar bij een comedyserie maakt me dat niks uit, want humor is persoonlijk, dus als ik dat niet grappig vind dan kijk ik gewoon wat anders.
Daar denk ik net hetzelfde over. Aanvankelijk was Marc een naïeve, bedeesde jongen. Hij was echter zeker niet dom. Hij studeerde geneeskunde en hij was meermaals die echt met enorm inventieve manier op de proppen kwam om DDT een poets te bakken. Maar gaandeweg moest die steeds dommer gemaakt worden. Maar hij was niet de enige. Carmen werd eigenlijk door de jaren heen steeds dommer. Boma was aanvankelijk eigenlijk een nette zakenman die gewone nette maatpakken droeg. Plots moest dat echter een onbeschofte vrouwenzot worden waarvoor ze letterlijk kostuums uit gordijnstof lieten maken. Doortje maakt ze dan weer een extreem gelovige, terwijl daar de eerste jaren gewoon geen sprake van was. Uiteindelijk had je enkel nog karikaturen. En inderdaad zie je dat in Thuis ook opduiken. Je hebt in zo'n soap natuurlijk wel het probleem dat het bij personage's die 25+ jaar meedraaien nogal ongeloofwaardig wordt dat die nog altijd de éné na de andere dramatische gebeurtenis meemaakt.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 315
x 135

Bericht door ikke » za 28 nov 2020, 10:01

Wat ik vond van de Thuis-aflevering? Niet slechter of beter dan de laatste tijd. Maar ik vond de afsluit, met Eddy die naar huis gaat, wel leuk, heel leuk. Geen billenkletser, maar gewoon ouderwets geestig. Maar laat Angèle toch maar niet te lang bloeden, Eddy, zie dat ze het opgeeft, dan sta je daar alleen te blinken in je Tarzan-outfit! :naughty:
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 479
x 189

Bericht door Christel » za 28 nov 2020, 17:11

ikke schreef:
za 28 nov 2020, 10:01
Maar laat Angèle toch maar niet te lang bloeden, Eddy, zie dat ze het opgeeft, dan sta je daar alleen te blinken in je Tarzan-outfit! :naughty:
Bwah, ik weet niet... Als ik zie hoe gemakkelijk Angèle "haren beer" bedroog met de eerste de beste klant die een beetje interesse in haar toonde in de Bar Madam, dan zou ik Eddy zelf eigenlijk eerder adviseren om zijn Tarzan-outfit gewoon tijdelijk aan de wilgen te hangen en zijn tijd goed te benutten om een wat eerlijker en vooral trouwer lief te zoeken.
Angèle heeft daar bij mij toch wel een heel deel van haar krediet mee verspeeld, hoe plichtsbewust ze daar ook dagelijks in die ziekenhuiskamer zit te kermen.
Ze mag van mij dus nog wel wat langer "bloeden", en mocht haar dat doen besluiten dat ze het opgeeft, dan geloof ik niet dat Eddy zo'n grote aanwinst verloren is... :angel: :mrgreen: ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 114

Bericht door Tiboko » di 01 dec 2020, 01:11

Wat te verwachten was...

Paulien heeft haar zinnen gezet op het huis van Frank & Simonne. Vraag is of Kobe meegaat in het verhaal.
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 30

Bericht door apestaart » di 01 dec 2020, 02:11

Adil toont eindelijk eens zijn tanden tegenover Christine: Thilly wordt terug aangenomen.
Dat is ook nodig want Viv heeft ontslag genomen om te gaan helpen bij een vriendin.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 153
x 284
Contacteer:

Bericht door daffy duck » di 01 dec 2020, 08:27

apestaart schreef:
di 01 dec 2020, 02:11
Adil toont eindelijk eens zijn tanden tegenover Christine
eindelijk! Maar hoe zal ze reageren?? Tilly zal niet te vriendelijk ontvangen worden denk ik. Wel goed dat hij haar ook eens de les gespeld heeft hoe ze zich moet gedragen. Ben benieuwd hoeveel belang ze hieraan zal hechten! :wtf:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 162
x 286

Bericht door satine » di 01 dec 2020, 11:18

Frank tekent het contract met Jacques alleen, zonder overleg met zijn Suske.
Of dat heel slim is weet ik niet.

Paulien ziet het huis helemaal zitten, inclusief verticale moestuin in plantenbakken. :denk:
Kobe gaat vaak zijn ladder mogen bovenhalen denk ik.

Lowie is weer zijn eigen zelve. Een pipo dus.
Blijkbaar kan hij zichzelf niet in de hand houden als hij geen vriendin naast zich heeft.

En Christine was zo trots op haar Adil, alleen heeft het niet lang geduurd. :mrgreen:

Edit:
Wat Eddy en Angèle betreft: ik hoop dat het spelletje niet te lang duurt.
Mijn mening hierover: ofwel kan je het bedrog niet vergeven en ga je uit elkaar, of je laat het achter je en gaat verder met je leven en je relatie.
Het is niet dat ze nog 50 jaar voor de boeg hebben, dus waarom tijd verspillen aan 'wraak'?
Ik kan Nancy wel ergens begrijpen als ze zegt dat wie zijn gat verbrandt, maar op de blaren moet zitten.
Maar wat Eddy nu doet is even goed liegen en bedriegen.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 114

Bericht door Tiboko » di 01 dec 2020, 12:40

satine schreef:
di 01 dec 2020, 11:18
Ik kan Nancy wel ergens begrijpen als ze zegt dat wie zijn gat verbrandt, maar op de blaren moet zitten.

Een beetje hypocriet van Nancy, toch ??

Want na het slippertje van haar eigen vent met Karin stak ze de schuld voor 100 procent op "dat kreng" en maakte ze het de volgende dag alweer goed met haar Dieter. Terwijl ze het nu heeft over "gat verbranden en blaren". Tja :doh:
0 x

Plaats reactie