Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
apestaart
Poster rang 2
Poster rang 2
x 21

Bericht door apestaart » di 13 okt 2020, 23:52

Waldek wordt blijkbaar verdacht van de moord op Jasper aangezien Tim en Lexie bij hem een huiszoeking doen, het zou me niet verwonderen dat ze hem zullen oppakken voor verhoor.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 19

Bericht door tvx1 » wo 14 okt 2020, 00:10

Tiboko schreef:
di 13 okt 2020, 21:47
Jacques die zichzelf vandaag behoorlijk verdacht maakt bij Tim & Lexie en dan als een ijskonijn even langs gaat bij Chantal, om zijn deelneming aan te bieden. "Als ik iets voor jullie kan doen, laat het maar weten".

Dacht dat hij meer dan genoeg voor hen had gedaan
Volgens mij heeft hij zich net compleet onverdacht gemaakt. Meer nog, hij heeft de politie heel geslepen in de richting van een andere verdachte gestuurd. En die zijn er met open ogen ingetrapt...
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 103
x 188
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 14 okt 2020, 09:29

tvx1 schreef:
wo 14 okt 2020, 00:10
En die zijn er met open ogen ingetrapt...
En natuurlijk ook Rosa, die nog een duwtje in de goede richting gegeven heeft! :problem:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 232
x 101

Bericht door ikke » wo 14 okt 2020, 12:42

tvx1 schreef:
wo 14 okt 2020, 00:10
Volgens mij heeft hij zich net compleet onverdacht gemaakt
Dat denk ik niet.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 19

Bericht door tvx1 » wo 14 okt 2020, 16:16

ikke schreef:
wo 14 okt 2020, 12:42
Dat denk ik niet.
Ikke wel. De politie verdenkt Jacques op geen enkele, maar dan ook geen enkele manier. Ze gingen zelfs een huiszoeking doen bij Waldek. Jacques heeft zijn spelletje perfect gespeeld.
1 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 4
x 89

Bericht door Tiboko » wo 14 okt 2020, 17:18

TOT Tim zich afvraagt waarom Jacques zo gretig verwees naar Waldek.

Bovendien herinner ik me niet dat Waldek gezegd heeft tegen Jacques dat "als hij een probleem heeft met Jasper, hij altijd mag bellen. Dan zal hij het wel helpen oplossen".

Hoe lang denken we dat het duurt voor Tim erachter komt dat dit door Zakske verzonnen is en dan zal al snel (allez, nu spreken we over binnen twee weken - bij Tim werken de hersencellen niet zo snel) zijn euro vallen.

Dan denkt hij: waarom wil Jacques Waldek "framen" ?? Héél verdacht.
1 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 19

Bericht door tvx1 » wo 14 okt 2020, 19:08

Tiboko schreef:
wo 14 okt 2020, 17:18
TOT Tim zich afvraagt waarom Jacques zo gretig verwees naar Waldek.

Bovendien herinner ik me niet dat Waldek gezegd heeft tegen Jacques dat "als hij een probleem heeft met Jasper, hij altijd mag bellen. Dan zal hij het wel helpen oplossen".

Hoe lang denken we dat het duurt voor Tim erachter komt dat dit door Zakske verzonnen is en dan zal al snel (allez, nu spreken we over binnen twee weken - bij Tim werken de hersencellen niet zo snel) zijn euro vallen.

Dan denkt hij: waarom wil Jacques Waldek "framen" ?? Héél verdacht.
Ja, in ONZE ogen is dat uiteraard verdacht omdat wij weten wat hij gedaan heeft en waarom hij hen dus in de richting van Waldek duwde. En het is vrij waarschijnlijk dat dat gesprek met de politie gisteren veel later nog vragen zal oproepen. Maar heden heeft hij zich gewoon totaal niet verdacht gemaakt. Ze verdenken hem momenteel op geen enkel manier daar wat hij tijdens dat gesprek vertelde. En of Tim uiteindelijk gaat argwanen is ook zeer twijfelachtig. Bij bijna al zijn vorig onderzoeken moest de echte dader zelfs spontaan komen opbiechten terwijl Tim de hele tijd de verkeerde vasthield of moest hij de dader toevallig op heterdaad betrappen tijdens een andere misdaad. Maar zijn absolute hoofdvogel schoot hij toch echt wal af toen er eens een "lijk" doodleuk aan hem kwam vertellen dat de persoon die Tim maandenlang in de gevangenis had gestoken omwille van moord onschuldig was, aangezien ze helemaal niet dood was.
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 4
x 89

Bericht door Tiboko » wo 14 okt 2020, 19:44

Nu doe je Tim onrecht aan.

Uiteraard zit hij altijd een hele tijd op de verkeerde been. Stel dat hij meteen door heeft dat er iets niet klopt, dan hebben de scenaristen een probleem.

Net zoals in fc de kampioenen zijn de misverstanden en verkeerde pistes een essentieel onderdeel van de serie. Het moet eventjrs duren hé.
1 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 19

Bericht door tvx1 » wo 14 okt 2020, 20:15

Tiboko schreef:
wo 14 okt 2020, 19:44
Nu doe je Tim onrecht aan.

Uiteraard zit hij altijd een hele tijd op de verkeerde been. Stel dat hij meteen door heeft dat er iets niet klopt, dan hebben de scenaristen een probleem.

Net zoals in fc de kampioenen zijn de misverstanden en verkeerde pistes een essentieel onderdeel van de serie. Het moet eventjrs duren hé.
Onrecht? Ik haal gewoon feiten van het verleden aan:

Dood van Lucas -> Tim draait Peggy achter slot en grendel en is helemaal zeker de zaak opgelost te hebben. De waarheid komt enkel aan het licht omdat Eddy later spontaan zijn schuld opbiecht.
Dood van Geert -> Tim draait Marianne achter slot en grendel en is helemaal zeker de zaak opgelost te hebben. De waarheid komt enkel aan het licht omdat Hélène later spontaan haar schuld opbiecht.
Verdwijning van Julia -> Tim draait Waldek achter slot en grendel voor moord en is helemaal zeker de zaak opgelost te hebben. De waarheid komt enkel aan het licht omdat het lijk later doodleuk voor zijn neus staat en hem duidelijk maakt helemaal niet dood te zijn.
Dood van Frederieke -> Tim houdt Adil aan en is vrij zeker van diens schuld. De waarheid komt enkel aan het licht omdat Jasper op heterdaad betrapt wordt bij een aanval op Thilly en bij een ondervraging daarna spontaan zijn schuld ivm Frederieke opbiecht.
Dood van Hua -> Tim draait Arne achter slot en grendel voor moord en is helemaal zeker de zaak opgelost te hebben. De waarheid komt enkel aan het licht omdat Lander later een gijzeling pleegt in Tim's huis, waarbij Sandrine om het leven komt als gevolg van het optreden van de politie, bij een ondervraging daarna spontaan zijn schuld ivm Hua opbiecht.

En ik ben vrij zeker dat ik er nog vergeet. Ik herinner me ook niet al die zaken meer uit mijn achterhoofd. De enige keer dat ik mij een argwaande Tim herinner was tijdens het onderzoek naar de verdwijning van Emma toen Geert werd verdacht. En zelfs toen kon hij de dader slechts herkennen omdat hij het stom geluk had dat die "toevallig" onder Tim's met zijn handen zwaaide zoals hij eerder vermomd op bewakingsbeelden deed. En als hij hem dan ging confronteren liet Tim zich als de eerste de beste amateur zijn wapen ontnemen. Emma moest dan verdorie nog zelf haar ontvoerder knock-out slaan.

Dus nee, Tim zijn reputatie als inspecteur is niet bepaald de beste.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 103
x 188
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 14 okt 2020, 20:17

tvx1 schreef:
wo 14 okt 2020, 20:15
Tim zijn reputatie als inspecteur is niet bepaald de beste.
0 x
Hij heeft intussen al examen meegedaan en geslaagd als hoofdinspecteur ! Double trouble! :yup:
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 4
x 89

Bericht door Tiboko » wo 14 okt 2020, 21:48

tvx1 schreef:
wo 14 okt 2020, 20:15
Tim zijn reputatie als inspecteur is niet bepaald de beste
Oei. Ik was de knipoog vergeten.

Ik bedoelde uiteraard dat dit personage niet mag schitteren als de snelle oplosser van elke misdaad, want dan is alle spanning weg uit Thuis.

Dat "geknoei" hoort dus gewoon bij zijn rol, net zoals Nancy altijd gek moet doen en Karin altijd de mensen rond haar kapot moet maken.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 103
x 188
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 14 okt 2020, 22:58

Vandaag vond ik de fuif- en dansscene toch wel wat ongepast! Aanmoediging om het ook te doen?? Niet dat het nodig is! Was toch wat onnodige vulling!
0 x

ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 3
x 14

Bericht door ThuisStan123 » do 15 okt 2020, 09:52

Wat mij stoort is hoe LGBT-personages de laatste tijd geportretteerd worden, vooral nu ik zo vermoed dat Ann en Tania niet lang meer samen zullen zijn.

Gewoon om het even samen te vatten: Stan heeft zijn eerste vriendje gemanipuleerd en diens vader de dood ingejaagd en daarna zijn tweede vriendje praktisch het ziekenhuis in geslagen (ik hoop nog op rechtzetting). Om maar te zwijgen over hoe hij zijn moeder behandelde. Ann die altijd ijskoud bij haar standpunt blijft en andere mensen blijft beschuldigen, zelfs al jaagt ze haar moeder, die net een hartaanval heeft gehad, haast het graf in. Tania heeft voor mij geen echt "probleem", ik vind het gewoon erg wat ze doormaakt. Natuurlijk is niets van dit alles gerelateerd aan seksuele geaardheid, dat besef ik ook wel.

Het is gewoon, niet alle LGBT-personen zijn oftewel agressieve manipulators of eeuwige slachtoffers, maar daar begint het in Thuis toch sterk op te lijken. Natuurlijk weet ik dat LGBT-mensen ook maar gewone mensen zijn met hun eigen problemen van binnen- en buitenaf, maar zoals het de laatste jaren gaat in de serie, gaat er voor mij toch over.
1 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 115
x 199

Bericht door satine » do 15 okt 2020, 11:41

Ik heb daar nooit bij stilgestaan, omdat ik eigenlijk niet bezig ben met de geaardheid van mensen, uiteindelijk is dat maar een klein deel van wie ze zijn.
Maar als je het zo op een rijtje zet, dan is het natuurlijk wel waar dat de LGBT-personages de laatste tijd wel op een aparte manier worden geprofileerd.
Gelukkig was dat vroeger anders, met Tibo en Franky - en later Kaat.
Hopelijk komen er in de toekomst wat positievere verhaallijnen voor Ann, Tania en Stan.

Over de aflevering van gisteren:
Waarschijnlijk was de 'dance-battle' in de Withoeve bedoeld als positieve noot. Wat mij betreft was dit gewoon vulling.
Ik vond de scène tussen Joren en Frank veel mooier.
Top van Frank!

Ann begrijp ik helemaal niet.
Wel dat ze de relatie met Tania niet kan verder zetten, omdat ze dan constant herinnerd zou worden aan wat haar vader vroeger gedaan heeft.
Maar de manier waarop ze dit duidelijk gemaakt heeft, is niet netjes.
Ook de sneer naar Tania toe dat het 'hààr zoon!!!' was die Robin ontvoerd heeft, was echt onder de gordel.
Ze heeft zelf ook haar aandeel in het opgefokte gedoe van Xander, ze kon immers niet snel genoeg zijn om Karin bij te treden toen die zei dat het Tom wel zou geweest zijn.
En ja, Ann heeft het moeilijk, ik heb soms wel met haar te doen, maar wanneer heeft Ann het niet moeilijk? :denk:

Verder nog een hart onder de riem voor Judith.
Dat kan ze momenteel wel gebruiken, denk ik.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 232
x 101

Bericht door ikke » do 15 okt 2020, 12:25

Ik ken de vaktermen niet, 'k heb dus moeten opzoeken van LGBT-mensen zijn. :oops: Maar ik ben helemaal niet goed in afkortingen...
Ik kan er alleen maar aan toevoegen dat, als je een bepaalde situatie/ziekte/overeenkomst hebt met wat dan ook in Thuis, dat meestal niet veel gelijkenissen toont met de realiteit.
Zo kan ik mij groen en blauw ergeren aan de snelheid waarop een depressie geneest in Thuis.
1 x

Plaats reactie