Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 445
x 693

Bericht door satine » za 13 nov 2021, 10:05

Inderdaad, dat is in de tijd van de adoptie aangevraagd. Dat herinner ik me nog omdat ik niet wist dat dit kon, daarom is het blijven hangen. ;)
Het telefoontje dat Karin gisteren pleegde was dus niet om dat aan te vragen, maar om te polsen hoever het daarmee stond, blijkbaar.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 388

Bericht door Tiboko » za 13 nov 2021, 10:32

Blijft het een feit dat dit telefoontje "toevallig" net kwam voordat Femke dit document ging tekenen.

Uit het verleden weten we natuurlijk ook dat als Karin er zich mee gaat bemoeien, er altijd slachtoffers vallen. Vaak (ook dit keer wellicht) is zij daar het grootste van, maar gezien de situatie lijkt me dat naast Peter ook Femke, Vic, Nancy, Dieter en misschien zelfs Kobe hier niet ongeschonden gaan uitkomen. En dat alleen maar omdat ze wraak wil nemen op de ijspegel, want Femke zélf zal haar worst wezen.

Ik vraag me ook af hoe dat precies zit met het eigenaarschap van de Withoeve en de rest van Peter's imperium daar. Gezien hoe het verworven werd (gestolen van Luc) zou het me verbazen als Peter niet voor minstens 80 procent eigenaar is.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 445
x 693

Bericht door satine » za 13 nov 2021, 10:40

Tiboko schreef:
za 13 nov 2021, 10:32
Blijft het een feit dat dit telefoontje "toevallig" net kwam voordat Femke dit document ging tekenen.
Nee, Karin heeft zelf gebeld om uit te vissen hoe ver het daarmee stond, om zo de eis van Peter te counteren.
Het was niet toevallig.
Dat het op een feestdag gebeurde, is wel vreemd, maar we weten niet hoe goed Karin de mensen van bepaalde diensten kent.
Tiboko schreef:
za 13 nov 2021, 10:32
Gezien hoe het verworven werd (gestolen van Luc) zou het me verbazen als Peter niet voor minstens 80 procent eigenaar is.
Femke en Peter zijn getrouwd, ik denk niet dat er ooit over voorwaarden gepraat is, maar als die er niet zijn, zijn ze allebei voor 50% eigenaar, toch? :denk:
Maar dit soort dingen hebben geen belang in Thuis blijkbaar, IRL had Peter ook nooit zomaar de Withoeve kunnen afpakken van Luc.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 388

Bericht door Tiboko » za 13 nov 2021, 10:53

satine schreef:
za 13 nov 2021, 10:40
Nee, Karin heeft zelf gebeld om uit te vissen hoe ver het daarmee stond
Ik heb natuurlijk het over de timing van het telefoontje. Karin kon toch niet weten dat Femke net op dat moment al de pen in handen had om dat document te tekenen? Of is ze helderziend?
satine schreef:
za 13 nov 2021, 10:40

Maar dit soort dingen hebben geen belang in Thuis blijkbaar.
Na wat Peter met zijn vorige liefdespartners (remember hoe hij zijn notariaat kwijt speelde) meemaakte, zou het echt verbijsterend zijn dat hij vol vertrouwen Femke (die hem met haar eigen broer had bedrogen, die zwangerschap die hierdoor mislukte e.d.) de helft van zijn bezit had toevertrouwd. Geloven we toch niet van mijnheer ijspegel ?
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 90
x 191

Bericht door martha » za 13 nov 2021, 13:43

heel veel verhuisdozen gisteren op mijn thuis tv scherm :mrgreen: Doe naarstig voort beste frank, simonne, sam, tim, joren, judith, thilly, bobbie, tamara gedurende dit week-end en maandag dan dan kunnen wij kijkers genieten van totaal nieuwe interieurs compleet met nieuw meubilair :mrgreen:

Waarom moet Thilly in godsnaam een nieuw bankstel kopen ? Gaan de meubels van Judith (die toch nog maar een paar jaar oud zijn) naar de kringloop misschien ? :doh:
1 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 247
x 355

Bericht door heidiw » za 13 nov 2021, 14:47

martha schreef:
za 13 nov 2021, 13:43
Waarom moet Thilly in godsnaam een nieuw bankstel kopen ? Gaan de meubels van Judith (die toch nog maar een paar jaar oud zijn) naar de kringloop
Die zetel is denk ik veel te groot voor dat appartementje boven het café
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 335
x 638
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 13 nov 2021, 16:15

heidiw schreef:
za 13 nov 2021, 14:47
dat appartementje boven het café
We hebben dat appartementje nog niet gezien. Hopelijk krijgen we er nu eindelijk een beeld van. Ben wel nieuwsgierig na al dat heen en weer geloop. Hopelijk zal het niet teveel van de vertrouwdheid wegnemen. Neem nu Eastenders op de BBC. Die hebben nog altijd dezelfde interieurs als 25 jaar geleden en dat is altijd een beetje thuiskomen bij die mensen die er wonen. En ja, het was in deze aflevering zo'n beetje de vlucht van Egypte. En Sam wist weer iedereen aan het werk te zetten en zelf te ontsnappen!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 90
x 191

Bericht door martha » ma 15 nov 2021, 16:50

daffy duck schreef:
za 13 nov 2021, 16:15
En Sam wist weer iedereen aan het werk te zetten en zelf te ontsnappen!
Dat zijn de slimmeriken van onze maatschappij :lol: Ik denk dat iedereen zo iemand wel van ergens kent :lol:
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 445
x 693

Bericht door satine » wo 17 nov 2021, 10:39

Wat mij vooral is bijgebleven:

Ilias is nog een grotere sloef dan ik dacht - en hij wordt blijkbaar ook nooit thuis verwacht.
Frank is het sleuteltje van 'de motsiklet' kwijt, hoe lang gaat het duren eer hij dat doorheeft?
En blijkbaar is Vic voor Peter dan toch iets minder belangrijk dan ik dacht.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1226
x 527

Bericht door Christel » wo 17 nov 2021, 14:43

satine schreef:
wo 17 nov 2021, 10:39
En blijkbaar is Vic voor Peter dan toch iets minder belangrijk dan ik dacht.
Ja, inderdaad... Hij krijgt één keer tegengas van Femke, en hij is meteen zodanig woest en over zijn toeren dat hij gewoon vergeet Vic op te halen van school. :roll:
Heel jammer dat ze het op zo'n rare manier op 't spits drijven allemaal, maar buiten dat, geniet ik er wel van dat Peter eindelijk eens tegengas krijgt. Hij wordt van de andere kant wel onuitstaanbaarder met de dag vind ik...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 388

Bericht door Tiboko » wo 17 nov 2021, 16:42

Christel schreef:
wo 17 nov 2021, 14:43
dat hij gewoon vergeet Vic op te halen van school.
Hij was de tijd uit het oog verloren, een kleine nuance hé.

Hopelijk heeft Femke het door een officiële deurwaarder laten vastleggen, zodat ze het later nog kan gebruiken :lol:

Ik bedoel maar. Ben absoluut geen Peter-fan (wie wel, zoals hij zich altijd gedraagt), maar dit is toch overdreven. Hij kwam van de rechtbank, had een drukke ochtend gehad en vindt dan in zijn mailbox het "faire" voorstel van Femke's raadgever Karin. Onder het motto "geef ze een vinger, dan eisen ze een arm. Beter dus dat wij een arm eisen". Dan is die kerel wat opgefokt (kan ik inkomen) en trekt hij teleurgesteld naar huis. Terwijl hij hierover vertelt aan Dieter, herinnert hij zich plots dat hij Vic vergeten is op te halen. Kan iedereen met een drukke baan overkomen. Om dan te zeggen "hij geeft minder om Vic dan we dachten" is een beetje flauw hé. Bovendien hebben niet alle kinderen de luxe dat de hoofdbaan van de moeder is "samen met mijn beste vriend de bedden gaan opmaken in de barrels" en als dat gedaan is vraag ik mijn personeel 'Tamara" wel even om over te nemen bij het vullen van de manden, zodat ik ruim op tijd naar school kan om het zoontje van 9 op te halen. Veel kinderen van die leeftijd gaan elke dag naar de naschoolse opvang, dus een trauma zal Vic er echt niet van overgehouden hebben. Maar ongetwijfeld gaat hier in de volgende afleveringen nog een serieus staartje aan komen.
Laatst gewijzigd door Tiboko op wo 17 nov 2021, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 335
x 638
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 17 nov 2021, 17:19

Ik vind nu wel veel in geemancipeerde vrouwen, maar wat zich daar gisterenavond in Bar Madam afspeelde tartte toch alle verbeelding; juist de nieuwe woning ingetrokken - kot onder het stof en alles ondersteboven, en dan gaan die vrouwen daar gezellig een bubbeltje nuttigen! Op zich niks op tegen hoor, maar ik denk toch dat je de eerste avond in je nieuwe huis samen wilt genieten daarvan. En de mannen doen al het werk. Misschien, maar met alles een beetje z'n plaats geven is toch ook niks mis en noodzakelijk denk ik dan!
3 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1226
x 527

Bericht door Christel » wo 17 nov 2021, 17:54

^ Daar sluit ik me bij aan. :yup:
Ik vind de dames in Thuis sowieso stuk voor stuk juist helemaal niet zo geëmancipeerd, eerlijk gezegd.
Het is niet omdat ze "de mannen" als een soort voetveeg behandelen, dat hen dat zelf geëmancipeerd maakt, toch?
Wat dat betreft vind ik dat ze er in Thuis zelfs behoorlijk bekrompen zienswijzen op nahouden, soms zelfs op het ergerlijke af...

- Femke is nog niet van Peter gescheiden of ze rent al met bibberlipje en traanoogjes naar Kobe. Bovendien heeft ze Karin nodig om haar bijna-ex door de mangel te halen, want zelf komt ze nog niet op een enkel fatsoenlijk weerwoord.
- Simonneke laat zich al jarenlang doen door Frank en vergeeft hem de ene na de andere misstap. Dan kun je zeggen dat dit "echte liefde" is, maar dat zag ik er toch nooit in terug als Simonneke zélf eens een keertje een man tegenkwam die ook maar een beetje interesse in haar toonde. Dan was Frank binnen de kortste keren vergeten, totdat haar nieuwe vlam haar niet meer moest hebben, en dan kwam Frank weer meteen terug in beeld. Want ze zou maar eens alleen komen te staan...
- Marianne is een tijdje geleden nog door Nancy en Tamara met de grond gelijk gemaakt toen ze niet meteen met Leo wilde trouwen. Er werd haar gewoon letterlijk verweten dat ze al oud was en dat het waarschijnlijk haar laatste kans was. :-?
Uiteindelijk is ze dan ook maar met Leo getrouwd, want alleen blijven was blijkbaar geen optie?
- Tamara werd na een flink meningsverschil rond haar zwangerschap gewoon aan de kant geschoven door Bob en vervolgens 9 maanden zo'n beetje als afval behandeld, terwijl meneer haar binnen de kortste keren inruilde voor Christine en al na een paar maanden op trouwen stond met zijn nieuwe vlam. Toen bleek dat die nieuwe vlam van hem een psychopate was en Bob haar niet meer moest hebben, wist Tamara niet hoe snel ze hem weer moest vergeven en in huis halen, want ze wilde haar kind niet alleen opvoeden. Waar haar zelfrespect op dat moment naartoe was, is in mijn ogen altijd een raadsel gebleven.
- En nieuwste "aanwinst" Silke heeft allerlei smerige plannetjes om Karin een hak te zetten, maar is kennelijk ook totaal niet bij machte om dat zelf te doen. Ze schept er liever plezier in om Ilias te kleineren door hem met ondergoed over zijn kleding rond te laten lopen. Als je dat nodig hebt om jezelf machtig te voelen, dan vind ik het er maar zielig aan toe gaan in dat hoofdje...

Zo zijn er nog talloze voorbeelden op te noemen.

Ik ben zelf helemaal geen voorvechtster van emancipatie of wat dan ook, hoor, maar ik zie wel graag zelfstandige vrouwen die eerlijk en respectvol met hun omgeving omgaan en die daarbij ook zichzelf respecteren. Dat doe je in mijn ogen niet door je man op te zadelen met al het vuile klus- en verhuiswerk om zelf in de kroeg te gaan zitten, maar juist door te laten zien dat je niet te beroerd bent om dingen mee aan te pakken.
4 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 335
x 638
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 17 nov 2021, 19:58

Christel schreef:
wo 17 nov 2021, 17:54
maar juist door te laten zien dat je niet te beroerd bent om dingen mee aan te pakken.
da's zeker zo! Maar het was een knipoog naar wat ze in Thuis onder emancipatie verstaan. Voor hen is een partner als voetveeg nemen, hen afblaffen, een hak zetten, hen laten babysitten, het vuile werk laten doen,... wreed cool! Als dat zo in het echte leven ook is, da's zeer de vraag! :problem: In elk geval = zeer onrealistische aflevering, weer eens :eek:
1 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 445
x 693

Bericht door satine » wo 17 nov 2021, 21:23

Natuurlijk heeft Vic er geen trauma aan overgehouden dat hij eens een keertje later werd afgehaald.
Ik vond het alleen opvallend dat degene die iemand anders (Kobe) agressie uit het verleden verwijt, nu zelf zo boos is dat hij niet alleen zijn zoon vergeet, maar ook door iemand van de school daarop gewezen moet worden.
En dan denk ik aan het verleden van Peter en aan de toestanden met Peggy.
En dat hij heel blij mag zijn dat Peggy toen geen klacht heeft neergelegd tegen hem wegens mishandeling/slagen en verwonding en dat Eddy altijd gezwegen heeft over de rol van Peter in heel de camionette-affaire.
Dat het juist Peter is die Kobe agressie verwijt, terwijl hij zelf bijna uit zijn vel springt en ook niet altijd een heilig boontje was.
Een beetje de pot en de ketel.

En de al dan niet luxe-positie van de mama in kwestie heeft hier weinig mee te maken, Peter regelt zijn uren ook altijd zelf.
Behalve als hij te boos is om nog rustig na te denken.
Verder is Vic nog lang geen 9, die wordt in januari pas 5. ;)
1 x

Plaats reactie