Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 389

Bericht door Tiboko » wo 10 nov 2021, 23:09

Nora en Stefaan passen in elk geval goed bij elkaar.

Ze willen allebei iets anders voor hun kind (zij Zihame, hij Niels) dan het kind zelf.

Denk overigens dat dit ook het enige is dat ze gemeenschappelijk hebben. Die blik van Stefaan toen Waldek erbij kwam. "Kennen jullie elkaar?" Alsof het een schande is dat zijn vrouw buiten hem nog een man kent.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 335
x 638
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 11 nov 2021, 08:20

Wat een stijve hark is die Stefaan! :crazy: Waar hebben ze die uitgehaald?? Moet dat de nieuwe familie worden in thuis?? Ramp oh ramp! Onverstaanbaar en zo saai. Ze hebben toch ver moeten zoeken om elk van die familieleden toch zo'n ergerlijk trekje te geven! Het was daar gezellig aan die ton! En hetgeen de stemming wat kon opwarmen, dat vuurtje, bleek dan nog een stapje te ver voor onze Stefaan. Al veel onhandige mannen gekend, maar dit! :crazy: :eek:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 773
x 362

Bericht door ikke » do 11 nov 2021, 09:06

ThuisStan123 schreef:
wo 10 nov 2021, 20:46
(bij gebrek aan een Nederlands woord) ten goede komen.
"likeability"??? Komaan zeg, de Nederlandse taal is rijk genoeg!
Moderator bericht:
Het gebruik van Engelse woorden is in onze taal de laatste tijd niet zo abnormaal.
Of we dat nu leuk vinden of niet - op zich is er niks mis mee.

Gelieve dus ontopic te blijven.

:text-thankyouyellow:
0 x

staf.verhaeghe
Nog geen rang
x 7
x 9

Bericht door staf.verhaeghe » do 11 nov 2021, 18:30

De uitspraak van Peter kwam er dus op neer dat dakloze Kobe niet meer in de barrels mag verblijven of? Aangezien hij daar alleen nog maar mag komen om te werken zal hij daar ook niet meer mogen slapen of andere dingen doen met Femke... Maar ik zie het eigenlijk nog gebeuren dat hij daar toch weer zijn intrek neemt wat niet echt logisch is als Peter redeneert dat Kobe gevaarlijk zou zijn voor Vic.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 389

Bericht door Tiboko » do 11 nov 2021, 23:05

Ik neem aan dat Karin in dat document iets gelezen heeft waarbij Peter die clausule zal moeten schrappen, we zullen zien.

Wat de aflevering betreft. Dat Kobe daar quasi permanent in die barrels leefde, terwijl die eigenlijk bedoeld zijn om eventjes een weekendje terug te gaan naar de natuur (= geen stroom, geen douche, geen (warm) water - geen toiletten, geen kachel, dus binnen geen verwarming...) - hoe idioot nemen ze de kijker wel ? Ik bedoel maar, hoe kan hij dan altijd maar weer elke morgen goed uitgerust, netjes geschoren & mét schone kleren e.d. op het werk verschijnen ? Die barrels zijn dus enkel bedoeld voor de zomermaanden hé.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1226
x 527

Bericht door Christel » vr 12 nov 2021, 14:31

Oké, dit is eigenlijk niet persé een mening over de aflevering van gisteren maar eerder een algemene vraag over de laatste afleveringen, gewoon omdat ik het spoor totaal bijster ben.

Waarom is het zo dat zowat iedereen ineens geïntimideerd wordt door de eisen van Peter tegen Kobe?
Ik snap daar echt he-le-maal niks meer van :-?

Wat er ook van komt en hoe Peter dat ook denkt aan te pakken, feit blijft toch gewoon dat Peter jarenlang dikke maatjes is geweest met Kobe na dat voorval met Kaat? Hoe kan het dan zijn dat hij die mishandeling nu ineens alsnog zo effectief tegen Kobe kan gebruiken en de hele boel er min of meer mee kan chanteren en over de flos helpen? :-?

Al zou het tot in de rechtbank komen; er is toch geen enkele rechter die Peter's argumenten nog serieus neemt als ze gewoon de feiten van de afgelopen jaren op een rijtje leggen? Peter heeft jarenlang willens en wetens samen gewerkt met Kobe, hij heeft hem praktisch zelf de Withoeve binnen gesleurd en zelfs meegewerkt aan die moestuin. Ze zijn jarenlang dagelijks vriendschappelijk met elkaar opgetrokken en Peter heeft Kobe zelf nooit - op geen enkel moment - bij Vic uit de buurt gehouden omdat hij schrik had voor Kobe's agressieve kant. Waarom zou dat nu ineens moeten veranderen? Daar hoef je niet eens een kundige advocaat voor te hebben om dat in het vat gegoten te krijgen en te verduidelijken, toch? :-?

Voordat Thuis begint, presenteren ze regelmatig het boek over Femke aan onder het heroïsche motto: "Lees hoe ze van een onzeker meisje in een leeuwin veranderde die vecht voor haar welp". Ik zit dan telkens met opgetrokken wenkbrauwen voor de TV, want ik zie dat helemaal niet terug op beeld. In mijn ogen is Femke eerder van een jonge leeuwin veranderd in een onzekere vrouw die niet alleen kan zijn en moeite heeft om haar hoofd boven water te houden tegenover haar dominante echtgenoot.

Ik meen het, ik kan écht niet meer volgen, over heel de lijn... :nope:
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 389

Bericht door Tiboko » vr 12 nov 2021, 14:52

Christel schreef:
vr 12 nov 2021, 14:31
Al zou het tot in de rechtbank komen; er is toch geen enkele rechter die Peter's argumenten nog serieus neemt als ze gewoon de feiten van de afgelopen jaren op een rijtje leggen?
Ik zou niet wéten wat de "eisen" zijn van Peter ten opzichte van Kobe, buiten "dat Kobe uit de buurt van Vic moet blijven wanneer hij om professionele redenen op de Withoeve is". In verband met omgang met Femke staat er niks in toch?

Bovendien heeft dit niks met rechters e.d. te maken? Het gaat om een afspraak tussen twee (bijna) ex-gehuwden. Als Femke met die afspraak akkoord gaat, dan heeft Kobe daar toch niks mee te maken? Als ze niet akkoord gaat, haalt ze die clausule uit de echtscheidingsdocumenten. Zo eenvoudig is het toch? Al de rest ("dan eis ik volledig hoederecht" is een onnozel dreigement, heeft Peter zélf aan Tom toegegeven).

Ik snap ook niet zo goed waarom het voor Kobe (en Karin blijkbaar) zo belangrijk is dat hij omgang kan hebben met Vic (voordien was dat zo goed als nul, toch?), tenzij hij écht zijn zinnen gezet heeft op een gezinnetje met Femke. Dan moet hij haar toch wel eerst vertellen dat hij verliefd is op haar, want tot nu toe denkt het naïeve wicht dat hij "gewoon" haar beste vriend is.

BTW ik vraag me toch af waar Kobe gedomicilieerd staat, in één van de barrels ? Op een kamer in de Withoeve ? Bij Waldek ? Want de brave man is officieel dakloos, hij logeert gewoon zo wat waar er toevallig iets vrij is.
1 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 773
x 362

Bericht door ikke » vr 12 nov 2021, 18:33

Christel schreef:
vr 12 nov 2021, 14:31
Voordat Thuis begint, presenteren ze regelmatig het boek over Femke aan onder het heroïsche motto: "Lees hoe ze van een onzeker meisje in een leeuwin veranderde die vecht voor haar welp". Ik zit dan telkens met opgetrokken wenkbrauwen voor de TV, want ik zie dat helemaal niet terug op beeld. In mijn ogen is Femke eerder van een jonge leeuwin veranderd in een onzekere vrouw die niet alleen kan zijn en moeite heeft om haar hoofd boven water te houden tegenover haar dominante echtgenoot.

Ik meen het, ik kan écht niet meer volgen, over heel de lijn...
Welkom in de club...
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 773
x 362

Bericht door ikke » vr 12 nov 2021, 18:36

Tiboko schreef:
vr 12 nov 2021, 14:52
Ik snap ook niet zo goed waarom het voor Kobe (en Karin blijkbaar) zo belangrijk is dat hij omgang kan hebben met Vic (voordien was dat zo goed als nul, toch?), tenzij hij écht zijn zinnen gezet heeft op een gezinnetje met Femke. Dan moet hij haar toch wel eerst vertellen dat hij verliefd is op haar, want tot nu toe denkt het naïeve wicht dat hij "gewoon" haar beste vriend is.
Als ik het goed begrepen heb, hebben Kobe en Femke toch wat meer uitgespookt dan geslapen in die ton? Zijn ze dan Friends met benefits? Ik dacht het niet. En dat Femke het niet doorheeft dat Kobe smoorverliefd is op haar, maak dat de ganzen wijs, maar ikke niet, zulle. Zelfs al is Femke van een bijdehand en zelfzekere puber uitgegroeid tot een heel volgzaam vrouwke, ze is toch niet al haar verstand verloren?
2 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1226
x 527

Bericht door Christel » vr 12 nov 2021, 19:47

Tiboko schreef:
vr 12 nov 2021, 14:52
Ik zou niet wéten wat de "eisen" zijn van Peter ten opzichte van Kobe, buiten "dat Kobe uit de buurt van Vic moet blijven wanneer hij om professionele redenen op de Withoeve is". In verband met omgang met Femke staat er niks in toch?
Ik besef nu dat het er misschien een beetje krom staat, maar ik doelde dus eigenlijk op de argumenten die hij tegen Kobe heeft, en dat hij die in zijn scheiding met Femke blijft gebruiken.
Peter dreigde Femke het hoederecht over Vic af te nemen als ze met Kobe om zou blijven gaan, daar is het hele circus mee begonnen. Femke ging daar meteen in mee, en daar doel ik dus ook op. Wat Peter naderhand nog heeft lopen wringen aan zijn uitspraken tel ik hier niet eens meer mee, want zoals ik al zei; ik kan het niet meer volgen.

Ik weet ook dat er nooit rechters of wat dan ook aan te pas zullen komen, simpelweg omdat daar helemaal geen grond voor is, maar het is net daarom dat ik me afvraag waarom letterlijk niemand Peter eens op zijn plaats zet met zijn dreigementen, ook Femke niet. Dat voorbeeld van de rechtbank haalde ik alleen aan om aan te geven dat Peter zelfs in het allerergste geval nog geen poot zou hebben om op te staan.

Het is toch raar dat niemand daar over begint? Femke heeft toch ook hersens? Ieder normaal mens had toch gewoon eens goed gelachen als haar toekomstig ex-man - na al zijn escapades en met zijn misselijk gedrag - met zulke uitspraken aan zou komen zetten?
Maar Femke niet, die blijft nou al wekenlang zwijgen, in paniek schieten en met een getormenteerd gezicht achter "beste vriend" Kobe aanhobbelen... :roll:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 389

Bericht door Tiboko » vr 12 nov 2021, 23:11

Allez we zijn weer vertrokken voor een nieuwe lading toevalligheden. Géén enkele keer in de voorbije vier jaar werd er gerept over of was er nood aan mogelijk eerherstel voor Kobe (= opnieuw blanco strafblad) - zelfs niet toen hij en Paulien voor adoptie gingen - tot er nu opeens echtscheidingspapieren op tafel liggen et voilà - toevallig kan Karin net nu eerherstel aanvragen.

Uiteraard is dit enkel en alleen om de echtscheiding iets pikanter te maken :lol:

@Christel

Er stond natuurlijk niet in dat Femke Kobe niet meer mocht zien (hoe zou dat ook kunnen?) maar dat Femke ermee akkoord ging dat Kobe "op de Withoeve" niet in de buurt van Vic mocht komen. Sowieso kon/kan Peter niet controleren of dit buiten de Withoeve al dan niet het geval zou zjjn. Het ging dus enkel om de Withoeve.

Sowieso is die clausule nu weg. Verder ligt het voor de hand dat die "geheime afspraak tussen Femke en Karin" niet lang geheim zal blijven. Alweer het toeval zal ervoor zorgen dat Tom of Peter dit ontdekken (Karin had Tom beloofd zich hierbuiten te houden) en dan zit dit ongeloofwaardige koppel alweer op voet van oorlog.
Laatst gewijzigd door Tiboko op vr 12 nov 2021, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 445
x 694

Bericht door satine » vr 12 nov 2021, 23:16

Dat eerherstel is toch ter sprake gekomen tijdens de adoptieprocedure?
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 389

Bericht door Tiboko » vr 12 nov 2021, 23:19

Als dat zo is, waarom moet Karin het dan nu nog aanvragen?
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 335
x 638
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 12 nov 2021, 23:19

Mevrouw donkergroene vingers heeft een blauwtje gelopen bij haar eerste audit! Beetje rondgelopen met een hittecamera en de mensen de daver op het lijf gejaagd! Story van de meeste voorstellen voor verbetering: prachtig maar niet haalbaar. Adil was nog gematigd nadat hij bijna een client kwijt was. Leuke start van een niet onderbouwde carrière.
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 247
x 355

Bericht door heidiw » za 13 nov 2021, 00:04

Tiboko schreef:
vr 12 nov 2021, 23:19
Als dat zo is, waarom moet Karin het dan nu nog aanvragen?
Dat moest ze niet. Ze had "uit goede bron" vernomen dat het zowat in kannen en kruiken is. Enfin, zo begreep ik het toch.
1 x

Plaats reactie