Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff » vr 30 jun 2023, 15:47

Dat Marianne Cosyns heeft gedood, verrast me toch ook compleet.

Om dit scenario nog enigszins geloofwaardig te doen overkomen, moet hierbij toch nog iemand anders betrokken zijn. Ze kan daar toch niet geraakt zijn en terug, met nog een tussenstop om het moordwapen te dumpen (!), als iemand haar niet tot daar vervoerd heeft en teruggebracht. Meest voor de hand liggend hiervoor: Dries die al ter plekke (buiten) gezien werd en die tot nu toe hierover de lippen stijf op elkaar heeft gehouden, maar hierover dus zeker meer over moet weten.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3254
x 1602

Bericht door Christel » vr 30 jun 2023, 16:00

jeff schreef:
vr 30 jun 2023, 15:47
Meest voor de hand liggend hiervoor: Dries die al ter plekke (buiten) gezien werd en die tot nu toe hierover de lippen stijf op elkaar heeft gehouden, maar hierover dus zeker meer over moet weten.
Maar Dries is daar gezien door een getuige. Dan zou het toch raar zijn als die getuige enkel hem daar gezien heeft, en op geen enkel moment Marianne?
Ik kan me ook met geen mogelijkheid voorstellen dat Dries het een goed idee zou vinden dat Marianne, in haar eentje dan nog, een kansloos gesprekje ging voeren met Cosyns om...wat...een beroep te doen op zijn fatsoen en "goedheid" die hij totaal niet bezat? :-?

En tijdens het gesprek tussen Dries, Judith en Marianne gisteren, had ik ook totaal niet de indruk dat Dries iets meer wist of een geheim deelt met Marianne. Hij leek daar totaal niet mee bezig....
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 41
x 966

Bericht door Tiboko » vr 30 jun 2023, 16:47

De vraag is of we op dit alles (wie hielp Marianne?) vandaag al een antwoord krijgen...

Ik vrees dat de kans groot is dat Marianne een hartaanval krijgt en dat daardoor heel dat verhaal dan meegaat naar september en we de afwikkeling dan pas zullen krijgen.

Hopelijk voor Ilias (maar ik vrees ervoor) zit hij niet tot dan in de cel, want hoe zeer hij mij ook al maanden lang irriteert, dat wens ik hem zeker niet toe.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3254
x 1602

Bericht door Christel » vr 30 jun 2023, 18:22

Tiboko schreef:
vr 30 jun 2023, 16:47
Ik vrees dat de kans groot is dat Marianne een hartaanval krijgt en dat daardoor heel dat verhaal dan meegaat naar september en we de afwikkeling dan pas zullen krijgen.
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Om het te rekken, en misschien ook wel gewoon om een mogelijkheid te creëren om Marianne nog uit deze hele puinhoop te "redden", voor zover dat nog mogelijk is natuurlijk. Uiteindelijk heeft ze wel iemand dood geslagen en erover gezwegen, dat kan in feite niet ongestraft blijven. En dan heb ik het nog niet over de meningen van de mensen die onschuldig vast gezeten hebben en hun families. Denk dat Marianne maar weinig vrienden overhoudt na dit alles.

Voor Ilias hoop ik ook maar dat dit allemaal niet te lang duurt, want ongeacht zijn karakter, verdient inderdaad niemand het om op te draaien voor andermans fouten :nope:
Dan kan Marianne nog zoveel wroeging hebben en tips geven aan de politie geven; haar gedrag verdient op geen enkele manier een schoonheidsprijs.
0 x

ThuisfanNL
Nog geen rang
x 33

Bericht door ThuisfanNL » vr 30 jun 2023, 21:37

Ik vond niet echt een top seizoensfinale dit seizoen. Ze hadden beter de ontvoering van Harry door Chris, de dood van Alexander of zoals gisteren waarin duidelijk werd dat Marianne de moord op Alexander had gepleegd kunnen. Maar er waren ook mooie dingen te zien zoals het feest van Adil en Christine. Ook de scene met Ilias, Vicky en Peter vond ik ontroerend. Heel jammer dat nu toch einde relatie van Judith en Dries lijkt te komen. Al hoop ik dat zij wel vrienden zullen blijven.

Al met al was seizoen 28 een goed seizoen waarin veel gebeurde.
0 x

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2251
x 189

Bericht door nounake » za 01 jul 2023, 10:33

ThuisfanNL schreef:
vr 30 jun 2023, 21:37
k vond niet echt een top seizoensfinale dit seizoen. Ze hadden beter de ontvoering van Harry door Chris, de dood van Alexander of zoals gisteren waarin duidelijk werd dat Marianne de moord op Alexander had gepleegd kunnen.
Helemaal akkord
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 892
x 556

Bericht door martha » za 01 jul 2023, 16:02

ThuisfanNL schreef:
vr 30 jun 2023, 21:37
Al met al was seizoen 28 een goed seizoen waarin veel gebeurde.
Helemaal akkoord :thumbup: M.u.z van dat hele gedoe van dat draagmoederschap ttz het op zoek gaan naar de eitjes was dit seizoen één van de betere van de laatste jaren.
0 x

Urbain
Nog geen rang

Bericht door Urbain » za 01 jul 2023, 20:07

De scene tussen Marianne en Cosyns zoals we die gezien hebben past volgens mij perfect voor een "onweerstaanbare dwang" (en dus vrijspraak), zeker met de duidelijke bedreiging van Robin. In de Thuiswereld moet zelfs advocatenkantoor De Decker dat rondkrijgen.
(alhoewel... tip voor de scenaristen: gastrolletje voor meester Vermassen?)
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3254
x 1602

Bericht door Christel » ma 03 jul 2023, 10:48

Urbain schreef:
za 01 jul 2023, 20:07
De scene tussen Marianne en Cosyns zoals we die gezien hebben past volgens mij perfect voor een "onweerstaanbare dwang" (en dus vrijspraak), zeker met de duidelijke bedreiging van Robin.
Dat kan ik me heel moeilijk voorstellen, eerlijk gezegd (al gooien ze het daar in Thuis inderdaad altijd heel graag op)...

Ten eerste is Marianne uit eigen beweging naar Alexander gegaan en had ze daar in feite niks te zoeken (die confrontatie had er dus niet hoeven komen), en ten tweede zijn er geen getuigen van het gesprek tussen die 2. Alexander kan dus om het even wat gezegd hebben om haar uit haar tent te lokken, feit blijft dat alleen Marianne dat gehoord heeft.
Hoe willen ze ooit bewijzen dat het zwart werd voor haar ogen door de dingen die hij zei, in plaats van dat ze hem gewoon op zijn kantoor op is gaan zoeken om met hem af te rekenen?
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 41
x 966

Bericht door Tiboko » ma 03 jul 2023, 18:18

Achteraf vond ik haar verklaring tegenover Tom ook redelijk frappant. Iets in de stijl van "opgeruimd staat netjes, alleen jammer dat Ilias hiervan het slachtoffer is".

Hum. Het slachtoffer lag daar in een plas bloed, maar spijt (in tegenstelling tot Stefaan de decaan, in soortgelijke omstandigheden) had Marianne duidelijk niet. Alsof die flurk van een Cosyns het "verdiende" wat hem overkwam. Hoe erg het ook was wat hij deed (en het wás erg !!!) dan nog mag je niet het recht in eigen hand nemen. En dat is toch wat Marianne deed. Dus sowieso vind ik dat ze hiervoor een soort van straf moet krijgen. Wat voor straf moet de rechter maar uitmaken...
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3254
x 1602

Bericht door Christel » ma 03 jul 2023, 19:02

Tiboko schreef:
ma 03 jul 2023, 18:18
Hum. Het slachtoffer lag daar in een plas bloed, maar spijt (in tegenstelling tot Stefaan de decaan, in soortgelijke omstandigheden) had Marianne duidelijk niet. Alsof die flurk van een Cosyns het "verdiende" wat hem overkwam. Hoe erg het ook was wat hij deed (en het wás erg !!!) dan nog mag je niet het recht in eigen hand nemen. En dat is toch wat Marianne deed. Dus sowieso vind ik dat ze hiervoor een soort van straf moet krijgen. Wat voor straf moet de rechter maar uitmaken...
Dat vond ik ook vrij pijnlijk, moet ik zeggen. Heel jammer dat ze het personage van Marianne deze kant uit hebben laten evolueren.
Het is maar goed dat Leah haar zo prachtig speelt, want dat maakt een hoop goed, maar in feite hebben ze Marianne hiermee in mijn ogen wel echt een afgrond in geschreven waaruit iemand - normaal gesproken - niet meer terugkrabbelt. Nou is het niet de eerste keer dat ze in Thuis zo'n kapriolen uithalen en daar wordt altijd na verloop van tijd weer de spons over geveegd, maar toch...

Ze had inderdaad totaal geen spijt van de dood van Alexander, wat toch wel echt "next-level" is als je een hekel hebt aan iemand. Als iedereen op deze manier af zou rekenen met irritante personen die mensen lastig vallen met smaad of andere pesterijen, dan zouden er inderdaad nogal wat koppen rollen. Linksom of rechtsom kunnen ze dit eigenlijk niet negeren, ben ik helemaal met je eens. :yup:
1 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 892
x 556

Bericht door martha » di 05 sep 2023, 17:00

Ik moet er nog inkomen :D vooral met het mooie zomerweer dat we deze week hebben.

Maar wat ik er van vond ? Geen verrassingen, geen flitsende start (zoals enkele seizoen terug) en Thuis was nog maar 5 minuutjes bezig of ik zat me weeral te ergeren aan heethoofd Lowie :crazy:
3 x

Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 » wo 06 sep 2023, 12:59

Geen flitsende start inderdaad. Heb me maandag weer geërgerd aan het feit dat iedereen daar blijkbaar in dezelfde gang van het ziekenhuis verblijft of werkt.
Maar goed, we lijken weer vertrokken en het ziet ernaar uit dat Maité nog een tijdje zal blijven. En de bevalling van Tamara komt er ook nog aan. Dus veel om naar uit te kijken, al moet ik er ook nog een beetje inkomen.
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 892
x 556

Bericht door martha » vr 08 sep 2023, 14:11

Laat ons eens praten over de generiek 8) Judith & Dries worden nog altijd als koppel voorgesteld terwijl Dirk en Rosa elk apart over de catwalk lopen :whistle:
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 41
x 966

Bericht door Tiboko » za 09 sep 2023, 12:03

Nieuw seizoen is nog maar één week oud en de ongeloofwaardigheden schieten alweer als kometen de ruimte in :razz:

Dieter bijvoorbeeld. Wéét dat Maité een moordenaar is, maar staat gewoon toe dat ze weer hun collega wordt. En op basis van wat? Een zwangerschapstest die van om het even wie kan zijn. En een baby (áls ze al zwanger) die ook van iemand anders kan zijn. Tja.

Bob en koleriek Lowieke. Dat die allebei zomaar ineens 180 graden zijn gedraaid. Echt?

En Marianne. Die er gisteren bijliep alsof alles één grote droom is geweest. Zo energiek ze daar stond :denk:
1 x

Plaats reactie