Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Icarus123
Nog geen rang
x 3
x 30

Bericht door Icarus123 » vr 04 nov 2022, 17:40

De laatste weken zijn het weer interessante afleveringen. Goed bezig, zou ik zeggen.

Benieuwd hoe Marianne het gaat aanpakken en hoe het verder verloopt met Katrien. Ik denk wel dat vliegtuigtickets naar de andere kant van de wereld in het echt niet zo flexibel zijn als in Thuis. Je kan ze blijkbaar twee dagen op voorhand boeken en een aantal uur op voorhand terug annuleren...
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 25
x 490

Bericht door Tiboko » vr 04 nov 2022, 20:38

Dat steekt allemaal niet zo nauw, in Thuis.

Viv besluit op de dag dat ze in haar nieuw appartement zou intrekken dat ze toch maar liever bij Rosa blijft wonen. Gelukkig was haar huisbaas heel flexibel, want ik heb haar niet horen klagen dat hij of zij daarover extreem boos werd...
1 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 73

Bericht door johan1969 » za 05 nov 2022, 09:06

Ivm Katrien haar verblijf in de Withoeve is Femke ook wel heel flexibel nu ze toch blijft. En dat die vlucht naar China wel 1000 € kostte en dat Katrien dat geld niet terugkrijgt, daar wordt ook niet over gesproken. Ook wel straf hoe iedereen zomaar van job kan veranderen zonder kennis van zaken.
1 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 25
x 490

Bericht door Tiboko » za 05 nov 2022, 09:15

Vond het wel mooi hoe Eddy zich ontfermde over Vince, zonder hem meteen de pieren uit de neus te halen.

Verder en beetje storend hoe Katrien daar na twee gesprekjes (Adil/Polleke) een bocht van 180 graden maakt en daar meteen mee cava gaat drinken, alsof haar bezwaren daardoor ineens voorgoed van de baan zijn.

En hoe idioot de Samantha-community reageert op de "goede daad" van Dirk. Hij lijkt wel de enige die begrijpt dat Veerle er nood aan heeft dat eens iemand normaal tegen haar doet. Durft daar echt niemand in dat huis die Bomans bullebak op zijn plaats zetten ???
2 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 628
x 919

Bericht door satine » za 05 nov 2022, 11:49

Ik begrijp ook niet waarom iedereen op de tippen van de tenen loopt als het over Dirk gaat.
Hij komt toch niet in de privé van Frank en Simonne? Sam en Tim doen in hun deel wat ze willen, me dunkt.
Maar ja, Frank denkt blijkbaar nog steeds dat hij Simonne volledig terug voor zich alleen heeft en dat de cursus pottenbakken op magische wijze de sleur uit hun relatie heeft doen verdwijnen.
Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat zijn Suske geen gevoelens meer heeft voor haar kapitein en niet af en toe twijfelt of de relatie met Frank wel is wat ze wil voor de rest van haar leven.
0 x

Thuiskijkert
Nog geen rang
x 1

Bericht door Thuiskijkert » ma 07 nov 2022, 21:23

Ik erger mij meer en meer om Lowieke zn baby avontuur en hoe na zijn idiote uitbarstingen, alles lachend word gladgestreken alsof er niks aan de hand is. zeker door beroepsglimlach Bob..... zo totaal onrealistisch en tenenkrommend
1 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 628
x 919

Bericht door satine » di 08 nov 2022, 12:44

Ik ga ook in het Thuisdorp wonen - je denkt dat je man een moeilijke dag gaat hebben en hup, je stelt meteen voor dat je niet gaat werken.
Je bazen zullen dat wel verstaan.
En als je dan toch gaat werken, kan je ook ten allen tijde opnieuw naar huis gaan, want je job is maar van ondergeschikt belang. :whistle:
Echt Simonne en Frank, dit wisten jullie niet op voorhand?
Het overlijden van Bianca was maar een fait divers?

Als ik dan ook nog Tamara hoorde tegen Karin, vind ik dat die werknemers het daar toch allemaal heel makkelijk hebben.
2 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 380
x 456

Bericht door heidiw » wo 09 nov 2022, 02:22

Allez, na de Swingende Loodgieters van jaren geleden hebben we nu 2 flikken die al volop hun optredens aan het plannen zijn. Zijn die eigenlijk niet een heel klein beetje te jong om nu al een midlife crisis te hebben? En ja, ik weet dat Tim (Jeroen Lenaerts) een heel goede klassiek geschoolde zanger is. En ik ben ook muzikant, maar geen haar op mijn kop dat eraan denkt nu nog bij een bandje te gaan en op te treden.
1 x

Paard
Nog geen rang
x 3

Bericht door Paard » wo 09 nov 2022, 05:28

En ik ben ook muzikant, maar geen haar op mijn kop dat eraan denkt nu nog bij een bandje te gaan en op te treden.
Ik weet niet hoe oud je bent, en dit zijn mijn zaken ook totaal niet, maar naar mijn mening is het nooit te laat om je (grote) dromen/droom achterna te gaan. Je 'te oud' voelen voor iets mag je er niet van weerhouden om je droom op te bergen. Ik persoonlijk wilde als kind héél graag leren vioolspelen. Maar het mocht niet van de ouders, te duur... Toen ik 29 was, toch maar aan lessen begonnen als 'late roeping' omdat ik dacht van "ik word 30 binnenkort, en als ik het nu niet probeer komt het er niet meer van". Mijn omgeving reageerde héél verbaasd omdat men daar normaal al vanaf kleins af aan begint, maar ondertussen volg ik al zo'n zeven jaar les en kan het me weinig boeien wat de rest denkt of vind.

Wat je er verder mee doet is natuurlijk je eigen zaak. :-)

Om terug on-topic te gaan: ik vond de aflevering van gisteren voorspelbaar. Wel een mooie scene met Tim, vraag me af waar de verhaallijn van de twee zingende agenten naar toe gaat en eindigt. Ik persoonlijk vind dit één van de boeiendste verhaallijnen die er momenteel te vinden is.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 25
x 490

Bericht door Tiboko » wo 09 nov 2022, 10:40

Paard schreef:
wo 09 nov 2022, 05:28
Ik persoonlijk vind dit één van de boeiendste verhaallijnen die er momenteel te vinden is.
Zegt veel over het huidig niveau van Thuis, toch. Want heel origineel is dit allemaal niet, al zo vaak in series gezien, zelfs in Thuis. En als ze dan toch een zanger nodig hebben, dan misschien Lowie (*) inhuren - dan heeft die eindelijk eens iets anders om op te focussen dan op een zoon krijgen met zijn nep "zus".

* Mathias V. heeft zelf ook een band, vandaar.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1637
x 656

Bericht door Christel » wo 09 nov 2022, 12:19

Goh, ik zou me nog best wel in die verhaallijn rond Tim en Dieter's "band" kunnen vinden als ze er niet als 2 overjaarse pubers over bezig waren en ook daadwerkelijk konden spelen, bijvoorbeeld. Of het serieus aanpakten door eerst les te nemen o.i.d.
Nu laten ze ons allemaal zien dat ze er allebei totaal geen kaas van gegeten hebben, maar dat ze zelf menen dat ze de nieuwe Queen zijn. Beetje belachelijk wel, zeker als je Dieter op zijn keyboard bezig ziet met zijn voorgeprogrammeerde deuntjes en pingeltjes. :crazy:
Kleine kindjes doen ook alsof ze dat zelf spelen...

Iedereen moet lekker doen wat 'ie wil, en dat je een hobby zoekt vind ik ook meer dan prima. Maar zowel Dieter als Tim zouden zelf toch ook moeten beseffen dat het allemaal niet bepaald geweldig klinkt als je eigenlijk helemaal geen instrument bespeelt en dat een beetje zit te leren via Youtube?
Ik vind het vooral heel raar overkomen op deze manier. Helemaal niet als 2 volwassen mannen... :nope: :-?
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 380
x 456

Bericht door heidiw » wo 09 nov 2022, 15:24

Paard schreef:
wo 09 nov 2022, 05:28
Je 'te oud' voelen voor iets mag je er niet van weerhouden
Daar ga ik volledig mee akkoord hoor. En ik zit er niks mee in om op een podium te staan, op de academie was het zelfs verplichte kost. Ik heb er gewoon geen zin meer in en speel alleen nog voor mijn eigen plezier :yup:
Maar zoals ook Christel en Tiboko aangeven, het lijkt precies de kleuterschool. En na het fiasco met de loodgieters... Nee dank je.
Christel schreef:
wo 09 nov 2022, 12:19
Of het serieus aanpakten door eerst les te nemen o.i.d.
Christel, ik heb les genomen en kan best wel serieuze partituren lezen. Maar vraag mij niet om op gehoor te spelen want dan sta ik met mijn mond vol tanden. Terwijl een absolute wereldster als Paul McCartney niet eens weet waar de sol staat op een notenbalk maar door zijn muzikaal gehoor alle puzzelstukjes op de juiste plaats vallen. Les volgen is dus wel een meerwaarde maar zeker geen absolute must.
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 88

Bericht door apestaart » do 10 nov 2022, 01:31

Het was te denken dat Christine haar veto ging stellen om Vince aan te nemen bij ACE, sterker nog het is niets eens tot een sollicitatiegesprek gekomen, hij werd al op voorhand afgeblokt door Christine.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1637
x 656

Bericht door Christel » do 10 nov 2022, 11:08

heidiw schreef:
wo 09 nov 2022, 15:24
Christel, ik heb les genomen en kan best wel serieuze partituren lezen. Maar vraag mij niet om op gehoor te spelen want dan sta ik met mijn mond vol tanden. Terwijl een absolute wereldster als Paul McCartney niet eens weet waar de sol staat op een notenbalk maar door zijn muzikaal gehoor alle puzzelstukjes op de juiste plaats vallen. Les volgen is dus wel een meerwaarde maar zeker geen absolute must.
Oh, daar heb je zeker helemaal gelijk in! :yup:
Maar in het geval van Tim en Dieter kan ik eerlijk gezegd nog niet veel muzikaal gehoor ontdekken, vandaar ook mijn opmerking. Al was het maar gewoon samen oefenen wat ze deden, dan kon ik het prima plaatsen. Maar de manier waarop vooral Dieter over hun muziek praat, lijkt het wel alsof ze compleet doof en blind zijn voor het feit dat ze allebei eigenlijk nog helemaal geen instrument kunnen bespelen, laat staan samen optreden... ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 380
x 456

Bericht door heidiw » do 10 nov 2022, 13:22

Christel schreef:
do 10 nov 2022, 11:08
Maar de manier waarop vooral Dieter over hun muziek praat, lijkt het wel alsof ze compleet doof en blind zijn voor het feit dat ze allebei eigenlijk nog helemaal geen instrument kunnen bespelen, laat staan samen optreden...
Inderdaad, precies een 14-jarige die de wereld gaat veroveren :lol: al bestaan die per uitzondering wél. Adele en Billie Eilish om er maar 2 te noemen, die waren ook amper wat ouder. Maar ik zie echt geen wereldsterren in wording bij de dorpsflikken :nope: :lol: maar ze zullen wel heel hard werken, op de zenuwen van hun huisgenoten :yup:
1 x

Plaats reactie