Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Λιενε
Nog geen rang

Bericht door Λιενε » ma 31 okt 2022, 11:54

Het eerste wat Waldek deed toen hij wakker was was vragen naar Kobe. Hij herinnerde dat Rosa hem had gezegd dat Kobe dood was toen hij in coma lag
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 25
x 490

Bericht door Tiboko » ma 31 okt 2022, 12:19

Bizar dat Rosa op de vraag "hoe is t op de wijngaard?" dan antwoordde "alles is in orde". Hij moet zich dan toch afgevraagd hebben wie die wijn gemaakt heeft als zowel hij als Kobe er niet bij waren.

Misschien stond hij er niet bij stil. Sowieso zal de waarheid nu snel boven water komen.
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 88

Bericht door apestaart » di 01 nov 2022, 09:20

Waldek is reeds op de hoogte van de fusie omdat Nora hem dat heeft verteld, gelukkig lijkt hij dat nog goed op te nemen.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 628
x 919

Bericht door satine » di 01 nov 2022, 10:10

Inderdaad, tegen alle afspraken in - waar ze overigens zelf mee aan kwam zetten - heeft Nora het verteld van het mislukken van de wijn en de fusie.
Ze zal er waarschijnlijk niet bij verteld hebben dat het haar initiatief was om dit te verzwijgen, hopende dat ze zo onrechtstreeks Rosa op een slecht blaadje kon zetten bij Waldek, vermits ze daar nu jaloers op is.
Waldek verkiest immers om gewoon in zijn eigen vertrouwde omgeving te gaan revalideren.
Ik denk dat beide dames hier iets te veel achter zoeken.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 25
x 490

Bericht door Tiboko » di 01 nov 2022, 11:18

Niet alleen beide dames :lol:

Sowieso stond het diezelfde dag in het streekkrantje. Hoe lang dacht Rosa dat nog te verzwijgen? En waarom. Zo zwak ziet Waldek er niet bepaald meer uit.

En waarom zou Nora jaloers zijn op Rosa? Toch niet omdat die al jaren Waldeks back-up is voor als het voor hem even minder gaat?
1 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 628
x 919

Bericht door satine » di 01 nov 2022, 11:34

Nora had met Rosa kunnen praten - dat het in de krant stond en zo, voor ze eenzijdig haar eigen voorwaarden aan de kant schoof.
Dan nog was het aan Rosa om het te vertellen, want Nora heeft met heel Stevenson niks te maken.
Buiten misschien dat ze in haar g*t gebeten is omdat ze niet mocht investeren.
Zij was trouwens ook degene die Waldek te zwak vond. Ze keek al giftig toen bleek dat Rosa tijdens de coma van Waldek hem verteld had over het overlijden van Kobe.
En Nora zou wel eens jaloers kunnen zijn omdat Waldek wel bij Rosa wil revalideren, maar niet bij haar - de dokter die blijkbaar alles kan.

Dat Rosa Waldeks back-up is voor als het niet zo goed gaat, dat weet Nora niet denk ik.
En nee, ik ben geen fan van Rosa, als het op Waldek aankomt - maar hier heeft Nora een vuil spelletje gespeeld.
Ze had even goed nog even kunnen wachten, voor ze haar eigen voorwaarden schond.
Tenzij het verplegend personeel daar elke dag met de streekkrant komt staan zwaaien, maar dat betwijfel ik. :mrgreen:
3 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 25
x 490

Bericht door Tiboko » di 01 nov 2022, 11:45

Rosa praat liefst niet met Nora, ze neemt zelfs niet op als Nora belt.

Ik denk dat het vooral Rosa is die Nora als concurrent ziet. En of Waldek beter af is dat hij bij Rosa revalideert valt nog af te wachten. Haar kennende gaat ze hem weer veel te veel pamperen, tot het wéér in haar gezicht ontploft.

Been there, done that he
Laatst gewijzigd door Tiboko op di 01 nov 2022, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1637
x 656

Bericht door Christel » di 01 nov 2022, 12:23

Tiboko schreef:
di 01 nov 2022, 11:45
Je tilt er veel te zwaar aan Satine.
Goh, dat durf ik toch te betwijfelen...
Als Nora letterlijk aan Rosa vraagt om niks aan Waldek te zeggen omdat hij daar te zwak voor is, en dan vervolgens zelf wel alles uit de doeken gaat zitten doen tegen hem, dan is daar hoe dan ook een reden voor. Dat doet iemand niet zomaar. :nope:
En het is wel lelijk van haar, of Waldek & Rosa nou gewoon vrienden zijn of niet, om dit achter Rosa's rug te doen. Ze had Rosa ook op kunnen wachten op de gang om dat eerst met haar te bespreken, bijvoorbeeld. Uiteindelijk zweeg Rosa op Nora's vraag, en heeft Rosa daar naar geluisterd omdat ze er vanuit ging dat Nora wist waarover ze sprak als dokter.

Daarbij had Nora - als ze dan toch niet wist hoe ze de vragen van Waldek moest ontwijken - ook wel meteen even uit kunnen leggen dat Rosa hem niks over die fusie gezegd heeft op doktersadvies, maar ook dat heeft ze niet gedaan.

In een vriendschap of "partnerschap" hoor je niet te stoken, en dat is in mijn ogen toch ook echt wel wat Nora hier gedaan heeft.
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 25
x 490

Bericht door Tiboko » di 01 nov 2022, 12:47

Ik denk niet dat het bij Nora draaide om de fusie (daar kende ze sowieso de details niet van?), maar eerder om het zware financiële verlies dat Stevenson geleden had. En dat zij als "lief" van Waldek de hoogdringendheid van de "maatregelen" daarrond niet onderschreef. Anderzijds evolueert de toestand van een patiënt in een ziekenhuis dagelijks, dus het is niet omdat iemand meteen na het ontwaken uit een coma niet klaar is om slecht nieuws te verwerken, dat hij of zij daar na één week nog niet klaar voor is. En waarom moet Nora toestemming vragen aan Rosa om dit nieuws te delen? Ook Thilly of Adil hadden hem dat "per ongeluk" kunnen vertellen, vermits het in de krant stond.

Voorts denk ik denk dat Rosa als leek niet goed inschat hoe zwaar die revalidatie "thuis" kan verlopen, terwijl Nora dat wél kan inschatten. Maar okay, Waldek wil duidelijk niet dat zijn lief hem als patiënt ziet en hoe Rosa hem ziet maakt voor hem minder uit, zoals ook vroeger doet hij er zijn voordeel mee. En hoe Rosa zal reageren op veelvuldige bezoekjes van Nora aan haar lief, dat valt nog af te wachten.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1637
x 656

Bericht door Christel » di 01 nov 2022, 13:51

Tiboko schreef:
di 01 nov 2022, 12:47
k denk niet dat het bij Nora draaide om de fusie (daar kende ze sowieso de details niet van?), maar eerder om het zware financiële verlies dat Stevenson geleden had. En dat zij als "lief" van Waldek de hoogdringendheid van de "maatregelen" daarrond niet onderschreef. Anderzijds evolueert de toestand van een patiënt in een ziekenhuis dagelijks, dus het is niet omdat iemand meteen na het ontwaken uit een coma niet klaar is om slecht nieuws te verwerken, dat hij of zij daar na één week nog niet klaar voor is. En waarom moet Nora toestemming vragen aan Rosa om dit nieuws te delen? Ook Thilly of Adil hadden hem dat "per ongeluk" kunnen vertellen, vermits het in de krant stond.
Dat kan allemaal wel zo zijn, en Nora "moet" uiteraard niks, maar als Waldek constant bezoek krijgt van 2 dezelfde mensen die het dichtst bij hem staan, en die 2 hebben onderling afgesproken wat er wel en niet verteld wordt vanwege zijn toestand, dan is en blijft het in mijn ogen apart dat één van die 2 ineens eenzijdig beslist dat Waldek dat nieuws wel af kan en er dan ook niet bij vertelt dat de ander gezwegen heeft na onderling overleg.
En daar draaide het om; dat er gezegd wordt dat er te zwaar aan Nora's acties getild wordt terwijl het in mijn ogen echt niet zo vreemd is dat mensen daar hun bedenkingen bij hebben. Ik heb die zelf ook.

En wat Rosa en die hele revalidatie betreft, snap ik sowieso niet wat ze überhaupt nog bij Waldek op bezoek gaat doen, laat staan dat ze bij hem in huis wil wonen, hem wil helpen met revalideren en ook nog eens voor de zoveelste keer verliefd op hem is. :crazy:
Maar voor mij staat wel als paal boven water dat het Waldek is die Rosa weer (valse) hoop heeft gegeven, en dat Nora volgens mij inmiddels wel haar twijfels heeft aan de "platonische vriendschap" tussen Waldek en Rosa, met als resultaat dus haar vrij achterbakse actie richting Rosa...
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 25
x 490

Bericht door Tiboko » di 01 nov 2022, 14:39

Gôh ik denk dat het allemaal zwaar overdreven is. In diezelfde aflevering (24 oktober) belde Nora naar Judith om te melden dat Waldek wakker was, alle testen goed waren en hij naar een gewone kamer mocht. Even later komt Adil binnen bij ACE en zegt tegen iedereen daar "mannen goed nieuws. Waldek is wakker en we mogen allemaal op bezoek!". Tot zover twee mensen die "iets" hebben afgesproken :lol:

Trouwens voor Waldeks accident deed Rosa alsof ze best okay was met de ontluikende relatie tussen Waldek en Nora, maar tegenover Angèle en later Viv sprak ze helemaal anders. Als ik het goed heb, woont ze ook in bij Waldek, dus logisch dat diens lief daar regelmatig over de vloer zal komen.

De manier waarop ze tegen Nora doet, is bovendien het gedrag van een jaloerse puber. Toen Nora vanuit het ziekenhuis belde, nam ze niet op, want het fusie-feestje ging voor. Terwijl het wel om belangrijk nieuws bleek te gaan...

Ze gedraagt zich alsof ze nog een koppel zijn, terwijl Waldrk al lang geleden aangegeven heeft dat wat hem betreft dit nooit nog zal gebeuren.

Ook apart dat Rosa Viv liet inwonen, terwijl het niet om haar flat gaat. Gelukkig heeft Viv intussen een ander onderkomen gevonden, want ook hier weet Waldek wellicht niks van en zou dit tot een hoop gedoe hebben kunnen leiden.

Het is trouwens niet omdat Waldek nu zegt "ik vertrouw je als partner in ons bedrijf" dat hij volledig achter die fusie staat. Misschien denkt hij "we hebben het er later nog over". Tenslotte had hij een belangrijke stem in de beslissingen bij Stevenson en is dat na de fusie dus iets van drie power girls (met Karin als baas) én Waldek, die in het persbericht blijkbaar zelfs niet meer vermeld werd. Alsof ook hij weg is...
1 x

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 930
x 82

Bericht door nounake » wo 02 nov 2022, 09:34

Wel raar dat Vif, die klaar staat om effectief te verhuizen, beslist, op aanvraag van bemoeizieke moeder Rosa, om het niet te doen ...wat dan met het appartement dat ze al gehuurd had ? daar werd geen woord over gesproken .
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 628
x 919

Bericht door satine » wo 02 nov 2022, 10:38

Mooie scène tussen Waldek en Karin, ik vond dat heel ontroerend.
2 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 25
x 490

Bericht door Tiboko » wo 02 nov 2022, 11:51

Hoe ze in Thuis nogal losjes omgaan met afspraken en contracten...

Bijvoorbeeld Viv die "on the spot" beslist haar huurcontract te verscheuren, terwijl het zo lang had geduurd voor ze iets deftigs én betaalbaar vond. Vraag me inderdaad af of dat zomaar kan?

Rosa die als "lady of the house" beslist dat ze eerst toezegt aan Viv om daar te blijven wonen, alvorens te gaan vragen aan Waldek of hij dat okee vindt...

Binnenkort wordt het daar op dat flatje wel heel druk. Waldek die revalideert, Rosa die tijdelijk nurse gaat spelen (of gaat ze dat enkel 's avonds doen?), Viv die wel van veel gezelschap houdt en daar bovenop Nora die elke dag zal komen checken of haar lief progressie maakt...

Wordt spannend :lol:
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 214
x 251

Bericht door martha » wo 02 nov 2022, 12:27

Was Luc niet gecremeerd ? :denk: Ik herinner me nog dat Frank & Simonne destijds naar de USA gingen om een deel van zijn as daar uit te strooien. Waarom staan ze dan bij een grafzerk met foto van luc (en ook van ons moe, vind ik nog altijd een mooi eerbetoon aan Ann Petersen :thumbup: ). Ook blij dat er aandacht werd gegeven aan "allerheiligen". Toch nog altijd een christelijk feest en we leven nog altijd in een christelijk land wat de wokers er ook van mogen denken. Er is al genoeg te doen geweest rond dat commerciële halloween.
Tiboko schreef:
wo 02 nov 2022, 11:51
Binnenkort wordt het daar op dat flatje wel heel druk
er is een periode geweest dat adil & christine ook samen met waldek op dat flatje woonden. Want iedereen weet dat in Thuis al die huizen/flats heel uitrekbaar zijn.
0 x

Plaats reactie