Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Jules Larocca
Nog geen rang
x 5
x 2

Bericht door Jules Larocca » di 14 mar 2023, 09:30

Inderdaad , vreesde even zelfs dat Ilias het liedje volledig zou uitzingen
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 819
x 1248

Bericht door satine » di 14 mar 2023, 10:16

Het wordt hoog tijd dat een aantal personages eens eindelijk wat volwassen worden.
Gisteravond leek het wel 1 grote kleuterbende.

Bob en Tamara die op eieren lopen terwijl Lowie gewoon blij en dankbaar zou moeten zijn voor wat ze voor hem doen. Maar nee, hij gaat dan wat zitten liegen en stiekem doen achter hun rug.
En ze kopen hem een taartje, zodat het kindje zelf kan beslissen of hij het nu wil weten of van iemand anders horen. Het zou me niet verwonderen als volgende keer dat Lowie in het doosje kijkt, iemand al een stuk van dat taartje afgesneden heeft.
En dan hebben ze zijn wens niet gerespecteerd, boehoe, weenween...
Viv die geen beslissingen kan nemen.

Sam die denkt dat het met wat goeie wil en een schema aan de muur allemaal op rolletjes zal lopen. Dat het hier gaat over iemand die momenteel de klok rond persoonlijke zorg nodig heeft is blijkbaar een te verwaarlozen detail.

Christine die nog steeds denkt dat zij de enige vrouw is die ooit getrouwd is of gaat trouwen. En Adil die haar idiote boodschappen met een glimlach overbrengt aan zijn personeel.

Karin die denkt dat iedereen het trouwfeest gaat laten vallen omdat zij last minute beslist dat de halve eeuw van Tom gevierd moet worden.
Peter die het leuk vindt om te doen alsof Tom nu stokoud is, terwijl hij zelf - volgens de Wiki-pagina - vorig jaar 50 geworden is en dus ouder is dan Tom.

Tim die in de foto van een man - waarvan alleen de jas van ver op die van John lijkt - opeens de theorieën van Harry bevestigd ziet en Maité, het leuke huppelflikje, dat elke nacht met plezier aan haar shift begint in de hoop heel veel boeven op te pakken.

Ilias, die na zoveel keer keihard met zijn kop tegen de muur te knallen, nog steeds geen aanstalten maakt om een beetje zelfstandig te worden.
Iedereen zal hem wel cadeaus blijven geven...
3 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2003
x 891

Bericht door Christel » di 14 mar 2023, 10:30

Inderdaad!
Ik vond de hele aflevering gisteren echt heel vreemd overkomen...
Het ging letterlijk nergens over en niemand reageert een beetje logisch of volwassen. :-?

En dat gedoe van Lowie, Viv, Bob en Tamara vind ik steeds hallucinanter worden, eerlijk gezegd. Er wordt een heel belachelijk circus gemaakt rond het geslacht van de baby, Lowie en Viv kunnen elkaar ineens niet meer met rust laten maar hebben toch nog steeds hetzelfde fundamentele meningsverschil wat kinderen betreft, Tamara en Bob krijgen het kind van een ander maar hadden er eigenlijk graag zelf nog een gewild, en als klap op de vuurpijl mag Bob nu weer niks tegen Tamara zeggen over het feit dat Lowie & Viv weer zo goed als aan elkaar vastgeplakt zitten.
Ik vind dat hele gebeuren zo'n irritante soep! :boo: En nu weer dat taartje, inderdaad... :roll: :crazy:

Heel jammer, want totdat Viv weer bij Lowie in de buurt kwam, vond ik haar een van de prettigste personages, maar ook zij komt inmiddels mijn neus uit met haar besluiteloos gedoe en naloop gedrag. Een tijd geleden nam ze een heel volwassen en verstandige beslissing wat haar en Lowie betreft, ze houdt dat maandenlang vol omdat ze inziet dat persé ineens kinderen willen en pertinent géén kinderen willen geen toekomst biedt, en ineens is het weer helemaal om zeep. En waarom?? :-?

Want Lowie is blijkbaar toch ook wel echt woest onweerstaanbaar met zijn fijne, lieve en stabiele karakter... :roll: :sick: :nope:
Alles lijkt tegenwoordig te draaien rond die irrationele kwiebus met zijn verwend karakter en kort lontje, letterlijk niemand lijkt hem iets te kunnen weigeren... :thumbdown:
6 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 494
x 602

Bericht door heidiw » do 16 mar 2023, 13:52

Tamara komt blijkbaar tot het besef dat ze niet goed heeft nagedacht en zich heeft laten manipuleren door Lowie, Paulien en haar eigenste Bobbie. Ik zie haar, als dat kind ooit geboren wordt (want er lopen volgens Thuisnormen al wat teveel kinderen rond) het niet meer afstaan. Met alle gevolgen van dien. En contract of niet, er is geen wettelijk kader hierrond in België dus vraag ik mij af of dat contract rechtsgeldig is. Lowie moet sowieso adopteren (denk ik toch) en bij binnenlandse adoptie heeft de biologische moeder (in dit geval Tamara) 2 maanden tijd om op haar beslissing terug te komen.
3 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 283
x 311

Bericht door martha » do 16 mar 2023, 14:10

Ik denk al lang dat Tamara dat kind nooit gaat afstaan. Er moet toch nog drama zijn voor volgend seizoen hé :mrgreen: Denk ook dat Lowie zal moeten adopteren. An moest dat indertijd ook doen met Sandrientje. Peggy had op het laatst ook bezwaren en sandrientje werd jarenlang een figuurlijke boksbal tussen de diverse partijen. Maar moest toch flauwtjes glimlachen toen Lowie bij het namen noemen voor de toekomstige pinda de naam Lynn liet vallen tov Viv (haar echte naam in het echte leven :shh: ).
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2003
x 891

Bericht door Christel » do 16 mar 2023, 14:55

Volgens mij moet Lowie inderdaad wel adopteren ja :yup:
Dat was iig ook nog zo een tijdje geleden, in een programma wat ik op Eén heb zitten kijken wat over draagmoederschap ging. Die mensen zaten hoe dan ook nog een paar maanden in onzekerheid, ook al waren daar de verhoudingen naar elkaar, en de afspraken rond het draagmoederschap, uiteraard wel veel duidelijker en rechtlijniger geregeld dan wat ze ons in Thuis voorschotelen. Er was zelfs een stel bij wat al een keer of een paar keer flink het deksel op de neus had gehad, geloof ik.

Hoe dan ook heeft Tamara echt wel alle touwtjes in handen wat dat betreft... :yup:
0 x

vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 2
x 47

Bericht door vdbemdsa » do 16 mar 2023, 15:25

satine schreef:
di 14 mar 2023, 10:16
Sam die denkt dat het met wat goeie wil en een schema aan de muur allemaal op rolletjes zal lopen. Dat het hier gaat over iemand die momenteel de klok rond persoonlijke zorg nodig heeft is blijkbaar een te verwaarlozen detail.
Tja, dat vind ik nu wel, ik zou dat ook eerst overwegen, en heel snel, voor je mama doe je toch alles
0 x

vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 2
x 47

Bericht door vdbemdsa » do 16 mar 2023, 15:26

Christel schreef:
di 14 mar 2023, 10:30
Tim die in de foto van een man - waarvan alleen de jas van ver op die van John lijkt - opeens de theorieën van Harry bevestigd ziet
Ik kan daar verkeerd in zijn, maar was er een paar weken terug niet te zien, toen Harry die telefoon kreeg, dat het werkelijk uit Thailand was (het scherm van de GSM lieten ze toen zien dacht ik.
0 x

catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 31
x 57

Bericht door catherine » do 16 mar 2023, 22:08

Ik vond het ZUM KOTZEN vandaag.

Tamara en Bob, nu duidelijk al bijzonder erg gehecht aan dat groeiend meisje in de buik, terwijl Tamara IRL nooit ofte nimmer in aanmerking zou gekomen zijn door de ethische commissie om draagmoeder te mogen worden want stond teveel in de sterren geschreven dat zij beiden nog een kinderwens hadden. Shame on you scenariomakers.

Maar dan Veerle, arme Veerle… Niemand is na een dergelijke beroerte na een week al thuis en is daar absoluut niet in staat voor, al zeker niet op haar leeftijd en met haar bijkomende dementie. Ze heeft nu intensieve zorgen en revalidatie nodig (fysio/ergo/logo). Dit is een zware slag in het gezicht van mensen die er écht mee te maken hebben.
Van dit verhaal ben ik niet goed, mogelijk omdat ik er zelf mee leef…
5 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 581
x 797
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 17 mar 2023, 08:06

Niemand die nog content is met z'n leven in Thuis. Judith met haar huisproblemen, waar ze helemaal alleen voor staat want loverboy zit duidelijk met z'n gedachten klaar om een scheve schaats te rijden. Dan de uitspraak van de wijngaard en shop en bar. Allemaal lopen ze met een lip. We hebben dan ook nog het pindaprobleem dat nog veel verdriet zal bijbrengen en tot we vergeten huize Tim niet. Waar hij duidelijk weer met een opkomende frustratie aan het kampen is, Sam rondloopt in donkerblauwe zijde klaar voor het feestje terwijl mama Veerle daar heel ongelukkig lijkt te zijn....amai, amai, wanneer komt er eens een positieve noot!
3 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 819
x 1248

Bericht door satine » vr 17 mar 2023, 10:40

Inderdaad, heel veel kommer en kwel.
Het mag inderdaad allemaal terug wat luchtiger worden af en toe!
2 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2003
x 891

Bericht door Christel » vr 17 mar 2023, 10:45

Ik zou het allemaal nog niet zo heel verschrikkelijk erg vinden, als het een beetje zou kloppen allemaal, maar dat doet het gewoon niet. Alle verhaallijnen rammelen langs alle kanten:
- Tamara was nooit in aanmerking gekomen als draagmoeder
- Lowie had never nooit zoveel medewerking van iedereen gekregen om te gaan liegen tegenover de instanties, en ook het daarop volgende pampergedrag is compleet buitensporig (en ergerlijk).
- Hetzelfde geldt voor het gedrag van Christine; ook haar bazigheid en de vergevingsgezindheid van haar omgeving is compleet buitensporig en dus ongeloofwaardig
- Een rechtszaak en bijbehorende uitspraak kunnen maandenlang aanslepen, dat is zeker niet binnen de week geregeld
- Iemand met Alzheimer en flinke restschade na een hersenbloeding, is inderdaad never nooit binnen de week weer thuis met enkel hier en daar wat professionele ondersteuning (deze vind ik veruit het kwalijkste, omdat ik me heel goed voor kan stellen dat heel dit gebeuren een slag in het gezicht is van mensen die daar dagelijks mee leven)

Ja, het is een soap, maar de mate van belachelijkheid is inmiddels gewoon irritant, vind ik. Alsof je naar een half uur onzin zit te kijken. En als het nou nog vermakelijk was, dan kon het daar nog voor dienen, maar ik zit me persoonlijk alleen maar kapot te ergeren aan het gebrek aan consistentie, want mensen reageren gewoon net naar gelang het een beetje uitkomt. Nu ook weer met Bob & Tamara bijvoorbeeld: ineens beseffen ze dat ze dat kindje zelf ook graag gewild hadden, en ineens heeft Bob ook oog voor Tamara's gevoelens in dit hele verhaal. Na maanden blindelings achter Lowie aanhobbelen en hem in alles tot op het belachelijke af steunen, krijgen ze ineens de ingeving dat ze het hier moeilijk mee hebben. Komaan zeg... :roll: :crazy:

Ik sluit me graag bij Catherine en haar treffende samenvatting aan: Zum Kotzen. 100%
2 x

frankeneddy1
Nog geen rang
x 26
x 22

Bericht door frankeneddy1 » vr 17 mar 2023, 21:01

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: De beste mop ooit! Zalig dat Christine na al dat gezaag over haar trouw het deksel op de neus krijgt :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 581
x 797
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 18 mar 2023, 08:20

serieuze beslissing om heel dat feest af te schaffen. De zo vaak besluiteloze flikken 👮 hebben een drastische beslissing genomen met verregaande gevolgen voor het huwelijkspaar. Is inderdaad het deksel op de neus van overorganiserende Christine, maar toch ook niet zo gezellig als je voor die feiten geplaatst wordt. :eek:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 819
x 1248

Bericht door satine » za 18 mar 2023, 09:58

Ondanks alles vond ik het wel erg voor Christine. Nu krijgen we waarschijnlijk nog een hele week een furie te zien, als het niet langer is. :mrgreen:

En wat ik mij afvraag: ligt het aan mij, maar elke keer als een man tegen zijn vriendin in 'feestkleding' zegt dat ze er geweldig uitziet, vind ik de outfit overdreven, oubollig en over the top.
Ik ga niet vaak naar feesten, maar is glimmende en opgeblazen kleding die niet past, de nieuwste trend? :denk:
2 x

Plaats reactie