Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 27
- x 554
Harry's denkwijze over de gasontploffing...
Chris (of zijn trawanten) volgen hem dagenlang. Zo weten ze wanneer hij wel en niet thuis is. Ze wachten tot hij een "geheim" (hoe weet Chris dat dan?) trouwfeestje geeft en wachten dan tot Zihame (van wie ze ook weten dat ze stiekem naar een fuif gaat en pas tegen de ochtend weer stiekem naar huis zal komen) het huis uit is.
Dan breken ze in om de gaskraan open te draaien. Dit doen ze met een precies afgestemde timer, want wanneer Harry en Thilly uren later thuis komen, doen ze zonder problemen overal het licht aan en hangt er nergens een gasgeur.
Pas weer uren later is die geur er. Harry en Thilly doen in paniek alle lichten uit en alle ramen open en draaien de gaskraan dicht. Gevaar geweken, zou je denken. Maar nee. Plots is er een ontploffing.
Raar verhaal toch. Waarom al die moeite (dagen schaduwen, uren buiten staan wachten...) doen als je ook gewoon een bom met timer of deursensor onder zijn auto kan bevestigen (zoals Jacques bij Roxanne deed), wat 5 minuten werk kost?? Meer kans op succes en minder kans op betrapping.
Chris (of zijn trawanten) volgen hem dagenlang. Zo weten ze wanneer hij wel en niet thuis is. Ze wachten tot hij een "geheim" (hoe weet Chris dat dan?) trouwfeestje geeft en wachten dan tot Zihame (van wie ze ook weten dat ze stiekem naar een fuif gaat en pas tegen de ochtend weer stiekem naar huis zal komen) het huis uit is.
Dan breken ze in om de gaskraan open te draaien. Dit doen ze met een precies afgestemde timer, want wanneer Harry en Thilly uren later thuis komen, doen ze zonder problemen overal het licht aan en hangt er nergens een gasgeur.
Pas weer uren later is die geur er. Harry en Thilly doen in paniek alle lichten uit en alle ramen open en draaien de gaskraan dicht. Gevaar geweken, zou je denken. Maar nee. Plots is er een ontploffing.
Raar verhaal toch. Waarom al die moeite (dagen schaduwen, uren buiten staan wachten...) doen als je ook gewoon een bom met timer of deursensor onder zijn auto kan bevestigen (zoals Jacques bij Roxanne deed), wat 5 minuten werk kost?? Meer kans op succes en minder kans op betrapping.
1 x
-
- Poster rang 5
- x 1219
- x 119
Dat dacht ik ook direct ; een heel raar en toch wel ongeloofwaardig verhaal ...

0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 581
- x 797
- Contacteer:
mijn eerste gedacht was: voila zie, die objecten die ze boven Amerika waarnemen, Chris, probleem opgelost, het is Chris die komt spioneren boven het huis van Harry en Tilly!

0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Nog geen rang
- x 5
- x 2
Ok, waarschijnlijk Chris niet. Maar in elk geval hopelijk terug een echte slechterik om er terug wat ambiance in te brengen. Pater Waldek bvb ?
0 x
-
- Nog geen rang
- x 8
- x 39
Blijft vreemd dat de kleine Jenny moederziel alleen in Marokko zit en dat ze Robin daar gewoon van de ene op de andere dag hebben weggeplukt. Volgens mij is het de eerste keer dat Frank haar zelfs maar vernoemt. Ik snap niet waarom hij al die jaren alleen maar geïnteresseerd is geweest in Robin en niet in Jenny, nochtans beiden gelijkwaardige kleinkinderen van hem. Ik hoop dat we haar ooit nog te zien krijgen.
0 x
-
- Poster rang 2
- x 2
- x 47
Dat was al aangehaald, Robin heeft nog in België gewoond en heeft hier nog een papa, Jenny haar beide ouders zijn dood, en is opgevangen door de dochter van Mo, vond het eerst ook raar, maar meest logische.Icarus123 schreef: ↑wo 15 feb 2023, 23:04Blijft vreemd dat de kleine Jenny moederziel alleen in Marokko zit en dat ze Robin daar gewoon van de ene op de andere dag hebben weggeplukt. Volgens mij is het de eerste keer dat Frank haar zelfs maar vernoemt. Ik snap niet waarom hij al die jaren alleen maar geïnteresseerd is geweest in Robin en niet in Jenny, nochtans beiden gelijkwaardige kleinkinderen van hem. Ik hoop dat we haar ooit nog te zien krijgen.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 819
- x 1248
Inderdaad, de reden waarom Aisha Robin terug naar België wou laten komen en Jenny niet, is omdat Jenny haar halfzusje is en Robin is niet haar halfbroertje.
En met Tom heeft Robin wel een bloedband.
De kans dat we haar ooit te zien gaan krijgen is heel klein denk ik. We haar ook niet gezien toen Tom en co in Marokko waren na het overlijden van Bianca en Mo.
En buiten Frank heeft ze hier niemand die familie van haar is.
De kans dat we haar ooit te zien gaan krijgen is heel klein denk ik. We haar ook niet gezien toen Tom en co in Marokko waren na het overlijden van Bianca en Mo.
0 x
-
- Nog geen rang
- x 8
- x 39
Inderdaad, maar het blijft een vreemde keuze om broer en (half)zus te splitsen. Aisha wilde Robin zelfs naar een opvangtehuis sturen als Tom hem niet meenam, herinner ik mij. En ik hoor Frank nog een snedige preek geven aan Tom over zijn eigen vlees en bloed (zijnde Robin), toen ze hem gingen ophalen in Marokko. Maar om de kleine Jenny heeft hij nooit iets gegeven. En ook Robin spreekt amper over haar.satine schreef: ↑do 16 feb 2023, 09:55Inderdaad, de reden waarom Aisha Robin terug naar België wou laten komen en Jenny niet, is omdat Jenny haar halfzusje is en Robin is niet haar halfbroertje.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 819
- x 1248
Er wordt toch zelden over mensen buiten de Thuispersonages gepraat, tenzij die op dat moment van belang (zouden kunnen) zijn in een lopende verhaallijn.
Zo heeft blijkbaar niemand vrienden of familie buiten het Thuisdorp, of ze worden eens terloops vermeld, zoals de ouders van Judith en Thilly.
Dat is nu eenmaal eigen aan een soap, alles gebeurt in functie van het verhaal.
Zo heeft blijkbaar niemand vrienden of familie buiten het Thuisdorp, of ze worden eens terloops vermeld, zoals de ouders van Judith en Thilly.
Dat is nu eenmaal eigen aan een soap, alles gebeurt in functie van het verhaal.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 1219
- x 119
Ik begin het personnage Christine wel te caricaturaal te vinden. En dan niemand die daar tegen in gaat ...
1 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 2003
- x 891
Vind ik ook hoe langer hoe meer een raar verhaal.

Gisteren ook weer met Waldek. Hij scheldt Jan en alleman de huid vol als hem iets niet zint, maar als Christine hem dan van naaldje tot draadje komt vertellen hoe het vrijgezellenfeest van Adil volgens haar moet gaan lopen, dan zit hij daar wat verdwaasd te kijken.
Ik kan begrijpen dat mensen zich misschien wat inhouden omdat ze bevriend zijn met Adil, en hij het uiteindelijk is die met Christine samen leeft en een kind heeft. Vooral door Jaan worden mensen waarschijnlijk nog extra voorzichtig met Christine eens goed hun gedacht zeggen, want ze weten dat ze Adil daar ook mee zouden hebben als Christine kwaad zou worden.
Maar de manier waarop ze nu met haar gedram omgaan, is wel het compleet andere uiterste. Er wordt letterlijk NIKS van gezegd.

1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- martha
- Poster rang 5
- x 283
- x 311
- apestaart
- Poster rang 3
- x 96
Het stond allang in de sterren geschreven dat Lowie en Viv terug bij elkaar zouden komen.
0 x
-
- Nog geen rang
- x 4
- x 26
Waarom wou Viv geen kinderen? En waarom zou ze nu plots het kind van Lowie en Tamara willen opvoeden?
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 819
- x 1248
Blijkbaar mag iedereen die daar blijft overnachten, in de keuken ontbijten.
Behalve Rosa, die zien we daar nooit.
Dus ik denk niet dat het haar bedoeling is om daar 'plus-mamaatje' te gaan spelen.
Behalve Rosa, die zien we daar nooit.
Heeft ze dat gezegd? Ze moet daar even goed weg als de andere huurders.
Dus ik denk niet dat het haar bedoeling is om daar 'plus-mamaatje' te gaan spelen.
0 x