Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 27
- x 554
Klopt zeker, Thuis is geen real life. Vandaar dat ik het jammer vind dat ze de "plots" blijven volproppen met extreem serieuze onderwerpen als bijvoorbeeld dementie en hoe moeilijk het is als ex-crimineel om weer aan de bak te komen. Die onderwerpen tonen ze dan realistisch, terwijl andere serieuze onderwerpen als draagmoederschap (draagmoeder en toekomstige vader die in hetzelfde huis wonen zou bv nooit toegestaan zijn) en het drugsprobleem bij jongeren dan weer heel onrealisch aangepakt worden.
Ik zou zeggen "make up your mind" he.
Ik zou zeggen "make up your mind" he.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 2003
- x 891
Ook ik vind het wel jammer dat ze niet alles gewoon serieus brengen dan, zonder gekke bokkensprongen die in het dagelijks leven totaal niet zouden kloppen. Zo vind ik de verhaallijnen rond Veerle's dementie en de werkproblemen van Vince, véél genietbaarder om te kijken dan het gesukkel met dat kind van Lowieke en Co. Het is gewoon een verademing om dat laatste op dit moment niet elke avond voorbij te zien komen, en ik kijk de afgelopen dagen weer trouw uit naar de volgende aflevering. Van mij mag Lowieke dan ook gerust nog een tijdje bij Kaat blijven...
Maar dat het verdienmodel in Feniks in het dagelijks leven nog geen 3 weken stand zou houden, is dan weer iets waar ik me totaal niet aan kan ergeren (ik moet er soms wel mee lachen. Hetzelfde geldt voor de makkelijke manier waarop iedereen komt en gaat op z'n werk, en ook vrij krijgt op het laatste moment
). Hetzelfde geldt voor de hoeveelheid bladeren aan de bomen tijdens de "winter", bijvoorbeeld, wat ook bij veel mensen voor opgetrokken wenkbrauwen blijft zorgen. Thuis is en blijft een serie die vooraf opgenomen wordt, en die ook niet boeiend blijft als ze mensen écht realistisch werk lieten doen en werkdagen van 9 uur lieten maken (bijvoorbeeld). Dat blijft toch een beetje geven en nemen, denk ik dan. 

Maar dat het verdienmodel in Feniks in het dagelijks leven nog geen 3 weken stand zou houden, is dan weer iets waar ik me totaal niet aan kan ergeren (ik moet er soms wel mee lachen. Hetzelfde geldt voor de makkelijke manier waarop iedereen komt en gaat op z'n werk, en ook vrij krijgt op het laatste moment

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Christel
- Poster rang 5
- x 2003
- x 891
Echt, ik erger me zo ontzettend groen en geel aan die man... Ik hoop zo dat hij snel eens goed op zijn plek gezet wordt, want de hoeveelheid egoïsme en zelfmedelijden is echt niet mooi meer...satine schreef: ↑do 09 feb 2023, 09:07Dat was inderdaad iets om de wenkbrauwen bij te fronsen. Ook al omdat ik denk dat Kobe meer Horeca- dan wijngaard- mens was.
Die zou een wijnbar in combinatie met zijn hapjes en/of gerechten misschien wel helemaal de max gevonden hebben?
Maar nee, Waldek denkt echt dat HIJ de enige was die Kobe kende.![]()
Buiten dat het Kobe inderdaad helemaal niet zozeer om de wijn ging, maar meer een combinatie van dingen, is Waldek er sowieso blijkbaar een kei in om de zaken héél eenzijdig te belichten, en ook nog eens een dode vriend te gebruiken om zijn gram te halen.
Eerst die tirade tegenover Karin die kant noch wal raakte, want inderdaad, de "moeder van het jaar-award" zou ze vroeger niet gewonnen hebben, maar Kobe had haar daarvoor al lang vergeven (we hebben het hier in de grond ook over een alleenstaande moeder van 17 die zich geen raad wist en dan maar de beste van de slechtste oplossingen heeft gekozen, met alle gevolgen van dien. Makkelijk om daar jaren later als volwassen kerel kritiek op te hebben vanaf de zijlijn

Buiten volledig onterecht, vind ik dat gewoon uitermate smerig naar een moeder die rouwt om haar kind.
En dan zit hij gisteren ook nog eens dat eenzijdig betoog tegen Adil te doen waarbij hij weer volledig zijn eigen aandeel in het conflict met Karin "vergeet", en gebruikt hij Kobe's dood en nalatenschap ook nog eens gewoon schaamteloos als excuus dat hij wil blijven. Terwijl hij daar een tijdje geleden met Nora nog totaal geen last van had, want toen zou hij zo mee naar Zwitserland gegaan zijn.
Het is gewoon omdat Nora hem door heeft, en omdat hij zijn zin door wil drammen en niet kan accepteren dat Rosa de grond waarop hij loopt niet kust, dat hij daar nog zit. Dat heeft niks met Kobe te maken. Echt walgelijk dat hij daar nu mee schermt en de zielepiet uithangt.
Groot fan van Waldek ben ik al jaren niet meer, als je ziet hoe hij zijn partners inruilde alsof het "dingen" waren, maar veel lager dan dit kan hij in mijn ogen echt niet meer zakken...

Verder heb ik wel genoten van de manier waarop Eddy op zijn neus keek. Heel sterk van Angèle om voet bij stuk te houden en haar verjaardag niet meer te willen vieren, en om met Rosa en Dirk naar huis te rijden. Ik had echt met haar te doen...
Hopelijk gaat Eddy inzien dat er belangrijkere dingen in het leven zijn dan oordelen over dat van een ander.
De speech van Frank vond ik ook mooi om te zien. Hoewel ik kan begrijpen dat Simonne haar leven gezapig vindt en Frank wel wat meer moeite mag doen, had Frank in mijn ogen wel een punt toen hij zei dat ze dan maar moest "kiezen of delen" in wat ze wil voor de toekomst. Het is wel zo dat ze al een hele tijd met haar lip op de grond rondloopt, maar vervolgens Frank volledig buitensluit in het "waarom" van haar gemoedstoestand. Dat gesprek in het bubbelbad had ze beter met hém kunnen hebben dan met Dirk, en ik vond dat Frank dat - in tegenstelling tot Eddy - nog heel netjes en rustig opnam. Hij is uiteindelijk zoals hij is, daar heeft hij gelijk in, en hij zou zeker meer moeite mogen doen, maar dat geldt voor Simonne eigenlijk net zo goed.
Dat mocht haar wel eens gezegd worden, vind ik, en deze keer pakte hij het ook eens niet op zijn "Frank's" aan met een hoop zelfmedelijden en geroep, maar gewoon rustig en to the point.

2 x
-
- Poster rang 5
- x 1219
- x 119
Ik wil de eerste bruidskledij winkel nog vinden die zomaar enkele rekken trouwjurken bij een mogelijke klant dropt om ze uit te proberen ...
0 x
-
- Nog geen rang
- x 5
- x 2
Misschien een berichtje sturen naar de staatssecretaris van asiel en migratie dat er zoveel kamers vrij en bijna gratis zijn in de withoeve dat de hele thuis-ploeg er zou kunnen logeren
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 2003
- x 891
Dat vond ik ook wel vreemd en herkende ik helemaal niet.

Hier zou dan iig ook totaal niet tot de mogelijkheden behoren inderdaad

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 819
- x 1248
Ik denk dat het probleem ligt in het feit dat Frank vroeger niet zo was, dan gebeurde er altijd wel wat.
Hij is nu nog maar een flauw afkooksel van zichzelf.
En mensen worden vaak wat gezapiger als ze ouder worden, maar bij Frank is het verschil wel heel groot.
Als hij dan ook nog zegt 'kiezen of delen', klinkt daar ook wel ergens dat HIJ geen moeite wil doen.
In dat geval werkt een relatie niet meer, maar dan doen alsof het enkel en alleen aan Simonne ligt, is dan ook niet echt netjes.
Verder vind ik ook wel dat Simonne al jaren met een zuur gezicht rond loopt.
Dus ofwel doen ze allebei wat water bij hun wijn, of ze gaan uiteen. Maar dit leidt ook nergens naartoe.
1 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 2003
- x 891
Dat ben ik volledig met je eens hoor

En ook dat Frank heel veel veranderd is en dat hij wat dat betreft eigenlijk niet zo heel veel moet zeggen tegen Simonne.
Het is ook zeker niet dat ik vind dat Simonne de enige is die er wat aan kan/moet doen, maar ik denk dat Frank dat ook wel een beetje zo zei omdat hij het hele gedoe rond Dirk zat was, en dan moet ik hem toch de credits geven voor het rustig blijven deze keer, gewoon omdat we dat niet echt van hem gewend zijn.

Maar ik was vooral heel blij dat hij er gisteren eindelijk wat van zei om van het gedraai van Simonne af te zijn, want ik ben haar zure gezicht en lonkende blikken richting Dirk wel echt beu gezien. Ik kan me voorstellen dat ze in de war is, maar het wordt wel tijd dat ze daar iets aan gaat doen dan (en bijgevolg Frank zeker ook), want dit leidt inderdaad nergens naartoe en ik vind het persoonlijk gewoon vervelend worden om naar te kijken.

1 x
-
- Poster rang 5
- x 376
- x 345
Waar ik niet tegen kan is dat gemekker van Simonne tegen Frank. Baby hier en baby daar en het was echt niks, hoor.
Ze kent die man toch zo onderhand wel.
Doordat die stomme Eddy de boel weer zit op te hitsen door alles nog eens lekker aan te dikken ontstaat er weer een hele heisa.
Ze kent die man toch zo onderhand wel.
Doordat die stomme Eddy de boel weer zit op te hitsen door alles nog eens lekker aan te dikken ontstaat er weer een hele heisa.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 27
- x 554
Heel boeiende aflevering
Het begint er steeds meer op te lijken dat Chris (of zijn trawanten) terug is. Die ontploffing lijkt mij er niet zomaar gekomen...
De kus tussen Dries en Silke zat er al lang aan te komen. En Ilias heeft duidelijk een zware (financiële) klap gekregen. Zijn drie maanden waarborg vergokt ?

Het begint er steeds meer op te lijken dat Chris (of zijn trawanten) terug is. Die ontploffing lijkt mij er niet zomaar gekomen...
De kus tussen Dries en Silke zat er al lang aan te komen. En Ilias heeft duidelijk een zware (financiële) klap gekregen. Zijn drie maanden waarborg vergokt ?
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 819
- x 1248
Het ziet er inderdaad naar uit dat Ilias een risico heeft genomen en verloren. Als hij daardoor zijn studio niet kan betalen, heeft hij wel een probleem natuurlijk.
Mooie scène tussen Frank en Simonne - fijn dat ze allebei water bij de wijn willen doen blijkbaar.
Of het allemaal gaat gebeuren en blijven duren, valt natuurlijk nog af te wachten.
Ook een mooi gebaar van Peter om Vince mee te vragen om Febe uit te wuiven. Ik had wel even de indruk dat de liefde bij Vicky een beetje aan het bekoelen is.
Maar misschien is het gewoon omdat ze haar kamer wat wou inrichten.
Hoe het eigenlijk zit, zal misschien volgende week blijken, als ze allebei een hele week 'kindvrij' zijn.
Dieter was dan weer zijn gewone kinderachtige zelf, toen er naar zijn ex-schoonbroer gerefereerd werd.
Dikke pluim voor Adil, hoe die het dag in, dag uit volhoudt met Christine en nooit zijn cool verliest, is mij echt een raadsel.
Harry en Thilly dan toch getrouwd, zonder ringen maar met matching tattoos.
Mooie verrassing van Zihame, die hopelijk toch naar de fuif is gegaan en niet de ontploffing heeft veroorzaakt door ergens het licht aan te doen.
En inderdaad, zoals Jules Larocca elders al zei: er wordt een geurstof aan aardgas toegevoegd, voor de veiligheid.
Eddy die Angèle HET geschenk van haar leven geeft. Hopelijk beklaagt hij het zich niet. Elke dag karaoke in plaats van Tarzan.
En Lowie terug, pffff - hopelijk heeft Kaat hem wat geduld en afstand nemen kunnen bijbrengen.
Tot slot dan de kus - ik denk dat Dries nog harder schrok dan Silke zelf.
Dat hij haar niet meteen hard weg duwde heeft hopelijk te maken met het feit dat ze niet alleen in hetzelfde kantoor werken, maar eigenlijk ook onder hetzelfde dak wonen.
Tenminste, dat hoop ik want ik vind Dries en Judith wel tof samen - en Judith mag ook wel eens een tijdje gewoon gelukkig zijn.
Voor Silke zou ik het wel erg vinden. Een onbeantwoorde crush is niet altijd simpel en kan heel pijnlijk zijn om te verwerken.
Mooie scène tussen Frank en Simonne - fijn dat ze allebei water bij de wijn willen doen blijkbaar.
Of het allemaal gaat gebeuren en blijven duren, valt natuurlijk nog af te wachten.
Ook een mooi gebaar van Peter om Vince mee te vragen om Febe uit te wuiven. Ik had wel even de indruk dat de liefde bij Vicky een beetje aan het bekoelen is.
Maar misschien is het gewoon omdat ze haar kamer wat wou inrichten.
Hoe het eigenlijk zit, zal misschien volgende week blijken, als ze allebei een hele week 'kindvrij' zijn.
Dieter was dan weer zijn gewone kinderachtige zelf, toen er naar zijn ex-schoonbroer gerefereerd werd.
Dikke pluim voor Adil, hoe die het dag in, dag uit volhoudt met Christine en nooit zijn cool verliest, is mij echt een raadsel.
Harry en Thilly dan toch getrouwd, zonder ringen maar met matching tattoos.
Mooie verrassing van Zihame, die hopelijk toch naar de fuif is gegaan en niet de ontploffing heeft veroorzaakt door ergens het licht aan te doen.
En inderdaad, zoals Jules Larocca elders al zei: er wordt een geurstof aan aardgas toegevoegd, voor de veiligheid.
Eddy die Angèle HET geschenk van haar leven geeft. Hopelijk beklaagt hij het zich niet. Elke dag karaoke in plaats van Tarzan.

En Lowie terug, pffff - hopelijk heeft Kaat hem wat geduld en afstand nemen kunnen bijbrengen.
Tot slot dan de kus - ik denk dat Dries nog harder schrok dan Silke zelf.
Dat hij haar niet meteen hard weg duwde heeft hopelijk te maken met het feit dat ze niet alleen in hetzelfde kantoor werken, maar eigenlijk ook onder hetzelfde dak wonen.
Tenminste, dat hoop ik want ik vind Dries en Judith wel tof samen - en Judith mag ook wel eens een tijdje gewoon gelukkig zijn.
Voor Silke zou ik het wel erg vinden. Een onbeantwoorde crush is niet altijd simpel en kan heel pijnlijk zijn om te verwerken.
1 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 2003
- x 891
Inderdaad...satine schreef: ↑za 11 feb 2023, 11:20Tot slot dan de kus - ik denk dat Dries nog harder schrok dan Silke zelf.

Verder kan ik niet zeggen dat ik iets van chemie zie tussen Silke en Dries, ook al was het inderdaad wel vrij duidelijk dat er naar iets toe gewerkt werd. Maar bij Dries heb ik in elk geval het idee dat hij aansluiting vindt bij Silke qua werk, en haar hulp heel goed kon gebruiken, maar ik kan nou niet zeggen dat ik de indruk had dat Dries er meer in ziet. Hij kwam op mij vooral heel verrast over na die kus, waardoor iemand ook niet zo snel is met zijn reactie.
En ook vanuit Silke zie ik het eerlijk gezegd niet echt. Wel dat ze bij Ilias niet gelukkig is natuurlijk, en dat ze buiten haar werk niet zoveel heeft, dus dan is het fijn als iemand als Dries haar waardeert, maar dat was het dan ook wel.
Ben eens benieuwd waar dit naartoe gaat, want ook ik vind Dries en Judith wel een leuk stel samen.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 819
- x 1248
Dat kan ook, ik had het gevoel dat ze misschien wel stiekem een crush heeft op Dries, maar het kan ook zijn dat ze hem gewoon wil helpen als wederdienst voor zijn steun tijdens haar examens.
En dat is natuurlijk met haar opleiding ook een mooie kans om mee te werken aan een echte (en ingewikkelde) zaak.
0 x
-
- Nog geen rang
- x 5
- x 2
Help !!! Lowie is terug !!! na een paar weken goede rust zal nu opnieuw de draad van het draagmoederschap opgenomen worden , geeuw !
0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 283
- x 311
Kleine Leo was lowie al vergeten blijkbaar. Je hoorde het jongentje enkele keren vragen "wie is dat ?" toen lowie binnenkwam
Trouwens, leootje was onhandelbaar want toen tv moeder tamara hem naar "bed" wilde brengen riep hij nog "auw".

0 x