Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1098
x 1624

Bericht door satine » ma 16 okt 2023, 13:29

Tiboko schreef:
ma 16 okt 2023, 13:03
Je bedoelt natuurlijk de entourage van Marianne.
Nee, helemaal niet.
Ik bedoelde de entourage van Dries - my bad.
Ik blijf die twee namen maar door elkaar halen, hopelijk stopt dat ooit. :mrgreen:
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 445
x 382

Bericht door martha » ma 16 okt 2023, 14:50

Al met al vond ik het een mooie aflevering :thumbup: En de muziek van de foo fighters (ik beken : ik kende enkel maar hun ruiger werk :oops: ) maakte het geheel sereen.

En eerst dacht ik nog dat didi de gevolgen van zijn scheefp**perij ging bekennen aan Poes zodat deze verhaallijn ook ging afgewerkt zijn maar vervolgens ach neen, hij zal tegen Nancy zeggen dat haar beste vriendin een moord heeft begaan.

En gisterenavond heb ik deze aflevering herbekeken omdat die juist op mijn tv scherm kwam, normaal skip ik de herhaling maar deze keer heb ik nog eens gekeken.
0 x

Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 20

Bericht door Nicolaske » ma 16 okt 2023, 19:05

Het was inderdaad een goede aflevering, met heel goede regie. Ik vind dat ze de laatste tijd iets te vaak muziek gebruiken, maar deze keer was het echt wel raak. De beelden van de personages, recht voor hun gezicht, waren erg goed. Behalve dan bij Tom, wiens gesnik en gehuil toch nooit geloofwaardig zal overkomen (sorry aan mogelijke Vim Stevens fans).
0 x

jeff
Nog geen rang
x 30

Bericht door jeff » di 17 okt 2023, 00:58

Tiboko schreef:
ma 16 okt 2023, 12:25
Sterker nog, de inbreng van advocaat Sterckens was behoorlijk beperkt - wat huisbezoeken aan Marianne, Vicky en Dries - maar niks dat tot een doorbraak leidde. Ook geen dure forensische onderzoeken e.d.

De enige doorbraak in de zaak kwam voor rekening van Dieter, die de "wandeling" van Marianne opnieuw heeft gedaan en toen die getuige tegenkwam die blijkbaar 3 maand opnames had bewaard en dus beelden had van toen Marianne daar met haar golfstick passeerde
Wat je stelt zal allemaal wel waar zijn, maar toch zal Vince van advocaat Felix Sterckens een gepeperde rekening krijgen. Ook al heeft zijn werk weinig bijgedragen tot de uiteindelijke vrijlating van Ilias.
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 445
x 382

Bericht door martha » di 17 okt 2023, 15:57

Ja als je ziet dat het voorschot 3500 euro was :wtf: Is een voorschot niet normaal 10% ? Zelfs als het 20 of 25 % is dan nog zal Vince niet toekomen met zijn geleende 10000 euro.

Ik moet zeggen dat ik thans met aandacht naar Thuis keek. En behoorlijk schrok toen Peter in een franse kolere schoot en met een harde klap bijna de bureeltafel van Tom kapot sloeg :mrgreen:.
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 644
x 879

Bericht door heidiw » vr 20 okt 2023, 08:52

Bauhaus, The Doors... Precies Throwback Thursday. De muziek was stukken beter dan het scenario.
Meer moet ik er dan ook niet over zeggen of ik ga beginnen zagen :mrgreen:
1 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 157

Bericht door johan1969 » vr 20 okt 2023, 09:38

The Doors heb ik niet gehoord, wel de geweldige Nick Cave (en Bela Lugosi's dead van Bauhaus ook natuurlijk).
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 723
x 1040
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 20 okt 2023, 10:36

Vond wel dat vandaag het acteursschap van sommigen eruit sprong: Eddy die zoveel uitdrukkingen weergaf, ook Tilly, toen ze sprak over haar Harry, het begrijpende gezicht van Christine,...
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 157

Bericht door johan1969 » vr 20 okt 2023, 17:19

Klopt ! Tilly heb ik nog niet vaak met tranen in de ogen gezien, ze is zogezegd zo stoer en werelds.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 33
x 726

Bericht door Tiboko » di 24 okt 2023, 00:11

Dat Eddy blijkbaar is ingetrokken bij Adil & Christine, een tijdelijke oplossing die vooral voor hen positief kan uitdraaien. Ook opgemerkt dat Ilias - ondanks dat hij recht heeft om boos te zijn - blijkbaar niet veel uit het verleden geleerd heeft, het lontje staat nog altijd even kort als vroeger - met als gevolg weer zorgen voor Silke.

En de weinig begripvolle houding van Vicky tegenover Vince, die mede dankzij zijn "woekerlening" hun zoon toch maar uit de gevangenis heeft gekregen. Even mee nadenken over een oplossing is net een stap te ver. Heeft ze dan liever dat de papa van Febe straks weer de cel indraait omdat hij via criminele acties zijn schuld moet terug betalen :denk:

Verder Thilly - wanhopig op zoek naar een BFF en dat moet per se Maité zijn. Hoe lang gaat die haar nog kunnen afschepen? Vroeg of laat zal zij (of Dieter) het er alsnog uitflappen...

Tenslotte de smachtende blik van Tamara, telkens ze afscheid moet nemen van Polly. Zal niet lang meer duren voor zij en Bob hier klinkende ruzie over gaan krijgen, want in zijn beleving moet en zal ze dit hoofdstuk afsluiten.
3 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 445
x 382

Bericht door martha » wo 25 okt 2023, 17:40

Wat me verbaasde was wel dat er zoveel cash geld in de geldlade van de wijnshop zit :shock: Men zou toch denken dat men in zo een etablissement meestal met de bankcard betaalt en/of met de GSM.

En :lol: christine die iedere ouder op het hart drukt dat het halloween kostuum van hun oogappels zelf gemaakt moet worden maar zelf Viv inschakelt om dat van haar te naaien :lol:

Vicky, hypocriete trut :boo: Vince : :boo: en Angèle :boo: ik zie haar nog solliciteren op een cruiseboot, denkend dat ze daar de bloemen buiten kan zetten en karaoke kan kwelen :lol: en "leven" !!!!

Frank die aan Eddy zegt dat die moet opletten dat christine & adil niet van hem profiteren terwijl enkele scènes eerder christine juist het omgekeerde aan adil had gezegd :lol:
2 x

Jules Larocca
Nog geen rang
x 7
x 3

Bericht door Jules Larocca » do 26 okt 2023, 14:42

martha schreef:
wo 25 okt 2023, 17:40
verbaasde was wel dat er zoveel cash
Ik dacht dat men juist in de horeca liever cash betaalt, waarom weet ik ook niet :whistle:
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 33
x 726

Bericht door Tiboko » vr 27 okt 2023, 11:40

Viv die haar belangrijk werk (in opdracht van de CEO's van multinationals etc) én de opstart van haar eigen bedrijf gewoon on hold zet om snel wat cash geld te verdienen met het maken van Halloween-pakjes voor haar vrienden :doh:

Sam die er kinderlijk plezier in vindt dat ze Christine alweer betrapt heeft op een leugen...

En Ilias die helemaal niet blij leek dat hij weer voltijds aan de slag mag in Bar Madame :denk:
.
1 x

Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 20

Bericht door Nicolaske » za 28 okt 2023, 18:10

Ik vind het spijtig dat er niet 1 scene getoond werd waarin Robin gepest werd. Al twee weken hoor je af en toe een personage zeggen 'ocharme Robin, hij wordt gepest' en dan zie je Bob naar Christine stappen, maar nooit zag je ook maar iets van het gepest. Dan zien we enkel een fotootje die gemaakt is van Marianne op Robins gsm. Ik begrijp dat ze niet getoond hebben hoe Robin een andere leerling in elkaar geslagen heeft en dat filmen met kinderen niet makkelijk is, maar ze mochten toch wel iets tonen.
0 x

jeff
Nog geen rang
x 30

Bericht door jeff » ma 30 okt 2023, 01:20

Ook van de brand op de wijngaard of van de schade die deze brand (molotov cocktail) heeft aangericht worden er geen beelden getoond.
Wel naar verluidt schade aan de barrel(s) waarnaar Vince notabene door Femke direct na de brand teruggestuurd wordt! Dat zal daar een aangenaam verblijf zijn.
0 x

Plaats reactie