Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 52
x 81

Bericht door catherine » ma 16 jun 2025, 22:55

Na het vinden van Vince in de beek na het ongeval zei Dieter tegen Cédric : normaal drinkt hij niet, maar laat ze toch maar een alcoholtest afnemen! Daarna hebben we allemaal gezien dat Cédric naar een spuitje zocht om hem dat toe te dienen, wat hij uiteindelijk heeft gedaan. Wat zat er in dat spuitje?
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 45
x 1023

Bericht door Tiboko » ma 16 jun 2025, 23:31

Dat zei Dieter niet tegen Cédric maar tegen zijn collega-agent. Later in het ziekenhuis zei hij het tegen Judith.

Cédric heeft het spuitje dat hij wou geven ook weer weggelegd, na die sms van Marie, dus normaal zal hij niet positief op alcohol testen. Het waren alcoholvrije bubbels die Marie hem die avond schonk...
0 x

vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa » di 17 jun 2025, 08:27

Robin en Thérèse maken het goed, en duiken dan maar direct in bed (allez, zetel), verpakking condoom laten liggen, waar is de condoom? Heeft Robin die zo mooi weer opgeplooid en terug in verpakking gedaan?
0 x

Level10
Nog geen rang
x 162
x 26

Bericht door Level10 » di 17 jun 2025, 09:30

Tiboko schreef:
ma 16 jun 2025, 23:31
Cédric heeft het spuitje dat hij wou geven ook weer weggelegd, na die sms van Marie, dus normaal zal hij niet positief op alcohol testen. Het waren alcoholvrije bubbels die Marie hem die avond schonk...
De jeugd en hun gsm he... Zelfs tijdens het plegen van een misdrijf zijn ze afgeleid door een sms'ke :lol:
0 x

bragolin-01
Nog geen rang
x 12

Bericht door bragolin-01 » di 17 jun 2025, 12:01

catherine schreef:
ma 16 jun 2025, 22:55
Wat zat er in dat spuitje?
Er zat alleen maar lucht in die spuit, Het leek erop dat Cedric op het punt stond om Vince te vermoorden uit jaloezie, maar daarvan afzag toen uit het berichtje bleek dat hij Marie toch niet kwijt was.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 45
x 1023

Bericht door Tiboko » wo 18 jun 2025, 23:56

Na één dag in haar nieuwe job is het al dermate paniek bij Marie en daardoor bij Andreas dat Peter naar zijn vriend Yves (Marie's baas) belt om te checken hoe zij het doet. Toch wat voorbarig, me dunkt :denk:

De blik van Dieter nu blijkt dat Rami en Thilly de zaak Weemaels terug mogen onderzoeken. Zal niet lang duren - denk ik - voor één van de zwijgers eieren (zoals Eddy toen met Abel en Vince) voor zijn geld kiest en uit de biecht klapt. Ik zou gokken op Nancy - doodsbang dat ze is dat Britt en/of Dieter met Karin mee ten onder zullen gaan.
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1332
x 1689
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 19 jun 2025, 08:11

Tiboko schreef:
wo 18 jun 2025, 23:56
en uit de biecht klapt.
Denk dat ze weer een Thillytje zal doen en de verschillende, in haar hoofd, verdachten, tegen elkaar uitspelen. Wie het eerst kraakt zal de zwakste schakel zijn en dan komt natuurlijk Nancy in het vizier.
Mooie scene van de sturende jongeren. Vind het echt een mooi koppel die allebei zoveel meegemaakt hebben in het verleden en nu zo gelukkig zijn met elkaar! Mooi die positieve noot!
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1650
x 2522

Bericht door satine » do 19 jun 2025, 10:02

Dat vond ik ook Daffy - Titi en Robin samen bij Bompa Frank die zijn best deed om op zijn eigen Frankse manier om ervoor te zorgen dat ze zich welkom voelden, was heel mooi. En dat ze nog samen studeerden ook, terwijl ze even goed andere dingen hadden kunnen doen ;)
Maar ze hebben een goede invloed op elkaar - al ben ik bang dat dit niet lang een geheim gaat blijven en dat het dan nog gaat stormen tussen Tom, Marianne en Karin enerzijds en Frank en Judith anderzijds.
Ik hoop eigenlijk dat die laatste twee snel van elkaar te weten komen dat ze aan dezelfde kant staan, zodat ze samen 1 front kunnen vormen.
1 x

frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 114
x 144

Bericht door frankeneddy1 » do 19 jun 2025, 23:30

Welk nut heeft dat nu nog dat Hannah 7 dagen bednet te laten volgen. Dat kind heeft net verschrikkelijk nieuws gekregen, wordt ziek van de chemo, is haar haar kwijt en dan dit nog.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1332
x 1689
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 20 jun 2025, 08:14

frankeneddy1 schreef:
do 19 jun 2025, 23:30
en dan dit nog.
Het kan alle kanten uit en de enige die kan beslissen is Hannah zelf. Goed dat Christine het voorstelde, dat Tim het gezegd heeft dat het bestaat, maar daar stopt het. Lynn moet het niet afkeuren en Simonne moet het niet opdringen. Hannah beslist als ze er klaar voor is, het wil en daarmee uit!
En Simonne: ja, misschien moet ze dit keer haar voorgevoel volgen en Lynn in de gaten houden. Valse tic is volledig Hannah aan het inpalmen en zo'n niet te betrouwen persoon heeft Hannah nu echt niet nodig. Had vragen bij die pizza na de Chinees ervaring!
en Marie: bizar gedrag. Heel bijzonder dat ze Vince met die doos pralines verraste. Gelukkig had Cedric er geen lucht van.
En de overdreven reactie van Cedric op de goedkeuring van Andreas. Nu zal hij helemaal los gaan !
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 45
x 1023

Bericht door Tiboko » vr 20 jun 2025, 10:15

Wat Lyn & het eten betreft...

Er wordt niet "zomaar" gesproken over de risico's van buitenaf bereid voedsel zoals aangekochte bereide pizza's. Een voorgevoel - maar ik vrees dat Hannah via Lyn nog een en ander gaat meemaken...

Marie en de pralines. Heb zo de indruk dat zij vooral kickt op spaninng. Stiekem Cédric ontmoeten, Vince signalen geven... maakt het voor haar leuker.

Als iedereen (en vooral Andreas) het weet, dan wordt het allemaal minder interessant. Was dat vroeger ook al niet zo met Luc en Leontien :denk:
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1332
x 1689
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 20 jun 2025, 10:38

Tiboko schreef:
vr 20 jun 2025, 10:15
Heb zo de indruk dat zij vooral kickt op spaninng.
Terwijl we toch vernemen dat zij spanning genoeg heeft op haar werk. Ze zou zich daarop beter concentreren, vooral met de schuldenberg die ze nog heeft. Het tot een beter einde brengen en voldoen aan de verwachtingen van haar baas i.p.v. andere mannen!
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 45
x 1023

Bericht door Tiboko » vr 20 jun 2025, 10:54

Die job was sowieso te hoog gegrepen voor haar. Projectmanager die naast zelf ideeën brengen, projecten plannen ook nog een hoop mensen moet aansturen, terwijl ze jàren uit die branche is geweest.

Ik hoop voor haar dat de baas en collega's véél geduld gaan hebben met haar, want het zal nodig zijn.
0 x

Level10
Nog geen rang
x 162
x 26

Bericht door Level10 » za 21 jun 2025, 10:35

Thilly die nu achter Nancy aangaat, logischerwijs de zwakke schakel in de groep. Die staat nu voor een tweespalt: wilt ze dat ze Brit met rust laten, dan gaan ze opbiechten dat Karin de moord op JM heeft begaan. Aan de andere kant brengt ze zo ook haar man Dieter in de diepe problemen.

Maar zelfs in het eerste geval heeft Thilly dan nog altijd niets in handen. Volgens Waldek is het lijk weg, dus zijn er ook geen bewijzen en kan ze alleen maar hopen dat Karin en Waldek zichzelf aangeven. Maar zolang zij ontkennen, is het woord tegen woord en dan nog wel het woord van een halfgare Nancy.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1650
x 2522

Bericht door satine » za 21 jun 2025, 11:15

Ik vind het vreemd dat in deze zaak geen fatsoenlijke afspraken gemaakt zijn. Karin heeft de politie niet gebeld omdat ze schrik had voor haar goede naam en carrière.
Maar dan zegt ze wel dat Britt zich geen zorgen meer hoeft te maken over JM, zogezegd om diens paniek weg te nemen zodat ze verder kan met haar leven, maar ook wel omdat ze weet dat zo Dieter ook op de hoogte zal gebracht worden. Eens die mee in 'het complot' zat, was haar eigen positie veilig. Vooral omdat er geen lijk en dus geen bewijs was.
Ze had echter ook moeten voorzien dat er een zwakke schakel in de ketting zou komen. Dat Dieter tegenover zijn Poeske niet zou kunnen zwijgen, moet ze toch geweten hebben?
Daarom had Karin vanaf het begin, nog voor Thilly lucht kreeg van de zaak, met iedereen moeten gaan samen zitten en ervoor zorgen dat iedereen zich aan hetzelfde verhaal zou houden. Zonder paniekaanvallen, waarbij mensen bij elkaar binnen stormen na ondervragingen. Gewoon verder gaan met het leven zonder op te vallen.
Maar dat heeft ze niet gedaan en dat wreekt zich nu. Ik heb de indruk dat ze zelf ook al begint te twijfelen of ze niet te voorbarig is geweest in haar overtuiging dat dit nooit zou uitkomen of bewezen kunnen worden.
Maar goed, had Karin diezelfde dag het juiste gedaan en de hulpdiensten gebeld, was het allemaal zo ver niet gekomen. Dan hadden we waarschijnlijk een andere maffe verhaallijn voorgeschoteld gekregen. :D

Niet zo lang nadat Andreas zijn moeder en Cédric betrapt had, zei zij dat ze toch ook recht heeft op geluk, op iemand die haar lief en mooi vindt.
Andreas vroeg toen 'Waarom niet Vince?', waarop zij antwoordde dat het zo niet werkt.
Betekent dit dat zij gevoelens heeft voor Cédric? Ik denk dat ze het toen allemaal wel spannend vond en vooral: vrijblijvend. Of zoals Rosa zei: friends with benefits.
Maar echte gevoelens als 'laten we nu officieel een relatie beginnen' was niet haar intentie denk ik.
Daarom vind ik ook wel dat ze een grote fout gemaakt heeft door het geld dat Cédric haar gegeven had (na de eerste betaling aan Gène, was dat niet 600 euro?) niet meteen terug te geven of over te schrijven.
Cédric heeft zich lang afzijdig gehouden, ook in zijn relatie met Emma, tot dat kantje naar boven kwam dat hij eigenlijk veel meer onder controle wou hebben, dan zij wou. Opeens moest hij beslissingen nemen en de touwtjes in handen nemen en houden. Bij Marie komt dit kantje veel sneller naar boven. Maar Marie besprong hem zonder nadenken, elke keer dat ze de kans kreeg. Niks mis met een gezond libido, zolang er voor de rest ook duidelijkheid is en die heeft Marie niet gegeven.

Ik heb wel te doen met Andreas. Misschien heeft hij nog nooit echt een vriendinnetje gehad, dan moet dit allemaal wel enorm verwarrend voor hem zijn.
Relaties begrijpen is niet zijn fort - als hij er achter komt dat Marie en Cédric gewoon verder deden met wat ze bezig waren, maar dat het nu voor zijn moeder te verstikkend wordt, moet voor hem wel heel vreemd zijn.
0 x

Plaats reactie