Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1445
x 543

Bericht door Christel » do 02 jun 2022, 11:17

satine schreef:
do 02 jun 2022, 09:33
Maar het is Thuis - en als er met Kobe iets gebeurt, mag Femke vooral niet alleen blijven.
Daar vrees ik dus ook voor. :yup:
En met de rest ben ik het ook voor de volle 100% eens. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik Femke al jarenlang de "Femke van vroeger" niet meer vind.

Maar ik zou het ook verschrikkelijk jammer vinden als Femke en Peter weer samen zouden komen. Net zoals ik het gruwelijk jammer vind dat Rosa nu weer elke keer met Waldek optrekt. Niet dat ik ze constant zou willen zien vechten, hoor, want het leven gaat door en in het verleden blijven hangen hoeft wat mij betreft totaal niet.
Maar als je ziet hoe Rosa en Femke door Waldek en Peter behandeld zijn, dan maakt het hen in mijn ogen ontzettend zwak en afhankelijk als ze daar opnieuw "in zouden trappen". Ik kan er heel slecht tegen als mensen totaal geen trots en eigenwaarde hebben, en ik vind het dan ook heel jammer dat daar in Thuis totaal niet naar gekeken lijkt te worden. Als de schrijvers besluiten om een huwelijk op te blazen d.m.v. vreemdgaan en andere leugens, vind ik ook dat ze met de consequenties rekening zouden moeten houden.

En ook; single zijn is geen schande en hoeft totaal niet zielig of oninteressant te zijn. Dat zouden ze ook wel eens mogen beseffen...
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 434
x 563
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 02 jun 2022, 11:21

Christel schreef:
do 02 jun 2022, 11:17
in mijn ogen ontzettend zwak en afhankelijk als ze daar opnieuw "in zouden trappen". Ik kan er heel slecht tegen als mensen totaal geen trots en eigenwaarde hebben,
Is zo dat het gevoel voor waardigheid van vrouwen, ook van alleenstaande en sterke vrouwen, soms met de voeten getreden wordt in Thuis. Als Simonne nu ook nog Frank terugneemt, nadat ze zelfs de kans niet kreeg om het uit te leggen, dan is het helemaal weer terug naar de jaren stilletjes! :problem:
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Renée
Nog geen rang
x 1
x 13

Bericht door Renée » do 02 jun 2022, 12:54

Met stijgend “afgrijzen “, maar ook met gezond verstand kijk ik naar de acties van Tim… Het wordt steeds grotesker.
Ik zie alleen nog de “undercover theorie “ als min of meer geloofwaardig einde voor dit plot.
Nu als hij niet undercover zou zijn (misschien overschat ik de scenaristen) dan zijn er toch maar twee mogelijkheden:
Ofwel biecht Tim alles op en vliegt hij in den bak. Exit Tim.
Ofwel sterft Chris en verdwijnt het chantage filmpje zodat Tim zijn normaal leven weer kan leiden.
Ziet iemand nog een ander mogelijk verloop?
0
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 440

Bericht door Tiboko » do 02 jun 2022, 13:13

Dieter die geen uil is, zal vroeg of laat ontdekken hoe de vork precies aan de steel zit. Dan zijn er twee mogelijkheden. Dieter kiest voor zijn vriend en "minimaliseert" Tim's aandeel door te zeggen dat het inderdaad "hun" undercover operatie was. Of Dieter voelt zich verraden en levert Tim uit aan de goodwill van de korpschef.

In geval één zal hij eisen dat Tim na afloop ontslag neemt en iets anders gaat doen. In geval twee verdwijnt Tim voor geruime tijd in de cel.

Benieuwd wat het wordt.
0 x

Lisanne666
Nog geen rang
x 3

Bericht door Lisanne666 » za 04 jun 2022, 01:20

Kobe toch.

Femke keek weer naar Peter op diezelfde manier ... Een manier waarop ze nooit naar Kobe kijkt.
Bijzonder realistisch geacteerd vind ik dat. Ik zie ze gewoon graag samen.
Laatst gewijzigd door Lisanne666 op za 04 jun 2022, 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Lisanne666
Nog geen rang
x 3

Bericht door Lisanne666 » za 04 jun 2022, 01:24

satine schreef:
do 02 jun 2022, 09:33
Ook niet zo netjes is wel een understatement hier.
"Niet zo netjes" was een bewuste understatement. Hoe heet dat ook weer? Iets spottend minimaliseren om het tegenovergestelde te benadrukken: dat wat Peter deed genoeg was om elke vrouw kwijt te spelen. Ironie? Of eerder sarcasme? Had je mij het zien en horen zeggen zou je onmiddellijk doorhebben maar als geschreven boodschap zonder non verbale communicatie komt het niet zoals bedoeld over. Had ik moeten weten. wat Peter deed was in feite het begin van het einde van hun huwelijk. Volgens mij was Kobe daar net op het moment dat ze een luisterend oor en begrip nodig had. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze niet bepaald wild wordt van Kobe, om het zo te zeggen.
Ik ben fan van alletwee, zowel Femke als Peter en zag ze graag samen.
1 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 440

Bericht door Tiboko » za 04 jun 2022, 09:50

Dat de mama van Sam daar mag komen revalideren is heel lief. Wie haar dan elke dag naar het ziekenhuis gaat voeren, is een andere vraag. Zeker als Hannah brengen en oppikken vaak door Frank gebeurt. Gaan ze deze knorpot met die klus opzadelen, zonder het hem eerst gevraagd te hebben? Hum :think:

En dan. Een nieuwe heupbol (of zoiets). En dan telkens die trappen moeten doen? Want "Frank breng je haar spullen al naar boven?" Gaat dat goedkomen?

En Viv. Die voor de grootste multinationals werkt, inclusief Saccoor of hoe heet die alweer? Maar te weinig verdient om een studiootje te kunnen huren :crazy:

Kobe. Denk dat hij voortaan beter uit dz keuken blijft. Want daar komen nog serieuze accidenten van. Denk in ieder geval niet dat Vic nog veel van hem gaat willen weten. Kan misschien weer beter naar de barrels verhuizen.
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 339
x 392

Bericht door heidiw » za 04 jun 2022, 14:42

Tiboko schreef:
za 04 jun 2022, 09:50
Een neuwe heupbol (of zoiets). En dan telkens die trappen moeten doen?
Ja hoor, dat moet je al doen met de kine voor je het ziekenhuis verlaat. Maar dat is in het begin wel je voet op een trede zetten en de andere ernaast trekken.
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 163
x 206

Bericht door martha » za 04 jun 2022, 17:27

Tiboko schreef:
za 04 jun 2022, 09:50
Maar te weinig verdient om een studiootje te kunnen huren :crazy:
dacht gehoord te hebben dat Viv zei dat ze omdat ze single is en beginnend zelfstandig ze naast dat studiootje heeft gegrepen. Ik dacht WTF, is dat nog altijd zo in 2022 :twisted: ? Omdat je een single vrouw bent wordt er niet aan jouw verhuurd :crazy: En wees maar zeker, been there, done that :yup: maar toen het was jaar 1980. Dacht dat ondertussen die mentaliteit verdwenen was, niet dus :twisted:

Maar ik begrijp niet waarom Tim niet wil dat er een kamer wordt verhuurd aan Viv. Het excuus dat de logeerkamer al bezet is vond ik flauw, dat huis is toch groot genoeg. Hij zou moeten blij zijn met de extra centen. Eerder was hij ook al slechtgezind toen hij vernam dat Veerle kwam revalideren.
0 x

Jules Larocca
Nog geen rang
x 3
x 1

Bericht door Jules Larocca » za 04 jun 2022, 17:32

Tim heeft genoeg extra centen
0 x

Renée
Nog geen rang
x 1
x 13

Bericht door Renée » za 04 jun 2022, 22:53

dacht gehoord te hebben dat Viv zei dat ze omdat ze single is en beginnend zelfstandig ze naast dat studiootje heeft gegrepen. Ik dacht WTF, is dat nog altijd zo in 2022 :twisted: ? Omdat je een single vrouw bent wordt er niet aan jouw verhuurd :crazy: En wees maar zeker, been there, done that :yup: maar toen het was jaar 1980. Dacht dat ondertussen die mentaliteit verdwenen was, niet dus :twisted

Het is fictie , geen realiteit, hoewel Thuis zegt dat ze een weerspiegeling willen tonen van de werkelijkheid
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 494
x 714

Bericht door satine » zo 05 jun 2022, 10:29

Het gaat om het inkomen, niet om het feit dat zij een vrouw is.
Hier in Antwerpen zijn veel verhuurders die loonbrieven vragen van de laatste 3 maanden en de prijs van de huur mag niet hoger zijn dan een derde van je inkomen.
Viv heeft geen vast inkomen - ook niet via Saccoor.
Zij is nergens vast in dienst en zij zal goeie maanden hebben en waarschijnlijk ook maanden dat ze veel minder verdient.
0 x

Icarus123
Nog geen rang
x 2
x 27

Bericht door Icarus123 » wo 08 jun 2022, 21:50

Ziezo, nu weten we ineens ook wat er gepland staat tijdens de seizoensfinale (23 juni, maar zal wel doorlopen op vrijdag 24 juni): loopwedstrijd en lentefeest van Hannah.

Frank en Veerle, eigenlijk vind ik die twee wel een leuk duo. Mooi om te zien en ze passen echt goed bij elkaar helemaal. Misschien zelfs beter dan Frank en Simonne het laatste jaar. Maar liefde, dat hoeft voor mij echt niet. Al zal dat er waarschijnlijk wel van komen.

En dan Angèle, die nu al maanden de ideale doorgeefsluis van informatie is richting Chris, geeft vlotjes de info over de loopwedstrijd door aan hem. Ik denk dat we stilletjes aan mogen beginnen speculeren over wat er zal gebeuren tijdens de seizoensfinale. Chris is namelijk betrokken bij beide events rondom de Withoeve...
1 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 440

Bericht door Tiboko » za 11 jun 2022, 12:01

Chris die het geld dat hij net kreeg van Harry meteen doorgeeft aan de net gearriveerde Tim.

Iets wat Harry vanuit zijn auto gezien heeft. Ik denk dat het niet lang gaat duren voor hij Dieter of een andere politieman op de hoogte gaat brengen van Tim's wel heel goede "relatie" met Chris.

Hij snapt nu ook meteen waarom het zo lang duurt voor er actie tegen de crimineel ondernomen wordt.

Ik vind het ook apart dat de examens van Niels al gedaan zijn, wat studeerde die ook alweer ?
1 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 339
x 392

Bericht door heidiw » za 11 jun 2022, 18:22

Tiboko schreef:
za 11 jun 2022, 12:01
dat de examens van Niels al gedaan zijn, wat studeerde die ook alweer ?
Bio-ingenieur
1 x

Plaats reactie