Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Icarus123
Nog geen rang
x 2
x 27

Bericht door Icarus123 » vr 27 mei 2022, 22:34

Een verademing om eens een trouwfeest te zien dat niet plaatsvindt in de Withoeve. Zag er zeer goed uit, het mocht duidelijk wat kosten deze keer.

Ik blijf scenes waarin zowel Marianne als Frank meedoen geniaal vinden. Ze komen niet vaak voor, maar telkens weer spat de ongemakkelijkheid en de wederzijdse minachting van het scherm. Ik las net online iemand die voorspelde dat die twee in een zatte bui later op de avond zullen kussen :lol:

Ook de hele lijn van Lowies kinderwens en dan Olivia die zwanger blijkt te zijn: heel mooi gedaan.

Bij het Chrisgedoe ben ik het wel een beetje kwijtgeraakt vrees ik.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 440

Bericht door Tiboko » vr 27 mei 2022, 22:57

Dat Tim tijdens dat trouwfeest ineens verdwijnt om even een "probleem" van Chris te gaan oplossen. Hoe ver zal hij nog gaan om zogezegd de personen die hij liefheeft te beschermen? Terwijl de beste bescherming is Chris gewoon arresteren. Hij heeft intussen bewijzen genoeg.

Dat hij daarmee - net als Stefaan de voyeur na het uitlekken van zijn gluurpraktijken - mee ten onder zal gaan, heeft hij uitsluitend aan zichzelf te wijten. Geen medelijden met deze corrupte flik.

En nee. In geen 100 jaar geloof ik dat hij undercover werkt. Want dan had hij intussen genoeg bewijzen om heel dat cirkus op te doeken. En toch doet hij gewoon voort...

Verder. Genant hoe Waldek als een ouwe bok naar Nora zat te loensen. Rosa voelde zich er heel ongemakkelijk bij en ook de rest van het gezelschap had het in de mot, met inbegrip van Niels. Wat moet die niet denken van zijn plusmama. Ze zou beter eerst de scheidingsprocedure inzetten....
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 434
x 563
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 27 mei 2022, 23:19

Kobe begint nu toch echt te flippen. Stress oké, maar iedereen afblaffen die je wil helpen, het is er toch een beetje over. (en daarbij nog slecht geacteerd ook) .

Wel mooie trouwkledij van Tamara en van Bob. Heel smaakvol.

Zo'n kinderachtig gedrag van Christine. Hoe houdt Adil het vol met zo'n partner! Soms genante situaties hoe ze zich overal tussen wringt en alles tracht naar haar hand te zetten.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1445
x 543

Bericht door Christel » vr 27 mei 2022, 23:35

Icarus123 schreef:
vr 27 mei 2022, 22:34
Een verademing om eens een trouwfeest te zien dat niet plaatsvindt in de Withoeve. Zag er zeer goed uit, het mocht duidelijk wat kosten deze keer.
De locatie zag er inderdaad mooi uit :yup:
Maar ik moet eerlijk toegeven dat die grote zaal er bij mij juist voor zorgde dat ik het er enorm nep en leeg uit vond zien :oops:
De Withoeve hebben ze zo gevuld met de personages, waardoor alle feestjes er drukbezocht uitzien. Dat vond ik in dit geval helemaal niet. Het leek wel alsof ze die hele grote zaal afgehuurd hadden voor een man of 10. Ik vond het een hele vreemde gewaarwording eigenlijk. :razz:

En de rest van de aflevering?
Marianne heeft tegenwoordig blijkbaar een soort aan- en uitknop voor haar hautaine en onfatsoenlijke kant. De ene keer reageert ze normaal en begripvol, en de keer erop is ze ineens (en totaal ongevraagd) weer helemaal in feeks-modus. Heel bijzonder :crazy: :-?

Ik had echt te doen met Viv, die de laatste weken zo ongeveer elke avond met een nog groter schuldgevoel opgezadeld wordt door Lowie's nieuwe gezins-obsessie en haar ontbrekende kinderwens.

Giftige Niels en Silke die met hun gekibbel ook nog de illusie hadden dat ze Joren een plezier zouden doen als ze weer "normaal" tegen hem doen en bij hem aan tafel gaan zitten. Ik kan Joren maar 1 advies geven: opstaan en lekker laten zitten die 2.

Christine die obsessief en overdreven bezig is de koppelkoningin uit te hangen. Die vrouw is echt het wandelende clichébeeld van een bedil :sick:

Knauwende Kobe die ineens geen woord meer normaal uitgesproken krijgt als hij aan het eten moet beginnen. Doet het cliché dat sommige koks in tirannen veranderen tijdens hun werk, meer dan eer aan. :thumbdown:

Waldek die inderdaad op een redelijk gênante manier weer op "strooptocht" is, en "sneue" Rosa die daar voor de zoveelste keer ongemakkelijk op staat te kijken. Eigenlijk sowieso al compleet onbegrijpelijk dat ze samenwonen gezien hun voorgeschiedenis vind ik, maar goed, het wordt alleen maar pijnlijker en pijnlijker. :sick:

Het enige pluspunt vanavond; dat Bob en Tamara er inderdaad prachtig uitzagen :yup:

Lang verhaal kort; ik heb er allesbehalve van genoten en ga maar weer een tijdje overslaan, vrees ik. Misschien volgend seizoen weer eens proberen, als heel dat gezever rond Tim en Chris ook weer van de baan is, want daar krijg ik inmiddels hoe langer hoe meer kop noch staart aan, en eigenlijk boeit het me ook totaal niet meer... :nope:
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 703
x 65

Bericht door nounake » za 28 mei 2022, 09:49

Dat is exact mijn mening ! Ik kijk enkel nog om mijn dagelijkse ergernis op bestaande situaties af te reageren op deze , al langer hoe belachelijkere" soap !
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 494
x 714

Bericht door satine » za 28 mei 2022, 10:02

Icarus123 schreef:
vr 27 mei 2022, 22:34
Bij het Chrisgedoe ben ik het wel een beetje kwijtgeraakt vrees ik.
Ik ook - ook heel onlogisch allemaal hoe Tim er in mee gaat.
Of hij nu undercover werkt of niet (waar ik even in mee was, maar nu niet meer zeker van ben) - dit doet mij een beetje aan de Jacques-verhaallijn denken.
Begon allemaal interessant, werd dan even spannend, om dan af te zakken naar wat langdradig en onlogisch gedoe.
Mij boeit het niet echt meer.
Tiboko schreef:
vr 27 mei 2022, 22:57
Nora zou beter eerst de scheidingsprocedure inzetten....
Ze zou op zijn minst aan Stefaan duidelijk mogen maken dat de relatie tussen hen over and out is.
Ze vertelt hem dat ze hem nooit zal laten vallen, maar dat pap je ook niet aan met iemand anders zonder duidelijk te zijn wat je daarmee bedoelt.
Tenzij ze Waldek ziet als een 'tussendoortje', maar dat lijkt me haar stijl niet meteen.
En ondertussen weet het hele Thuisdorp het al, inclusief Niels en Silke inderdaad.
Christel schreef:
vr 27 mei 2022, 23:35
Marianne heeft tegenwoordig blijkbaar een soort aan- en uitknop voor haar hautaine en onfatsoenlijke kant. De ene keer reageert ze normaal en begripvol, en de keer erop is ze ineens (en totaal ongevraagd) weer helemaal in feeks-modus. Heel bijzonder
Inderdaad, nadat ze een hele tijd vrij genietbaar was, moest ze gisteravond weer de gifkoningin spelen. Door welk vies insect was die gebeten?
Christel schreef:
Ik had echt te doen met Viv, die de laatste weken zo ongeveer elke avond met een nog groter schuldgevoel opgezadeld wordt door Lowie's nieuwe gezins-obsessie en haar ontbrekende kinderwens.
Inderdaad, dit is geen gewone wens meer, maar een obsessie. En ze probeert wel degelijk begrip te tonen, maar de druk wordt met de dag groter.
Ik had ook met haar te doen.
Christel schreef:
Christine die obsessief en overdreven bezig is de koppelkoningin uit te hangen. Die vrouw is echt het wandelende clichébeeld van een bedil
Inderdaad! En dan dat triomfantelijke lachje er altijd bij! Het wordt echt een beetje griezelig.

De rest is een beetje aan mij voorbij gegaan (ook het gedoe met Kobe, Ilias en de kindjes), maar dat Bob en Tamara er stralend uitzagen, is inderdaad een feit. ♥
1 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 440

Bericht door Tiboko » ma 30 mei 2022, 23:31

Tim die de zwaar gewonde John naar de spoed brengt met het verhaal dat hij die "langs de weg gevonden heeft" en daarna zélf het pv gaat opstellen. Dieter die gelooft dat de korpschef Tim 's nachts opgeroepen heeft om een "verloren pv" terug te vinden.

Hoe ongeloofwaardig kunnen ze het bedenken ??

Interessant was wel de blik in Femke's ogen toen ze Peter zo uitgelaten met Paulien zag dansen. Het drama rond Lowieke en Viv. En de mooie speech van Bob's vennoot en boezemvriend. De twee "oudjes" Marianne en Frank die mekaar geen blik gunden, maar even erg te beklagen waren. Rosa die als een ouwe vrijster ongelukkig afdroop. Christine die meent de trouw te moeten kapen om haar (te beklagen) aanstaande ten huwelijk te vragen...

Voilà - buiten de ongeloofwaardige Chris-toestanden toch nog een leuke aflevering :clap:
1 x

Lisanne666
Nog geen rang
x 3

Bericht door Lisanne666 » di 31 mei 2022, 00:16

Topmomenten: alle scenes met Bob en Tamara. Net echt! Super goed!

Zeer coole momenten: sexy moves Silke op Bon Jovi en Ilias zijn (zeer begrijpelijke) reactie.
Macarena grap Tom en Dries
Femke haar teleurgesteld gezicht toen ze hoorde dat Peter met Pauline naar buiten was gegaan. En haar zoekende blik toen ze met loser Kobe aan het slowen was. Nog steeds is Peter the one and only! Ik wist het wel!

Lichte ranzige momenten: ongetwijfeld kabouter Waldek met de totaal niet bij hem passende Nora.

Belachelijk moment: schoothond Tim die zich laat commanderen door ordinaire crimineel. Al van in het begin bijzonder onwaarschijnlijk en ongeloofwaardig.
2 x

Reseda
Nog geen rang
x 10
x 22

Bericht door Reseda » di 31 mei 2022, 00:18

Ik denk dat de aflevering van vandaag gesponsord werd door Red Bull of een ander pepmiddeltje. Zoveel energie dat iedereen had! Nancy die Bob en Tamara van het trouwfeest naar de luchthaven brengt en vervolgens terugkeert om verder te feesten, Ilias die na een hele avond opdienen nog de fut heeft om voor dj te spelen (hoe is die trouwens aan dat materiaal geraakt?), Kobe en Femke die na een dag zwoegen in de keuken nog een dansje placeren. Indrukwekkend :eek:
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 494
x 714

Bericht door satine » di 31 mei 2022, 09:28

Reseda schreef:
di 31 mei 2022, 00:18
hoe is die trouwens aan dat materiaal geraakt?
Dat vroeg ik mij ook af.
Het was ook nogal apart dat ze pas bij het taart-eten merkten dat de dj er niet was.
1 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 440

Bericht door Tiboko » di 31 mei 2022, 09:46

En normaal draai je niet zomaar uit het hoofd wat nummers, maar bereid je dat voor met een playlist. Iets wat Adil vroeger vaak deed in Thuis, onder meer in de Frens.
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 76

Bericht door apestaart » di 31 mei 2022, 20:13

Tiboko schreef:
di 31 mei 2022, 09:46
En normaal draai je niet zomaar uit het hoofd wat nummers, maar bereid je dat voor met een playlist.
In normale omstandigheden gebeurt dat ook maar in dat geval was er geen tijd meer voor om zo'n playlist te maken dus moest Ilias wel improviseren.
0 x

ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 18
x 47

Bericht door ThuisStan123 » di 31 mei 2022, 22:47

Lisanne666 schreef:
di 31 mei 2022, 00:16
En haar zoekende blik toen ze met loser Kobe aan het slowen was.
Lisanne666 schreef:
di 31 mei 2022, 00:16
ongetwijfeld kabouter Waldek
Waarom vind ik dit grappig? :laughing-rolling: :laughing-rolling: :laughing-rolling:
0 x

Lisanne666
Nog geen rang
x 3

Bericht door Lisanne666 » do 02 jun 2022, 00:27

Aha! Weeral teleurgestelde blik van Femke wanneer ze ongelofelijk toevallig net buiten komt wanneer P&P passeren, luid pratende over hun leuke avond mét afterparty. Die alleen door P&P werd gevierd. Samen. In een hotelkamer. Die ze 'smorgens samen verlaten.
De teleurstelling op haar gezicht neemt trouwens niet af wanneer ze kijkt naar wie er uit haar hotelkamer komt: Vrolijke Kobe.

Nog eens aha! Femke tracht tevergeefs en weinig subtiel van Pauline te weten te komen wat er is gebeurd tussen haar en Peter.

Ik had medelijden met haar. Oke, ze heeft het Peter niet gemakkelijk gemaakt tijdens hun vechtscheiding maar ze zorgde er wel voor dat die evolueerde naar een vriendschappelijke scheiding.

Maar dan heb je Peter die plots met een nieuw gezin afkwam vorig seizoen en met de mededeling dat hij daar al jaren onderhoud voor betaald zonder dat zij er wat van wist. Ook niet zo netjes.

Ik hoop heel erg hard dat ze (voor de zoveelste maal) samenkomen en dat de schrijvers HET DEZE KEER ZO HOUDEN.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 494
x 714

Bericht door satine » do 02 jun 2022, 09:33

Lisanne666 schreef:
do 02 jun 2022, 00:27
Maar dan heb je Peter die plots met een nieuw gezin afkwam vorig seizoen en met de mededeling dat hij daar al jaren onderhoud voor betaald zonder dat zij er wat van wist. Ook niet zo netjes.
Ook niet zo netjes is wel een understatement hier. ;)
De vechtscheiding was trouwens ook het gevolg van wat Peter al die jaren verzwegen en betaald had.
En niet te vergeten dat hij, zelfs toen hij niet anders meer kon, het nog dagen heeft uitgesteld om aan Femke te vertellen dat het leuke kindje zijn dochter was.
Hij wou altijd maar 'praten', maar zei uiteindelijk niks. Daar moesten eerst dagen van ongelukkig kijken aan te pas komen voor hij het kon vertellen.
En dan Nina die daar te pas en te onpas stond en probeerde Femke te commanderen.
Tot zij Kobe kuste, toen kon hij niet meer praten.
Dat de kus een vlucht was omdat Peter zelf met Nina en Yasmine het gelukkige gezinnetje speelde op het huwelijk van Marianne en Leo, terwijl Femke in HUN zaak de klanten bediende, dat kwam niet eens in hem op.
Want zo was Peter toen wel: de baas, altijd vol van zichzelf. Hij had gemakkelijk Femke erbij kunnen betrekken ipv haar te behandelen als de meid die daar toevallig werkt.

Dat Femke het nu moeilijk heeft met het feit dat Paulien opeens in the picture is, vind ik niet zo abnormaal.
Wil dat ook zeggen dat zij nog altijd verliefd is op Peter en hem terug wil?
Ik hoop heel hard van niet.
Want dan is de standvastige en trotse Femke, die altijd wist wat ze wou en zich door niemand van haar stuk liet brengen, echt wel dood en begraven.
Dat zij Peter na zo'n ernstige vertrouwensbreuk nog opnieuw in haar armen zou sluiten, vind ik dan echt wel een karaktermoord.

Maar het is Thuis - en als er met Kobe iets gebeurt, mag Femke vooral niet alleen blijven.
1 x

Plaats reactie