Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 434
x 563
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 18 mei 2022, 09:53

satine schreef:
wo 18 mei 2022, 08:10
Het kan aan mij liggen, maar dit vond ik niet het juiste signaal.
Het wordt precies oog om oog en tand om tand! Je kunt verbaal opkomen, da's wel nog oké, maar er was daar toch sprake van iets meer actie! En waar was het toezicht op dat moment. Niet nodig om dit te rapporteren, maar zelf voor wat reactie zorgen! Da's inderdaad niet 👍 !
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 494
x 714

Bericht door satine » wo 18 mei 2022, 10:02

Als 1 van mijn kinderen vroeger fysiek geweld had gebruikt op school - en zeker op die leeftijd al!!! - had ik dat ook wel willen weten.
Ik vind niet dat de school hier fout heeft gehandeld.
Maar dat het door de ouders op deze manier wordt weggelachen en dat ze het 'zo schoon vonden hoe de meisjes op kwamen voor Vic', stoorde mij ontzettend.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1445
x 543

Bericht door Christel » wo 18 mei 2022, 11:11

satine schreef:
wo 18 mei 2022, 10:02
Maar dat het door de ouders op deze manier wordt weggelachen en dat ze het 'zo schoon vonden hoe de meisjes op kwamen voor Vic', stoorde mij ontzettend.
Daar heb ik ook echt met opgetrokken wenkbrauwen naar zitten kijken, moet ik zeggen. "Mooi" voorbeeld geven ze daarmee af... :-?
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 440

Bericht door Tiboko » wo 18 mei 2022, 11:14

Als ik zo aanvoel waar de piste van de decaan naar toe gaat, lijkt me dit net hetzelfde. Hoewel de man zich met pillen en drank had opgepept, lijkt "de val" van Robrecht een accidentje. Hij was er dus toevallig, ook al was hij geschorst? Want er was geen voorbedachte rade. Nee - lees ik in Pauline's krant "Stefaan was het slachtoffer" omdat Robrecht ((of zijn vrienden) een filmpje over de decaan had gepost. Hum. Zelfs Judith vond het een vreemde zienswijze. Het posten van dat filmpje vinden ze erger dan de maandenlange stalking van Karin. Terwijl dat filmpje deel uitmaakte van de stalking.

Wraak nemen en ermee wegkomen (je wordt er zelfs voor beloond, want Niels heeft hem daarna alles vergeven) wordt hier duidelijk aangemoedigd.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 440

Bericht door Tiboko » do 19 mei 2022, 13:31

Dat romantisch etentje van Waldek en Nora. Straf dat hij na voor de tweede dag op rij totaal afgepeigerd te zijn niet stijf was en nog energie overhad voor een nummertje met Nora.

Aandachtig hun gesprekje beluisterd. Viel me op dat ze het "ontsporen" van haar vent vooral op zichzelf stak, want we konden zo goed met elkaar praten, maar de passie ontbrak. En daar hebben ze natuurlijk nooit over gepraat, stel je voor.

Maar dus - dat Stefaan Karin is gaan stalken (van lingerie stelen tot dickpick's sturen en tenslotte een camera installeren om haar te begluren) - is dus zowaar deels de fout van Nora, denkt ze. Wow.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 494
x 714

Bericht door satine » vr 20 mei 2022, 08:46

Tja, wat vond ik van de aflevering?

Christine met haar flashmob die boos was omdat niet iedereen meteen voor haar springt, zoals Adil dat doet.
En die een aparte regeling wil voor haar Jaan - ze heeft toch ouders? Kunnen die niet op hem letten?
Frank die weer zijn eigen vervelende zelf was, zodat hij door Sam uit medelijden wordt uitgenodigd en ondertussen zijn Eddy en Angèle blij dat ze er een avond van af zijn.
'Professionele journaliste' Paulien die zich bij iedereen gaat verontschuldigen voor haar artikel.
Had ze niet beter tegen haar baas gezegd dat dit ethisch gezien niet ok was? Dat moeten ze toch zelf ook wel beseffen?
En die dan ook nog en passant tegen Kobe zegt 'dat het te vroeg komt'. Die man is nog geen 30 en beseft dat hij waarschijnlijk geen jaren meer heeft.
Dan is zo'n opmerking echt wel een understatement.
Niet moeilijk dat Kobe dan maar opvallend opgeruimd omgaat met het feit dat hij - als kok - niet eens meer alleen een fatsoenlijke maaltijd kan bereiden.
Waldek en Nora die allebei de indruk gaven van niet zeker te zijn of ze wel blij waren met wat er de nacht ervoor gebeurd was.
De speech van Lowie die bijna een eigen FB-pagina mag krijgen.
Silke die zich door alles en iedereen in de steek gelaten voelt.
Ze is niet mijn favoriet, ik vind haar doorgaans gewoon een verwend wicht, maar nu heb ik er toch wel mee te doen.
Judith die helemaal in paniek is - begrijpelijk, maar die foto bewijst op zich niks; wat natuurlijk makkelijk is om te zeggen want ik ben geen betrokken partij.
En dan Tim die zich opeens blijkbaar als een vis in het water voelt, nu hij de corrupte flik is.
Hele vreemde ommekeer, tegenover de vorige keren dat hij met Chris te maken had.

Er is dus wel wat gebeurd, maar alleen het laatste vond ik interessant.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 434
x 563
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 20 mei 2022, 12:01

satine schreef:
vr 20 mei 2022, 08:46
'Professionele journaliste' Paulien die zich bij iedereen gaat verontschuldigen voor haar artikel.
Je hebt Batman, maar nu ook superwoman Paulien! van professionele fotografe, naar stervensbegeleiding, naar therapie en nu meteen journalise! Amai, anderen doen daar jaren over. Maar Paulien blijkbaar niet! :denk:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Renée
Nog geen rang
x 1
x 13

Bericht door Renée » ma 23 mei 2022, 23:31

Ok, het gaat niet over de aflevering van vandaag, maar de verhaallijn komt terug. Ben ik nu zo ouderwets dat ik vind dat wat er gebeurt tussen Nora en Waldek toch geen voorbeeld is? Stefaan zit nog maar in den bak en zij duikt al met mijnheer pastoor Waldek in bed? :sick:
1 x

Reseda
Nog geen rang
x 10
x 22

Bericht door Reseda » di 24 mei 2022, 22:01

Renée schreef:
ma 23 mei 2022, 23:31
Ok, het gaat niet over de aflevering van vandaag, maar de verhaallijn komt terug. Ben ik nu zo ouderwets dat ik vind dat wat er gebeurt tussen Nora en Waldek toch geen voorbeeld is? Stefaan zit nog maar in den bak en zij duikt al met mijnheer pastoor Waldek in bed?
Het is van moeten hé: wie geen relatie of onenightstands heeft in Thuis, riskeert eruit te vliegen. Zie maar wat er met Tania is gebeurd. :mad:
1 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 76

Bericht door apestaart » wo 25 mei 2022, 08:40

Reseda schreef:
di 24 mei 2022, 22:01
Het is van moeten hé: wie geen relatie of onenightstands heeft in Thuis, riskeert eruit te vliegen. Zie maar wat er met Tania is gebeurd.
Ik hoor het al, Rosa zal dan binnenkort ook eruit vliegen aangezien zij momenteel ook geen relatie heeft tenzij de scenaristen plots iemand te voorschijn zal toveren die wel een relatie met haar wilt.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1445
x 543

Bericht door Christel » wo 25 mei 2022, 11:26

apestaart schreef:
wo 25 mei 2022, 08:40
Ik hoor het al, Rosa zal dan binnenkort ook eruit vliegen aangezien zij momenteel ook geen relatie heeft tenzij de scenaristen plots iemand te voorschijn zal toveren die wel een relatie met haar wilt.
Bwah, dat zal nog niet zo'n vaart lopen denk ik. Die heeft net bloedzuiger Jacques achter de rug, dus die krijgt waarschijnlijk nog wel eventjes de tijd om rustig adem te halen voordat ze haar met de volgende love interest opschepen :mrgreen: ;)
0 x

Julia56
Nog geen rang
x 2
x 1

Bericht door Julia56 » wo 25 mei 2022, 21:52

Christine kan haar nu met Peter koppelen. Of Peter met Simonne. Frank met Marianne? Dan kan ze een vervolgboek uitbrengen. Voor de rest heeft iedereen iedereen al gehad :lol: :lol:
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 76

Bericht door apestaart » do 26 mei 2022, 09:34

Julia56 schreef:
wo 25 mei 2022, 21:52
Christine kan haar nu met Peter koppelen. Of Peter met Simonne. Frank met Marianne? Dan kan ze een vervolgboek uitbrengen. Voor de rest heeft iedereen iedereen al gehad
Frank en Marianne? Daar zal er veel volk naar komen kijken, neen a.u.b. laat het uit ik moet er niet aan denken. :thumbdown:
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 494
x 714

Bericht door satine » vr 27 mei 2022, 10:57

Een Thuisaflevering van 13 in een dozijn.
Nancy die haar eigen zenuwachtige zelf was - haar outfit was dan weer om te gieren.
Bob die blijkbaar de laatste nacht voor zijn huwelijk op de zetel moest slapen.
Lowie die het weer allemaal beter wist.
Angèle die zich nooit moeit met anderen.
Frank en Marianne die alleen maar om Robin overeen komen en vermits die er niet bij was gisteren werd het weer giftig.
Een ziek paard, een platte batterij... :roll:
Nora en Waldek die smachtende blikken uitwisselden en Rosa die niet wist waar kijken.
Een babbelbox die last minute nog moest verhuisd worden.
Christine die compleet overdressed was in vergelijking met de andere gasten.
Broer en zus die kibbelden...

Ik had er meer van verwacht, maar dat gebeurt de laatste seizoenen wel vaker. ;)
2 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1445
x 543

Bericht door Christel » vr 27 mei 2022, 13:31

satine schreef:
vr 27 mei 2022, 10:57
Lowie die het weer allemaal beter wist.
Een beetje hetzelfde als Lowie die van de week gewoon zonder schaamte een huwelijkscadeau mee uit stond te pakken en dat wafelijzer ook maar meteen inpalmde om voor Leo'tje wafels te bakken... :sick: :silent: :nope:
1 x

Plaats reactie