Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 366
x 673
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 30 dec 2021, 23:16

johan1969 schreef:
do 30 dec 2021, 21:14
Ik vind het ook niet kunnen dat Tim
Is het zo gebeurd?? Dat was niet helemaal duidelijk wie die stommiteit gedaan heeft. Jan want dat was het wel degelijk. En je hebt gelijk: zoiets is niet logisch of doe je niet. Of zal dat het feit zijn dat hier duidelijk zal gemaakt worden?? dat een hondje meer dan speelgoed is??
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 18
x 413

Bericht door Tiboko » do 30 dec 2021, 23:22

Ik zie Sam nog in staat om dat hondje terug te brengen. Sowieso hoop ik daarop, want dit is onverantwoord.

Waar is Thuis mee bezig, het promoten van dergelijke impulsaankopen ????
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 288
x 406

Bericht door heidiw » vr 31 dec 2021, 00:58

johan1969 schreef:
do 30 dec 2021, 21:14
pupje moet je een half jaar tot n jaar wachten en de fokker legt je meermaals op de rooster om te zien of zijn pupje goed terechtkomt ! Het is geen boek of cd wat je koopt ! Spijtig dat dit zo getoond wordt in Thuis, Pol Goossen als Gaia-boegbeeld moest toch beter weten en n beter voorbeeld stellen.
Inderdaad. Ik had toch ook liever gezien dat Frank en Tim naar een asiel trokken om een hondje te adopteren. Nu komen ze thuis met een wel zeer populair ras dat hierdoor nog populairder en dus nog meer overkweekt en vooral geïmporteerd zal worden uit Oostbloklanden.
Of het een impulsaankoop is valt nog te bezien, want ik denk niet dat Tim zijn dochter een tweede keer zal teleurstellen. En bovendien is Tim niet bepaald impulsief van karakter in tegenstelling tot zijn vrouw. Maar eigenlijk vermoed ik dat Frank zich veel met dat beestje zal bezighouden.
1 x

Johnny
Nog geen rang
x 36
x 87

Bericht door Johnny » vr 31 dec 2021, 09:35

Ik vind die hele Hannah-historie maar vreemd.
Eerst gooit ze met de pluchen hond naar haar vader, de week erna is ze nog altijd boos, ze spreekt niet tegen Tim en wil niet uit haar kamer komen.
Dan moeten er eieren onder gelegd worden en moet Simonne gaan zoete broodjes bakken.
's Avonds dan big smile als ze Tim hoort (was ze niet boos op hem???) en dan krijgt ze gewoon waar ze voor zat te koppen.
Ik heb echt met open mond zitten kijken. Wat een voorbeeld! :nope:

Ik hoop met Heidi mee dat het hondje op zijn minst uit het asiel komt. Ook al is een huisdier geen cadeau en laat je de persoon in kwestie zelf een dier kiezen, zodat er op zijn minst een klik is.
Aan het gezicht van Sam te zien was dit gewoon een impulsaankoop zonder overleg en dat vind ik heel triest. Zeker nu deze link op social media gedeeld wordt:
https://www.huisdierinfo.be/doordacht?c ... cJVdxqEOlA

De FB-pagina van Thuis heeft de link trouwens ook gedeeld, dus ik hoop dat dit verhaal een goed vervolg krijgt en niet dat Frank er voor kan opdraaien, hoe graag die dat misschien ook zou doen.
Hannah wou een hondje, dan mag de boodschap op zijn minst zijn dat ZIJ ervoor zorgt, vind ik.
En niet gewoon: verwend kindje krijgt haar zin.

Dit wou ik even kwijt, want ik vind dit een zeer apart en storend verhaal.
1 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 288
x 406

Bericht door heidiw » vr 31 dec 2021, 09:58

In de krant stond idd dan dat het een impulsaankoop was maar dat er een heel verhaal zal rond gebreid worden om duiding hierover te geven (niet meer gezien want ik lees 's avonds de gazetniet meer, krijg ik alleen maar nachtmerries van :mrgreen: ).
Mijn dochter kreeg ook een hondje "cadeau" maar het was eentje die anders in het asiel was beland. En ik wist heel goed dat ik er voor ging opdraaien, dus neen, het was geen impuls maar net als bij de andere twee heel bewust, want net als Hannah was zij toen ongeveer 5 jaar. Een kind van die leeftijd kan amper voor zichzelf zorgen, laat staan voor iets of iemand anders.
1 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 18
x 413

Bericht door Tiboko » vr 31 dec 2021, 10:16

Na die toestand met die ezel Otto, die onderdeel was van een "opdracht" en nu dus maar op die wijngaard "moet" blijven is dit toch wel :thumbdown:

Verder vind ik het toch wel apart hoe de ooit zo trotse Marianne op een zielige manier probeert om Karin en Tom samen te houden "quote: Los het op tegen vanavond!" zodat ze kost wat het kost in dat huis bij haar zoon kan blijven wonen. Alsof hun gevoelens hieromtrent bijzaak zijn.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 366
x 673
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 31 dec 2021, 10:28

heidiw schreef:
vr 31 dec 2021, 09:58
Een kind van die leeftijd kan amper voor zichzelf zorgen, laat staan voor iets of iemand anders.
Is inderdaad zo, maar als er een goede voorbereiding is, hetgeen nu in Thuis niet gebeurd is, dan kan dat wel een meerwaarde zijn in de opvoeding. Toch wat over verantwoordelijkheidsgevoel meegeven, over hoe het warmte en zorg nodig heeft en dan zijn we al een heel eind op de goede weg! :thumbup: Maar ik heb dat hier niet zien gebeuren!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

catherine
Nog geen rang
x 14
x 21

Bericht door catherine » vr 31 dec 2021, 10:43

Misschien wordt het hondje ziek zoals zovele die van puppywinkels en dus van broodfokkers komen :thumbdown:
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 288
x 406

Bericht door heidiw » vr 31 dec 2021, 11:28

daffy duck schreef:
vr 31 dec 2021, 10:28
maar als er een goede voorbereiding is, hetgeen nu in Thuis niet gebeurd is, dan kan dat wel een meerwaarde zijn in de opvoeding.
Heel zeker! Hier zijn we zowat nooit zonder hond geweest en mijn dochter is er nu wel al meer bij betrokken en beseft heel goed dat een dier ook voelt en gevoelens heeft.
catherine schreef:
vr 31 dec 2021, 10:43
Misschien wordt het hondje ziek zoals zovele die van puppywinkels en dus van broodfokkers komen
Laat ons echt hopen van niet, hoewel het in veel gevallen bittere realiteit is.
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 110
x 206

Bericht door martha » vr 31 dec 2021, 17:26

Ik kan mis zijn maar dat hondje dat zag er mij geen pup uit :denk: Maar ik ga volledig AKKOORD met al de reacties hierboven : een huisdier is GEEN kerst of whatever kadoo. Een huisdier is voor het leven en niet voor even. En ik hou mijn hart vast over het lot van dit beestje want dieren gaan nooit lang mee in Thuis. :(

En welke chique naam die Niels ook geeft aan die verkleed party, voor mij blijven mannen die zich in vrouwenkledij hullen gewoon travestieten :whistle: En Tamara die gaat dan nog haar schminkdoos bovenhalen. Trouwens we weten allemaal al hoe schabouwelijk de kledingstijl van Tamara kan zijn.
1 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1
x 38

Bericht door johan1969 » za 01 jan 2022, 09:16

Aan het vachtje van de hond te zien was hij zeker geen pup van 8 weken, eerder n hond van 1 a 2 jaar of ouder. Een pup kun je niet zo goed trainen om in n tv-programma mee te draaien. Goed nieuws is wel dat Frank zich toch vragen stelde bij die impulsaankoop in de aflevering van gisteren. Ik vraag me af wiens idee het was om dat hondje te kopen ? Frank had het bord 'pups te koop' gezien, maar wschl heeft hij dan Tim ingelicht en heeft die het gekocht ?
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1
x 38

Bericht door johan1969 » za 01 jan 2022, 09:20

@Johnny : ik heb geen kinderen en ik weet niet of kinderen/pubers tegenwoordig alles zo maar krijgen of mogen maar ik vrees van wel ... Ik heb jarenlang voor n hond moeten zagen bij mijn ouders, hints laten vallen etc en kreeg n shi tsu op mijn 14. Bijna de hele verzorging (wandelen, kammen, in bad steken, nagels knippen, voederen) was voor mij. Dat zie ik n kindje van de leeftijd van Hannah nog niet doen.
1 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 64

Bericht door apestaart » za 01 jan 2022, 09:21

Tania is blijkbaar slachtoffer geworden van homofoob geweld.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 18
x 413

Bericht door Tiboko » za 01 jan 2022, 16:24

Tom die op een paar uur tijd van razend kwaad op Karin overschakelde naar "lekker gezellig samen feesten" en "gaan we samen een dagje naar zee"?? Opkikker voor Peter, met dat filmpje van Yasmine. Maar wat deed hij daar in de wijngaard? Even lekker zichzelf kwellen?? Kobe die met Femke heel betekenisvol het glas hief en zei "op een mooie toekomst samen", de reactie van Femke was dat "geheimzinnig lachje". En Frank en Simonne die blijkbaar voltijds voor het hondje gaan zorgen??

In ieder geval kijk ik uit naar maandag :yup:
Moderator bericht:

Gedeelte tekst verwijderd.
Onze forumregels zijn nog steeds dezelfde: alles wat niet in de aflevering aan bod kwam, beschouwen we hier als spoiler, ook wat in de preview voor de volgende aflevering getoond werd.
En voor de spoilers hebben we een apart subforum.
Gelieve hiermee rekening te willen houden.

:text-thankyouyellow:
0 x

ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 16
x 48

Bericht door ThuisStan123 » za 01 jan 2022, 19:05

Tania in elkaar geslagen door een groep queerfoben. Was dat nu echt nodig? Ik begrijp de scenaristen steeds minder.
0 x

Plaats reactie