Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 239

Bericht door Tiboko » vr 11 jun 2021, 14:11

catherine schreef:
vr 11 jun 2021, 11:33
Het is inderdaad vergezocht dat dit adres niet haar echte adres was….
Opmerkelijk dat Judith dit adres uit het hoofd kent, vooral als blijkt dat het om het tweede adres van die vrouw gaat.

Zou ze alle adressen van al haar klanten uit het hoofd kennen :think:
0 x

Sandertje
Poster rang 1
Poster rang 1
x 14

Bericht door Sandertje » vr 11 jun 2021, 14:52

Tiboko schreef:
vr 11 jun 2021, 14:11
catherine schreef: ↑
vr jun 11, 2021 11:33 am
Het is inderdaad vergezocht dat dit adres niet haar echte adres was….

Opmerkelijk dat Judith dit adres uit het hoofd kent, vooral als blijkt dat het om het tweede adres van die vrouw gaat.

Zou ze alle adressen van al haar klanten uit het hoofd kennen
Was geen patient van Judith, toch niet volgens het bestand van Tim. Dus het adres zal telefonisch doorgegeven zijn.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 239

Bericht door Tiboko » vr 11 jun 2021, 16:06

Op huisbezoek (wat veel meer tijd vergt voor een arts dan een consultatie in eigen praktjjk) bij een patiënt die niet eens haar eigen patiënt is ?

Gebeurt enkel als het een dokter van wacht is.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 573
x 222

Bericht door ikke » vr 11 jun 2021, 16:46

Tiboko schreef:
vr 11 jun 2021, 14:11
1/ dokters hebben een goed geheugen
2/ Als 't geen patient is van de dokter moet die dat adres noteren....
3/ als hij/zij 't zelf niet weet zijn, dan laat die zich leiden door een gps, en dat adres moet dan ingebracht worden: dus al 2 keer de gedachten bij dat adres moeten houden...Dus idd veel kans dat Judith dat adres nog uit het hoofd weet.
4/ hoeveel adressen die "patiente" heeft, speelt geen enkele rol: Judith kreeg maar één adres waar ze zich naartoe moest begeven.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 261
x 473
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 11 jun 2021, 17:41

ikke schreef:
vr 11 jun 2021, 16:46
als hij/zij 't zelf niet weet zijn, dan laat die zich leiden door een gps,
Dus moesten quick en Flupke de auto van Judith eens grondig bekijken, dan zien ze misschien één en ander op de gps ! En zoals ze gisteren in alle discrete dat huis benaderden, ze beukten bijna de deur in, en de troepen in volle ornaat, voor het venster passeerden, zonder zich te verschuilen, dan moet het toch lukken zeker als ze vandaag zo voortdoen! :mrgreen:
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Sandertje
Poster rang 1
Poster rang 1
x 14

Bericht door Sandertje » vr 11 jun 2021, 20:57

Weer een seizoen gedaan.

Ik weet dat er een groot aantal kijkers zullen teleurgesteld zijn dat er geen bloedbad aan te pas kwam, maar ik slaakte toch wel een zucht van opluchting toen Jacques de pijp liet vroeg in de aflevering.

Dat Thilly een schot zou opvangen voor Waldek doet er mij aan denken dat de relatie tussen die twee toch niet uitgespeeld is. Voor mij hoeft dit niet echt, maar ik heb het toch liever dan dat de leuke vriendschap tussen Waldek en Rosa terug een relatie wordt. Dat is volgens mij al te vaak stukgelopen om nog realistisch te zijn. Ik zie ze veel liever bezig als beste vrienden.

De twist rond Joren en de spoorweg had ik zien aankomen, dat Stan alsnog ging vertrekken niet meteen. Ik had gedacht dat de situatie met Judith er voor zou zorgen dat Stan niet naar Mali ging gaan. Nu hoop ik niet dat het gevolg is dat dat Stan gewond of dood terugkeerd en Joren met een gigantisch schuldgevoel blijft rondlopen.

De verhaallijn rond het trouwfeest van Leo en Marianne maakte rare sprongen. Maar dat bedek ik met de mantel der liefde gezien de onvoorziene afwezigheid van Leah Thys. Alles bij elkaar is het toch nog een mooie moment geworden al hoefde al dat zeemzoeterig gedrag tussen Peter en Yasmine voor mij ook niet. Dit keurt niet goed wat Femke deed maar Peter kon op zijn minst de stap zetten om haar te betrekken. In ieder geval was deze relatie een kroniek van een aangekondige dood. De vraag is of het, zoals zo vaak al, goed komt want op een relatie tussen Femke en Kobe zit ik nu niet bepaald te wachten.

Ik ben toch ook wel wat opgelucht dat Bob & Tamara en Christine & Adil er min of meer positief door komen in deze aflevering.De verhaallijn rond de kanker van Bob was zeer aangrijpend maar men mag ook wel is het intense geluk tonen als zoiets goed afloopt. Rond Adil & Christine vond ik dan weer het acteren zeer opmerkelijk. Ik hoop dat de makers van Thuis beseffen wat voor een talenten Nawfel Bardad-Daidj en Daphne Paelinck zijn want dit was een zeer moeilijke plotlijn die ze tot een mooie climax hebben gebracht.

En dan is er Rosa...

Gisteren gaven ze al redelijk wat aandacht aan het feit dat Rosa naar Bart Madam ging dus ik had wel verwacht dat de slang zijn gif nog ging nazinderen. Spannend is het in zekere zin wel, maar langs de andere kant is er voor mij de spanning er altijd af als het om een oerpersonage gaat.

Gezien Jacques Rosa in zijn erfenis heeft opgenomen denk ik dat we daar rond eerder een verhaallijn gaan zien. Ik weet niet of in realiteit iemand als Rosa effectief nog recht zou hebben op de erfernis van Jacques maar ik vermoed dat de schrijvers daar wel nog iets rond zullen vinden.

Hopelijk kan Thuis volgend jaar geleidelijk weer onder normale omstandigheden opgenomen worden want Viv en Lowie moeten bijna kussen voor 5 om nog iets van passie te zien in de reeks.
5 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 261
x 473
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 11 jun 2021, 22:50

Het was een beetje een 'kliniek' aflevering. 3 verschillende personages in een ziekenhuis is wat veel voor Korneel! Maar ondanks dat... we mogen de moeilijke omstandigheden van dit jaar niet vergeten en het waarschijnlijk heel wat knutselwerk gevraagd heeft om er toch not iets moois van te brouwen. Heel moeilijk gevoel om Marianne zo gelukkig te zien en dan weten welke moeilijke tijd haar te wachten staat. Toch menselijke en warme momenten mee mogen beleven!
0 x

vdbemdsa
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 20

Bericht door vdbemdsa » za 12 jun 2021, 10:33

Wat ik niet begrijp ivm trouwfeest, de genodigden, ik weet het, door gans voorval Judith was het raar, maar dacht toch dat Emma en Stan meer betekenden voor Marianne en dat die ook uitgenodigd zouden zijn. Nu misschien door het voorval niet daar, maar niets opgevangen dat ze uitgenodigd zouden geweest zijn. Ook niet Viv, die betekent toch ook meer voor Leo, neen, rare genodigden, vond dan dat Frank en Simonne er zeker niet moesten zijn ,en zelfs Roza moest via via vernemen dat Leo, haar ex-schoonbroer, ging trouwen met haar "beste" vriendin. Dan het feit Femke, Peter deed nu niets verkeerd, zijn dochter wou een foto van haar mama en papa, tja, Femke wou volgens mij al langer bij Kobe uithuilen.
0 x

Icarus123
Nog geen rang
x 1
x 17

Bericht door Icarus123 » za 12 jun 2021, 11:49

Ik vond het een prachtige seizoensfinale, met stip de beste van de afgelopen jaren, al was het maar omdat ik voor het eerst in jaren niet teleurgesteld ben. En hoewel ik toch wel wat aan te merken heb op de manke verhaallijnen, vind ik dit zeker en vast een sterk seizoen! Zeker als je vergelijkt met de twee vorige seizoenen: ik moet al heel veel moeite doen om mij te herinneren wat er dan allemaal gebeurde.

En ze hebben duidelijk geleerd van hun fouten: waar de laatste jaren de seizoensfinale gewoon een lange aflevering was, was hij deze keer een mooi geheel met veel spanning, drama, tranen én een portie positiviteit. Enkele jaren geleden was er eens een seizoensfinale zonder Frank en Simonne, wat onvergeeflijk was. Blij dat ze er bij waren. Ik heb luidop gelachen met Frank :lol: . Het was ook een aangename verrassing om Marianne terug te zien. De koningin van Thuis straalde, zo mooi om te zien!

Heel leuk dat er wendingen zijn in alle lopende verhaallijnen, met betrekking tot een groot deel van de personages: Leo/Marianne/Nina, Kobe/Paulien, Waldek/Thilly/Judith, Stan/Joren, Peter/Femke, Bob/Tamara, Adil/Christine. Alleen Eddy hebben we gemist. Jammer dat hij niet even meedeed.

En met Jacques hebben ze me verrast. Niemand had verwacht dat hij na enkele minuten al dood zou zijn. En dan Rosa. Bij ons duurde het wel eventjes voor we ons realiseerden dat hij allicht eerst langs Rosa was gepasseerd. Wij dachten dat hij Rosa misschien in zinkende auto in het kanaal had gedumpt en dat het een race tegen de tijd zou zijn om haar te vinden. Nu hebben ze toch enkele dagen om haar te vinden, vooraleer ze sterft van de honger.
Als ze gewoon in de koffer van Jacques op de oprit van de boerderij blijkt te liggen, zou ik het heel flauw vinden. Hopelijk is er wat meer aan de hand, zodat we in september meteen vertrokken zijn voor enkele dagen zoeken naar Rosa met flashbacks van eventuele conversaties die ze gehad hebben. Het verhaal Jacques is voor mij nog niet afgesloten, ik wil zeker nog weten wat Jacques allemaal nog tegen Rosa heeft gezegd.

Het is ook een erg interessante verhaaltechniek: zelfs na zijn dood zorgt Jacques nog voor ellende. Heel goed bedacht van de schrijvers!
1 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 239

Bericht door Tiboko » za 12 jun 2021, 12:39

Icarus123 schreef:
za 12 jun 2021, 11:49
En met Jacques hebben ze me verrast. Niemand had verwacht dat hij na enkele minuten al dood zou zijn. En dan Rosa. Bij ons duurde het wel eventjes voor we ons realiseerden dat hij allicht eerst langs Rosa was gepasseerd.
Zonder die ontvoering was het voor mij een min of meer OK-finale geweest, maar dit verpest alles.

Jacques die géén vervoer heeft (maar blijkbaar altijd ergens auto's/motorfietsen heeft klaarstaan) EN zo goed als amper nog kon stappen, al meer dan een week met een zwerende kogel in zijn rug zit, zonder fatsoenlijke medicatie, opgejaagd door de flikken... blijkt ineens nog fit genoeg om - terwijl zijn ene ontvoerde nog vrolijk in de living ligt - even tussendoor nog een tweede persoon te gaan ontvoeren? Zonder dat iemand het gezien heeft, op klaarlichte dag? En alwéér Rosa? Spannend is die cliffhanger niet, als je weet dat ze een vast personage is en alle zes (?) slachoffers van Jacques figuranten waren. Dus sowieso duikt ze in september weer oef :smile: met een zucht weer op.

Ook raar. De politiemannen die in uniform even alcohol gaan drinken op café?

Marianne die spoorloos is (een hele week de gsm plat) maar dan ineens op Zaventem staat om snel snel te trouwen. Gelukkig was er nog het flashy korte glitterkleedje van Nancy, die even dacht dat ze weer 16 was. Maar waar was Britney?
0 x

Icarus123
Nog geen rang
x 1
x 17

Bericht door Icarus123 » za 12 jun 2021, 13:04

Tiboko schreef:
za 12 jun 2021, 12:39
En alwéér Rosa? Spannend is die cliffhanger niet, als je weet dat ze een vast personage is en alle zes (?) slachoffers van Jacques figuranten waren. Dus sowieso duikt ze in september weer oef met een zucht weer op.
Uiteraard weten we dat Rosa er goed uitkomt. Er is dan ook niets wat suggereert dat ze in levensgevaar is. Daar ben ik blij om. Ze hadden ook een slapende Rosa kunnen tonen met het idee dat de kijkers zouden denken dat ze dood zou zijn. Dat zou zeer flauw zijn. De 'ontvoering' van Rosa was er inderdaad misschien net iets te veel aan, maar het is wel nodig om volgend seizoen meteen stevig te kunnen starten. Ik zie het als een kers op de taart, niet als een spannende cliffhanger.
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 130
x 214

Bericht door heidiw » za 12 jun 2021, 13:30

Ik vond het een aangename seizoensfinale. Er waren wel een aantal rariteiten maar we weten intussen al wel hoe dat komt.

Jacques.
Inderdaad verbazend dat hij zo snel uitgeschakeld werd. Quick en Flupke waren voor één keer op tijd op de juiste plaats.

Thilly.
Is blijkbaar tot het besef gekomen dat niet heel de wereld rond haar draait. Zonder aarzelen een kogel opvangen voor Waldek, daar kan een interessant vervolg aan gebreid worden. Maar gelukkig voor haar kon Jacques al niet meer goed mikken of het was slechter afgelopen.

Stan en Joren.
Voorspelbaar. Maar wel logisch.

Rosa.
Het begon al te dagen toen Kobe haar vanuit de wijnshop belde dat er iets niet klopte. Tot op dat moment, en vooral omdat Jacques al was uitgeschakeld dacht ik dat we het zonder "cliffhanger" zouden moeten doen.

Leo en Marianne.
Fijn om te laten zien dat oudere mensen ook nog liefde kunnen vinden en geven. Dat Frank en Simonne erbij waren is toch logisch. Frank is een vriend van Leo en Simonne was niet enkel lang een zakenpartner/overnemer van zijn bedrijf maar ook lange tijd zijn "schoondochter" toen hij samen was met Yvette.
Dat Stan en Emma er niet waren is ook logisch: Stan vertrok op missie en Emma had wel andere dingen aan haar hoofd. Eerst dacht ik ook dat Nancy voor één keer redelijk stijlvol voor de dag kwam tot ze in totaliteit in beeld kwam :lol:

Adil en Christine.
Schitterend geacteerd. De angst van Christine om ook haar andere kindje te verliezen sneed door merg en been. Ook de onrust van Adil toen hij zat te wachten was zo geloofwaardig dat ik er zelf ongemakkelijk van werd.

Femke en Peter.
EINDELIJK!!!! Eindelijk is de zeepbel uiteen gespat. Of ze nu iets met Kobe begint interesseert mij geen donder maar Peter krijgt eindelijk de rekening gepresenteerd. Het zou mooi zijn moest Femke hem er helemaal kunnen uitwerken en zijn deel aan Lowie geven. Het is hem door Peter immers jaren geleden ontnomen.

En nu op naar de zoektocht naar Rosa en de vraag wat ze met de erfenis zal doen, en het huwelijk van Bobbelix en Tamara.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 857
x 341

Bericht door Christel » za 12 jun 2021, 15:28

Ook ik heb wel genoten van de seizoensfinale. Het was al een tijdje geleden dat er vooral een positief gevoel heerste, en dat was fijn, zeker voor zo'n lange aflevering. Ook meer dan prima om Jacques al zo snel te zien verdwijnen. Dat vond ik een groot pluspunt. Ook een groot pluspunt vond ik de afloop tussen Peter en Femke, en het feit dat ze zich gewoon niet over zijn bedrog en de situatie heen kan zetten, hoe hard ze ook haar best doet. Eindelijk een beetje realisme :thumbup: Wat hierbij ook zeker helpt is dat Peter eindelijk eens flink op zijn neus kijkt. Dat werd hoog tijd en ik heb ervan genoten :twisted: :mrgreen:

Verder een dikke chapeau voor alle acteurs die deze seizoensfinale zo mooi gebracht hebben. Voor hen niks dan lof! :clap:
Wat naar mijn mening over het gros van de verhaallijnen in geen geval meer gezegd kan worden, helaas...
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 261
x 473
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 12 jun 2021, 17:40

vdbemdsa schreef:
za 12 jun 2021, 10:33
Peter deed nu niets verkeerd, zijn dochter wou een foto van haar mama en papa, tja, Femke wou volgens mij al langer bij Kobe uithuilen.
weet niet hoor! Dat moment moet enorm pijnlijk geweest zijn voor Femke en totaal ongepast van Peters zijde! Je moet je maar eens in haar plaats stellen en hoe ze zich buitengesloten voelt! :eek: was precies een gelukkig gezinnetje dat daar stond. en zij moest er maar naar kijken en het goed vinden! Zou het ook niet kunnen, vooral met Nina die voortdurend voor haar voeten loopt en haar niet kan uitstaan. Ik denk dat ik haar de toegang tot de Withoeve zou ontzeggen, als dat enigszins mogelijk is uiteraard.
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 65
x 127

Bericht door martha » zo 13 jun 2021, 13:11

Wat ik er van vond ? Awel heel rustig, we hadden al een ganse week de perikelen van grommende Jacques mogen aanschouwen dus content dat hij eindelijk uit zijn "lijden :mrgreen: " werd verlost. Voor Tim hopelijk geen vervelende ondervragingen door comité P (alhoewel dat nu anders heet :denk: ).
Er was het huwelijksaanzoek van bobbie :violin: en tamara :violin: Voor mij :sleeping-yellow: Maar wel blij dat de verhaallijn van bob en zijn ziekte (voorlopig) is afgerond.
Het huwelijk van Marianne en Leo dan : ik zat juist te denken : awel, waar is Rosa eigenlijk ? toen mij de kriebel bekroop, (het moment dat Kobe tevergeefs Rosa wilde bereiken via GSM) dat ik dacht "verdorie, het zal toch niet waar zijn dat Jacques Rosa in zijn klauwen heeft." Ik was al blij dat hij in het begin werd uitgeschakeld zonder dat Rosa er bij was. Niet dus.
Wat ik me afvraag (ik kan verkeerd zijn) ik dacht dat Thilly in haar onderbuik werd geraakt maar later in het ziekenhuis was enkel haar arm in het verband (en opmerkelijk : ze gilde niet eens, ze slaakte geen enkele pijnlijke kreet :doh: , zou ze echt een super-woman zijn ? :denk: :mrgreen: ).
En dan de outfit van Nancy : :laughing-rolling:

Algemene conclusie : :clap: En er was ook het dankwoord van de makers van Thuis die zowel de crew, de acteurs en ons kijkers bedankten :clap:
0 x

Plaats reactie