Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 573
x 222

Bericht door ikke » vr 04 jun 2021, 12:19

nounake schreef:
vr 04 jun 2021, 09:53
Wat een thriller zeg !
Wat een GILLER, bedoelde je?
2 x

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 243
x 47

Bericht door nounake » za 05 jun 2021, 08:14

Wat een GILLER, bedoelde je?
1 x
Juist ! :yup: :lol: :lol: :lol: :lol:
1 x

ThuisfanNL
Nog geen rang
x 1

Bericht door ThuisfanNL » ma 07 jun 2021, 21:00

Je merkt dat dit de week van de seizoensfinale is. Weer een spannend einde van de aflevering. Jacques die Judith in de kelder van het huis waar ze naar toe is gelokt opgesloten. Ze deed een poging om via het raam een voorbijganger te waarschuwen tevergeefs. Toen kwam Jacques binnen en lijkt Judith iets aan te doen, maar wat. Dat is de vraag. Dit brengt mij wel nieuwgierigheid hoe dit verder zou gaan. Ik hoop wel dat Judith levend uit zal komen en dat Jacques nou eindelijk wordt opgepakt.

Ik merk wel dat dit verhaal wel mijn meeste aandacht trekt. Ook zijn de andere verhaallijnen zoals de trouw van Marianne en Leo en de ziekte van Bob zijn ook goed bedacht maar dat maakt de aflevering toch wat minder interessant.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 239

Bericht door Tiboko » ma 07 jun 2021, 22:47

Jacques die met één hand en een intussen zwaar zwerende wonde in zijn rug (na één week moet hij eigenlijk al quasi dood zijn, het blijft blijkbaar maar bloeden - hij zou ook hoge koorts moeten hebben) een vrouw in bedwang houdt die in haar vrije tijd aan boksen doet. Echt ??

Ook een beetje vreemd dat Dries (die net wanneer zijn lief ontvoerd wordt niet thuis is, wat een toeval) de trouw van Leo en Marianne betaalt, ik denk dat als zij dat via flapuit Nancy ontdekt, Leo zijn trouw mag vergeten.

De "andere" patiënten van Judith, die niet geholpen worden omdat de dokter "ontvoerd" is. Niemand die dat raar vindt ??
0 x

catherine
Nog geen rang
x 12
x 12

Bericht door catherine » ma 07 jun 2021, 22:59

Dat Dries nu plots de trouw van Marianne en Leo betaalt vind ik ook maar raar. Ze waren een tijd geleden wel even close maar niet meer dan dat en het werd niet vervolgd. Bovendien is Marianne geen arme luis. Dries kon beter zijn geërfd geld van Reinhilde uitgeven aan iets meer nuttigs of zinvol. Raar
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 261
x 473
Contacteer:

Bericht door daffy duck » ma 07 jun 2021, 23:17

Tiboko schreef:
ma 07 jun 2021, 22:47
Niemand die dat raar vindt ??
Ja, het ging weer met haken en ogen aan mekaar deze avond. en de 'clou' was het feit dat Eddy opnieuw z'n Jane kon ruiken. Amai m'n ratje, als voorbereiding naar een seizoensfinale kan dat tellen! :smile:
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

jeff
Nog geen rang
x 2

Bericht door jeff » di 08 jun 2021, 01:34

Hier kan dus bij dit seizoenseinde een punt achter gezet worden en dus hoeft het volgend seizoen niet meer telkens opnieuw op te duiken. Oef...

Ik weet niet of het hier ooit al eens werd opgemerkt, maar een week in Thuis bestaat uit hoogstens drie dagen. Vandaag bvb. ging men verder waar het vrijdag geëindigd was en bij het einde van de aflevering van vandaag was het nog altijd diezelfde dag 's avonds/'s nachts. De volgende dag in Thuis zal weer over minstens twee uitzenddagen lopen, maar ineens zullen we wel bij het einde van deze week wel op de dag van de geplande trouw van Marianne/Leo zijn, nl. vrijdag. Ook nooit weekends trouwens in Thuis.
Ik denk dat aldus een Thuisjaar maar hooguit 90 dagen telt i.p.v. 365 want er is ook nog de zomerbreak (16 weken): dan resten er nog 36 weken die elk maar 2 à 3 dagen tellen in Thuis, dat is dus ca. 90 dagen
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 857
x 341

Bericht door Christel » di 08 jun 2021, 11:04

Ja, dagen, weken en ook seizoenen verlopen in Thuis niet persé heel logisch of kloppend, inderdaad. :)
Zo hangen er regelmatig nog groene bladeren aan de bomen in putje winter, bijvoorbeeld :mrgreen:

Zo'n dingen maken mij persoonlijk niet zoveel uit, want ik kan me voorstellen dat het bijna niet te doen is om daar allemaal rekening mee te houden als je een dagelijkse serie maakt. Het plannen van dat alles (binnenscènes, buitenscènes, scènes op locatie) lijkt me sowieso een moordklus.

De onwaarschijnlijkheden in de verhaallijnen daarentegen, vind ik inmiddels wel storend en ook heel jammer.
Tiboko schreef:
Jacques die met één hand en een intussen zwaar zwerende wonde in zijn rug (na één week moet hij eigenlijk al quasi dood zijn, het blijft blijkbaar maar bloeden - hij zou ook hoge koorts moeten hebben) een vrouw in bedwang houdt die in haar vrije tijd aan boksen doet. Echt ??
Dat dus... :yup:
Hoe onwaarschijnlijk kunnen ze die hele warboel rond Jacques verder nog maken? :crazy:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 130
x 214

Bericht door heidiw » di 08 jun 2021, 11:26

Tiboko schreef:
Jacques die met één hand en een intussen zwaar zwerende wonde in zijn rug (na één week moet hij eigenlijk al quasi dood zijn, het blijft blijkbaar maar bloeden
Inderdaad, een normaal mens is al dood door algemene sepsis.
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 65
x 127

Bericht door martha » di 08 jun 2021, 15:55

Wat ik er vond gisteren ? Eerlijk ? Flauw. Flauw. En me weeral geërgerd aan het feit dat alles altijd zo "rap rap" moet gaan. Vrijdag trouw, oei, we moeten nog vrijgezellen organiseren :crazy: Donderdag zeker :crazy: Vroeger in de frens konden ze dat ook goed, feestje voorzien voor morgen ? Okee dan was er feestje met alles erop en eraan. Doe dat maar eens na in het echte leven :lol:

Eerlijk gezegd dacht ik dat het Karin was die het trouwfeest ging bekostigen :mrgreen:

En die gijzeling van Judith en een grommende Jacques dat zal wel duren tot en met vrijdag vrees ik.

En waar ik me ook aan erger (heb dat al eens vermeld) waarom die GSM berichten niet uitvergroot worden :roll: Ik zit niet op mijn neus op het TV scherm (is niet gezond, heb ik als kind geleerd :mrgreen: ) en ik heb ook geen super ogen. En eerlijk gezegd, gisteren had ik geen goesting om uit mijn zetel te klauteren, de opname stil te zetten om te zien wat er in die berichtjes stond. Vroeger deden ze dat wel (GSM berichten in het groot zetten).
Laatst gewijzigd door martha op di 08 jun 2021, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

ThuisfanNL
Nog geen rang
x 1

Bericht door ThuisfanNL » di 08 jun 2021, 15:58

martha schreef:
di 08 jun 2021, 15:55
En die gijzeling van Judith en een grommende Jacques dat zal wel duren tot en met vrijdag vrees ik.
Daar houd ik ook rekening mee. Ik hoop niet dat ze het uitrekken tot na de seizoensfinale.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 294
x 488

Bericht door satine » wo 09 jun 2021, 10:14

ThuisfanNL schreef:
di 08 jun 2021, 15:58
Ik hoop niet dat ze het uitrekken tot na de seizoensfinale.
Ik hoop het ook niet. Als ik er aan denk hoe levendig Jacques nog is ondanks alles - en er wordt dan gezegd dat Adil en Christine in een barrel gaan overnachten, dan hou ik mijn hart al vast.
Er zijn meerdere mensen van wie Jacques denkt dat hij er nog een eitje mee te pellen heeft, dus ik hoop dat iemand hem vanavond kan uitschakelen, zodat we hem niet het hele rijtje moeten zien afwerken.
0 x

Icarus123
Nog geen rang
x 1
x 17

Bericht door Icarus123 » wo 09 jun 2021, 13:04

satine schreef:
wo 09 jun 2021, 10:14
Ik hoop het ook niet. Als ik er aan denk hoe levendig Jacques nog is ondanks alles - en er wordt dan gezegd dat Adil en Christine in een barrel gaan overnachten, dan hou ik mijn hart al vast.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die barrel nog voor het einde van het seizoen in brand gaat schieten... Uit wraak voor zijn ontslag bij ACE of omdat hij denkt dat Kobe er in ligt te slapen. Maar Christine en Adil hebben al genoeg miserie.
0 x

Johnny
Nog geen rang
x 3
x 18

Bericht door Johnny » wo 09 jun 2021, 13:18

Dat van die overnachting in de barrel komt toch wel op een vreemd moment.
Iedereen in de Withoeve weet dat Vondel daar dood gestoken is en ik neem aan dat iedereen ook weet dat Jacques nog leeft.
Kobe mag er niet meer slapen, omdat dat niet veilig is, maar een zwangere vrouw en haar vriend dan wel? :-?
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 239

Bericht door Tiboko » wo 09 jun 2021, 13:53

Ik kan me niet voorstellen dat Jacques - die amper nog drie stappen kan zetten en intussen ook nog een ontvoerde vrouw in de kelder heeft zitten - nog snel even met die doktersauto tijdens de nacht vlug over en weer zal gaan naar de wijngaard om er een barrel in brand te steken. Als dat zijn plan zou zijn, waarom heeft hij dit dan vorige keer niet gedaan?

Stel trouwens wel vast dat deze week ineens evenveel moet gebeuren als anders in een hele maand. Vrijgezellenfeest, een trouw, afronding van Bobs behandeling, de zwangerschap die dreigt mis te lopen, Eddy die wonderbaarlijk ineens weer kan ruiken, Boowie dat plots weer toekomst heeft, Joren die ineens weer verliefd lijkt op Stan, Yasmine die blijkbaar ineens meer op de Withoeve zit dan thuis bij haar moeder (die eerstdaags onderduikt, ben ik zeker van) en Tom die blijkbaar ook iets goed te maken heeft.
0 x

Plaats reactie