Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 573
x 222

Bericht door ikke » za 29 mei 2021, 10:00

Of ik nu wel of niet een hondenbezitter of liefhebber ben, doet er voor mij helemaal niet toe. Die verhaallijn met Vondel is er stomweg bijgesleurd. Wij hadden/hebben idd geen nood aan zo'n verhaallijn die er eigenlijk verder niets toe doet/deed.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 261
x 473
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 29 mei 2021, 11:39

Ho! Zo pissed off! Eindelijk een intelligent personage in de serie : Vondel. Keek er zo naar uit om daar wat liefde en warmte te vinden, en baf, ze laten die hond toch maar sterven zeker! dit is er zo ver over! :hand: Voor hondenbezitters dikke tranen voor de rest van de avond, en dat kan niet de bedoeling zijn van een serie waar je als ontspanning naar kijkt! :twisted:
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 243
x 47

Bericht door nounake » za 29 mei 2021, 11:54

yasmine is dus een soort wonderkind ....Wie schrijft zulke scenario's toch ?
1 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 573
x 222

Bericht door ikke » za 29 mei 2021, 14:18

nounake schreef:
za 29 mei 2021, 11:54
Wie schrijft zulke scenario's toch ?
Superscenaristen!
1 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 294
x 488

Bericht door satine » za 29 mei 2021, 18:12

Ik stond ook verwonderd over Yasmine.
Ze is inderdaad nogal pienter, wat het leuk maakt om naar haar te kijken.
Maar wat een schatje is ze - zo lief en beleefd.
En die heeft dan Nina en Peter als ouders? :denk:
Dat is een appel die wel ver gerold is. ;)
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 261
x 473
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 29 mei 2021, 20:13

satine schreef:
za 29 mei 2021, 18:12
En die heeft dan Nina en Peter als ouders?
Ja, onbegrijpelijk! Hoe kan je zo positief en clever in het leven staan als je zuurpruim Nina gans de dag rond je vodden hebt. Nog daargelaten dat Peter hier ook iets in de pap te brokken had toen die in clevere meid op de wereld kwam!
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 857
x 341

Bericht door Christel » zo 30 mei 2021, 18:06

Tiboko schreef:
za 29 mei 2021, 00:24
Opmerkelijk. De 9-jarige Yasmine is blijkbaar helemaal open gebloeid sinds ze in Thuis-dorp verkeert. Nooit achter haar vader gevraagd, aldus Nina - een paar weken geleden tegen Leo. Ze is daar niet mee bezig.

En dan ineens bam. Ze heeft Peter gegoogled en ontdekt wat er tien jaar geleden is gebeurd.
Daar zat ik ook met opgetrokken wenkbrauwen naar te kijken, en kon niet helpen om meteen te denken: "hopelijk is ze via Google niet hier terecht gekomen, want dan heeft ze niet veel geweldigs over hem gelezen..." :twisted: :mrgreen: :razz:

Maar goed, wat vond ik van de aflevering...
Ik "kijk" Thuis regelmatig op de achtergrond, tijdens het afwassen of zo, en dan hoor ik dus vooral de dialogen totdat ik iets interessants voorbij hoor komen, wat ik dan kijk. De laatste tijd valt mij - tijdens het luisteren - meer en meer op dat die dialogen zo ongelofelijk geforceerd overkomen!
En dan de verhaallijnen... nu weer Vondel die ineens dood moet, Marianne die ineens MOET trouwen met Leo, met betuttelende en bemoeizuchtige Nancy en Tamara die daar een enorm irritante rol in hebben, het hele gedoe van Bob met zijn ingestudeerde afscheidsvideo's, enz. Ik vind het eerlijk gezegd heel bekrompen, cliché en tenenkrommend allemaal...
4 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 239

Bericht door Tiboko » wo 02 jun 2021, 00:38

Dat het ziekenhuis van Thuis blijkbaar maar twee kamers telt, want telkens er iets dramatisch gebeurt, lopen Bob en Christine elkaar "toevallig" tegen het lijf.

Alsof de bestralingsafdeling vlak naast de materniteit ligt...

De "nachtmerrie" van Rosa waarin Jacques heel impressionant door het beeld loopt.
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 130
x 214

Bericht door heidiw » wo 02 jun 2021, 12:29

Euh...Bob moet binnen voor chemo en er is geen enkel infuus te zien??? En dan loopt hij nog op andere afdelingen rond???
Maar positief: Rosa. Is dit een zeer realistische nachtmerrie of is het echt aan het gebeuren? Dit was voor mij DE scène van de afgelopen weken.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 857
x 341

Bericht door Christel » wo 02 jun 2021, 15:29

heidiw schreef:
wo 02 jun 2021, 12:29
Maar positief: Rosa. Is dit een zeer realistische nachtmerrie of is het echt aan het gebeuren? Dit was voor mij DE scène van de afgelopen weken.
Qua spanning zeker! Dat vind ik ook :yup:

En als je de weg er naartoe een beetje vergeet, en ook door de vingers ziet dat het toch best vreemd is dat hij daar rond blijft hangen, vind ik de onzekerheid rond de dood van Jacques sowieso best wat spanning opleveren, want je weet eigenlijk nooit wanneer of waar hij opduikt.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 65
x 127

Bericht door martha » do 03 jun 2021, 16:47

Ik weet het, heeft niets met de aflevering te maken maar toch : hoe sommige huidige thuisplotten akelig dicht de werkelijkheid benaderen. Jacques op de vlucht en niemand weet waar hij zit en de "politie" zoekt hem overal (had Tim niet gezegd dat er versterking ging komen :denk: ) Gebeurt/gebeurde momenteel in limburg, daar zijn/waren ze ook op zoek naar ene J.C. De "verkrachting van Thilly" Momenteel in vlaanderen ook een hele terechte heisa over een 14 jarig meisje dat verkracht werd (gebeurt nog veel te veel :cry: ). Precies of de makers van Thuis zijn ten rade geweest bij madame soleil. :mrgreen:
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 239

Bericht door Tiboko » do 03 jun 2021, 17:07

martha schreef:
do 03 jun 2021, 16:47
Jacques op de vlucht en niemand weet waar hij zit en de "politie" zoekt hem overal
Het verschil met die mens uit Limburg is natuurlijk dat niemand weet of die ex-militair nog wel in het land is, hij kan gewoon overal zijn. Van Jacques wéten we dat hij rondhangt in Thuis-dorp, dat verkleint de zoekperimeter toch aanzienlijk.

Bovendien weten ze intussen zelfs met welke wagen hij rondrijdt. En dat terwijl er bijna overal ANPR én andere camera's hangen.
0 x

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 243
x 47

Bericht door nounake » vr 04 jun 2021, 09:53

En hij is nog zo vriendelijk om boodschappen te doen , al staat hij volgens Tim overal geseind, en dan braaf naar zijn camionette terug te keren waar de super flikken hem natuurlijk niet opmerken Wat een thriller zeg ! :lolno: :lolno: :lolno: :lolno:
2 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 261
x 473
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 04 jun 2021, 10:26

nounake schreef:
vr 04 jun 2021, 09:53
En hij is nog zo vriendelijk om boodschappen te doen ,
Ja, hoe is dat mogelijk vraag je je af! en dan nog met die schotwonde in z'n schouder als bewijslast! meer moet dat niet zijn...misschien zal het feit dat hij niet geschoren is hem verraden! :crazy: :clap:
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 9
x 239

Bericht door Tiboko » vr 04 jun 2021, 11:07

Er hangen wel meer ongeloofwaardigheden rond deze recente ontwikkeling.

-Jacques heeft in Spanje een auto gestolen, maar die heeft wel een Belgische nummerplaat. Tijdens die reis van Spanje naar Thuisdorp passeert hij wat landsgrenzen en péages, maar nergens wordt hij gecontroleerd/opgemerkt.
-Jacques heeft Rosa en Waldek ontvoerd en parkeerde die auto naast het kanaal. Dieter schiet hem neer (blijkbaar in de verkeerde arm, volgens de logica, maar soit :yup: ) en Jacques duikt in het kanaal. Dan zou je toch verwachten dat Waldek de flikken toont waar die camionette staat, VOOR Jacques met zijn gewonde arm uit het water is gesukkeld. Maar nee, die blijft gewoon naast het kanaal staan, totdat de kletsnatte Jacques hem weer oppikt. Niet logisch :nope:
-Jacques loopt rond met een schotwonde in zijn arm, maar gaat dan met één arm een hond vermoorden. Hond die zelfs niet blaft als Jacques in zijn buurt komt. Wellicht had Jacques hondenkoekjes bij, al vraag ik me af in welk hand hij die dan had - vermits één arm in een verband zit.
-Jacques moet zowat de meest gezochte persoon zijn in het land (ahja - vijf moorden op zijn palmares) - maar wordt niet herkend terwijl hij naar de supermarkt gaat om inkopen te doen. Huh ??
0 x

Plaats reactie