Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1617
x 2461

Bericht door satine » wo 07 mei 2025, 10:04

Wow, wat was dat allemaal gisteravond? :shock:

Ik heb mijn lappenmandje er even bij gehaald.

Voor Thilly: hoe neerbuigend kan iemand doen tegenover mensen die hun job wel volgens de regels willen doen, gewoon omdat ze een grote verantwoordelijkheid dragen? Ze zou zich beter met haar eigen werk bezighouden en dan ook volgens de regels.
Voor Christine op haar beurt, omdat die er zomaar van uitgaat dat 'haar' school niks mag en kan verweten worden, dat ze blootgeeft dat ze op de hoogte is van het gesprek tussen Emma en Tim en daar dingen uit aanhaalt, dat ze met ooglappen op er dan maar direct van uitgaat dat er bij Hannah thuis dingen gebeuren die niet oké zijn.
Voor Simonne omdat ze vindt dat Tim de laatste tijd niet zichzelf is - zij wel? :nope: En dat ze dan ook maar meteen aanneemt dat hij zijn dochter mishandelt, omdat hij een paar keer boos was op Hannah.
En dan als klap op de vuurpijl: dat ze staat te roepen tegen Frank dat hij zich niet mag moeien. Gelukkig doet zij dat niet??? :roll:

Verder word ik een beetje ongemakkelijk van het kleffe gedoe tussen Marie en Cédric - naar mijn gevoel klopt daar vanalles niet.

Om positief af te ronden: een dikke pluim voor Frank, omdat hij probeert zijn Suske wat in toom te houden en regelrecht tegen haar in gaat. :thumbup:
3 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 670
x 518

Bericht door jessie V. » wo 07 mei 2025, 14:23

Bij dit alles vraag ik me dan nog af wat de inbreng (of bemoeienis) van Emma is.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1617
x 2461

Bericht door satine » wo 07 mei 2025, 14:35

Zij is zorgjuf in de school van Christine en Hannah.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 41
x 978

Bericht door Tiboko » wo 07 mei 2025, 17:19

Vraag ik me af...

Is het niet aan de leerkracht om de zorgjuf in te schakelen en om contact op te nemen met de ouders van een leerling waarover zij of hij zich zorgen maakt? Een directrice houdt zich toch bezig met het leiden van de school/administratie e.d. en aansturen van de leerkrachten, toch niet - zoals Christine al wel vaker deed - met het opvolgen en contacteren van ouders in verband met individuele scholieren ??
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 670
x 518

Bericht door jessie V. » wo 07 mei 2025, 17:49

Bedankt Satine.
0 x

frankeneddy1
Poster rang 2
Poster rang 2
x 92
x 124

Bericht door frankeneddy1 » wo 07 mei 2025, 19:20

Dat vind ik ook Tiboko.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1280
x 1643
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 07 mei 2025, 20:04

Tiboko schreef:
wo 07 mei 2025, 17:19
Is het niet aan de leerkracht om de zorgjuf in te schakelen en om contact op te nemen met de ouders
Het is normaal iets dat beslist wordt in vergadering van het schoolteam waar de problemen aan bod komen, besproken worden en de actie gepland wordt. Dus individueel handelen is vaak 'not done'. Was toch in de scholen zo waar ik gewerkt heb. Dus Christine moet wel degelijk betrokken worden bij elke actie. Maar het initiatief gaat wel uit van de leerkracht.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 50
x 79

Bericht door catherine » wo 07 mei 2025, 21:53

Emma keek er maar bedenkelijk bij, onder de knoet van haar directrice?
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1280
x 1643
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 08 mei 2025, 08:05

catherine schreef:
wo 07 mei 2025, 21:53
Emma keek er maar bedenkelijk bij, onder de knoet van haar directrice?
Kan waarschijnlijk niks anders als me Christine als directrice hebt. :nope:
Vond het wel een mooi moment tussen Therese en Robin. Een gesprek op basis van gemeenschappelijke problemen.
En Simonne moeten ze duidelijk aan de ketting leggen of sturen naar de psycholoog van Nancy. Dan kan ze ook eens duchtig ademen en tellen voor ze nog meer stommiteiten doet. Ze blijft maar op de gas duwen, niet realiserend welke schade ze aan het aanrichten is.
en dan de collega's van Tim. Duidelijk hoe weinig je collega's je steunen en meer gediend zijn een ongefundeerde roddel verder in leven te houden.
2 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 41
x 978

Bericht door Tiboko » do 08 mei 2025, 23:31

Heftige aflevering, al was het wel voorspelbaar dat Tim in het ziekenhuis zou zitten, waar anders???

Simonne mag dan extreem bezorgd zijn om Hannah - ook al keek ze er vroeger vaak wekenlang niet naar om - maar dat ze wél tijd maakte om naar Lyn te lopen, maar niet om de uit de doden herrezen Polly na al die tijd even te zien, raar.

Dan. Dat Lowie zomaar van de ene op de andere dag alles achterlaat om op de Azoren te gaan wonen. Ik snap dat Polly een band heeft met haar adoptiemoeder, maar die band was er voordien ook met Frank, Simonne, Rosa en nog zoveel anderen - die haar nu zo goed als nooit meer zullen zien. Bovendien laat hij de persoon met wie hij een zaak opbouwde in de steek.

Je kunt wel zeggen tegen je halfbroer "je krijgt mijn positie" - alleen is Andreas nog lang geen architect en pas in het bedrijf, zijn inbreng zal de eerste jaren nooit dezelfde zijn als die van Lowie. Het minste dat hij dus had kunnen doen was "een opzeg" uitdoen, zodat Andreas nog iets van hem kon opsteken. Niet dus...

Tenslotte Femke. Genant hoe ze zich naast dat voetbalveld aanstelde. Je zus aanmoedigen is één ding, haar de hele wedstrijd keiluid opjutten een ander. Of deed ze het om indruk te maken op Anna :denk:

En dat Britt meteen de beste speelster op het veld werd - ook al had ze al bijna een jaar (sinds ze met Abel was) niet meer getraind/gespeeld - zegt helaas veel over het niveau van haar medespeelsters.
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1280
x 1643
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 10 mei 2025, 08:04

Weer wreed interessante conversatie in huize Niels, Adam,....luchtige vulling, maar als het meer is dan dat laat ik in het midden. Waar leiden die gesprekken naar toe!
Thilly weer in goede vorm maar de vraag van Britt was terecht: is dit een ondervraging?? Het was niet de plaats, noch het moment!
En opgefokte Nancy zal het weer verbrodden! Hoe ze daar toekwam bij Waldek. Het Netwerk rond JM zal zij wel opblazen door haar gedrag.
Goede reactie van Tim toen Christine haar verontschuldigingen kwam aanbieden. Hij heeft meer aan z'n hoofd dan nu naar haar te luisteren naar haar weinig constructief gesprek.
en het vertrek van Lowie was zo pover. Weinig tamtam errond gemaakt. Was jammer, verdiende meer.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1617
x 2461

Bericht door satine » za 10 mei 2025, 10:12

daffy duck schreef:
za 10 mei 2025, 08:04
en het vertrek van Lowie was zo pover. Weinig tamtam errond gemaakt. Was jammer, verdiende meer.
Is hij al weg dan? Ik dacht dat hij zijn vertrek nog aan het voorbereiden was :denk:
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 41
x 978

Bericht door Tiboko » za 10 mei 2025, 11:47

Maandag blijkbaar nog even langs bij Simonne (ja tanteke, ik ben het niet vergeten - zei hij vrijdag) en that's it.

Waar andere mensen die naar t buitenland (of gewoon tout court hier in België) verhuizen wéken bezig zijn met inpakken, gaat Lowie met een valieske of twee vertrekken - alsof hij veertien dagen op congé naar de zon gaat.

Ook aan paperassen (verzekeringen e.d.) doet Lowie niet. En een (huur)huis vinden is ook blijkbaar geen prioriteit - wellicht gaan hij en Polly gewoon bij de adoptiemoeder intrekken...

Extreem onrealistisch allemaal :lol:
0 x

vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 110

Bericht door vdbemdsa » ma 12 mei 2025, 11:34

Tiboko schreef:
za 10 mei 2025, 11:47
Maandag blijkbaar nog even langs bij Simonne (ja tanteke, ik ben het niet vergeten - zei hij vrijdag) en that's it.

Waar andere mensen die naar t buitenland (of gewoon tout court hier in België) verhuizen wéken bezig zijn met inpakken, gaat Lowie met een valieske of twee vertrekken - alsof hij veertien dagen op congé naar de zon gaat.

Ook aan paperassen (verzekeringen e.d.) doet Lowie niet. En een (huur)huis vinden is ook blijkbaar geen prioriteit - wellicht gaan hij en Polly gewoon bij de adoptiemoeder intrekken...

Extreem onrealistisch allemaal
Blijkbaar had hij dat al allemaal uitgekiend, vooraleer hij terug kwam met Polly, en vind ook dat Polly meer heeft aan de adoptiemoeder, dan aan bv tanteke Simonne, die altijd spoken ziet in alles. Enfin, wat ik wel raar vond, ik dacht dat hij het huis aan Andreas ging laten, gewoon de inkomsten van de huur van de andere huisbewoners (Adam, Niels,...) aan Lowie zelf uitkeren, want ja, op de Azoren wonen zal ook niet goedkoop zijn.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 41
x 978

Bericht door Tiboko » ma 12 mei 2025, 12:40

vdbemdsa schreef:
ma 12 mei 2025, 11:34
Blijkbaar had hij dat al allemaal uitgekiend, vooraleer hij terug kwam met Polly...

De praktische kant, uitgekiend vanop de Azoren, waar hij geen internet en enkel een telefoonverbinding had :denk:

Ik denk ook niet dat er gezegd is dat "hij het huis aan Andreas ging laten" - hij zei "je mag hier blijven wonen, met Marie natuurlijk". Dat is nog altijd iets anders dan het huis overlaten. Bovendien betalen ook zij huur, want Andreas zei tegen zijn moeder "ik heb het eens uitgerekend, we gaan dat net allemaal kunnen betalen"...
0 x

Plaats reactie