Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3240
x 1600

Bericht door Christel » wo 01 mei 2024, 11:25

satine schreef:
wo 01 mei 2024, 10:22
buiten af en toe een grappige uitspraak van Eddy
Uitspraken die dan ook nog vaak "onbedoeld" grappig zijn door de manier waarop hij het brengt en zijn malse dialect, dus niet eens persé door de scène op zichzelf. Eddy kan het gewoon prachtig brengen allemaal :lol:

Ik sluit me helemaal aan bij de mensen die juist om wat minder humor vragen, want ook ik heb me echt weer zitten verbazen om het beroerde niveau ervan gisteravond. :-?

Wat Rosa betreft wil ik zelfs gerust ergens een crowdfunding of iets opzetten om haar een enkeltje Portugal cadeau te kunnen doen. :angel: :bye: ;)
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 777
x 1222

Bericht door heidiw » wo 01 mei 2024, 13:32

Tiboko schreef:
wo 01 mei 2024, 09:24
Een spaarzaam mooi liedje
Johnny Cash is altijd mooi, alleen jammer dat de originele versie van Nine Inch Nails niet gebruikt werd. Die is nog veel aangrijpender.
On topic, de aflevering.
Positief: Lowie die eindelijk breekt en dat arrogant kwallemens eruit gooit. De toenadering tot Viv die zich eindelijk weer als zichzelf begint te gedragen. Zowat iedereen laat Silke vallen. Karin die alle gedoe met Tom aan de kant kan zetten voor Robin. Thilly die doorheeft dat Silke niet spoort.
Negatief: de "lolligheid" van het trio Frank-Simonne-Rosa. Het onbegrip van Karin voor Tamara, want ze zou toch moeten weten hoe het is een kind te verliezen. Silke die maar durft te suggereren dat Lowie zijn kind moet "vergeten'.
1 x

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2247
x 189

Bericht door nounake » wo 01 mei 2024, 13:40

daffy duck schreef:
di 30 apr 2024, 23:12
de bed weddenschap in Bar Madam met daaraan gekoppeld het kinderachtig gekir van de dames,...de Kampioenen in het kwadraat.
Tegenover die scene was de serie Kampioenen hoog intellect !
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 982
x 1404
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 02 mei 2024, 22:01

Ik dacht : het ergste is gepasseerd Rosa en Simonne gewijs. Maar neen! Zwiert daar toch die deur open en met blijde en gulle lach zwieren ze daar een slang en een giraffe binnen! Djesus!
En dan Lowie die niet meer door z'n ogen ziet en de immer sympatieke Silke die haar weer van haar schoonste kant toonde!
Wel mooie scenes tussen Tamara en Dries .
En prachtig geacteerd mimiek gewijs toen ze Femke meedeelden dat Peter een verhouding heeft met Christine
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 22
x 226

Bericht door johan1969 » vr 03 mei 2024, 09:21

Dat verhaaltje ivm de drugs en Lowieke mag stilaan afgelopen zijn.
0 x

ThuisfanZoNuEnDan62
Nog geen rang
x 1

Bericht door ThuisfanZoNuEnDan62 » za 04 mei 2024, 19:34

Het wordt nu echt wel ergerlijk: veel te veel emotie voor niets, als je weet dat Bob met de kinderen Leo en Polly op zijn boot is uitgevaren. Het enige nuttige eraan is dat de kijker het verband legt met de realiteit in Vlaanderen: dat de politie weinig oplost... op tijd. Als er dertig jaar moet tussen zitten, tja...
De zeevaartpolitie had zich allang moeten melden.
Het dramatische gehalte wordt kunstmatig in stand gehouden. Bijvoorbeeld ook die herhaling dat Simonnes idee van het triootje Frank niet lekker zit. Dan maar een ballonnetje oplaten: dat Simonne eigenlijk therapie nodig heeft.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 37
x 856

Bericht door Tiboko » vr 10 mei 2024, 09:31

Nu Judith, Christine en ook Tamara weer onderdak zijn, moet er enkel nog een partner gezocht worden voor Adil en Eddy, want Karin belandt uit pure wanhoop (die hints krijgen we) een van de dagen bij pater Waldek...

Dringend nood aan nieuwe personages, zou ik zeggen, want die "interne" oplossingen rek je niet eindeloos.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1421
x 2159

Bericht door satine » vr 10 mei 2024, 10:27

Viv kon het dan blijkbaar toch niet laten om achter de rug van Emma aan Lowie te vragen of alles OK was?

Fijn dat Peter en Frank 1 front vormen om Lowie in het oog te houden en hem te helpen indien nodig, ook al zal die niet snel hulp aanvaarden vrees ik.

Vince als ploegbaas - kan die man dan misschien eens een cursusje anger-management volgen, of zijn beide voetjes stevig op de grond zetten en zich wat evenwichtiger gedragen?
Je zal maar zo iemand als baas hebben. Dat Femke er in trapt is haar eigen keuze, maar de werknemers hebben geen keuze hier.

Judith en Tom: waar waren de violen? :violin:
Mensenlief, die twee passen langs geen kanten bij elkaar - benieuwd hoe lang dit weeral gaat duren.
Tom, de brulboei - waar ik hem pas nog een pluimpje wou geven voor zijn redelijke aanpak van Robin, was het gisteren weer prijs.
Zijn zoon is slachtoffer, niks meer??? Hij is een minderjarige dealer, Tom!!! Maar omdat hij dat na een aantal weken heeft toegegeven omdat hij echt geen andere uitweg zag, verdient hij bijna een standbeeld?
Niet dat ik niet met Robin te doen heb, die jongen zocht gewoon aansluiting en vriendschap, wou ergens bij horen omdat het thuis een warboel was zonder aandacht voor hem - maar hij is toch ook wel oud en wijs genoeg om te weten dat dit niet verstandig was.

Thily zou niet doorhebben dat er in haar café zo goed als dagelijks gedeald wordt? Ze gebruikte vroeger zelf, dan moet ze toch IETS merken.

En 'dappere strijder' Sam, die na een paar weken in een klas eventjes - zonder enig overleg met directie, leerlingbegeleiding of zelfs maar andere leerkrachten - in het privéleven van 1 van haar leerlingen gaat poken. Not done, Sam!

En vies ventje Abel... hopelijk komt er snel iemand achter zijn bedoelingen, want Britt is te verliefd en te naïef.
Ik hoop eigenlijk dat het dan Eddy is, en niet makkelijk-omver-te-praten Nancy

En nooit gedacht dat ik het ooit hardop zou zeggen, maar ook een pluimpje voor Waldek, voor het opvangen van Adil. En omdat hij de situatie van Adil ook probeert te relativeren.
Ergens heeft hij wel gelijk: Jaan had een veel slechtere 'pluspapa' kunnen treffen dan Peter.
2 x

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2247
x 189

Bericht door nounake » vr 10 mei 2024, 14:26

satine schreef:
vr 10 mei 2024, 10:27
Judith en Tom: waar waren de violen?
Hetgeen ik ook zo raar en eigenlijk te gek voor woorden vond is dat die 2 op de afdeling spoed hun zaakjes bepraten ! De scenaristen hebben schijnbaar nog nooit op een spoedafdeling geweest want daar is wel wat anders te doen dan doodleuk zijn privezaken te regelen .
0 x

apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 166

Bericht door apestaart » za 11 mei 2024, 09:42

Dat Niels, Emma en Cédric beginnen door te krijgen dat Silke met drugs verhandelt en dat Lowie één van haar klanten is.
Het is best mogelijk dat Abel een soort loverboy is want hij heeft zijn maat carte blanche gegeven wat betreft Britt/Britney.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 982
x 1404
Contacteer:

Bericht door daffy duck » di 14 mei 2024, 08:20

Weer eens de avond van de ongemakkelijke verhoudingsmomenten: opgefokt Lowieke met Viv, die weeral eens toegegeven heeft, oversekste Karin, die blijkbaar toch haar wil kreeg bij haar loodgieter, eenzame Eddy die blijkbaar duchtig bij de neus zal genomen worden, onbetrouwbare Abel die z'n lief uitleent als een boek uit de bibliotheek,...
4 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1421
x 2159

Bericht door satine » di 14 mei 2024, 10:03

Wat Daffy zegt - en dan ook nog Vince die aan zijn nieuwe job begint met de nodige twijfels - of is het gewoon tegenzin. Een lachebekje is hij alleszins wel... :nope:
Huiszoeking bij Tom, als je op lange tenen trapt is dat wel iets wat je kan verwachten, zeker als die tenen zijn van iemand die wel wat connecties heeft blijkbaar.
Schotelvodje Viv, die precies toch even haar eigen hersentjes hoorde kraken toen Emma vroeg of Lowie 's ochtends nog even vriendelijk was.
Lowie die nog lang niet toe is aan het onder ogen zien van zijn eigen problemen, net als zijn dealertje trouwens.
Niels die Silke confronteert, hopelijk valt toch haar euro dat ze niet goed bezig is.
2 x

Jules Larocca
Nog geen rang
x 12
x 14

Bericht door Jules Larocca » di 14 mei 2024, 16:29

Dwazer dan Nancy kan moeilijk, maar Viviane lijkt toch in de buurt te komen
1 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 554
x 483

Bericht door jessie V. » wo 15 mei 2024, 09:03

Het wordt tijd dat er eens een einde komt aan het ge-emmer tussen Viv en Lowie.
Die scenes zijn nou wel genoeg geweest. Het is toch steeds hetzelfde.
We weten het nou onderhand wel.
3 x

jeanken
Nog geen rang
x 2

Bericht door jeanken » do 16 mei 2024, 10:45

Roza die Chloe is, het is te gek voor woorden den Eddy weer kwetsen goed bezig zou ik zeggen!
Dat gedoe met Silke mag ook wel stoppen..
1 x

Plaats reactie