Vragen en opmerkingen over de afleveringen / serie

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1495
x 2262

Bericht door satine » di 30 jan 2024, 11:26

Het is inderdaad heel onduidelijk wat Karin hiermee hoopte te bereiken.
Wat er gebeurd is op de Withoeve, trekt blijkbaar sowieso een (groot?) aantal ramptoeristen. Waarom Vince dan nog eens onderuit gehaald moest worden is mij ook niet duidelijk.
Buiten het feit dat zijn zelfmoordpoging (mogelijk) een aanzet is tot nieuwe verhaallijnen, is het misschien Karins manier van wraak nemen omdat ze maar al te goed beseft dat haar vrijerijtje met Vince helemaal niet was omdat hij haar zo geweldig vindt, maar om haar een hak te zetten?
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3254
x 1602

Bericht door Christel » di 30 jan 2024, 11:37

satine schreef:
di 30 jan 2024, 11:26
Buiten het feit dat zijn zelfmoordpoging (mogelijk) een aanzet is tot nieuwe verhaallijnen, is het misschien Karins manier van wraak nemen omdat ze maar al te goed beseft dat haar vrijerijtje met Vince helemaal niet was omdat hij haar zo geweldig vindt, maar om haar een hak te zetten?
Het zou zomaar kunnen ja, uit een soort gekrenkte trots of zo. Of dat dat de manier is waarop ze het voor zichzelf goedpraat iig... :yup:
Al kreeg ik gisteren de indruk dat Karin inmiddels een paar oogkleppen opgezet heeft en zich met haar blik vooruit nog enkel richt op dat ramptoerisme zonder verder ook nog maar ergens over na te denken. Een beetje zoals Nancy dus, hoe die bijna obsessief met haar eigen podcast in de weer was.
Dat waren gisteren ook de enige 2 uit de omgeving van Vince die totaal niet met zijn zelfmoordpoging bezig waren.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 744
x 509

Bericht door martha » di 30 jan 2024, 12:08

Gaan ze nu terug Veronique boven water of is het eerder uit het zand halen ? :denk:
0 x

jeff
Nog geen rang
x 43

Bericht door jeff » di 30 jan 2024, 13:11

Dank aan satine voor het verhelderend artikel over de podcasts van De Volksjury.

Maar hun optreden in Thuis blijft toch wringen bij mij. De makers van Thuis hebben hen hiermee geen dienst bewezen.

Podcastmakers die zich bij het maken van het Withoeve-verhaal duidelijk laten manipuleren door iemand (Karin) die het verhaal ineen bepaalde richting wil sturen en daarbij dus eigenlijk de deontologie van hun vak inzake het brengen van een bepaalde getuigenis (Vince) duidelijk aan hun laars lappen.
Voor wie ook dergelijke podcasts wil maken is dit een slecht en niet na te volgen voorbeeld voor hoe men hierin tewerk moet gaan.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3254
x 1602

Bericht door Christel » di 30 jan 2024, 14:24

Van wat ik ervan begrijp - zowel van De Volksjury als het verhaal in Thuis momenteel - maakt het voor sommige makers niet zo heel gek veel uit wat de feiten zijn. Ze zoeken gewoon een manier om luchtig over zoiets te kunnen praten en vooral speculeren. Ik geloof niet dat die echt bezig zijn met de "deontologie van hun vak", dat blijkt toch eigenlijk ook uit dat artikel?

Getuige het aantal kijkers/luisteraars, is daar toch wel een markt voor...
1 x

jeff
Nog geen rang
x 43

Bericht door jeff » di 30 jan 2024, 18:15

De mening van Karin inzake de zelfmoordpoging van Vince ingevolge de manier waarop de Withoeve-podcast gebracht werd kennen we ondertussen.
Maar ik zou ook wel eens willen weten wat de podcastmakers zelf als personages in Thuis hierover denken. Normaal gezien zouden ze zichzelf hiervoor toch wel verantwoordelijk moeten voelen. Of hebben ze er net als Karin geen moeite mee dat ze dat toch op hun geweten hebben.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3254
x 1602

Bericht door Christel » wo 31 jan 2024, 11:19

jeff schreef:
di 30 jan 2024, 18:15
Normaal gezien zouden ze zichzelf hiervoor toch wel verantwoordelijk moeten voelen. Of hebben ze er net als Karin geen moeite mee dat ze dat toch op hun geweten hebben.
Waarom zijn die podcastmaaksters hiervoor verantwoordelijk? Ze zijn toch samen met Feniks aan dit alles begonnen met een contract, en Vince is toch ook niet onder schot gehouden zodat hij meewerkte? :-?
Die vrouwen weten volgens mij niet eens van de hoed en de rand, dat bleek ook wel uit hun reactie gisteren toen Femke hen het vuur aan de schenen legde om de boel offline te halen.
Ik vind dat Feniks hier zélf heel raar mee omgegaan is en als puntje bij paaltje komt, hebben ze niet eens een poot om op te staan als er een rechtszaak van zou komen. Peter zei dat ook duidelijk tegen Femke, dat ze die podcast alleen offline zouden krijgen d.m.v. bluffen en dreigen.
0 x

jeff
Nog geen rang
x 43

Bericht door jeff » wo 31 jan 2024, 12:14

Zonder de vrijwillige medewerking van Vince zelf was hij hierin niet aldus verzeild geraakt: zo kan je alles uitleggen en goedpraten.

Hij verleende inderdaad ondoordacht zijn medewerking en de rechtstreekse aanleiding voor zijn zelfmoordpoging was de reactie van Vicky+Febe op het podcastvehaal waardoor hij geen verder toekomstperspectief meer zag.
Maar het is toch duidelijk dat het podcastverhaal zoals het door de manipulatie van Karin, klakkeloos overgenomen door de podcastmakers, tot stand gekomen is voor een belangrijk deel aan de basis ligt van zijn wanhoopspoging. Daarom mijn mening dat zij hierin, net als Karin, in grote mate verantwoordelijk zijn. Ook al lijken ze zich niet bewust te zijn waartoe hun Withoeve-podcast geleid heeft.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 37
x 884

Bericht door Tiboko » wo 31 jan 2024, 12:56

Dat lijkt zo (dat de podcast dé directe aanleiding was...) maar mij lijkt het eerder een samenloop van dingen te zijn (als in "alles zit tegen") want op zich was het enige dat hij tot gevolg had dat Vicky zijn contact met Febe (tijdelijk) blokkeerde. Om nu daar alleen voor een eind aan je leven te maken... :denk:

Ik vind het alwéér een flinterdunne ongeloofwaardige verhaallijn, die erin geschreven werd om nog maar eens een maatschappelijk probleem (8 zelfmoorden per dag in België - zie artikel krant vandaag) aan te kaarten...

Bovendien lijkt me de nazorg ook totaal te ontbreken. Vince die in zijn bed ligt en voor de rest "trek je plan maar met nonkel Eddy" - die overdag toch gaan werken is...

Ik snap ook niet waarom die dames geen schadevergoeding eisen van Feniks want dit is pure contractbreuk.
0 x

apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 168

Bericht door apestaart » vr 02 feb 2024, 10:29

Ik versta niet zo goed dat Bob en Tamara nog tezamen op de begingeneriek te zien zijn, ze zijn toch gescheiden.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 37
x 884

Bericht door Tiboko » za 10 feb 2024, 10:57

Vince die niet eens een vast adres heeft (hij logeert bij een vriend met een strafblad, net zoals hij zelf) en ook al geen inkomen noch vervoer heeft (terwijl Febe aan de andere kant van het land woont) en bovendien net een zelfmoordpoging achter de rug heeft (nazorg blijkbaar onbestaande) heeft dus plots een verzoekschrift ingediend bij de jeugdrechter om zijn dochter op regelmatige basis te zien. Na al die jaren van desinteresse, want er staat niks op papier qua een vroegere bezoekregeling...

Ik snap zijn wens, maar ik vrees - zelfs al is Febe vragende partij - dat dit zonder medewerking van Vicky heel moeilijk gaat worden. Misschien kan hij dus beter eerst proberen met haar vrede te sluiten en op die manier iets te regelen, want anders zal dit een heel enerverend (voor hem) en moeizaam traject worden...
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 819
x 1288

Bericht door heidiw » ma 12 feb 2024, 11:31

Vince kan een referentieadtes bij het ocmw hebben, hij kan een uitkering of leefloon hebben... Dat weten we allemaal (alweer) niet. Er wordt gewoon automatisch van uitgegaan dat hij geen inkomen heeft.
En Febe mag op haar leeftijd zelf een verzoek indienen bij de rechtbank om gehoord te worden, met of zonder toestemming van Vicky. Uiteindelijk is het dan nog steeds de rechter die oordeelt. Vicky is trouwens al meerdere keren in de fout gegaan want zelfs gedetineerden hebben recht op contact met hun kinderen.
1 x

vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 102

Bericht door vdbemdsa » ma 12 feb 2024, 12:45

Tiboko schreef:
za 10 feb 2024, 10:57
Na al die jaren van desinteresse, want er staat niks op papier qua een vroegere bezoekregeling...
Hij had geen desinteresse he, hij zat in de gevangenis, en denk niet dat Vicky toeliet dat hij zijn dochter in de gevangenis mocht zien.
1 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 819
x 1288

Bericht door heidiw » ma 12 feb 2024, 15:12

Ja, dat is ook mijn gedacht. Ilias was 8 of 9 toen Vince de gevangenis inging. In zijn puberjaren heeft hij zijn eigen mening gevormd over zijn vader en Vicky is er heel gewillig in meegegaan.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 37
x 884

Bericht door Tiboko » ma 12 feb 2024, 21:36

Met die desinteresse bedoel ik eerder dat toen hij terug contact had met Febe en Vicky het okay vond dat Febe hem graag wilde leren kennen, hij de raad van Femke "zou je niet iets op papier laten zetten, een vaste dag per week of zo?" hij dat afwimpelde met het argument dat dit niet nodig was. Uiteraard, want dat zou dan meteen ook een vaste afspraak geweest zijn en niet "wanneer het hem uitkwam"...

Een vraag van de jeugdrechter zal dan ook zijn waarom hij dat bezoekrecht niet vroeg toen ze twee straten verder woonde, maar nu pas - nu ze anderhalf à twee uur verder woont. Verder zal de rechter vragen hoe hij dat bezoekrecht praktisch ziet, gezien hij aan de andere kant van t land woont én niet eens een eigen flat/auto heeft. En samenwonen met iemand die herhaaldelijk in de gevangenis zat kan ook niet direct aanzien worden als een goeie leefomgeving voor een 12-jarige als die bij haar papa op bezoek komt. Dat hij recent zowel als koerier (bijjob) als als arbeider op de wijngaard ontslagen werd bewijst ook niet meteen dat hij zijn zaakjes op orde heeft, weer een nadeel...
0 x

Plaats reactie