Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 22
x 226

Bericht door johan1969 » di 19 sep 2023, 09:55

Viv is nog jong he. In t echt is ze 30 maar in de serie 22 ?
0 x

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2241
x 189

Bericht door nounake » di 19 sep 2023, 11:21

Tiboko schreef:
ma 18 sep 2023, 23:20
je omkleden na het vuile werk (wat Vince, Waldek & co uiteraard wel doen) gewoon gemist ??
Daar heb ik althans b ij Waldek nog niet veel van gezien ; die schijnt nooit proper en fris ...
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3226
x 1600

Bericht door Christel » di 19 sep 2023, 12:24

satine schreef:
di 19 sep 2023, 08:29
Inderdaad! Soms is zwijgen echt wel goud.
Het verwonderde mij dat Tamara er verder niks over zei, dat bewijst wel dat ze er echt onderdoor aan het gaan is, of dat het al zover is.
Denk ook dat dat er al een heel tijdje aan zit te komen, eerlijk gezegd. Als je ziet wat er op Tamara afgekomen is de laatste maanden... Buiten een hoop extra kopzorgen heeft ze niks gehad aan haar echtgenoot en moest ze dus alleen zien te dealen met een zwangerschap én een egoïstische toekomstige vader die zich langs geen kanten aan de "afspraken" gehouden heeft.

Tamara was het eigenlijk maanden geleden al niet eens met de plotselinge hereniging van Lowie en Viv, wat eigenlijk meteen onder de mat werd geveegd door de ruzie tussen Lowie en Bob, die zich allebei constant op de eerste plaats gezet hebben.
En nu zit Tamara dus zonder kind (maar wel onder hetzelfde dak als dat baby'tje), met een berg hormonen waar je "U" tegen zegt, en hoort ze ook nog eens dat de relatie tussen Lowie en Viv wéér - buiten alle afspraken om - roet in het eten heeft gegooid in hun regeling. Terwijl Tamara zich wél netjes aan alle afspraken gehouden heeft.

Ik kan me zo voorstellen dat ze zich niet veel meer voelt dan een door iedereen genegeerde "broedkip", en dat dat niet bepaald helpt bij haar mentale toestand momenteel. Een mens zou voor minder in een depressie raken, met zo'n bende egoïsten om zich heen...

Denk dat ik die grote mate van egoïsme van verschillende mensen nog het ergerlijkste om te zien vind aan deze hele verhaallijn. En ik zie dat met Tamara ook nog de verkeerde kant op gaan zo, inderdaad.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 646
x 477

Bericht door martha » di 19 sep 2023, 15:50

Christel schreef:
di 19 sep 2023, 12:24
als dat baby'tje
je bedoelt zeker die pop :lol: Het viel echt niet op :crazy:
1 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 22
x 226

Bericht door johan1969 » wo 20 sep 2023, 09:45

Heel kleine kindjes mogen geen lange opnamedagen draaien he ...
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1418
x 2149

Bericht door satine » wo 20 sep 2023, 13:23

En Thuis kabbelde rustig verder.

Frank die niet begrijpt dat Christine ook maar gewoon haar job doet. En dat 1 en ander ingewikkelder is dan 'het zaaltje efkes gebruiken'.
Er komt ook verzekering, opruim, iemand die de boel in het oog houdt en afsluit, etc. aan te pas.
En dan inderdaad de reden die Christine zelf aangaf. Heb zelf in een school gewerkt en zogauw het geweten is dat 'het zaaltje' kan gebruikt worden, spendeer je zowat elk weekend in je school. Ook in de vakanties.
Tot het dan weer afgeschaft wordt, met veel gemor van buitenstaanders tot gevolg.

Bob die door zijn eeuwigdurende-maar-nu-kapotte vriendschap met Lowie zijn vrouw heeft uitgeleend als broedmachine, maar nu pas de te verwachten gevolgen ziet.
En concludeert dat hij niet alleen in haar naam moet spreken, maar haar ook betuttelt als was ze zelf een klein kind.
Tenminste, op tijdstippen dat het hem uitkomt. Want anders 'druk-druk-druk'.

De ploek is nog niet voor meteen, dus is er nog tijd om te vergaderen, gedichten te schrijven, proeverijen te organiseren... Alleen van 'de socials' heeft niemand verstand, dat moet Tamara doen in haar zwangerschapsverlof.

Bij Dries en Judith is het gezond verstand terug: niet elke date hoeft tussen de lakens te eindigen... :D

Ondertussen neemt Vicky 'Sherlock' Van Aert foto's van het dossier van haar zoon. Zal zij voor een doorbraak zorgen? Het zou Thuis niet zijn als ze niet dingen ontdekt waar anderen over of naast kijken. Ook al is ze daarvoor niet aangenomen in het kantoor.

En Angèle... Pfffff - ze is duidelijk familie van Carmen Waterslaeghers; ik vind die verhaallijn nu al vermoeiend en ze is (naar Thuisnormen) nog maar pas begonnen.

Soms heb ik het gevoel dat de schrijvers een beetje op hun tandvlees zitten en daarom maar voortborduren op wat er is.
3 x

vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 97

Bericht door vdbemdsa » wo 20 sep 2023, 14:41

satine schreef:
wo 20 sep 2023, 13:23
Ondertussen neemt Vicky 'Sherlock' Van Aert foto's van het dossier van haar zoon. Zal zij voor een doorbraak zorgen? Het zou Thuis niet zijn als ze niet dingen ontdekt waar anderen over of naast kijken. Ook al is ze daarvoor niet aangenomen in het kantoor.
Ik dacht direct, ze zag iets staan over camera's, dat ze dit aan Dieter ging doorgeven, want ik meende dat Tom beweerde dat de politie geen extra camerabeelden wouden doorgeven, broer Didi zal daar wel voor zorgen.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 37
x 856

Bericht door Tiboko » vr 22 sep 2023, 00:42

Hoe gek kun je het bedenken...

Een hoofdinspecteur bij de politie (die ook nog eens nauwe familie is van de hoofdverdachte in een moordzaak) werkt samen (en in uniform) met en op het advocatenkantoor van dezelfde verdachte om elementen te zoeken die hem vrijpleiten...

Tot zover de neutraliteit van het onderzoek :doh:
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 969
x 1392
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 22 sep 2023, 08:17

Tiboko schreef:
vr 22 sep 2023, 00:42
op het advocatenkantoor van dezelfde verdachte om elementen te zoeken die hem vrijpleiten...
speurneuzen Janssen en Janssens en assistente Maité krijgen hulp van een assistente in het advocatenkantoor, Silke ook nog eens een oud lief zal het licht aansteken! Of de essentie van de bewijzen onder de loep genomen door een volledig team van bevooroordeelden! Ge moet het maar kunnen!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2241
x 189

Bericht door nounake » vr 22 sep 2023, 09:51

En Tom, de advocaat van de verdachte die : daar zit snuiten te trekken die duidelijk zouden moeten zijn dat hij NIET wil dat de waarheid zou ontdekt worden ! :boo: :boo: :boo: :boo: :boo:
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 769
x 1211

Bericht door heidiw » vr 22 sep 2023, 10:47

Ja inderdaad. Zoals Tom naar dat dossier van Silke zat te staren, het viel echt niet op :nope:
Wat een opluchting dat ze van de scenaristen zo slim mocht zijn om het niet te laten liggen.
Dat ze Dieter erbij betrekt is ethisch echter niet te verantwoorden. Familie van verdachten kunnen onmogelijk aan een lopend onderzoek werken net zoals advocaten geen familie mogen verdedigen.
Verder heb ik geen behoefte aan een overjaarse dramaqueen die persé nog wil trouwen en bijna op sterven na dood is omdat haar partner geen aanzoek deed. Carmen Waeterslaeghers hoort bij FC De Kampioenen, laat ze daar dan ook blijven.
Ook al weer zeer voorspelbaar gedrag van Frank, Sam en Waldek.
Het groene gedachtengoed moet en zal weer door de strot geramd worden, de ploek is nog niet voor direct en Tamara ziet eruit zoals ze zich voelt.
De enige waar ik een beetje begrip voor kon opbrengen was Rosa. Dirk heeft een hart van koekebrood maar wat is die man toch verstikkend.
Hopelijk volgende week beter.
2 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 22
x 226

Bericht door johan1969 » vr 22 sep 2023, 10:56

Ik vermoed dat Ilias' onschuld bewezen zal worden dankzij alle vriendjes en familie die eraan meewerken, en dat Marianne buiten schot zal blijven.

Ivm Angele : idd dramaqueen. Waarom zou je op die leeftijd trouwen behalve om finenciele/fiscale/erfenis redenen ?

En dan haar vraag 'waarom ben je met Nancy getrouwd maar wil je niet met mij trouwen ?' , misschien omdat hij zijn buik vol heeft van trouwen !
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1418
x 2149

Bericht door satine » vr 22 sep 2023, 11:31

Over de hele lijn akkoord met jou, Heidi, alleen dit:
heidiw schreef:
vr 22 sep 2023, 10:47
De enige waar ik een beetje begrip voor kon opbrengen was Rosa. Dirk heeft een hart van koekebrood maar wat is die man toch verstikkend.
Het is pas sinds blijkt dat Waldek Rosa beter kent dan dit bij Dirk het geval is (na een gesprek in Bar Madam, waar Rosa zelfs niet bij was), dat ze opeens haar kar 180 graden gekeerd heeft.
Daarvoor liet ze zich al die aandacht en cadeautjes maar al te graag welgevallen.
Tenminste, naar mijn gevoel, tenzij ik iets gemist heb.

Voor mij is deze wending net als de plotse kinderwens van Lowie en de allesoverheersende trouwdrang van Angèle.
Dingen waar nooit over gerept worden, tot ze opeens aanleiding blijken te zijn voor een nieuwe verhaallijn.
Wil je een verrassing die voor een lange tijd je leven verandert? Ga dan naar het Thuisdorp want daar vallen de onverwachte dingen zomaar uit de lucht.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3226
x 1600

Bericht door Christel » vr 22 sep 2023, 12:23

^ Daar ben ik het wel mee eens...
Het gebeurt regelmatig dat ik het gevoel heb iets gemist te hebben, om er dan hier achter te komen dat dat niet het geval is maar dat ze de personages gewoon van mening hebben laten veranderen omdat dat beter uitkomt voor wat extra drama.
En dat maakt het gedrag van sommige mensen alleen maar onbegrijpelijker en daarmee irritanter.
Ik vond die scène van het leesclubje gisteren dan ook vooral lachwekkend, terwijl dat vast niet de bedoeling was. :mrgreen: Ineens keek Rosa alsof ze de zon in de zee zag zakken na dat "emotionele" gedicht van Dirk. Iets waar ze tot voor een tijdje terug, nog voor in katzwijm zou zijn gevallen...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 769
x 1211

Bericht door heidiw » vr 22 sep 2023, 15:26

satine schreef:
vr 22 sep 2023, 11:31
Daarvoor liet ze zich al die aandacht en cadeautjes maar al te graag welgevallen.
Waar, maar als je een nieuwe relatie begint ben je gediend met aandacht en attenties. Maar dat kan toch niet blijven duren. Enfin, dat is mijn persoonlijke mening. Ik kan niet zo goed tegen meligheid en aaneen plakken. En dat begint inderdaad helaas maar na een bepaalde tijd op te vallen dat het wat teveel is.
Voor wie dat wel graag heeft, het is je van harte gegund!
1 x

Plaats reactie