Seizoensfinale 2022

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Icarus123
Nog geen rang
x 2
x 27

Seizoensfinale 2022

Bericht door Icarus123 » do 23 jun 2022, 21:04

Moderator bericht:
Omdat het vanavond de laatste aflevering van dit seizoen is... :smile:

Ik kijk nu al voor het tweede jaar op rij erg uit naar de seizoensfinale, dat lijkt te suggereren dat de afgelopen twee seizoenen erg sterk waren. Maar het kan nog altijd tegenvallen morgen. Eén ding weet ik wel zeker: zo slecht als de seizoensfinale waarin Bob en Christine trouwden, zal het zeker niet worden.
0 x

Greet_62
Nog geen rang
x 1

Seizoensfinale 2022

Bericht door Greet_62 » do 23 jun 2022, 22:17

Icarus123 schreef:
do 23 jun 2022, 21:04
Ik kijk nu al voor het tweede jaar op rij erg uit naar de seizoensfinale, dat lijkt te suggereren dat de afgelopen twee seizoenen erg sterk waren. Maar het kan nog altijd tegenvallen morgen. Eén ding weet ik wel zeker: zo slecht als de seizoensfinale waarin Bob en Christine trouwden, zal het zeker niet worden.
Hier ga ik helemaal mee akkoord! Er is het afgelopen seizoen enorm veel gebeurd. Ik keek onlangs nog eens naar de kleine samenvattingen die thuis altijd maakt van het laatste seizoen voor het nieuwe weer begint, en het verschil tussen vorig jaar en pakweg zes jaar geleden is enorm groot qua verschillende en die uitgewerkte verhaallijnen. Dat is althans toch wat ik er van vind!
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 494
x 714

Seizoensfinale 2022

Bericht door satine » vr 24 jun 2022, 09:55

Dan ben ik waarschijnlijk een uitzondering.
Ik heb altijd het gevoel dat in de week van de seizoensfinale we meegenomen worden naar een geweldige apotheose, die dan niet komt.
Misschien verwacht ik er te veel van? Of geloof ik de online berichten die zeggen dat het dit jaar echt wel spectaculair gaan zijn?
Maar ik kijk natuurlijk wel vanavond, met verstand op 0. :mrgreen:
Ik kijk alleszins niet uit naar de 'verzoeningspoging' van Frank, dat is al wel zeker.
Maar de rest, we zien wel.

Wel een mooie scène gisteren tussen Silke en haar vader, vond ik.
1 x

Icarus123
Nog geen rang
x 2
x 27

Seizoensfinale 2022

Bericht door Icarus123 » vr 24 jun 2022, 11:21

satine schreef:
vr 24 jun 2022, 09:55
Dan ben ik waarschijnlijk een uitzondering.
Ik heb altijd het gevoel dat in de week van de seizoensfinale we meegenomen worden naar een geweldige apotheose, die dan niet komt.
Misschien verwacht ik er te veel van? Of geloof ik de online berichten die zeggen dat het dit jaar echt wel spectaculair gaan zijn?
Seizoensfinales van Thuis eindigen zelden met een geweldige apotheose waarbij je op het puntje van je stoel zit, naar mijn gevoel. Voor sensatie moet je eerder bij Familie zijn, al gaat dat daar ten koste van de geloofwaardigheid.

Het advies is natuurlijk: verwacht gewoon een normale aflevering en geloof niets van de berichten die Eén op Facebook zet. Dan kan het alleen maar meevallen. Het woord 'seizoensfinale' draagt nu eenmaal een lading met zich mee die Thuis vaak niet kan waarmaken.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 440

Seizoensfinale 2022

Bericht door Tiboko » vr 24 jun 2022, 11:51

Icarus123 schreef:
vr 24 jun 2022, 11:21
Het woord 'seizoensfinale' draagt nu eenmaal een lading met zich mee die Thuis vaak niet kan waarmaken.
Er waren in het verleden weinig finales die de verwachtingen konden inlossen. Dat klopt. En zal - ondanks de berichten op FB - ook nu niet zoveel anders zijn. Iets teveel emo (Frank die wellicht op het ultieme moment zijn suske in de armen valt - Lowie idem dito met Viv op de loopwedstrijd, Ilias natuurlijk en dan Waldek met zijn harem en het droeve afscheid van Kobe, plus de scheiding van Femke), maar ook véél spanning (Dieter die Tim in extremis gaat redden, maar één van de twee raakt daarbij zoals de traditie het vraagt zwaar gewond = cliffhanger) en de obligate dode, die wellicht Chris zal zijn.
Icarus123 schreef:
vr 24 jun 2022, 11:21
Voor sensatie moet je eerder bij Familie zijn
Ik zou het niet weten, want ik kijk niet naar Familie. Maar overdreven sensatie hebben we vorig seizoen ook à volonté gehad in Thuis (die auto van Roxanne die in brand vloog, de verkrachting van Thilly enz), gelukkig was het dit seizoen iets minder (of ben ik dat al vergeten, kan ook) :)
0 x

Icarus123
Nog geen rang
x 2
x 27

Seizoensfinale 2022

Bericht door Icarus123 » vr 24 jun 2022, 12:20

Tiboko schreef:
vr 24 jun 2022, 11:51
Ik zou het niet weten, want ik kijk niet naar Familie. Maar overdreven sensatie hebben we vorig seizoen ook à volonté gehad in Thuis (die auto van Roxanne die in brand vloog, de verkrachting van Thilly enz), gelukkig was het dit seizoen iets minder (of ben ik dat al vergeten, kan ook)
Ik kijk ook niet naar Familie, maar op HLN kan je er nooit naast kijken: personage valt van klif, of van 50m hoog uit een container in een haven, of een personage vliegt in brand... al een geluk dat we dat allemaal niet in Thuis hebben. Die auto van Roxanne was inderdaad wat overdreven, de verkrachting van Thilly vond ik nog meevallen qua sensatie.
En tot nu toe inderdaad een seizoen zonder spectaculaire dingen. De brandbom in Bar Madam was het enige denk ik.

Ik acht het wel waarschijnlijk dat het vanavond oftewel komt tot een vuurgevecht, oftewel een spectaculair auto-ongeluk. Dat is ook sensatie, maar als het geloofwaardig past in het verhaal, vind ik dat zeker een meerwaarde. Maar als het zo ongeloofwaardig/flauw is als bv het auto-ongeluk van Mayra en Waldek of Marianne die van de trap valt met Mayra; dan kunnen ze het maar beter zo laten.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 494
x 714

Seizoensfinale 2022

Bericht door satine » za 25 jun 2022, 10:41

Mooi afscheid tussen Kobe en Karin, vooral toen hij haar mama noemde.
Daar moest ik toch even bij slikken.
Niet bij de voor de hand liggende 'toenaderingspogingen' tussen Femke en Peter en ook niet bij de 'verzoening' tussen Baby en Suske.
Thuis houdt van saaie plotwendingen blijkbaar. :mrgreen:
Tom die op zijn eigen manier bescheiden probeerde Karin te steunen en te troosten vond ik wel ontroerend.

Ik vreesde wel dat Waldek zichzelf op een ongezonde manier geforceerd had, maar ik dacht eerder dat hij niet meer uit de badkamer ging komen.
Als hij dit overleeft, heeft hij alvast wel 'toewee' dames die om ter hardst hun best gaan doen om hem in de watten te leggen. :D

Met Veerle lijkt het dan toch de kant op te gaan dat ze dingen vergeet. Ik had gehoopt van niet, maar wat moet, dat moet.

Lowie en zijn 'toekomstplannen': daarover had ik het al in een ander topic. Ik vraag me af wie zoiets bedenkt.
Ik weet dat dit actueel is, maar of hierdoor het wettelijk kader gaat veranderen?
Of wordt het de zoveelste rammelende verhaallijn?
Gelukkig zet ik mijn verstand nogal snel op 0, wat Thuis betreft. Ook al praat ik er hier graag over. ;)

Ik vond het ook wel fijn dat het dan toch nog uitkwam wie er achter het 'Zihame-event' zat en dat beide heren daar toch erkenning voor kregen.
Hun gezichten waren geld waard.

Ilias die me even in een deuk liet liggen met zijn 'Denk aan de bomma'. :lol:

En dan de Chris-Tim-undercover verhaallijn.
Dieter die de held wil uithangen en meteen geklist wordt, Tim die de slechtste pokerface ooit opzet, de korpschef die er van uitgaat dat Tim op het feestje van zijn dochter is, Chris niet ziet, maar dan toch belangrijke info inspreekt op de voice mail van haar undercover agent... :roll:
Gelukkig zei ze erbij dat alles nog naar het labo moest, want tot hiertoe is er niets dat bewijst dat er geen gewone ijsthee in die etiket-loze flesjes zit.
Of zou de gehaaide Chris echt zo dom zijn van de levering te laten doorgaan zoals gepland, ook al vertrouwde hij Tim niet (meer)?
Ik betwijfel het.
Wat hij nog met de ontvoerde Hannah van plan is, is me ook niet duidelijk.

Al bij al niet de saaiste finale ooit, maar ook zeker niet de beste.
Gelukkig maakte de muziek van Arno wel wat goed. ;)
1 x

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 703
x 65

Seizoensfinale 2022

Bericht door nounake » za 25 jun 2022, 12:31

satine schreef:
za 25 jun 2022, 10:41
Ilias die me even in een deuk liet liggen met zijn 'Denk aan de bomma'. :lol:
Wat bedoelde hij daarmee eigenlijk ? Of heb ik iets gemist ?
0 x

Reseda
Nog geen rang
x 10
x 22

Seizoensfinale 2022

Bericht door Reseda » za 25 jun 2022, 12:44

satine schreef:
za 25 jun 2022, 10:41
Wat hij nog met de ontvoerde Hannah van plan is, is me ook niet duidelijk.
Als ik me niet vergis, hebben we de scènes van Waldek die onwel wordt achter het stuur en Hannah in de ijskar vlak na elkaar gezien. Iets zegt me dat beide wagens met elkaar in botsing zullen komen, dat Hannah het misschien niet overleeft en dat we, na de recyclage van de ALS-verhaallijn, afstevenen op een herhaling van de verhaallijn rond de dood van Lucas, met Sam en Tim in de plaats van Peter en Femke. Ik hoop dat ik me vergis, maar ik weet één ding: als er in Thuis een personage een auto bestuurt (taxi's uitgezonderd), gebeurt er iets spectaculairs.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 494
x 714

Seizoensfinale 2022

Bericht door satine » za 25 jun 2022, 12:58

nounake schreef:
za 25 jun 2022, 12:31
Wat bedoelde hij daarmee eigenlijk ? Of heb ik iets gemist ?
Zijn 'Ronde 1' met Silke ging wat te snel. Hij beloofde dat 'Ronde 2' wat langer zou duren.
Dan helpt het wel eens om aan iets (of iemand) anders te denken. Naar het schijnt. ;)

Reseda schreef:
za 25 jun 2022, 12:44
Als ik me niet vergis, hebben we de scènes van Waldek die onwel wordt achter het stuur en Hannah in de ijskar vlak na elkaar gezien. Iets zegt me dat beide wagens met elkaar in botsing zullen komen, dat Hannah het misschien niet overleeft
Dat kan, maar het kan ook zijn dat we op het verkeerde been gezet worden.
Dat die ijskar getoond werd om duidelijk te maken dat Hannah ontvoerd was en niet ergens op de Withoeve verstopt zat.
Beide auto's zijn uit dezelfde richting vertrokken (de wijngaard), het zou mij vreemd lijken dat die botsen.
En komt er wel een crash? Er wordt geclaxonneerd, maar dat zegt op zich niets - voor hetzelfde geld eindigt de auto van Waldek in de gracht omdat Kobe het stuur naar 1 kant trekt.
Als er wel een ongeluk is, zou het ook wel eens de auto met Chris en John kunnen zijn die erbij betrokken is.
Er zijn dus diverse pistes.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 440

Seizoensfinale 2022

Bericht door Tiboko » za 25 jun 2022, 17:21

Geplukt uit een ander topic, maar verwoordt prima wat ook ik vond.
daffy duck schreef:
za 25 jun 2022, 10:59
Niet zo speciaal; go with the flow episode. Beetje voorspelbaar...

Eigenlijk werd ook deze inderdaad "niet de saaiste, maar ook niet de beste" seizoensfinale ook nu weer helemaal gered door de - op één enkele uitzondering na - geweldige cast. De manier waarop bijvoorbeeld Karin afscheid nam van Kobe - subliem geacteerd. De Bassie & Adriaan scènes in die schuur - gered door Tim (nochtans de slechtste undercover ooit) en vooral Chris, die mogelijk nog een betere schurk neerzet dan Jacques, wat toch wel een geweldige prestatie is.

Qua plots daarentegen véél en véél minder. Het begon al chaotisch. Sam met het blauw geruite tafelkleed als jurk die nog naar de loopwedstrijd moet vertrekken, terwijl Tim (die er naartoe ging om haar aan te moedigen) daar ondertussen al weg was ? En niemand van de tientallen aanwezigen die zag dat hij met Chris naar die opvallend rode wagen stapte ?

Inderdaad verstand op nul zetten en over de ongeloofwaardigheden heen kijken. Dieter die zijn wagen in het zicht bij de schuur parkeert, zodat John hem opmerkt. Chris die zoveel man inschakelt voor de fake (mag ik aannemen) drugslevering in de Happy Hour? En tenslotte - cliffhanger 1 - de schuur in plaats van de vastgebonden agenten in brand steekt ? Dan weet je zo dat ze in extremis zullen ontsnappen. Verder de korpschef, die dankzij Tim dé inval kan doen die (zogezegd) de hele bende oprolt, maar het "normaal" vindt dat diezelfde Tim zijn telefoon niet opneemt als ze hem belt om het goede nieuws te melden. Terwijl de man weken aan een stuk 24 op 24 uur bereikbaar was. Hum.

De emoties dan. Straf dat Femke die bijna een jaar samenwoonde met Kobe van haar "geliefde" afscheid neemt met een warme knuffel, terwijl Waldek (die twee weken of zo met Nora samen is) hetzelfde met een passionele kus doet. Silke die Ilias in de zevende hemel brengt. Rosa die smacht naar Waldek en Zihame die blijkbaar dan toch een woordje van dank uitspreekt voor Joren en Eddy. Zelfs Frank die in tranen uitbarst. Klasse.

Tenslotte cliffhanger 2. Uiteraard was daar de voorspelbare autocrash. Signalen genoeg - Waldek die over zijn grens ging bij het lopen, niet meer uit de douche kon en Kobe die per se achteraan wou zitten in de wagen. Waarna Kobe zich in het ultieme moment van zijn gordel losrukt om de auto naar de kant te manouvreren, maar dat wellicht met de dood bekoopt. Elegante exit, met Waldek als zwaargewonde survivor.

Grote kans overigens dat dat andere voertuig de ijscrème kar was waarin Hannah een rondritje deed met Chris' handlanger. Meer dan benieuwd naar de uitkomst hiervan. Overleeft Hannah? (cliffhanger 3) of krijgen we na Lucas en Fien nogmaals een tragedie in Thuis ?

Geen cliffhangers, want al aangekondigd. Dat Lowie zonder partner vader wil worden, kijk ik niet naar uit. Net zo min als naar het langzaam aan dement worden van Sam's moeder Veerle. Een blijvertje, dus. En al zeker niet naar nog een boek van Marianne, die als enige Thuis-topper niet in de finale zat. Jammer.
1 x

Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 66
x 135

Seizoensfinale 2022

Bericht door Johnny » za 25 jun 2022, 18:28

Volledig akkoord met wat door diverse mensen hierboven al gezegd werd.
Zo denk ik er ook over.
Alleen, ik dacht toch dat Dieter zijn eigen auto een eindje weg van de schuur geparkeerd had.
En dat de auto waartegen hij leunde toen John hem betrapte die van Chris was.
Maar verder wel een beetje knullig.
Vlak in het zicht, met zijn rug naar de schuur toe gaan zitten tokkelen op zijn smartphone.
Terwijl Dieter toch doorgaans de 'slimme flik' is. :lol: ;)
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 440

Seizoensfinale 2022

Bericht door Tiboko » za 25 jun 2022, 18:47

Toen John buiten kwam om die blauwe vaten te checken, keek hij op en zag die "onbekende" auto staan. Dat zorgde voor argwaan. Dieter had op dat moment al versterking moeten vragen en niet toen hij zich achter Chris' auto verborg. Inderdaad heel knullig.
0 x

Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 66
x 135

Seizoensfinale 2022

Bericht door Johnny » za 25 jun 2022, 18:53

Dat stukje heb ik gemist dan blijkbaar.
Ik dacht niet dat John de kant uit keek waar de auto van Dieter stond.
Veel verschil maakt het niet natuurlijk.
Dieter werd al snel betrapt, dat was wel duidelijk.
Maar het was ook wel verwonderlijk dat Chris nog tijdens de overval door iemand (van zijn medewerkers?) daarvan op de hoogte gebracht werd.
Knullig is en blijft het allemaal wel.
0 x

Reseda
Nog geen rang
x 10
x 22

Seizoensfinale 2022

Bericht door Reseda » za 25 jun 2022, 19:09

Johnny schreef:
za 25 jun 2022, 18:53
Maar het was ook wel verwonderlijk dat Chris nog tijdens de overval door iemand (van zijn medewerkers?) daarvan op de hoogte gebracht werd.
Ja, dat vond ik ook raar. De politie valt binnen in gevechtskledij en met getrokken wapens, maar blijkbaar kan een van de criminelen nog rustig een telefoontje plegen.
1 x

Plaats reactie